It (1990)

Alternatieve titel: Stephen King's It

Verenigde Staten / Canada
Horror / Mystery
192 minuten / 187 minuten (dvd) (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Tommy Lee Wallace
met Harry Anderson, Dennis Christopher en Richard Thomas

Een plaatsje in Maine werd dertig jaar geleden geteisterd door 'It'. Een groepje kinderen slaagde er destijds in 'It' te verslaan. Nu 'It' terugkeert, opnieuw in de vorm van de clown Pennywise, komen de jeugdvrienden weer bij elkaar om 'It' definitief te vernietigen. Maar 'It' is ditmaal voorbereid.

Blanky schreef:
Persoonlijk vind ik het wat vreemd dat deze film beter gewaardeerd wordt dan bijvoorbeeld Stephen King's Cujo. Deze film is ten opzichte van andere King films gevuld met de meest amateuristische special effects. Zet iemand en een masker op met wat valse tanden en je zit al vlug op het zelfde niveau. Ook dat kleffe gedoe van die "vrienden" ging mij op den duur ergeren.

Toch, qua verhaal, scoort hij toch nog een 2,5. Ik ken het boek niet maar denk dat van de film meer te maken was.

Ik denk juist dat de kracht van deze film ligt in de minimale mate van gebruik van special effects. Tegenwoordig worden we veel te veel met (slechte) CG bestookt. Geef mij dan maar liever een wat realistischer effect-arm ogende film.

Btw. Blair witch project scoort ook hoog en daar zitten om precies te zijn 0 speciale effecten in!

Krijgt van mij een 4,5 omdat de film na herhaaldelijk zien nog steeds ontzettend goed blijft en dit soort verhalen gewoon geniaal zijn.

hub_011
dusp2k schreef:

inderdaad ik vind dit persoonlijk de beste king film

Heb het boek gelezen en die is 1157 paginas dik, dus om hier een film van te maken is vrij moeilijk, is toch redelijk goed gelukt met Tim Curry als meest angstaanjagende persoon ooit, reed vroeger met een grote boog langs alle putjes die ik zag

avatar van donnie darko
Ik heb het boek deze vakantie nu ook op een week gelezen. Zeer vlot natuurlijk allemaal, maar zeker niet hoogstaand. Vooral het einde is abominabel slecht in het boek, en in de film nog erger. De film is toch teveel tv-filmerig(als dat een adjectief is). Matige acteerprestaties(waar hebben ze de actrice gehaald die Audra speelt) en domme veranderingen ten opzichte van het boek(Waarom woont Eddie in de film bij zijn moeder nog? Waarom hebben ze dat in godsnaam veranderd?) maken het allemaal nog wat matiger. Maar wel heel vlot voor 3 uur en Tim Curry is ongelooflijk angstaanjagend(was als kind echt ONGELOOFLIJK bang van hem).

avatar van Noodless
Gewoonweg het beste verfilmde HORROR-verhaal van King.
Schitterend verhaal, knap opgebouwd, veel spanning met minimale effecten, alleen het einde kon wat beter waarbij het ding wordt voorgesteld.

avatar van m1701
Do you want a balloeeeeeen

Vond de film altijd dood eng!!!

Vooraal met het zinnetje: b.b.b.b. *pats* Billy Boy
rrrrr. clowns zijn doodeng

m1701 schreef:
Do you want a balloeeeeeen

Vond de film altijd dood eng!!!

Vooraal met het zinnetje: b.b.b.b. *pats* Billy Boy
rrrrr. clowns zijn doodeng

geef je daarom zo'n lage score meestal geef je dan hoger omdat het juist eng is

bij mij ging de film op de helft al stoppen

bij mij ging de film op de helft al stoppen

dan moet je de dvd omdraaien je hebt kan A en B

avatar van sabsabsab
en hoe dat kwam weet ik niet

606 schreef:

dan moet je de dvd omdraaien je hebt kan A en B

oke tanks

oke tanks

graag gedaan en nog veel kijk plezier

avatar van sabsabsab
ik vond de film mooier dan verwacht. ik dacht eerst dat het zon simpele overdreven ameteur horror zal zijn waar ik het laast het meeste van gekeken had. maar de film had wel wat speciaals.

avatar van sabsabsab
een beetje a nightmare on elm street sfeertje.

sabsabsab schreef:
een beetje a nightmare on elm street sfeertje.

ga je nu ook nog stem geven

avatar van m1701
606 schreef:

geef je daarom zo'n lage score meestal geef je dan hoger omdat het juist eng is

ik geen zo'n laag cijfer omdat ik em verschrikkelijk vind.
Werd helemaal zenuwachtig van die film
Nee niets voor mij

Watch-It schreef:
Dit is echt de slechtste film die ik ooit gezien heb. Na afloop heb ik de DVD uit mijn Xbox 360 gehaald, door midden gebroken en met al mijn frustraties uit het raam gedonderd. Dit voelde beter als de 2.5 uur van mijn leven die zojuist waren vernaggeld.

Afrader!

dat is wel heel overdreven

avatar van psycholamp
m1701 schreef:

ik geen zo'n laag cijfer omdat ik em verschrikkelijk vind.
Werd helemaal zenuwachtig van die film

Dat is toch de bedoeling van horror....

Ongeacht de kwaliteit van de films moet ik zeggen dat ik niet zomaar horror voor mijn lol ga kijken. Horror is eigenlijk het enige genre binnen film die op een directe manier inspeelt op je diepste angsten; iets waar ik niet zo vrolijk van wordt. Die films zijn nauwelijks meer escapistisch te noemen, maar dat is weer een geheel andere discussie natuurlijk...

damianodebeste
ik vond het een goede film Tim Curry acteerd goed. Ik vond dat beest op het eind er wel een beetje nep uitzien eerlijk gezegd. Het is mischien wel een lange film maar heb me geen moment verveeld ofzo hou het op een 4,0

avatar van movieaddictt
Komt hier nog een remake van ?
Moeten ze wel doen hoor, het idee was natuurlijk FANTASTISCH!
Alleen de Special effects zijn deze tijd een beetje verouderd

avatar van sabsabsab
een remake? nee man de horror films van deze tijd vind ik echt dom belhalfe hostel saw 1408 mar de rest is niks.

avatar van Richard_Voorhees
Leuke Stephen King klassieker. Ik zou geen remake van deze film willen zien, dat zou het alleen maar verpesten: 4,5*

film_kaza
movieaddictt schreef:
Komt hier nog een remake van ?

Nee denk het niet, IT was toch een prachtfilm? Ze zouden wel aan de effecten kunnen werken wat betreft reuze-insect IT en geen herhalende flashbacks erin doen. Maar zelfs met die eigenschappen zouden ze de humor van Tim Curry, de angst van de Clown, de muziek en het heerlijke oude sfeertje niet na kunnen doen.

dat is wel heel overdreven

Nee ik ben bloedserieus. Mensen missen duidelijk niveau op dit forum. Mvg

Remix schreef:
Een vriend van me haalde de DVD uit de speler en brak deze in stukken en ging regelrecht naar de prullenbak...

drie keer raden over wie het hier gaat wat een zaadfilm

wat een hoge beoordelingen en recenties.
Onbegrijpelijk

Zie ook andere reactie(s)

Watch-i schreef:

wat een zaadfilm

en

Mensen missen duidelijk niveau op dit forum.

*kuch*

Remix schreef:
wat een hoge beoordelingen en recenties.
Onbegrijpelijk

Zie ook andere reactie(s)

Mensen vinden de clown gaaf en dat is blijkbaar genoeg. Begint als een gemiddelde televisiefilm en halverwege daalt het niveau. Het einde is verschrikelijk slecht.
De clown is geinig, ja.

avatar van psycholamp
Watch-It schreef:

drie keer raden over wie het hier gaat wat een zaadfilm

YO! Heb jij een dvd doorgebroken!? Mijn held!