Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Teaching Mrs. Tingle (1999)

Thriller

geregisseerd door Kevin Williamson
met Helen Mirren, Katie Holmes en Jeffrey Tambor

Leanne haalt op school net niet de cijfers die ze nodig heeft om een beurs voor Harvard te krijgen. Dit komt door geschiedenis, en dan vooral door de lerares Mrs. Tingle, die een hekel aan haar heeft. Na onterecht van spieken te zijn beschuldigd gaat ze Mrs. Tingle 's avonds met wat vrienden thuis opzoeken. Het bezoek gaat echter niet helemaal zoals gepland...

avatar van Jordy
Eén van de slechtste Scream-kopietjes van de afgelopen jaren. Er wordt geprobeerd met wat komedie de boel nog leuk te maken, maar dat lukt totaal niet. Anderhalve ster.

geronimo
Het enige acteertalent hier is duidelijk Helen Mirren.

vic
Geen leuke film ondanks de hele mooie katie holmes

Echt heel erg slecht dit.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Geestig uitgangspunt, maar laat qua uitwerking nog wel te wensen over. Het begin is nog best aardig, maar de film wordt op een gegeven moment met de minuut ongeloofwaardiger. En op den duur heb je het dan wel gezien. Hoogtepunt van de film was Mirren als strenge lerares.

2 sterren.

Ongeloofwaardige bagger. Ik heb deze vier jaar geleden nog in de bioscoop gezien. Ik zag vandaag dat ie op tv zou komen en probeerde me te herinneren waar de film ook weer over zou gaan. Ik heb een goed geheugen, maar ik kon me hier maar erg weinig van herinneren, behalve dat schattige hondje, maar dat was dan ook het enige pluspunt aan de film, voor zover je dat een pluspunt kan noemen:).*

avatar van jassonn
Waardeloze film,snap niet dat hij het predikaat thriller heeft gekregen aangezien het eén grote giller is.

Wat een waardeloze film!
Ik weet niet wat de makers wilden maken: een komische film, spanning of horror? Nou het zit er allemaal niet in.

Bij het verhaal zelf komt nog een extra waardeloze verhaallijn die niet interessant is.
Het eind is misschien nog wel een beetje verassend, maar over het algemeen was het niks.

avatar van wackyboy
Ik heb hem afgelopen weekend gezien, maar kan me nu het einde al niet meer herinneren.
Vroegtijdige dementie, of gewoon een slechte film?

avatar van BoordAppel
Slechte film, alhoewel ik dat eerste niet kan uitsluiten .

avatar van Dragon
Inhoudsloos en vol clichés, maar ik vond het nog redelijk goed bekijkbaar en best onderhoudend wanneer je geen te hoge verwachtingen hebt. Ook een goede vertolking van Helen Mirren.
**1/2

Vond dit een bagger film, heb hem in me colectie maar was bijzondere miskoop!!:-(

avatar van mikoz
niet echt een goede film .. ook saaie en inhoudslose film .. toch kan hij wel aardig wegkijke2

dnY
Pff, net de film gezien op Yorin!

Best een slechte film, weinig spanning...

*1,5

Ja, behoorlijk slecht...........

Wel leuk en vermakelijk, heb wel een paar keer gelachen maar spannend is het natuurlijk helemaal niet, vond Mirren wel goed spelen als bitch.
Verder niet zo'n bijzonder filmpje maar leuk om af en toe te zien, 3 sterren.

Thrillerfanaat
darkcity schreef:

Verder niet zo'n bijzonder filmpje maar leuk om af en toe te zien, 3 sterren.

Helemaal mee eens.

Niet zo'n hele goede film, maar vond wel leuk om naar te kijken ja. Ik bedoel het was niet zo'n film waar je je tv zo weer bij uitzet. Hij krijgt van mij 2 sterren.

avatar van HiLL
slechte film al heeft het niks te maken met Scream..

Deze film had normaal eerst 'Killing Mrs. Tingle' genoemd, maar omwille van de school-shootings is de naam veranderd.

Gemiddelde tiener thriller-horror film: 2.5*

het is een standaard verhaal dat nergens echt spannend wordt, het is de zoveelste variant op ene high school film. de verschijning van katie maakt veel goed maar de film blijft steken op 2 *en. tingle speelt overigens wel een goede rol en er zit een soort moraal in de film

Niet spannend, niet echt grappig, maar ook niet dodelijk saai. De film had wel genoeg variatie om te blijven kijken.

Was zelf na een paar weken ook al vergeten hoe de film nou ook alweer verliep(zag hem daarna nog eens), dus erg boeiend kan het niet zijn geweest. Maar geen film die ik met tegenzin aan het bekijken was.

avatar van SuperSideSwipe
Ik vond hem wel leuk.
Ze hadden weliswaar iets meer met het idee kunnen doen, maar ik vond hem zo ook evengoed zeer het kijken waard.

En alle films met Katie Holmes zijn meestal al automatisch geslaagd, groot talent.

Verhaal kun je werkelijk zelf verzinnen. Sommige stukken denk je gewoon van nou,. ik weet bijna zeker dat die nu dat gaat doen enz enz...

avatar van soom
Barry en Katie spelen echt wel goede rollen, en de rol van mrs Tingle lijkt me heerlijk om te spelen.
Kevin Williamson weet zeker weten wel wat hij doet, aangezien hij ook al verantwoordelijk was voor de screenplay van scream en I know what you did last summer.

Wijnig diepgang in deze film. Te veel gedoe om niets. En zeg nou zelf: er bestaan ergere dingen dan een 9 inplaats van een 10 krijgen.
Ook snap ik niet dat er eerdere stappen zijn ondernomen tegen mss tingle. Want iedereen op school haatte haar, dus ontslaan die hap. Maja dat is mijn mening.
Het einde is ook aardig bagger, en de humor die erin voorkomt vind ik ook nogal slapjes.

avatar van otherfool
Na Disturbing Behavior wederom een flop voor Katie. Nergens spannend, nergens grappig, nergens anders. Mirren doet haar best maar kan deze film ook niet redden.

0,5*.

avatar van Ché Cliché
Waar zat de spanning in deze film? Teaching Mrs. Tingle werd met veel bombarie aangekondigd, maar kon de bombarie nooit waar maken. Slechte film.

avatar van mikey
Typische late 90's tiernerhorrortje met een flinke dosis humor, hektiek en onmogelijke structuur (in tijd) plus ongeloofwaardig. Maar dat zou je als stijlkenmerken kunnen zien. Wel vermakelijk allemaal en een hele aardige rol van Mirren. 3

avatar van N811
Echt een slechte bagger film.
Wel 2 mooie meisjes die erin voor komen.

avatar van niethie
Een van de zoveelste navolgingen van scream en de tiener horror film hype die vanaf half jaren 90 aan de gang was, de film is echt niet bijzonder, maar moet zeggen dat ik al die slechte reviews wel wat overdreven vond. Het verhaaltje in de film voor zo ver het er is, is erg over de top, en erg ongeloofwaardig. Maar de aanwezigheid van een beeldschone holmes, de altijd goede mirren en een aantal leuke grappen toch nog
2,5 sterren