Riddick (2013)

Alternatieve titels: Riddick: Rule the Dark, The Chronicles of Riddick: Rule the Dark

2,82

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Sciencefiction
119 minuten / 126 minuten (director's cut)

geregisseerd door David Twohy
met Vin Diesel, Matt Nable en Katee Sackhoff

Verraden door zijn eigen soort en voor dood achtergelaten op een verlaten planeet besluit Riddick, die krachtiger en gevaarlijker blijkt dan ooit tevoren, te vechten tegen de buitenaardse roofdieren om te overleven. Al snel arriveren er premiejagers van overal uit het melkwegstelsel op zoek naar Riddick. Met zijn vijanden precies op de plek waar hij ze hebben wil, besluit hij nog eenmaal flink terug te slaan, alvorens hij op weg kan naar zijn thuisplaneet Furya.

156 BERICHTEN 28 MENINGEN
avatar van tronnie
Uitstekende Sf/actie film , de planeet en de special effects zijn buitengewoon mooi .
Leuke humor ook en Katee Sackhoff (Starbuck Battlestar Galactica) zit er ook in ., en is fantastisch ja .
En Vin Diesel met die alien hond...dat was toch geweldig ?

avatar van mcdaktari

Misschien wel de beste uit de Riddick serie. Dit soort rollen zijn Vin Diesel op het lijf geschreven. Ik kijk nu al weer uit naar de 4e Riddick "Furia". Ik weet niet wanneer die uitkomt of dat ze uberhaubt al aan de opnames begonnen zijn.

M'n eerste kennismaking met Riddick en het beviel me wel. Alles wat er gebeurt is weliswaar totale onzin en een actiefilmcliché, maar het is goed uitgevoerd en Riddick is zo cool dat het gewoon leuk en spannend is. Dat het verhaal zo simpel is dat het niet afleidt van de actie helpt ook om je verstand uit te zetten, achterover te leunen en simpelweg te genieten.

avatar van sandero16
Heb de film uitgekeken, maar daar is ook alles mee gezegd..

De special effects waren prima, maar het hele wereldje met aliens en monsters kon mij gewoon niet boeien.

Ook het verhaal kwam niet op gang en ik vond het dodelijk saai.

avatar van Baggerman
Ik blijf dit soort SF wel leuk vinden, al wordt het nergens speciaal. Alles gaat eigenlijk op dezelfde voet voort als de vorige twee Riddick- (die naam doet me altijd aan het geluid van een kikker denken ) films. De beesten en werelden zien er wel gaaf uit.

avatar van Capablanca
Mix tussen SF en Fantasy over een spierballenboy op een verre planeet. Het verhaal was mij iets te eenvoudig.