Pacific Rim (2013)
Genre: Actie / Sciencefiction
Speelduur: 131 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Guillermo del Toro
Met onder meer: Charlie Hunnam, Rinko Kikuchi en Idris Elba
IMDb beoordeling:
6,9 (555.544)
Gesproken taal: Engels, Japans, Kantonees en Russisch
Releasedatum: 18 juli 2013
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Prime Video
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Morgen om 23:15 uur op Play6
Plot Pacific Rim
"To fight monsters, we created monsters."
De film speelt zich af in twee gescheiden werelden. De eerste is een toekomstige versie van de Aarde waar in november 2012 een gigantisch monster uit de Stille Oceaan opdook en de stad Osaka in Japan aanviel. De andere wereld is de Anteverse, waar het monster vandaan kwam. Een portaal naar deze wereld ligt acht kilometer onder water. Sinds de eerste aanval spuugt het portaal steeds meer monsters uit die de kustplaatsen aanvallen, waaronder Tokio en Los Angeles. Om de monsters te verslaan ontwikkelt het leger het "Jaeger"-programma dat teams van twee piloten traint om gigantische mechanische harnassen vol met wapens te bedienen.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (6,9 / 555544)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Pacific Rim (MusicMeter)
- Kijk op Netflix
- Pathé Thuis: vanaf € 9,99 / huur € 2,99
- Kijk op Amazon Prime
Social Media
Acteurs en actrices
Raleigh Becket
Mako Mori
Stacker Pentecost
Herc Hansen
Tendo Choi
Hannibal Chau
Dr. Newton Geiszler
Dr. Hermann Gottlieb
Chuck Hansen
Lt. Aleksis Kaidanovsky
Reviews & comments
Lennert
-
- 2412 berichten
- 1400 stemmen
Dit was samen met de laatste Star Trek toch wel de bioscoopfilm waar ik dit jaar het meeste op zat te wachten. Het Kaiju genre is vooral schattig om te zien, maar heeft vrij weinig echte spectaculaire films voortgebracht, terwijl ik del Toro toch behoorlijk hoog heb zitten als het aankomt op respectvol omgaan met genres en helemaal met betrekking tot creature design. Helemaal in dit laatste opzicht zat het met de film helemaal goed: grote angstaanjagende creaturen, die ondanks verscheidene invloeden, nergens op complete kopieen van Japanse Kaiju films lijken. Hier komt ook nog eens bij dat de Jaegers zelf er ook gewoon erg cool uitzien en op leuke wijze per land verschillende uiterlijks hebben.
Wat me nog het meeste beviel, was het feit dat Pacific Rim in tegenstelling tot wat ik verwachtte, nergens zomaar een domme monsterfilm is. Er lopen een aantal zeer interessante personages rond en hun achtergrondverhalen zijn veel sterker dan ik zou verwachten. Ik blijf het wel spijtig vinden dat iemand als Charlie Hunnam de hoofdrol moet vertolken, want hij lijdt uitzonderlijk onder het Sam Worthington probleem: fysiek imposant, maar kan zich qua acteerwerk matig redden en komt vooral weg met dit soort rollen door het feit dat men zich meer focust op de special effects dan op het acteerwerk. Goed, zo erg als Worthington zou ik hem ook weer net niet noemen, maar ze hebben beide allebei een bepaalde acteer'kwaliteit' die hen gewoon bijzonder oninteressant maakt. De oogverblindende Rinko Kikuchi spreekt dan wel harig Engels, zij zet op overtuigende wijze de gekwetste Mako Mori neer en haar personage is verreweg het meest aangrijpend neergezet. Idris Elba is daarnaast een acteerkanon die echt vaker in films gebruikt mag worden.
Qua script en uitwerking zal ik vast niet de enige animeliefhebber geweest zijn die hier behoorlijk wat Neon Genesis Evangelion invloeden in herkende zoals de verscheidene trauma's die het besturen van de Jaegers/Evangelions met zich meebrengt, hoe iedereen constant op zijn hoede moet zijn voor aanvallen van evoluerende Kaiju's/Angels en hoe men in sync moet zijn met zijn medepiloot/voertuig via neurale links. Dit is geen probleem, omdat del Toro er in dat opzicht voor mij als eerste in slaagt om een geslaagde vorm van een live-action manga/anime verfilming in het mechagenre neerzet. De actiescènes zijn groots en vol vernietiging, terwijl de emoties van de piloten goed uitgediept worden. Is het verhaal heel speciaal? Nee, verre van, maar ik verwacht van een film met grote monsters en robots die elkaar bestrijden nu ook weer geen Oscar-winnend materiaal, zolang de film buiten de actie nog enkele goede personages heeft (wat hier het geval is), ben ik al lang blij.
Buiten de fantastische actie en goed geschoten 'sense of wonder' (de prachtige shots waarbij de Jaegers langzaam in volle glorie verschijnen) scenes, duurt Pacific Rim echter nog wat te lang en kent het wat ongepaste comedyelementen. De twee wetenschappers zijn op zich wel grappig, maar zorgen tegelijkertijd ook voor enkele tenenkrommende momenten die vooral ongepast voelen. Nee, dan is Ron Pearlman de enige die een sterkere komische rol neerzet en ook weg komt met wat flamboyante onderdelen die verder bij andere personages niet werken. Doet me er aan denken: blijf tot na de credits zitten!
Pacific Rim had met een andere hoofdpersoon/bijpersonages een veel betere film kunnen zijn, maar voorlopig wil ik del Toro vooral toejuichen voor het feit dat hij een fantastische blockbuster heeft neergezet waar wel degelijk meer diepgang in zit dan de critici nu al willen toegeven. Absoluut de moeite waard!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik blijf het wel spijtig vinden dat iemand als Charlie Hunnam de hoofdrol moet vertolken, want hij lijdt uitzonderlijk onder het Sam Worthington probleem: fysiek imposant, maar kan zich qua acteerwerk matig redden en komt vooral weg met dit soort rollen door het feit dat men zich meer focust op de special effects dan op het acteerwerk. Goed, zo erg als Worthington zou ik hem ook weer net niet noemen, maar ze hebben beide allebei een bepaalde acteer'kwaliteit' die hen gewoon bijzonder oninteressant maakt.
Niet mee eens, hij bewijst al jaren dat ie een aardig potje kan acteren. Probleem zitm in het schrijfwerk van de gigantisch clichematige personages waar vrij weinig mee te doen valt. Het verbaasd me dan ook enorm dat je de personages loofd, want vlakker dan dit wordt het niet imho.
JustMike
-
- 3218 berichten
- 751 stemmen
Ik vind Charlie Hunnam juist wel goed, maar ik heb hem alleen gezien in Sons of Anarchy en Green Street Hooligans.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
SoA is genoeg materiaal om een indicatie te geven over zijn acteerwerk. Tour de force comes to mind.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Wat mij betreft hij al zich allang bewezen in bijvoorbeeld The Ledge (2011)
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Ja, absoluut overtuigend en de film is een soort serieuze variant op Man on a Ledge.
In de TV-serie SoA is hij inderdaad ook erg goed. Wellicht zelfs nog beter.
Awasiku
-
- 102 berichten
- 0 stemmen
Binnekort even heen ,...
Iemand deze film nog ervaren in D-Box toevallig ???
Lennert
-
- 2412 berichten
- 1400 stemmen
Niet mee eens, hij bewijst al jaren dat ie een aardig potje kan acteren. Probleem zitm in het schrijfwerk van de gigantisch clichematige personages waar vrij weinig mee te doen valt. Het verbaasd me dan ook enorm dat je de personages loofd, want vlakker dan dit wordt het niet imho.
Ik ben niet bekend met hem in die serie, maar wijt het hier echt niet aan het script, maar aan de manier hoe hij zijn personage acteert. Mori en Pentecost zijn absoluut geen vlakke personages, Becket ook niet.
Re73
-
- 649 berichten
- 1194 stemmen
The ledge. ... Voor mij een film die een plaats heeft in mijn persoonlijke top tien.
Een film die niet credits heeft gekregen die het heeft verdiend en voor mij acteert Hunnam geweldig net als in Soa waar hij een compleet tegenovergestelde rol neerzet.
Opmerkelijk dan ook Lennart dat je Hunnam stigmatiseert terwijl je hem niet eens kent van Soa?
Soa is een van de beste series ooit geschreven en Hunnam draagt deze serie!
Damn ik moet deze film zien en snel, helaas met me kont in zuidfrankrijk dus nog even wachten.
Iemand ervaring met d-box?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Soms heb je van die films die je in de bioscoop bekijkt en waar je achteraf als een kind zo blij naar buiten loopt, omdat je zo enorm hebt genoten van het spektakel. Pacific Rim is zo'n film.
De combinatie Guillermo del Toro + mechs + grote monsters is een aparte, maar het werkt ontzettend goed. Del Toro lijkt ook goed te snappen hoe een blockbuster in elkaar hoort te steken. De intro is kort, de verhaallijn niet te gecompliceerd en de Jaegers & Kaiju's zijn de sterren van de film. De aanwezige acteurs en actrices doen allemaal hun ding, de ene maakt meer indruk als de ander, maar ze zijn allemaal vervangbaar. Deze film draait om het spektakel van de gigantische gevechten en spektakel is wat we krijgen! De effecten en het geluid zijn weergaloos en dit is 1 van die weinige films na Avatar waarbij ik het 3D aspect behoorlijk erin verwerkt vind.
Alles kan kapot en gaat ook kapot. Heerlijk! Dit zijn van die films waar je als klein kind over fantaseert. Grote monsters die elkaar bestrijden en alles slopen. Del Toro heeft er best wel creatieve dingen mee gehad. De monsterdesigns zijn uitstekend en de Jaegers mogen er ook zeker wezen. Allemaal erg indrukwekkend. Het verhaal mag vrij plat zijn, maar ik vond de theorie dat de Kaiju's van de dinosaurussen afstammen (wat de eerste generatie was die wilde aanvallen, maar heeft gewacht omdat de tijd niet geschikt was) wel goed gevonden. Uiteindelijk ontkomt Pacific Rim niet aan een paar jammerlijke clichés, met voorop het einde met de kernbom waarbij ze het natuurlijk allebei overleven.
Toch ziet alles er zo goed uit en kijkt het zo lekker weg, dat is zulke zaken al snel kan vergeven. Dit is een blockbuster zoals een blockbuster hoort te zijn. Bombastisch, episch en indrukwekkend. Ik hou sowieso wel van rampenfilms met grote monsters, zoals onder andere Godzilla en Cloverfield. Pacific Rim gaat er nog eens ruim overheen. Kom maar op met dat vervolg!
4*
PS: Leuke (bij)rol van Ron Perlman 
DutchTakeshiro
-
- 366 berichten
- 2235 stemmen
Na het zien van deze film is één ding heel duidelijk voor mij geworden: ga niet een film kijken omdat je een grote naam ziet langskomen! Deze grote naam is uiteraard Guillermo del Toro. Na het zien van een trailer zag ik het eigenlijk al aankomen: dit wordt een saai en inspiratieloos misbaksel. Maar ja, ik dacht ook: het is wel Guillermo del Toro die regisseert en dat is nou niet bepaald een man die je geen kans geeft, zelfs niet met zo'n film. Zoals een stemmetje in mijn hoofd al eerder zei: zelfs del Toro kan deze Transformers meets Godzillas niet goedmaken. Ervan afgaande dat het sowieso praktisch onmogelijk is om deze film enigszins diepgang en betekenis te geven.
De cast is aardig nietszeggend en voegt vrijwel niets toe aan deze film. Aan de andere kant: slechte acteerprestaties voor een slechte film, dat is dan wel goed gebalanceerd. De acteur (ik ga niet eens de moeite doen om zijn naam op te zoeken) die de rol speelt van een van de twee professors is uitermate irritant. Irritante en gebrilde mannetjes in films die op suikerwater lopen moet je in een film heel gauw van kant maken om mij nog te bekoren. Eerste pluspunt van de film: Ron Perlman speelt zoals altijd weer een geweldige rol, hoe klein die ook mag zijn. Hij is in Pacific Rim helemaal in zijn element en staat samen met de acteur die de admiraal speelt duidelijk boven aan de lijst met de acteerprestaties in deze film. De hoofdpersonen spelen absoluut saai en zonder verve een personage die je meteen vergeet na het kijken van de film. Rinko Kikuchi speelt een schattig en pittig vrouwtje en is het leukst om naar te kijken.
Laatste pluspunt van deze film: de CGI effecten. Die zijn werkelijk waar schitterend. Duidelijk de meeste tijd van deze film is doorgebracht achter de computer en dat is te merken. Maar ieder voordeel heeft zijn nadeel en er wordt veel te veel gegooid met CGI effecten enkel om de film beter te maken. Automatische faal in mijn boekje. De overdaad aan special effects voegde helemaal niets toe en werd weer lekker door je strot geduwd (tevens 3D maar in deze film had het wel een beetje meerwaarde). De monsters die uit de computer zijn gerold zijn in het begin prachtig om te aanschouwen: totdat je later merkt dat ze gauw hun creativiteit verloren hebben en bijna identieke monsters op het scherm hebben getoverd. En wat duurt het allemaal lang zeg! Anderhalf uur is meer dan zat voor dit soort films.
Ik vind deze film echt geen voldoende waard. Er is een "über" standaard film afgeleverd die je IQ naar een lager niveau haalt. Er wordt met geen enkele passie geacteerd en de film is zo volgepompt met CGI dat die net op Mike Tyson lijkt die uit zijn lijf scheurt van de anabolen. Deze film mag van mij een snelle en gruwelijke dood sterven om een voorbeeld te zijn voor andere films van hetzelfde kaliber. 2 sterren voor Pacific Rim!
biggy
-
- 33 berichten
- 43 stemmen
Prima, niks op aan te merken. Hiervoor betaal ik graag een bioskaartje. Een keer geen lekker wijf die de show probeert te stelen maar gewoon keiharde actie. Transformers meets Godzilla, Godzilla is echter niks in vergelijking met een Kaiju.
Deze ga ik zeker nog een aantal keren aanschouwen in de bioscoop, bring it on deel 2!
4.5*
Lennert
-
- 2412 berichten
- 1400 stemmen
Prima, niks op aan te merken. Hiervoor betaal ik graag een bioskaartje. Een keer geen lekker wijf die de show probeert te stelen maar gewoon keiharde actie. Transformers meets Godzilla, Godzilla is echter niks in vergelijking met een Kaiju.
Deze ga ik zeker nog een aantal keren aanschouwen in de bioscoop, bring it on deel 2!
4.5*
Godzilla is een Kaiju 
Lennert
-
- 2412 berichten
- 1400 stemmen
The ledge. ... Voor mij een film die een plaats heeft in mijn persoonlijke top tien.
Een film die niet credits heeft gekregen die het heeft verdiend en voor mij acteert Hunnam geweldig net als in Soa waar hij een compleet tegenovergestelde rol neerzet.
Opmerkelijk dan ook Lennart dat je Hunnam stigmatiseert terwijl je hem niet eens kent van Soa?
Soa is een van de beste series ooit geschreven en Hunnam draagt deze serie!
Damn ik moet deze film zien en snel, helaas met me kont in zuidfrankrijk dus nog even wachten.
Iemand ervaring met d-box?
Ik heb er geen enkele moeite mee om een vergelijking te maken van Hunnam en Worthington zoals ik ze ken. Hunnam is hier een matig acterende tough guy die weg komt met zijn matige acteerwerk omdat de special effects het gros van de aandacht trekken. Zijn performance hier is, net zoals Worthington het deed in Avatar en Clash & Wrath Of The Titans gewoon matig, terwijl hun uiterlijke kenmerken en manieren van acteren overeen komen. Op basis van de gegevens die ik heb vind ik het prima verantwoord deze beide acteurs te vergelijken aan de hand van de manier van acteren in een groots opgezette sfx film.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Dan zou dat beest uit Cloverfield ook een Kaiju kunnen zijn. Godzilla en Clover zijn even groot.
Hier kun je het zien. http://veryaware.com/wp-content/uploads/2013/04/Gipsy-Danger.png
Al lijkt de Rancor als enige niet te kloppen.
Al DeNiro
-
- 1664 berichten
- 105 stemmen
Volgens die afbeelding is Clover kleiner dan Gipsy, dus het kan nooit een Kaiju zijn.
Re73
-
- 649 berichten
- 1194 stemmen
@lennert je schrijft " en komt vooral weg met dit soort rollen" Hieruit maak ik op dat het over zijn algehele acteren gaat maar misschien bedoel je het anders. Over het acteren van Hunnam in deze film kan ik nog niets zeggen, ik heb de film helaas
nog niet gezien.
Lennert
-
- 2412 berichten
- 1400 stemmen
Dan zou dat beest uit Cloverfield ook een Kaiju kunnen zijn. Ze zijn net zo groot.
Hier kun je het zien. http://veryaware.com/wp-content/uploads/2013/04/Gipsy-Danger.png
Al lijkt de Rancor als enige niet te kloppen.
Kaiju - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Cloverfield zou naar mijn mening ook een Kaiju zijn zodoende
Lennert
-
- 2412 berichten
- 1400 stemmen
@lennert je schrijft " en komt vooral weg met dit soort rollen" Hieruit maak ik op dat het over zijn algehele acteren gaat maar misschien bedoel je het anders. Over het acteren van Hunnam in deze film kan ik nog niets zeggen, ik heb de film helaas
nog niet gezien.
Mmm, daar had ik dan beter ' komt weg met zijn soort rol' ipv meervoud. Desalniettemin blijf ik bij mijn punt dat hij het hier erg matig doet.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Volgens die afbeelding is Clover kleiner dan Gipsy, dus het kan nooit een Kaiju zijn.
Volgens J.J. Abrams is dat wezen in Cloverfield nog niet volgroeid.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Al DeNiro
-
- 1664 berichten
- 105 stemmen
Sergio Leone
-
- 4413 berichten
- 3097 stemmen
Redelijk.
Ik heb het niet zo voor robots. Ze ogen vaak erg lomp en log en ook de Jaegers zijn niet bepaald vinnige actiemachines. De Kaiju's zijn al iets leuker, maar de geboden actie mist voor mij toch iets. Hele steden worden gesloopt, robots aan stukken gescheurd en monsters in mootjes gehakt, maar ik mis dat explosieve dat de adrenaline net wat meer gestimuleerd had.
Het verhaaltje dat om de actie heen geschreven is, is zoals verwacht vrij ongeïnspireerd maar het zijn de "komische" passages die erg hard op de zenuwen werken.
De finale is gezien het schitterende tussengevecht aan de teleurstellende kant (en ook het perfecte voorbeeld van een ander manco: soms lijken Kaiju's onverslaanbaar, dan weer zijn ze eraan voor het gevecht begonnen is), maar laat de deur naar een tweede deel wel open.
De cast die weinig werk te verrichten heeft is net goed genoeg. Idris Elba heeft présence genoeg om enige ruggegraat te bieden en ook Ron Perlman krijgt een rolletje dat hem op het lijf geschreven is. Charlie Hunnam en dat Aziaatje zijn nogal aan de flauwe kant, maar het is wanacteur Charlie Day die ontzettend irritant voor de dag komt.
Guillermo del Toro kan zich met de Kaiju's best uitleven. De designs zijn gelukkig wat afwisselend en voorzien van zeer deftige CGI (die in de finale opeens lelijk is). Van de robots ben ik niet zo zot: ze lijken er ook identiek uit te zien. Door de omvang van beide partijen en de keuze om zowat elke actiescène in zee te laten plaatsvinden missen de gevechten soms wat overzicht, al valt dat in vergelijking met wat het had kunnen zijn wel mee.
Een eventueel vervolg zal ik niet aan mij voorbij laten gaan, maar Day mag dan wel meteen opgevreten worden.
3
Lennert
-
- 2412 berichten
- 1400 stemmen
Van mij mogen ze, al hoop ik dat de film het dan nog net een tikje beter gaat doen in de VS, waar iedereen nu al aan het miepen is dat de film zo'n flop is. Ik vind persoonlijk een opbrengst gelijk aan het budget in 1 week al een verdomd sterke opening.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
maar ik vond de theorie dat de Kaiju's van de dinosaurussen afstammen (wat de eerste generatie was die wilde aanvallen, maar heeft gewacht omdat de tijd niet geschikt was) wel goed gevonden.
Bij dit stuk kon ik m'n lach juist niet binnenhouden. Sloeg natuurlijk nergens op, maar verder is dit ook geen film om dergelijke zaken serieus te nemen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Bij dit stuk kon ik m'n lach juist niet binnenhouden. Sloeg natuurlijk nergens op, maar verder is dit ook geen film om dergelijke zaken serieus te nemen.
Waarom niet? Ik vond het wel aardig bedacht. Voor zover je sowieso zo'n verklaring serieus kan nemen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Bij dit stuk kon ik m'n lach juist niet binnenhouden. Sloeg natuurlijk nergens op, maar verder is dit ook geen film om dergelijke zaken serieus te nemen.
Wij zaten toch alleen in de zaal, echt een moment dat wel helemaal stuk gingen. Popcorn schoot ook nog in mijn keelgat
. Alleen daarom mag genrevermelding komedie er wel bij van me
.
Lennert
-
- 2412 berichten
- 1400 stemmen
Waarom niet? Ik vond het wel aardig bedacht. Voor zover je sowieso zo'n verklaring serieus kan nemen.
Het was een afgrijselijk slecht stuk, waarom zouden aliens in vredesnaam monsters ontwerpen om iets uit te roeien dat niet bestaat, namelijk de mens. Ten tijde van de dinosaurussen waren er dinosaurussen, helemaal niets anders dan dat van enige waarde waar de aliens bang voor zouden moeten zijn. Ze hadden toen de aarde met gemak kunnen overnemen en opslorpen als ze dat hadden gewild. Dus ja, stomme verklaring.
mrkos
-
- 1033 berichten
- 1807 stemmen
Net terug van de bios... Lange film, maar dammm die special effects daar lik je je vingers bij af!!
Pre- en sequels

Pacific Rim: Uprising
2018
102 reacties
Gerelateerd nieuws

Guillermo del Toro heeft vervolg op zijn film 'Pacific Rim' nooit gezien: "Is een beetje alsof je homevideo’s van je ex-vrouw gaat kijken"
Bekijk ook

Rush: Beyond the Lighted Stage
Muziek / Documentaire, 2010
21 reacties

Rush
Biografie / Sport, 2013
278 reacties

Foo Fighters: Back and Forth
Documentaire / Muziek, 2011
28 reacties

Marley
Documentaire / Biografie, 2012
44 reacties

Thirteen Lives
Biografie / Drama, 2022
30 reacties

Carlos
Biografie / Misdaad, 2010
48 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








