Unter Geiern (1964)

Alternatieve titels: Frontier Hellcat | Among Vultures | De Gang der Aasgieren | Winnetou in de Dodenvallei

West-Duitsland / Joegoslavië / Italië / Frankrijk
Western / Avontuur

geregisseerd door Alfred Vohrer
met Pierre Brice, Götz George en Elke Sommer

De zogenaamde "Gierenbende" overvalt pioniers en ranches en weet de schuld bij de indianen te schuiven. Winnetou en Old Surehand moeten de woedende mensen duidelijk maken wie de ware daders zijn om daarmee de onschuld van de indianen te kunnen aantonen.

avatar van stephan73
Alfred Vohrer is een regisseur die goed is in het maken van typische Duitse krimi's. Dat hij ook andere genrefilms maakte bewijst Unter Geiern, een verfilming van een Winnetou verhaal uit de koker van Karl May.

De combinatie van aktie, avontuur en rare Duitse humor werkt voor mij meestal wel in de Edgar Wallace of Jerry Cotton films, maar bij een western niet helemaal.

avatar van frolunda
Barker is hier vervangen door Granger en alhoewel ik een lichte voorkeur heb voor de eerste maakt het voor het resultaat van de film niet zoveel uit.Het verhaal is onderhoudend en de muziek en camerawerk prachtig en daarnaast is het leuk om hier een jonge Götz George (Schimanski) te zien.Goede,Duitse Karl May western.

ARD (Unter Geiern, zaterdag 22 februari, 12:03 uur)