Warm Bodies (2013)

Romantiek / Horror

geregisseerd door Jonathan Levine
met Teresa Palmer, Analeigh Tipton en Nicholas Hoult

Zombies houden van mensen, en dan met name van hun hersenen. Maar R (Nicholas Hoult) is anders. In tegenstelling tot de anderen is hij van binnen echter wel levend. De zombies zijn allen slachtoffer geworden van een recente plaag die de overlevenden in een zwaar bewaakte stad hebben gedreven. De zombies lopen rond op een vliegveld, op zoek naar mensenvlees. Ondertussen leven ze ook in angst voor de kwaadaardige Boneys, een nieuwe reeks van geïncarneerde vampieren.

Fantastische film, dit! Erg humoristisch, toch wel hartverwarmend (hoewel dat een beetje vreemd lijkt, bij een zombiefilm....maar het genre van de romantische zombiecomedy is niet geheel nieuw).
As je van wat absurde, humoristische, postapocalyptische films houdt, dan is dit je ding

De film neemt het genre en zichzelf min of meer op de hak, zonder dat dit afbreuk doet aan het (absurde) verhaal of aan de film. Het levert eerder een bijzonder soort zwarte humor op, die erg goed werkt. Daarnaast is het acteerwerk overtuigend en heeft de film een steengoede soundtrack: een topper! Gaat dit zien

avatar van Prudh
De vergelijking met Twilight is in de basis niet gek, maar in de praktijk kun je 'm gelukkig snel laten varen. Al lijkt de hoofdrolspeelster hierin erg op de levende versie van Kirsten Stewart, maar dat terzijde. Verder is dit een redelijk toegankelijke en frisse zombieromedy die leuk omgaat met het genre. Hoult speelt met overtuiging en hart (ook al speelt hij iemand van wie het hart niet meer klopt), iets wat hij in Jack the Giant Slayer absoluut niet doet. Script is wat voorspelbaar, maar dat is eigenlijk wel leuk bij een film als deze. Ik heb me kostelijk vermaakt. Originele en lieve film.

avatar van Sergio Leone
Nah.

Hoog waren de verwachtingen niet, maar ik had ergens gelezen dat dit 'fris' en 'origineel' zou zijn. Niets is minder waar. Warm Bodies heeft ongeveer 3 momentjes van zelfspot, maar verder is dit saai formulewerk.

Een zombie spelen is geen sinecure en dat is wel te zien aan de hoofdrolspelers. Zombies zijn tam en dat is leuk voor de eerste 10 minuten, nadien gaat dat echter vervelen. Nicholas Hoult kan dat niet verhelpen, ondanks het feit dat hij wel z'n momentjes heeft.
Teresa Palmer is een kleine acteerramp en die Dave Franco ben ik ook liever kwijt dan rijk, wat een vervelende verschijning.

Het enige dat de moeite is, is de soundtrack, die een paar goeie nummers bevat en de sfeer in één klap leuker maakt. Verder zijn alle andere dingen standaard: de zombies zelf, de actie, noem maar op.

avatar van Romana
Leuke entertainende film, goe gelachen en amaai voor de hoofdrolspeler, heel die film zo en zombie moeten spelen, supertof gedaan, respect!

Soms merkte ik wel hier en daar een schoonheidsfoutje op, maar dat vervaagt als je kan genieten van dit genre.

avatar van voskat
Geslaagde zombie-romantiek. In veel aspecten vrij simplistisch uitgevoerd, maar de prima humor helpt om de randjes scherp te houden.

Wel lief ook, die Shakespeare-verwijzingen.

avatar van stultmeister
Ik kan er niks aan doen, maar ik vond het een heel vervelende film. De film heeft een originele invalshoek, maar de personages (vooral de vrouwelijke hoofdpersoon) waren irritant aanwezig.

Ik ging zonder verwachtingen naar de film (dat brengt meestal iets positiefs met zich mee) en er kwamen ook geen enkele verwachtingen naar voren toen ik de film in de bioscoop zag.

Alleen de eerste paar minuten waren leuk en origineel. De rest van de film verviel in herhaling van het RomCom genre.

1,5 ster.

Een erg leuke film en beter dan ik dacht! Dit is niet een namaak versie van de twilight saga ofzo (dit dacht ik eerst) maar een heel nieuw verhaal erg creatief met leukse special effects.

avatar van Shinobi
"This girl's dead. That guy's dead... That guy in the corner is definitely dead."

Vanochtend in de bios meegepakt en ik ben in positieve zin verrast. Op basis van de trailer vond ik het er namelijk maar zo-zo uitzien, maar omdat ik toch wel een zombie-fan ben en hier en daar positieve berichten had gelezen, heb ik de film toch maar een kans gegeven.

Sowieso is de invalshoek echt goed gekozen over een zombie dat verliefd wordt op een meisje. Lekker onconventioneel en de film stapt hiermee ook buiten de geijkte paden.
De zombies worden goed neergezet en het is zeker te prijzen dat Nicholas Hoult zo een dode, doch levende zombie weet neer te zetten. Zijn non-verbale communicatie in combinatie met zijn mimiek komt erg goed over.

Het romantische verhaaltje is hier en daar wat standaard te noemen, maar het kijkt best lekker weg. Plus Teresa Palmer is zeker geen marteling om naar te kijken. Al hadden de 'boneys' wel iets beter neergezet kunnen worden, maar dat deert niet echt.
De toevoeging van (eigenaardige) zwarte humor, het feit dat de film zichzelf niet al te serieus neemt, ondersteund door een sterke soundtrack zorgt voor een uiterst verfrissende film.

3,5 Sterren.

avatar van soom
Hallo, Kristen St.. Euh, Teresa Palmer..

Hihi. Waar ik Max Irons tot 2x heel erg vond lijken op Robert Pattinson, zou Kristen dus echt het jongere zusje van Teresa kunnen zijn, helemaal qua looks en ook enigszins qua stemgeluid. Ik genoot ook hiervan. Prachtig in elkaar geflanst, het spettert van het scherm af, genieten van weer een bijzonder liefdespaar.

Nicholas Hoult is leuk, ik ga wellicht toch maar eens About a Boy zien. Keek erg uit naar deze film, en gelukkig stelde hij niet teleur, op geen enkel vlak waar ik zo'n beetje punten voor geef (verhaal, chemistry, inlevingsvermogen). Dit was allemaal aanwezig, en ik smolt weg. Niet helemaal zoals bij Twilight, maar toch warempel een mooi gegeven.

Saai, saai en nog eens saai. Ik moet zeggen dat de film wel enige potentie had (waar de levenden al die tijd naar een wondermiddel streefden, lag de genezing van de zombies gewoonweg in de gegegenheid van de levenden), maar de uitwerking vond ik uitermate belabberd. De humor was veel te zwak en de chemie tussen de twee hoofdpersonages kwam bij mij niet echt over. Niet te wijten aan hun acteerprestaties overigens, ik vond dat ze het beiden erg leuk deden, maar wellicht kwam het gewoon door mijn eigen gebrek aan inlevingsvermogen.

avatar van wwelover
Geinig maar toch beetje teleurstellend. Ik had er wel wat meer van verwacht. Maar het was allemaal een beetje too much allemaal, met name de onnodige slow-motion beelden. De hoofdrolspelers doen het wel aardig, Palmer ziet er ook behoorlijk goed uit natuurlijk. Maar Corddry steelt wel de show met z'n droge opmerkingen. Al bij al leuk voor een keer, maar er had meer in gezeten.

avatar van rep_robert
De introductie van Warm Bodies is leuk en bevat komische elementen die vooral subtiel uitgewerkt worden,. Dit genre leent zich uit om lekker melig te worden, maar het blijft verder allemaal aan de oppervlakte borrelen en de romantiek neemt de film uiteindelijk over.
Verwacht geen logica, zoals Materny al zei, want eigenlijk klopt he-le-maal niets in de gehele film en dat blijft inderdaad wel een tijdje in je gedachten spoken(eerst zitten ze te knorren aan tafel en spreken ze amper een woord en later komen er bijna volbloed zinnen uit).

Toch spreekt dit meer aan dan bijvoorbeeld een Twilight. Het toontje is veel minder serieus, er zit veel meer vaart en actie in, de post-apocalyptische setting is altijd een mooie geweest en Teresa Palmer is altijd aangenaam om naar te kijken.

avatar van Elineloves
''I wish the internet is still working so I could just look up whatever it is that's wrong with you.''

Leuk. Ik vond die knul wel aandoenlijk. Echt zo'n joch die ik vanaf het begin al schattig vond. Slechte keuze in vrouwen wel, want blondie is inderdaad een (levendigere) versie van Kristen Stewart, en dat is sowieso al geen compliment. Maar ach, ik irriteerde me (voor de verandering) er niet aan.

Ik vond de humor-drama-romantiek mix ook wel goed geslaagd moet ik bekennen. Had de film iets grappiger verwacht, maar gelukkig was het wel vermakelijk. Af en toe ging het me wel iets te vlug, de hele transformatie bijvoorbeeld, was af en toe gevalletje 'beter jammer'.

Maar verder wel lief, hoor. Ik snap wel wat ze in 'm zag. (Al was zij een erg onsympathiek mens, hij had beter kunnen mikken)

avatar van tukkerstein
Leuke film, erg origineel. Uitwerking had beter gekund, op een gegeven moment wordt het allemaal iets te voorspelbaar en te zoetsappig. Link met Romeo en Julia is een beetje te geforceerd. Voice-over was zeker in het begin erg grappig.

avatar van james_cameron
Maffe mengeling van zombiefilm en romantische komedie, onderhoudend en vrij origineel, maar uiteindelijk nogal onevenwichtig. Het begin is sterk en de mooie production design zorgt voor veel sfeer, maar al snel blijkt het verhaaltje erg beperkt en kabbelt alles rustig door naar een voorspelbare climax. De special effects zijn ook niet overal even geslaagd; vooral de skelet-achtige 'bonies' lijken zo weggelopen uit een computerspel. Hoofdrolspeler Nicholas Hoult's voice over is gelukkig sporadisch erg grappig en er zijn genoeg leuke momenten om je bij de les te houden.

Fijn filmpje.

An sich doet deze film inderdaad denken aan een Twilight, maar dan voor jongetjes uit dezelfde leeftijdscategorie. De hoofdpersoon is hier namelijk een kerel die aan de haal gaat met één of ander tienertutje. In plaats van de wat vrouwelijkere en romantischere vampieren wordt hier gekozen voor een zombiesetting. Perfect.

Gelukkig maakt Levine er nog iets meer van. Vooral de humor vond ik wel geslaagd, ook visueel weet deze film zich best een aantal keer te onderscheiden. Paar mooie schots en fijn kleurgebruik. Soundtrack was duidelijk minder jammer genoeg. En natuurlijk is er het feit dat die niet uitgerokken wordt tot een film of 4, althans dat mag ik hopen.

Plotje is op zich wat melig, veel horror is er ook niet te vinden buiten de setting dan. Die bonies zijn nu niet meteen de meest angstaanjagende monsters, ook qua sfx misten ze wat body (pun intended). Toch kijkt het allemaal wel aardig weg in combinatie met de humor levert het een aangenaam, vlot filmpje op.

avatar van Keane1983
Een heerlijke film, van mij mogen er veel meer Zombiefilms gemaakt worden.
Het verhaal kijkt lekker weg en is prima ondersteund met een goed soundtrack (zeker een aanschaf waard).
Acteerwerk is goed en onderhouden. Sxf en de locaties zien er mooi gemaakt uit.
In mijn ogen sprong de humor er echt niet uit!! Het is niet zo dat je wordt overladen met hylarische scenes.
De romantiek komt overigens wel goed uit de verf en is de chemie tussen de twee spelers wel te voelen.
Gore komt in mindere mate ook voor in de film en ziet er (zonder overdreven vies te zijn) goed uit.
Beetje jammer is de voorspelbaarheid van de film, maar is zeer zeker niet storend.
Van mij een 3,5*

avatar van indigoriico
een leuke film over zombies met een twist die je nog nooit in een zombiefilm hebt gezien, zo kan het dus ook!
erg origineel ook allemaal dat je eindelijk is het perspectief vanuit een zombie bekijkt.
de film had een goed verhaal en keek lekker weg, daarom geef ik deze film een 4,5 want het is eigenlijk toch stiekem wel een meesterwerkje.

avatar van david bohm
Originele zombiefilm waarbij met name de make-up en ook de score goed verzorgd is. Tamelijk bijzonder is dat een zombie de hoofdpersoon is, R, die door het eten van de hersenen van de verkering van Julie verliefd op haar wordt en haar beschermt en verdedigt. Daarnaast is het opmerkelijk dat de zombies genezen. Het acteerwerk is prima, niet heel bijzonder en de enige echt bekende acteur, John Malkowich heft een vrij kleine rol en speelt wat karikaturaal.
Best leuk.

avatar van Spetie
Leuke film met een origineel uitgangspunt, dat op een fijne manier wordt uitgewerkt.

Ik was in eerste instantie even bang voor een herhaling van Twilight, maar afgezien van Teresa Palmer, die de tweelingzus van Kirsten Stewart zou kunnen zijn, gaat de vergelijking gelukkig al snel mank. Jonathan Levine weet er een aardig sfeervol geheel van te maken en de post-Apocalyptische zombiesetting is ook niet verkeerd.

Ik moet zeggen dat Nicholas Hoult het ook wel goed doet. Hij speelt niet onaardig en de personages en het verhaaltje wordt ook redelijk goed uitgewerkt. Af en toe is het wat aan de trage kant, maar dat wordt dan vaak weer goed gemaakt door de humor, die ook in voldoende mate aanwezig is. Ook de soundtrack, die vooral uit jaren tachtig muziek lijkt te bestaan is erg lekker en draagt op een goede manier bij aan het sfeertje. Het enige echte minpunt zijn dan de Boneys, die ik er wat zwak vond uitzien en waar verder ook totaal geen dreiging van uit gaat. Ik vroeg me trouwens ook af waar ze vandaan kwamen, al maakt dat bij een film als deze verder niet zo heel veel uit.

Warm Bodies is dus best vermakelijk. Weinig horror, maar een originele invalshoek, een leuk sfeertje en genoeg humor maken dit alles meer dan goed.

avatar van Naomi Watts
Concept is inderdaad best sterk, helaas qua uitwerking niet echt sterk. Wel zelfbewust, wat zeer welkom is, leuk gespeel met genrecliche's maar qua humor behoorlijk slappe hap. Teresa Palmer blijft ook een blok aan het been, vreselijk actrice en ook niet om aan te gluren. Mocht ik een film van 2 uur of langer met haar ooit gaan zien acht ik de kans groot dat ik in een depressie beland. Hoult is overigens wel prima.

Visueel is het bijzonder goed te pruimen, erg fijn leurengebruik. Helaas is de film niet vlot, inventief en goed geregisseerd. Wordt toch vooral erg laks om gegaan met een sterk concept. Ook is het qua soundtrack niet best. Eerste helft schiet vooral te kort, tegen het einde herstelt Levine zich, al is het allemaal iets te clichématig en conventioneel. Ze hadden er ook beter aan gedaan de rollen om te draaien, Palmer als zombie dus.

avatar van blurp194
Leuke film. Vooral door de verfrissend nieuwe en optimistische kijk op het zombiebestaan, het vlotte verhaaltje - hoe dun het ook is - en de mooie en leuke timing met de verder toch wat te gladde soundtrack. Qua vormgeving (inclusief bonies!) wat mij betreft prima in orde, en leuk gefilmd in mooie frisse kleuren om het contrast met de bleke zombiekoppen er maar mooi uit te laten komen.

Verder heeft het qua film, cinematografie, acteren etc. allemaal maar heel weinig te brengen, maar daar is het ook niet echt het soort film voor natuurlijk. Daardoor is het allemaal uiteindelijk wel zo vergeetbaar als het maar kan, kijkvoer is echt het goede woord.

Ohja, Teresa Palmer mag van mij overigens direct langskomen, ik zie geen enkele vergelijking tussen haar en Kristen Stewart opgaan. En ik heb me ook al niet geergerd aan haar acteertalenten - maar ik heb dan ook mijn hart niet aan Naomi Watts verpand.

En, toevoeging achteraf, waar ik dan ook weer positief door verrast word is dat John Malkovich hier een bijrol speelt zonder overacting, schmieren of scene stealing. Mooi om te zien dat dat ook kan, voor een acteur met zoveel prestige.

avatar van Insignificance
Aardige draai aan de zomedy dat met het perspectief van een ondode best ontwapenend aftrapt. De wat drogere humor werkt het beste. Zodra het wat nadrukkelijker voor de lach gaat, wordt het dwaas, maar die momentjes zijn schaars. Een verzorgd filmpje dat z'n charme weet te behouden tijdens de eerste verwikkelingen tussen R en Julie.

Meestal gaat het dan mis wanneer het in een verhaaltje wordt geperst. Dat valt hier eigenlijk nog best mee, maar in plaats van het de nodige flair mee te geven, lummelt het mettertijd maar wat aan tussen de twee. En dan moeten de weke momentjes (inclusief mierzoet moraaltje) nog komen. Zo sterk is het allemaal niet en de Bonies stellen teleur.

avatar van Honey Blossom
Ik vind dit een erg romantische film. Very well done. De meeste romantische films van tegenwoordig stellen me teleur, maar deze romantische horror heeft mij aardig verrast.

Nicholas Hoult vind ik werkelijk een schatje. Ik vind het erg knap hoe hij gedurende de hele film de karakter ontwikkeling van zijn personage weet neer te zetten. We zien hem als bloederige zombie in het begin, tot een normale mens op het eind.

Het liefdes verhaal tussen de twee vind ik wel mooi. Vooral het feit dat ze eigenlijk niet eens beseft dat ze verliefd aan het worden is op hem. De kusscene in het bad, met de mooie achtergrond, was spot on. Perfect getimed. Evenals het schot dat erna volgt. Ik greep wel even naar mijn hart.

Natuurlijk zou het dramatischer zijn geweest als hij gewoon werd dood geschoten terwijl hij net weer een mens was, maar dat hoort niet bij de stijl van deze film.

De film heeft veel zwarte en droge humor, en drijft zelfs een beetje de spot met zich zelf. Dus de kijker wordt gedwongen om niet al te geforceerd naar deze film te kijken en de film met een korrel zout te nemen.

John Malkovich, being John Malkovich, paste uitstekend in zijn rol hier.

Prima film, ik heb me vermaakt.

avatar van Pixel-blue
Niets is wat het lijkt.

Een komische horror film,die je inderdaad amper horror kan noemen. Ik vind het een heerlijke film geen moment verveelt.Met een top cast!

avatar van Halcyon
Originele benadering van het zombiegenre waarin drama, comedy en spanning goed worden afgewisseld. Met dank aan het zelfbewuste script dat doorspekt is van inventieve en verrassende scènes. De beelden van het niemandsland in combinatie met de muziek zijn mooi. Niet zozeer de score, maar wel de rocksongs die op passende momenten ingelast worden. De film draait ook wel om de chemie tussen de twee hoofdpersonages. Voel je die niet, dan zal de kijkervaring vanzelf minder zijn. Ik kan wel begrijpen waarom dit met Twilight wordt vergeleken, maar Warm Bodies is duidelijk volwassener.

avatar van mjk87
Zeer vermakelijk, vooral met Julie op het balkon - toen was de Shakespeare-verwijzing wel duidelijk. Ook leuk om daar af en toe mee te spelen, want soms komen niet alle verwachtingen dan uit.

Het verhaal is redelijk origineel te noemen. Veel logica zit er niet altijd in, of althans, je moet maar accepteren dat bepaalde zaken kunnen lopen zoals ze gaan. Alles wordt met een mooie fotografie getoond - die ook goed de verschillen tussen de oude en de nieuwe wereld toont. De soundtrack is heerlijk en zorgt voor een aantal mooie momenten (die muziek zorgt eigenlijk vooral voor de mooie momenten) met The Boss, The Nationa en, Dylan maar vooral Orbinson zorgt voor een heerlijke lach. Er was sowieso veel humor met een aantal goede sneren naar onze banale maatschappij. Verder redelijk acteerwerk -vooral Palmer is een schatje- en Hoult weet redelijk wat gevoel te brengen in de zombie. Malkovich heeft weer een prima bijrol, klein maar met zijn talent weet hij er toch weer iets van te maken.

Het production design viel af en toe wat tegen. Wel zag het er allemaal fijn apocalyptisch uit, maar niet altijd even geloofwaardig. Zeker de lukraak geparkeerde auto's op snelwegen die daar schijnbaar zo zijn achtergelaten. Ik vraag me altijd af: sterven mensen ter plekke ineens dan in de auto en worden ze dan zombie? Maar ja, King beschreef het zo ook in zijn The Stand, dus wellicht moeten we hem de schuld geven.

Wel is het tempo af en toe te laag, zeker in het begin waarin veel van de mimiek van acteurs moet komen, maar zowel de acteurs en regisseur hebben nog niet het niveau dat spannend te houden. Verderop in de film zit er meer tempo in en wordende de slepende scènes steeds minder. Gelukkig maar, 3,5*.

avatar van Arneaux
Wat een verrassend leuke film! Liefhebbers van slasher zombiefilms (totaal niet mijn genre) komen bedrogen uit, dit is gewoon een lekkere feel-good film in een setting die er eigenlijk totaal niet bij past..
Zoals eerder gezegd is het tempo in het begin wat laag, ik wist ook niet echt wat ik van de film kon verwachten, maar naarmate de film vorderde werd deze steeds vlotter en leuker. De film neemt zich niet al te serieus, dus de plotgaten en toevalligheden storen wat mij betreft niet eens.

Het slim bedachte zombiesprookje over een ontluikende liefde (à la Romeo & Julia) wordt met charme voor het voetlicht gebracht. Het verhaal is grappig en ontroerend (er is sprake van balans tussen humor en romantiek) en wordt knap verteld. 'n Beetje stereotype is het wel, maar deze productie is een verfrissende afwisseling met de doorsnee middelmatige romkom die je gewend bent voor de kiezen te krijgen. De beide hoofdrolspelers zijn niet enkel sympathiek, ze hebben ook duidelijk chemie. Een uitstekende soundtrack doet de rest.

avatar van Macmanus
Aardig.

Levine blijft niet in staat om de gehele film het juiste tempo te hanteren. Zo begint de film leuk, fris en met een aangenaam tempo. Maar valt wat stil als het meisje bij hem in het vliegtuig komt. Verhaal wise gebeurt alles zoals je verwacht. Eerst wil ze toch weg, maar ziet dat ze moet blijven, om na een tijdje toch weer terug te keren, om daarna door R weer terug te worden verovert. Het is misschien ook niet te intentie om het meest originele verhaal te zijn, maar door het tempo wat omhoog te gooien valt het wat minder op. Nu ging hij net een stapje te sloom in het midden waardoor je als kijker het verhaal al teveel kunt voorspellen. Truc is dan toch om er een hele grappige/spannende sequence in te gooien maar dat bleef wat achterwege.

Desondanks is het een leuke blik op het zombie universum en is het een sympathieke film met dito cast. Maar het had beter geregisseerd kunnen zijn.

3 sterren.