Vorbitor (2011)

1 stem

Roemenië
Documentaire

geregisseerd door Alexandru Baciu en Radu Muntean

De Roemeense HBO-documentaire Visiting Room laat zien dat de liefde gaat waar ze bijna niet gaan kan: tot in de gevangenis. Gedetineerden onderhouden al jarenlang een innige liefdesrelatie. Door elkaar te schrijven. Soms wel vijf brieven per week, kantjes vol, en met levensgroot getekende harten. Ze vertellen hoe het begon, nadat ze elkaar toevallig op een foto zagen. Hoe creatief ze te werk moeten gaan om elkaar fysiek te kunnen ontmoeten. En hoe ze zelfs in het huwelijksbootje stapten. De liefde kent geen barrières, misschien juist niet voor wie zich dagelijks door tralies omringd weet.