• 8.303.601 stemmen

Pacific Rim: Uprising (2018)

Actie / Sciencefiction | 111 minuten

Met onder meer: John Boyega, Scott Eastwood en Rinko Kikuchi

Releasedatum: 22 maart 2018

Plot Pacific Rim: Uprising

"Rise Up"

Enkele jaren na de gebeurtenissen uit de eerste film is het Jaegerprogramma ten prooi gevallen aan corruptie en zijn de massavernietigingswapens in verkeerde handen gevallen. De machine Gipsy Avenger is hiervan een voorbeeld. Zijn voorouder is gewijzigd in een nucleaire atoomkop en het lijkt alsof Gipsy Avenger die erfenis in ere houdt. Aan Jake Pentecost en Mako Mori om een nieuwe generatie van Jaegerpiloten te leiden tegen een dreiging van Kaiju.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Dr. Newton Geiszler

Young Amara Namani

avatar van Bumblebee788

Bumblebee788

Ik vond dit deel iets minder dan het eerste deel maar nog steeds goed te kijken.

De special effects zagen er in dit deel ook weer goed uit, en maakt dus weer veel goed.

Ik heb ik me, net als bij deel 1, weer prima vermaakt. Vandaar ook voor deze weer 3 sterren.

Bij dit soort films moet je niet teveel bij nadenken. Geluid, waar overigens niets mis mee is, lekker hard, en genieten maar!

O,ja, vergeet de popcorn en een halve liter bier niet!

avatar van ILDIB

ILDIB

Waarom is een mysterieus figuur met een hoody die de held dwarszit altijd heel onverrassend een dame.

Het meest Stompzinnige is de simpelheid van de reparatie van de jeagers. Een schroevendraaier is blijkbaar handiger dan een megafabriek.

En zo zijn er nog vele stupiditeiten te noemen maar al met al maakt t spektakel veel goed en daar gaat t om bij dit soort films.

avatar van Tup&Joep

Tup&Joep

Voelde een beetje alsof ik naar de Power Rangers zat te kijken. Ook lekker overdreven actie in het groot.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Erg matig.

Ik ben al niet de grootste fan van het eerste deel; dit tweede deel doet alles nog eens over maar dan slechter. Het budget is anders wel zichtbaar aanwezig - het is niet de CGI die plotseling stukken minder is. Maar de matige actie, de bordkartonnen personages en een pak vervelende scènes zorgen toch voor een minderwaardige, holle film.

avatar van lpjdamen

lpjdamen

Deel 1 was nog enigszins leuk, maar Uprising vond ik al snel een slap aftreksel. De robots zagen er gaaf uit, maar het verhaal kon me geen reet interesseren. Het verhaal focuste zich meer op tieners wat een hoop ongemakkelijke en cliché grappen en dialogen opleverde, waardoor ik nog meer afhaakte en me nog minder interesseerde voor deze film. Maar goed dat deze film is geflopt, zodat er geen derde deel meer aankomt.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2021 stemmen

“Fire everything you've got!”

Ik was erg fan van het eerste deel. Of nouja, of je het ‘fan’ mag noemen weet ik niet maar ik vond het eerste deel wel heel gaaf. Ik had daardoor best een hoge verwachting voor dit tweede deel, die al een tijd geleden uit is gekomen en waar ik overigens nooit interesse voor had om te kijken. Dat kwam misschien meer omdat de film in de eerste paar dagen van zijn release al flink onderuit geschoffeld werd en de score nooit hoog is geweest, eigenlijk net zo laag als nu. En ik ben er ook achter gekomen hoe dat kwam, want ik vond het zelf best jammer om te zien dat de film zo slecht scoorde. En dat kwam eigenlijk vooral in mijn ogen omdat ‘DeKnight’ besluit kindsoldaten te gaan gebruiken, wat heb ik me hiermee verveeld zeg, een paar tieners die de wereld gaan redden van de ondergang, ach je moet wat.

Je kan het al een beetje raden dat ik de cast dus geen reet aan vond verder. Met ‘John Boyega’ en ‘Scott Eastwood’ kon je wel wat, daar is ook alles mee gezegd. Beiden geen goede rol verder neergezet en het was erg saai om naar ze te kijken, en dan heb ik me ook nog vreselijk geïrriteerd aan die ‘Cailee Spaeny’.

Qua actie zat het wel pluis, dat vond ik juist zo vet aan het eerste deel: megarobots die de wereld moeten beschermen. Het had wel wat, een nieuwe kijk op de ‘toekomst’ en een leuk concept om te volgen, ik ben daar altijd wel voor in voor zulke Sci-Fi films. Dit tweede deel pakte me duidelijk daar minder mee. Hoewel de CGI goed was, kon het de film helaas niet meer redden.

Het verhaal was vreselijk saai om te volgen, te veel gelul en nergens kwam er wat pit in de film. Ik mis veel dingen in deze film en snelheid is daar één van. Zoals ik al zei, de gevechten zijn dermate leuk dat deze nog best te volgen zijn maar daar is ook alles wel mee gezegd. Een onsamenhangend en rommelig verhaal met een erg saai en slecht script maakte toch dat deze film niet veel waard was. Jammer dat ‘Netflix’ hier hun geld in steekt, ik had liever een andere film hiervoor willen zien.

avatar van horizons

horizons

• 2040 stemmen

Hoewel de waarderingen gelijk zijn vind ik deze eigenlijk beter dan het eerste deel. En het meest voorname daarin is dat alle actie in deze bij daglicht plaatvind. In het eerste deel was bijna alle actie in het donker en matig te volgen.

Dus, ja, leuk.