• 15.814 nieuwsartikelen
  • 178.383 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.595 acteurs
  • 199.105 gebruikers
  • 9.378.049 stemmen
Avatar
 
banner banner

It (1990)

Horror / Mystery | 192 minuten / 187 minuten (dvd) (miniserie, 2 delen)
3,36 2.382 stemmen

Genre: Horror / Mystery

Speelduur: 192 minuten / 187 minuten (dvd) (miniserie, 2 delen)

Alternatieve titel: Stephen King's It

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: Tommy Lee Wallace

Met onder meer: Harry Anderson, Dennis Christopher en Richard Thomas

IMDb beoordeling: 6,8 (151.990)

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot It

Een plaatsje in Maine werd dertig jaar geleden geteisterd door 'It'. Een groepje kinderen slaagde er destijds in 'It' te verslaan. Nu 'It' terugkeert, opnieuw in de vorm van de clown Pennywise, komen de jeugdvrienden weer bij elkaar om 'It' definitief te vernietigen. Maar 'It' is ditmaal voorbereid.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Wouter

Wouter

  • 18718 berichten
  • 3085 stemmen

mister blonde schreef:

het eind en eigenlijk alle stukken met de volwassenen wel, de stukken met de kinderen kan nauwelijks beter...

Jawel, hoor. het zijn idd de beste stukken,. maar haalt niet het niveau van bijv. Stand by Me.


avatar van Wouter

Wouter

  • 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Chainsaw schreef:

Inderdaad. En ik zie ook weinig acteurs een betere Pennywise neerzetten.

Eerlijk is eerlijk. Zo moeilijk is dat niet. maar van mij mag curry in de remake.


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2081 stemmen

Wouter schreef:

Eerlijk is eerlijk. Zo moeilijk is dat niet. maar van mij mag curry in de remake.

Van mij ook. Curry is gewoon eng en grappig tegelijkertijd. Is denk ik niet makkelijk na te doen.

Liever helemaal geen remake, maar dat terzijde.


avatar van Wouter

Wouter

  • 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Nogmaals, van een remake verandert het origineel niet. En ja, ik denk dat er genoeg acteurs zij die pennywise kunnen spelen.


avatar van Diesel

Diesel

  • 9411 berichten
  • 0 stemmen

Wie zou de remake dan moeten regisseren?

Renny Harlin? denk niet dat een respectabele regisseur een remake van deze film wil regisseren. En dan krijg je weer namen als Renny Harlin, Michael Bay, Joel Schumacher, Paul W.S. Anderson, Rob Cohen, Jan de Bont, Jonathan Mostow, Roland Emmerich ETC. ETC.

Het beste werk van Wallace. Verder een matige regisseur maar vooral dankzij IT verdiend de man toch enige erkenning.


avatar van XfofaXX

XfofaXX

  • 566 berichten
  • 1444 stemmen

Man, man, het boek was echt verschrikkelijk... (positief bedoeld)

Ik begon echt bang te krijgen dat dat boek me zou aanvallen ofzo, ik was echt bang gewoon.

Toen zag ik de film. Een uitstekende verfilming, alleen vond ik dat er niet zo luchtig over het eindcreatuur moest zijn gegaan. In het boek was dit namelijk beter neergezet.

Curry zet een erg beangstigend monster neer, een erg goede vertolking.


avatar van Diesel

Diesel

  • 9411 berichten
  • 0 stemmen

XfofaXX schreef:

alleen vond ik dat er niet zo luchtig over het eindcreatuur moest zijn gegaan.

Helemaal mee eens. Dit is ook mijn kritiek op de film.

Het einde had wat donkerder gemoeten..


avatar van GuirY Rose

GuirY Rose

  • 122 berichten
  • 71 stemmen

Schrijf ik hier een heel stuk over dat verhaal, verdwijnt het allemaal!!!!!!

Het boek was geweldig! Jonathan Brandis en Tim Curry waren geweldig! En het einde verprutste de hele film...

Ze zouden die remake toch maken vanuit het gezicht van Bev Marsh?

Tim Curry is Pennywise!

Geen remake zonder JB

Maar de film had inderdaad stukken beter gekund...

Don't you wanta balloon? They float, they all float down in here! And if you're down in here with us, you'll float too!!

Georgieeeeeeeeeee!!

zooo zielig van JB's broertje Georgie!!


avatar van GuirY Rose

GuirY Rose

  • 122 berichten
  • 71 stemmen

XfofaXX schreef:

Man, man, het boek was echt verschrikkelijk... (positief bedoeld)

Ik begon echt bang te krijgen dat dat boek me zou aanvallen ofzo, ik was echt bang gewoon.

yep, had ik ook!!


avatar van XfofaXX

XfofaXX

  • 566 berichten
  • 1444 stemmen

GuirY Rose schreef:

Ze zouden die remake toch maken vanuit het gezicht van Bev Marsh?

Vergeef mijn onwetendheid, maar wie is Bev Marsh? Is dat het meisje?


avatar van Wouter

Wouter

  • 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Diesel schreef:

Wie zou de remake dan moeten regisseren?

Het zou een comeback kunnen zijn voor Rob Reiner.

Renny Harlin? denk niet dat een respectabele regisseur een remake van deze film wil regisseren.

Waarom niet? Zo'n status heeft deze film niet, hoor.

En dan krijg je weer namen als Renny Harlin, Michael Bay, Joel Schumacher, Paul W.S. Anderson, Rob Cohen, Jan de Bont, Jonathan Mostow, Roland Emmerich ETC. ETC.

Allemaal grotere namen en betere regisseurs dan Wallace, wiens grootste verdienste is dat hij bevriend is met John Carpenter.

(Zou het niks voor Carpenter zijn...?)


avatar van Chainsaw

Chainsaw

  • 8845 berichten
  • 3576 stemmen

Wouter schreef:

(Zou het niks voor Carpenter zijn...?)

Nu je het zo zegt, ik denk het wel. Carpenter kan wel een goede comeback gebruiken en hij begrijpt het genre wel zodanig dat hij er iets meesterlijks van kan maken. Rob Reiner zou op zich ook kunnen, maar die bakt de laatste jaren ook niet veel meer.


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2081 stemmen

XfofaXX schreef:

Vergeef mijn onwetendheid, maar wie is Bev Marsh? Is dat het meisje?

Jep.


avatar van Nieke

Nieke

  • 588 berichten
  • 477 stemmen

Elk boek blijkt beter te zijn dan zijn verfilming. Nu heb ik 'IT' nog niet gelezen (door ooit een kortverhalenboek te lezen heb ik een 'afkeer' van Stephen King), maar de film is alleszinds op z'n minst boeiend.

Nog zoveel jaar later blijft ie eng, zonder alle toepassingen van tgw van doen.

Knap, eng, grappig, diep, ontroerend, ...

4*


avatar van J.Bell

J.Bell

  • 294 berichten
  • 827 stemmen

XfofaXX schreef:

Man, man, het boek was echt verschrikkelijk... (positief bedoeld)

Ik begon echt bang te krijgen dat dat boek me zou aanvallen ofzo, ik was echt bang gewoon.

Worden dan, kijk, dat had ik nu ook.

Scary hoor...

Als ik die ene scene weer terug zie, wanna baloon, nah creapy hoor, ik krijg er nog steeds buikpijn van en ook de neiging weg te duiken achter mijn bank. Terwijl ik eigenlijk helemaal geen angsthaas ben.

****


avatar van HALLOWEEN

HALLOWEEN

  • 179 berichten
  • 149 stemmen

[Geen remake zonder JB

Nou ik dank niet dat JB nog komt opdagen, wand hij leeft niet meer.

IK heb gehoord dat hij zelfmoord heeft gepleegt.


avatar van Diesel

Diesel

  • 9411 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

Het zou een comeback kunnen zijn voor Rob Reiner.

Moeilijk.

Reiner lost it a long time ago.

A Few Good Men (1992!) is zijn laatste goede film..

Wouter schreef:

Waarom niet? Zo'n status heeft deze film niet, hoor.

Je begrijpt me verkeerd, ik bedoel dat respectabele regisseurs het niet zo hebben op remakes. Groot gelijk hebben ze..

Wouter schreef:

Allemaal grotere namen en betere regisseurs dan Wallace,

Grotere namen wellicht maar kwalitatief zijn ze naar mijn mening geen haar beter dan Wallace. Mannen als Harlin, Anderson, Mostow etc. zijn verkrachters in de filmmwereld. Met films als Speed 2, Terminator 3, ANOES 4, Batman & Robin etc. verdoen ze onze tijd. Tuurlijk maken ze af en toe een aardige film maar wat ze voornamelijk leveren is pruttelend stront. Ook Wallace is geen hoogvlieger maar heeft met IT bewezen dat hij toch het een en ander voor elkaar kan krijgen.

Wouter schreef:

(Zou het niks voor Carpenter zijn...?)

Als Carpenter de remake van IT gaat regisseren, houd ik mijn mond dicht..


avatar van Wouter

Wouter

  • 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Diesel schreef:

(quote)
Moeilijk.

Reiner lost it a long time ago.

Op zich eens. Maar kijk eens naar bijv. Misery en Stand by Me. Op alle fronten beter dan de originele It.

(quote)
Je begrijpt me verkeerd, ik bedoel dat respectabele regisseurs het niet zo hebben op remakes. Groot gelijk hebben ze..

Carpenter deed het meerdere keren. Nog zomaar een paar namen: Christopher Nolan, Billy Wilder, Alfred Hitchcock, Ang Lee, Steven Spielberg, Peter Jackson, Steven Soderbergh en Martin Scorsese.....

(quote)
Grotere namen wellicht maar kwalitatief zijn ze naar mijn mening geen haar beter dan Wallace. Mannen als Harlin, Anderson, Mostow etc. zijn verkrachters in de filmmwereld. Met films als Speed 2, Terminator 3, ANOES 4, Batman & Robin etc. verdoen ze onze tijd.

Je hoeft niet te gaan. Bovendien hebben de meeste van ze beter werk afgeleverd dan It

Tuurlijk maken ze af en toe een aardige film maar wat ze voornamelijk leveren is pruttelend stront. Ook Wallace is geen hoogvlieger maar heeft met IT bewezen dat hij toch het een en ander voor elkaar kan krijgen.

It is een aardig verhaal, maar echt niet goed geregisseerd.

(quote)

Als Carpenter de remake van IT gaat regisseren, houd ik mijn mond dicht..

Alhoewel die ook weer eens een goede film kan gebruiken.


avatar van Diesel

Diesel

  • 9411 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

Carpenter deed het meerdere keren. Nog zomaar een paar namen: Christopher Nolan, Billy Wilder, Alfred Hitchcock, Ang Lee, Steven Spielberg, Peter Jackson, Steven Soderbergh en Martin Scorsese.....

Klopt maar het is algemeen bekend dat Scorsese liever geen remakes maakt. Cape Fear was een uitzondering, zo zegt hij zelf o.a bij de making of van Cape Fear. Nolan, Lee, Spielberg, Soderbergh zijn grote namen allemaal en ze verdienen enige waardering maar echt goed vind ik ze eerlijk gezegd niet. Dat briljante regisseurs als Wilder en Hitchcock ooit een remake hebben gemaakt zegt niks. Als ze dol waren geweest op remakes zouden ze het wel vaker doen.

Mijn punt is dat vooruitsrevende, respectabele vakmannen zich niet inlaten met remakes omdat ze er geen behoefte aan hebben. Goede regisseurs horen genoeg nieuwe ideeën te hebben en dat hebben goede regisseurs ook -> Stanley Kubrick, Milos Forman, Oliver Stone, Sam Peckinpah etc. Trendsetters omdat ze genoeg hebben aan hun eigen verhalen en ideeën.

Wouter schreef:

kijk eens naar bijv. Misery en Stand by Me. Op alle fronten beter dan de originele It.

Eens maar dat betekend niet dat Reiner het nog steeds kan, het is nu al zo lang geleden.. ajswib

Wouter schreef:

Bovendien hebben de meeste van ze beter werk afgeleverd dan It

Niet mee eens. Hoe dan ook, al hebben de genoemde namen beter werk afgeleverd dan IT, feit is dat ze ook behoorlijk veel troep op hun naam hebben staan. Daarom vertrouw ik ze geen remake van een zeer geslaagde horrorfilm als IT toe.

Wouter schreef:

It is een aardig verhaal, maar echt niet goed geregisseerd.

Wallace heeft stijl. De film is sfeervol, eng en verveelt geen moment.


avatar van Wouter

Wouter

  • 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Diesel schreef:

(quote)
Klopt maar het is algemeen bekend dat Scorsese liever geen remakes maakt. Cape Fear was een uitzondering, zo zegt hij zelf o.a bij de making of van Cape Fear.

Prima. Maar hij deed het wel.

Nolan, Lee, Spielberg, Soderbergh zijn grote namen allemaal en ze verdienen enige waardering maar echt goed vind ik ze eerlijk gezegd niet.

Het ging over grote namen. En alhoewel ik niet de grootste fan van Spielber ben, kan ik niet ontkennen dat hij een aantal briljante films heeft gemaakt. Kom op, Raiders en jaws vegen de vloer aan met It....

Dat briljante regisseurs als Wilder en Hitchcock ooit een remake hebben gemaakt zegt niks.

Tja, zo kun je een stelling wel vol blijven houden....

Als ze dol waren geweest op remakes zouden ze het wel vaker doen.

Dat heeft Wilder dan ook gedaan, btw.

Mijn punt is dat vooruitsrevende, respectabele vakmannen zich niet inlaten met remakes omdat ze er geen behoefte aan hebben.

Tja. Hitchcock, Scorsese, Carpenter en Wilder deden het. En wat je ook van Nolan vindt, vooruitstrevend was hij wel.

Goede regisseurs horen genoeg nieuwe ideeën te hebben en dat hebben goede regisseurs ook -> Stanley Kubrick, Milos Forman, Oliver Stone, Sam Peckinpah etc. Trendsetters omdat ze genoeg hebben aan hun eigen verhalen en ideeën.

Natuurlijk kun je een aantal namen noemen van mensen die het nooit deden, punt is dat er anderen waren die het wél deden. Maar ja, die tellen dan weer niet, volgens jou. Overigens was Hair van Forman dan wel geen remake, maar wel een verfilming van een bekende musical. En Kubrick initieerde AI wat toch zeer sterk op Pinocchio was gebaseerd. Al met al gaat het er om of een maker genoeg uitdaging ziet in een remake.

(quote)
Eens maar dat betekend niet dat Reiner het nog steeds kan, het is nu al zo lang geleden.. ajswib

Klopt, maar IT lijkt me een prima project om hem het voordeel van de twijfel te geven. Liever dan een of andere tv-regisseur.

(quote)
Niet mee eens. Hoe dan ook, al hebben de genoemde namen beter werk afgeleverd dan IT, feit is dat ze ook behoorlijk veel troep op hun naam hebben staan.

Wel eens ander werk van Wallace gezien?

Daarom vertrouw ik ze geen remake van een zeer geslaagde horrorfilm als IT toe.

IT ruikt in alles naar TV. Matige tv-acteurs, matig camerawerk, matige regie. Goed, Pennywise doet het leuk en de kindertjes zijn redelijk - maar de film is allesbehalve echt goed.

(quote)
Wallace heeft stijl. De film is sfeervol, eng en verveelt geen moment.

Met alle respect, sfeervol is de film enekel in het begin. Wallace heeft alles behalve stijl, het is een wannabe Carpenter; altijd al geweest. De film wordt steeds houteriger en uiteindelijk zelfs knullig.

Nee, dat kan echt veel beter. Kom maar op met die remake. Hopelijk wel voor de bios, dit keer.


avatar van Wouter

Wouter

  • 18718 berichten
  • 3085 stemmen

"Whilst speaking with Creature Corner about his work involved adapting Stephen King's "Salem's Lot" into next month's upcoming mini-series, "The Craft" writer Peter Filardi revealed plans are underway to adapt what many deem as King's scariest book "It" for television again."

http://www.darkhorizons.com/ne...

Shit.


avatar van Diesel

Diesel

  • 9411 berichten
  • 0 stemmen


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2081 stemmen

Ondanks dat ik IT een meer dan perfekte film vind, ben ik stiekem toch wel erg benieuwd naar de eventuele hermaak.


avatar van Wouter

Wouter

  • 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Weer een Tv-film dus. Ik heb weinig goede hoop.


avatar van Edie

Edie

  • 3185 berichten
  • 1220 stemmen

Best leuke film, niet super.. Gewoon leuk voor een avondje.. 3 sterren..


avatar van Diesel

Diesel

  • 9411 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

Prima. Maar hij deed het wel.

1x

Wouter schreef:

En alhoewel ik niet de grootste fan van Spielber ben, kan ik niet ontkennen dat hij een aantal briljante films heeft gemaakt. Kom op, Raiders en jaws vegen de vloer aan met It....

Ik vind Duel (4*) persoonlijk zijn beste film. De Indiana Jones reeks is niet meer dan amusant en films als Hook, Catch Me If You Can Jaws en Jurassic Park zijn wel goed maar verre van briljant. Jaws heeft een onvergetelijke score en is best spannend maar meer dan dat heeft de film niet te bieden. Spielberg wil vooral amuseren met zijn films en heeft me daarom nooit echt kunnen overtuigen. Spielberg is soms goed en nooit briljant.

IT heeft niet meer diepgang dan een Spielberg flick maar is in veel andere opzichten beter dan de meeste films van Spielberg. Duel is sterker dan IT maar dat is meteen de enige film in de ouevre van Spielberg die dat is.

Wouter schreef:

Tja, zo kun je een stelling wel vol blijven houden....

Feit is dat er zoveel andere goede regisseurs zijn die niet doen aan remakes. Laat ik het zo zeggen: het grotendeel van de (in mijn ogen uiteraard) goede regisseurs doen niet aan remakes.

Wouter schreef:

Wel eens ander werk van Wallace gezien?

Ja, even slecht als de slechte films van de genoemde regisseurs maar het gaat erom dat IT zeer geslaagd is en dat regisseurs als Harlin, Anderson etc. het verhaal van IT niet beter kunnen verfilmen. De versie van Wallace voldoet. No more milk the cow.

Wouter schreef:

Matige TV-acteurs, matig camerawerk, matige regie.

Vind de acteurs goed genoeg en het camerawerk alles behalve matig. Maar goed, het is duidelijk dat we het niet eens zijn wat betreft IT.


avatar van nickvanzutphen

nickvanzutphen

  • 208 berichten
  • 4659 stemmen

echt een goed horror ik vond hem toen ik wat jonger was echt eng , als er een remake komt kunnen ze beter een ander einde bedenken want die spin?? dat was echt 3x niks en verknalde eigenlijk de film volkomen.


avatar van Wouter

Wouter

  • 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Diesel schreef:

(quote)
1x

Dus deed ie het.

(quote)
Ik vind Duel (4*) persoonlijk zijn beste film. De Indiana Jones reeks is niet meer dan amusant en films als Hook, Catch Me If You Can Jaws en Jurassic Park zijn wel goed maar verre van briljant.

Jaws is een hoogtepunt in de filmgeschiedenis, wat mij betreft. Ken geen betere film in dat genre.

Jaws heeft een onvergetelijke score en is best spannend maar meer dan dat heeft de film niet te bieden. Spielberg wil vooral amuseren met zijn films en heeft me daarom nooit echt kunnen overtuigen.

Mij wel. Pas als hij meer pretetenties heeft wordt het oppassen.

IT heeft niet meer diepgang dan een Spielberg flick maar is in veel andere opzichten beter dan de meeste films van Spielberg.

Ga toch weg, man. heb je de film ooit herzien. gewoon tv-voer. Niks meer, niks minder.

(quote)
Feit is dat er zoveel andere goede regisseurs zijn die niet doen aan remakes. Laat ik het zo zeggen: het grotendeel van de (in mijn ogen uiteraard) goede regisseurs doen niet aan remakes.

"Het grotendeel". Dat maakt het al niet waterdicht. maar goed, ik geef je deze. ""Grote regisseurs" is in ieder geval niet vol te houden.

(quote)
Ja, even slecht als de slechte films van de genoemde regisseurs

Nou nee. Een stuk slechter. Prutswerk zelfs.

maar het gaat erom dat IT zeer geslaagd is en dat regisseurs als Harlin, Anderson etc. het verhaal van IT niet beter kunnen verfilmen.

Ik denk dat er een heleboel regisseurs zijn die het beter hadden gekund.

De versie van Wallace voldoet.

Wat al aangeeft dat het beter kan.

(quote)
Vind de acteurs goed genoeg

Zelfs de volwassenen?!

en het camerawerk alles behalve matig.

Beetje typisch tv-werk. na twee shots zie je al dat het geen bioscoopfilm is.

Maar goed, het is duidelijk dat we het niet eens zijn wat betreft IT.

Zoveel is duidelijk.


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2081 stemmen

Maar jullie zijn het toch wel eens met het feit dat de muziek geweldig is? Dat pianodeuntje, de intromuziek, noem maar op...


avatar van GuirY Rose

GuirY Rose

  • 122 berichten
  • 71 stemmen

Jaaaaaaaaaaaaaaa!!!