Inspector Gadget (1999)

Actie / Komedie

geregisseerd door David Kellogg
met Matthew Broderick, Rupert Everett en Michelle Trachtenberg

De bewaker John Brown wil niets liever dan een echte agent zijn. Nadat een gevecht met een dief hem in kritieke toestand heeft gebracht, wordt hij door zijn werkgeefster veranderd in de robot-achtige superagent Inspector Gadget. Samen met een nieuwe geliefde gaat hij achter de slechterik Claw aan.

Was inderdaad een erg slechte film met een zeer slechte Matthew Broderick die totaal ongeschikt was voor deze rol. Als bijvoorbeeld Jim Carrey de rol van Inspector Gadget had gespeeld was de film ongetwijfeld leuker geweest maar dan had men natuurlijk gezegd dat deze film te veel op "The Mask" zou lijken. Knap overigens dat deze film betiteld staat als een Actie / Komedie want meer als een familie/kinderfilm is het niet en dan ook nog een zeer flauwe. Visueel het er overigens regelmatig zwak uit. De scene toen hij aan de brug hing zag er meer als een jaren 60/70 scene uit dan als 1999 scene.

P.S. Rupert Everett als slechterik was misschien nog slechter als Matthew Broderick.

avatar van sabsabsab
Kr!kke schreef:
Een echte kinderfilm... Echt flauw, terecht dat hij in de flop100 staat.

Mischien komt dat omdat het ook op een kinderserie gebasseert is...

dominion
Flauwe film vond hem wel leuk toen ik klein was.

avatar van TheLionKingFan
Kom er nu pas achter dat Broderick (Stem van oude Simba) Gadget speelt.

avatar van Fets
Ik vond hem helemaal niet zo slecht. Heb zelfs een aantal keer geweldig moeten lachen om de mimiek van Matthew.

Zwakke film, gewoon geen verhaal een paar leuke stukken maar ok
ben redelijk

avatar van Sarasani
In één woord: Ver-schrik-ke-lijk !

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Vrij waardeloos. De tekenfilmserie had volgens mij prima mogelijkheden tot een aardige verfilming, in ieder geval als luchtige (familie)komedie. Maar het blijkt maar weer dat een hoop non-talent bij elkaar alles kan verprutsen. Inspector Gadget is een kitscherige peuterprent geworden die voor een iets oudere kijker opvallend snel op de zenuwen gaat werken. Claw, in de serie een tof karakter met idem stem, wordt bijzonder flauw neergezet en je had geen slechtere hoofdrolspeler kunnen bedenken dan die levende zak cement van een Matthew Broderick. Leuk voor kinderen onder de 3 jaar.

avatar van SnakeDoc
Ik had al een hekel aan de tekenfilm variant van Inspector Gadget, maar nu ook aan deze. Maar weinig leuks aan! Slechts een enkele goeie grap. Vooral de rol van slechterik Claw was dramatisch overdreven fout en slecht!

avatar van Karl van H.
Het zal het kind in mij wel zijn, maar ik vond dit gewoon echt een heel leuke film. Goed, ik was niet helemaal nuchter meer toen ik 'm keek, maar dat hoeft de film verder natuurlijk niet aangerekend te worden. Het enige échte minpuntje zit 'm wat mij betreft in de auto - niet dat 'ie de verplichte neger speelt (om het maar even zo te zeggen), maar dat 'ie zo opzichtig reclame maakt voor Disney. Dat stoort gewoon een beetje. Lekker korte speelduur ook, heerlijk.

avatar van Waackx
Ik ga mee met de mening van Karl van H, ook was niet nuchter toen ik deze film keek maar de film heeft me toch wel positief verrast.
Broderick is qua postuur misschien niet de ideale Inspector Gadget maar zijn onhandigheid en zijn mimiek zorgt ervoor dat ie geen verkeerde indruk maakt als hoofdpersonage.
De slechte Inspector gadget was een leuke toevoeging aan de film maar ik vond sommige scenes niet echt geschikt voor een kinderfilm.D
e film blijft redelijk trouw aan de tekenfilms maar het is wel een grote misser dat Dr. Claw te zien is terwijl hij in de tekenfilms altijd verborgen achter zijn stoel zit.Reacties dat het verhaal niks voorstelt vind ik onzinnig want de tekenfilms hadden ook nooit een een geweldige verhaallijn.Best aardig voor een keertje maar deel 2 sla ik over.