Warm Bodies (2013)

Romantiek / Horror

geregisseerd door Jonathan Levine
met Teresa Palmer, Analeigh Tipton en Nicholas Hoult

Zombies houden van mensen, en dan met name van hun hersenen. Maar R (Nicholas Hoult) is anders. In tegenstelling tot de anderen is hij van binnen echter wel levend. De zombies zijn allen slachtoffer geworden van een recente plaag die de overlevenden in een zwaar bewaakte stad hebben gedreven. De zombies lopen rond op een vliegveld, op zoek naar mensenvlees. Ondertussen leven ze ook in angst voor de kwaadaardige Boneys, een nieuwe reeks van geïncarneerde vampieren.

avatar van Koen87
Wel leuk, maar niet veel meer dan dat. Het concept is leuk en verfrissend al leunt het qua uitwerking wat te veel op films die we nu al wel vaker hebben gezien. Iets te weinig komedie/actie en wat te veel romance naar mijn smaak. De film bleef me iets te liefjes. Tevens vond ik de soundtrack ook niet al te best uitgewerkt (en dat terwijl ik een grote fan van The National, Bon Iver & M83 ben).

Lange videoclip van Michael Jackson.

avatar van wwelover
Geinig maar toch beetje teleurstellend. Ik had er wel wat meer van verwacht. Maar het was allemaal een beetje too much allemaal, met name de onnodige slow-motion beelden. De hoofdrolspelers doen het wel aardig, Palmer ziet er ook behoorlijk goed uit natuurlijk. Maar Corddry steelt wel de show met z'n droge opmerkingen. Al bij al leuk voor een keer, maar er had meer in gezeten.

avatar van rep_robert
De introductie van Warm Bodies is leuk en bevat komische elementen die vooral subtiel uitgewerkt worden,. Dit genre leent zich uit om lekker melig te worden, maar het blijft verder allemaal aan de oppervlakte borrelen en de romantiek neemt de film uiteindelijk over.
Verwacht geen logica, zoals Materny al zei, want eigenlijk klopt he-le-maal niets in de gehele film en dat blijft inderdaad wel een tijdje in je gedachten spoken(eerst zitten ze te knorren aan tafel en spreken ze amper een woord en later komen er bijna volbloed zinnen uit).

Toch spreekt dit meer aan dan bijvoorbeeld een Twilight. Het toontje is veel minder serieus, er zit veel meer vaart en actie in, de post-apocalyptische setting is altijd een mooie geweest en Teresa Palmer is altijd aangenaam om naar te kijken.

avatar van mcdaktari
De Zombie films zijn wel een hot item tegenwoordig zeg, en dit is wel een heel aparte zombie film. In principe is het gewoon een romantisch liefdesverhaaltje maar best aardig om te kijken. Oke de serie Walking Dead staat voor mij nog steeds op de eerste plaats maar Warm Bodies was best leuk voor de afwisseling.

avatar van Richard_Voorhees
Ik moet eerlijk toegeven dat ik wat twijfelend begon aan het kijken van deze film. Ik heb tot op heden echt niks met de Twilight saga gehad en ben dan ook nog nooit aan een boek of film van die serie begonnen.
Toen ik vernam dat deze film er wel wat van weg heeft kwam dus die twijfeling, maar ik moet zeggen dat ik me redelijk heb weten te vermaken met deze film.
Zoals Robert hierboven al noemde is de introductie erg leuk. De introductie deed mij vooral aan Zombieland denken en ik moet zeggen dat vooral in het begin Hoult flink zijn best doet om zombie te zijn.
Een beetje jammer dat de romance het overnam toen Palmer in beeld kwam. Hierdoor kreeg de film wel een beetje zo'n formuleachtig verhaal (want veel van die romantische komedies lijken dezelfde opbouw te hebben).
Toch heb ik genoten van de humor die hier en daar de kop opstak en ik moet zeggen dat de CGI er best goed uitzag.
Aan de ene kant een beetje vernieuwend, aan de andere kant juist weer niet. Best sterk acteerwerk en leuk dat Corddry en Malkovich hieraan mee mochten doen.
Vooral leuk om te zien dat de zombies en andere lugubere wezens uit het horrorgenre langzaam maar zeker voorgesteld worden aan het mainstream publiek.

avatar van pvl63
Er is leven na de dood!

Dit is de eerste Zombiefilm die ik zie met een hoopvol einde, meer dan hoopvol. Om toch wat slechteriken in dit mooie romantische verhaaltje te houden worden de "Boney's" geïntroduceerd, wandelende skeletten die hard kunnen rennen en gemeen bijten.

Het verhaal heeft niet veel om het lijf en is te ongeloofwaardig maar ach een happy end is ook wel weer leuk. Al met al geen slecht filmpje.

avatar van tattoobob
Leuke originele film!!!!!
Er zitten een paar geweldig leuke stukken in,ook wel een beetje voorspelbaar maar dat mag
de pret niet drukken. . .
Een beetje vreemd maar wel lekker!

avatar van Llynwen
Heerlijk romantische horror komedie.. Geweldig die mix.

avatar van zyntex
leuke film met leuke insteek maar verwacht geen walking dead

avatar van Elineloves
''I wish the internet is still working so I could just look up whatever it is that's wrong with you.''

Leuk. Ik vond die knul wel aandoenlijk. Echt zo'n joch die ik vanaf het begin al schattig vond. Slechte keuze in vrouwen wel, want blondie is inderdaad een (levendigere) versie van Kristen Stewart, en dat is sowieso al geen compliment. Maar ach, ik irriteerde me (voor de verandering) er niet aan.

Ik vond de humor-drama-romantiek mix ook wel goed geslaagd moet ik bekennen. Had de film iets grappiger verwacht, maar gelukkig was het wel vermakelijk. Af en toe ging het me wel iets te vlug, de hele transformatie bijvoorbeeld, was af en toe gevalletje 'beter jammer'.

Maar verder wel lief, hoor. Ik snap wel wat ze in 'm zag. (Al was zij een erg onsympathiek mens, hij had beter kunnen mikken)

avatar van mcdaktari
Al was zij een erg onsympathiek mens?? Dat kan ik niet zeggen, maar wel typisch dat een vrouw zoiets zegt.

avatar van olbo
Erg kinderachtige film met pratende zombies. Duhhh. Nee, dit was het niet voor mij.

Erg leuke en orginele film!!, Verwacht geen horror film, maar meer een romantische/drama/komedie met zombies!
De film vermaakt van het begin tot het eind, en zakt geen moment in. Ook het acteerwerk is prima, en het ziet er nog allemaal mooi uit ook.
gewoon echt een aanrader!!! ik geef hem een DIKKE 3.5*

avatar van paul83
Bijzonder leuke en originele film.

De humor is lekker subtiel en de romance stukken beter te verteren dan een verschrikkelijke Twilight. De acteurs doen het meer dan goed waar voornamelijk Rob Corddry en Hoult de show stelen. Malkovich is altijd goed om te zien als “badass”.

De film begint een beetje traag, maar komt daarna goed op gang. Ik heb me zeker vermaakt!

avatar van tukkerstein
Leuke film, erg origineel. Uitwerking had beter gekund, op een gegeven moment wordt het allemaal iets te voorspelbaar en te zoetsappig. Link met Romeo en Julia is een beetje te geforceerd. Voice-over was zeker in het begin erg grappig.

avatar van madmax2011
leuk weggekeken deze film

avatar van gillie24
Zombies en romantiek: niet de meest voor de hand liggende combinatie, maar het werkt wonderwel. Het uitgangspunt is dus origineel, de uitwerking is dat niet. En gelukkig maar zou ik bijna zeggen. Voorspelbaar tot en met, maar dat hindert of stoort nergens. Zoals het een goede romantische film betaamt.
Hoult doet het uitstekend als de zombie R met menselijke/levende trekjes. Zijn non-verbale communicatie in combinatie met zijn mimiek is spot on en ook Palmer doet het meer dan goed, haar uiterlijk werkt natuurlijk ook al behoorlijk mee. De humor, de soundtrack, de Boneys, de voice-over: het werkt allemaal.

Op voorhand verwacht je er weinig van, des te vermakelijker als de film zo leuk blijkt te zijn.

avatar van schumacher
Geen topfilm maar wel een leuke wegkijker, feel good movie.
Ben er tevreden van, heb me nie verveeld. Teresa Palmer is echt een zeer mooie vrouw, voor die alleen al zou ik blijven kijken hebben .
Deze film is geen film om serieus te nemen.
Aanrader.

avatar van Daan258
schumacher schreef:
Geen topfilm maar wel een leuke wegkijker, feel good movie.

Hoe kan je dan 5* geven??

avatar van james_cameron
Maffe mengeling van zombiefilm en romantische komedie, onderhoudend en vrij origineel, maar uiteindelijk nogal onevenwichtig. Het begin is sterk en de mooie production design zorgt voor veel sfeer, maar al snel blijkt het verhaaltje erg beperkt en kabbelt alles rustig door naar een voorspelbare climax. De special effects zijn ook niet overal even geslaagd; vooral de skelet-achtige 'bonies' lijken zo weggelopen uit een computerspel. Hoofdrolspeler Nicholas Hoult's voice over is gelukkig sporadisch erg grappig en er zijn genoeg leuke momenten om je bij de les te houden.

rep_robert schreef:

Da's zowat de gehele strekking van het plot natuurlijk ... ze worden steeds menselijker, zowel in hun denken, doen en laten en zelfs uiterlijk.

Fijn filmpje.

An sich doet deze film inderdaad denken aan een Twilight, maar dan voor jongetjes uit dezelfde leeftijdscategorie. De hoofdpersoon is hier namelijk een kerel die aan de haal gaat met één of ander tienertutje. In plaats van de wat vrouwelijkere en romantischere vampieren wordt hier gekozen voor een zombiesetting. Perfect.

Gelukkig maakt Levine er nog iets meer van. Vooral de humor vond ik wel geslaagd, ook visueel weet deze film zich best een aantal keer te onderscheiden. Paar mooie schots en fijn kleurgebruik. Soundtrack was duidelijk minder jammer genoeg. En natuurlijk is er het feit dat die niet uitgerokken wordt tot een film of 4, althans dat mag ik hopen.

Plotje is op zich wat melig, veel horror is er ook niet te vinden buiten de setting dan. Die bonies zijn nu niet meteen de meest angstaanjagende monsters, ook qua sfx misten ze wat body (pun intended). Toch kijkt het allemaal wel aardig weg in combinatie met de humor levert het een aangenaam, vlot filmpje op.

avatar van knusse stoel
Als je de zombies en de 'gonies?' niet meerekent is het een gewone romantische puberfilm.
Niet meer en niet minder.
Het is het aankijken wel waard en er is nu en dan wel wat spanning maar de zoetigheid overheerst. De humor is wel te pruimen als ik mij zo uit mag drukken.
Verder niet te veel woorden aan verspillen, gewoon kijken.

avatar van Keane1983
Een heerlijke film, van mij mogen er veel meer Zombiefilms gemaakt worden.
Het verhaal kijkt lekker weg en is prima ondersteund met een goed soundtrack (zeker een aanschaf waard).
Acteerwerk is goed en onderhouden. Sxf en de locaties zien er mooi gemaakt uit.
In mijn ogen sprong de humor er echt niet uit!! Het is niet zo dat je wordt overladen met hylarische scenes.
De romantiek komt overigens wel goed uit de verf en is de chemie tussen de twee spelers wel te voelen.
Gore komt in mindere mate ook voor in de film en ziet er (zonder overdreven vies te zijn) goed uit.
Beetje jammer is de voorspelbaarheid van de film, maar is zeer zeker niet storend.
Van mij een 3,5*

avatar van Minority_Check
Ik baalde wel dat de vader weer iemand was die niet zomaar op andere gedachte kon worden gebracht. Wordt veel te vaak gedaan en eindigt altijd hetzelfde.
Maar op zich wel aardig filmpje

avatar van danuz
Wat een gelimiteerde release! Komen er in Nederland nog meer schermen bij, of wordt mij een bioscoopbezoekje in de lokale bioscoop ontnomen?

avatar van Shinobi
Hij draaide in de eerste paar weken wel in aardig wat bioscopen. Maar aangezien we nu alweer een maand verder zijn, is het logisch dat het minder wordt.

avatar van danuz
Oeps, dan heb ik een paar weken liggen slapen, ik dacht namelijk dat hij pas in zijn eerste week was!