Mirror Mirror (2012)

Verenigde Staten / Canada
Familie / Fantasy

geregisseerd door Tarsem Singh
met Julia Roberts, Lily Collins en Armie Hammer

Een slechte tovenares (Roberts) liegt en bedriegt om de troon van een weesmeisje (Lily Collins) te stelen en de aandacht van de prins (Armie Hammer) te trekken. Als de schoonheid van het meisje, Sneeuwwitje, de prins weet te bekoren verbant de koningin haar naar het bos, waar een vraatzuchtig beest hongerig wacht… Sneeuwwitje wordt gered door een groep kleine struikrovers en ontwikkelt zich tot een ontembare jonge vrouw met het vaste voornemen dat wat haar ontnomen is terug te krijgen. Met de hulp van haar onderdanen bindt ze de strijd aan met de verraderlijke koningin.

avatar van peterg
Leuke interpretatie van sneeuwwitje, met goede rollen voor zowel Roberts als Collins.
0,5 punten minder door belachelijk Bollywood einde.

avatar van alexspyforever
Geen hoogstaande verfilming van de vertelling van Sneeuwwitje, maar zeker niet de slechtste. Kinderfilm misschien een beetje, maar vind deze meer een parodie. Ik vind deze toch wel leuker en grappiger dan de standaard kinderfilm waar het allemaal nog veel braver blijft. Vooral de scènes van Sneeuwwitje bij de dwergen zijn erg leuk.

avatar van Geno
Dat er iets aan het oorspronkelijke verhaal gedaan moest worden is logisch; het moet een boeiend verhaal zijn voor jong en oud. In die opzet zijn ze zeker geslaagd.

De beelden waren af en toe echt betoverend... zo mooi!

Er werd ook wel aardig, maar niet echt verbluffend goed en vol overtuiging geacteerd, maar dat was nog net niet storend. Julia Roberts vond ik daarentegen wel wat onder de maat - maar mogelijk was de opdracht van de regisseur; als kijker wil je toch ook door stemverheffing en veranderingen in grimas (maar dat laatste aspect is bij haar al lang al kansloos) ook een vuil secreet zien!; niet aldoor dat vlakke...

Het Bollywood op een eind bij de aftiteling kan toch niet erg zijn? Gewoon een grapje van de maker!

Kortom, erg leuk om eens te zien met de family!

avatar van jOERI
Ik vond de film wel goed en ik vond Julia Roberts fantastisch. Eigenlijk zou ik 3* geven voor de film

Geno schreef:

Ik vond dit wel heel erg. De film zakte ineen als pudding door dit einde. Ik had zoiets van serieus en dat doet de film wel zakken voor mij naar 2,5*

jOERI schreef:

ditto, dat einde haalde voor mij de film een halve ster naar beneden. Wat een crap en onlogisch om hiermee af te sluiten?

avatar van Glennekeeeee
op zich niets verkeerd met de film maar toch heb je het gevoel dat je iets mist in deze film. Roberts doet haar best en in het begin is haar rol nog zeer overtuigend maar naarmate het verhaal vordert word zij ook niet meer boeiend door dat haar personage steeds hetzelfde moet doen. ook qua effects is de film geen topper. sommige zaken zijn wel goed uitgewerkt, maar vooral de omgeving (het kasteel, het dorp, de spiegelwereld) zijn duidelijk uit de computer gekomen en ook al weet je dat dat het geval was, in vele films is dat nauwelijks of niet te merken maar bij deze film dus wel. leuk is wel dat de dwergen ook effectief door dwergen worden neergezet en dat zorgt er toch voor dat alles wel wat natuurlijker overkomt. enkele zaken zijn veranderd aan het verhaaltje maar niets storend zonder de essentie van het verhaal te verliezen.

een leuke adaptatie van het sprookje voor kinderen door de olijke kleuren in het kasteel en de kostumering en een over the top prestatie van Julia Roberts, maar voor al de rest is dit maar een saaie, niet spannende, oninteressante verfilming.

avatar van Mochizuki Rokuro
Eindelijk eens een Tarsem Singh gezien, staan er nog wel meer op de lijst. Viel niet tegen, daar waarom hij bekend is sprong eruit. Geslaagde vormgeving, die kostuum bij de dansscènes, bijvoorbeeld. Vond de muziek niet geweldig gekozen (te uitgekauwd) en het tweede deel wel aanslepen, maar de TV-uitzending hielp bepaald niet mee met al die onderbrekingen voor het journaal. Het einde vond ik dan wel weer een geslaagde vondst.

avatar van Filmkriebel
Nieuwe film van Tarsem Singh op komst : Selfless (2015)

Heel goede film enkel dat einde, CRAP WHY? daarmee minder 0,5 ster omlaag. Ma wel nice, ik zit nog altijd met sneeuwwitje in vorm van walt disney met kabouters en nu zijn het echte mensen en dat de prins anders in voorkomt en ook de appel op andere manier wordt voorgesteld, en dat serum dan. in plaats altijd sneeuwwitje moet wakker gekust worden moet de prins van de vloek bevrijd worden

avatar van DonOswaldo
Aardige hervertelling. De dwergen konden me niet echt bekoren maar de andere rollen vond ik goed uit de verf komen en de film weet voldoende te entertainen. Fijne aankleding ook, lekker kleurrijk en droeg goed bij aan het fantasy sfeertje. Ruime drie sterren.

avatar van horizons
Best leuk een keer gezien te hebben. Geen probleem met het einde.

avatar van 606
Leuke film, alleen het einde dat kan echt niet.

avatar van psychopath
Film heeft me wel verrast, ontzettend leuke fantasie elementen. Het einde gaf me wel een beetje een wtf momentje maar waar ik me meer aan stoorde was toen de prins betoverd werd, dat hele kinderachtige honden gedrag was voor mij iig een grote afknapper.

avatar van J.Ch.
Ik heb erg tegenstrijdige gevoelens over deze film.

Aan de ene kant:
- wat een heerlijke rol voor Julia Roberts! Ze leeft zich helemaal uit en geniet er zichtbaar van.
- ik kon de humor wel waarderen. Ja, het hondjesgedoe was flauw, maar toch wel grappig... Soms valt er in de vertaling wat weg, maar de dialogen (of monologen, als de boze koningin weer eens aan het woord is) zijn bijzonder snedig
- in tegenstelling tot Snow White and the Huntsman neemt Mirror Mirror zichzelf totaal niet serieus, wat de film mijns inziens enorm ten goede komt.
- Lily Collins ziet er, in tegenstelling tot Kristen Stewart in voorgenoemde film, ook echt uit als Sneeuwwitje. De dwergen zijn ook 'echte dwergen'.
- de kostuumafdeling heeft zich heerlijk uitgeleefd (maar waarom Sneeuwwitje een blauwe trouwjurk geven met een enorme oranje strik?)

Aan de andere kant:
- wat een enorm rommelige manier van filmen! Vooral tijdens de actiescènes stond het beeld zelden een seconde stil, wat het kijken erg onprettig maakt af en toe.
- de CGI was wel érg slecht voor een film uit 2012.
- het script lijkt wel een eerste versie te zijn die nog een flinke herziening nodig heeft. In plaats van voodoo-marionetten en een bijzonder slecht geanimeerd monster had ook wat meer aandacht besteed kunnen worden aan de personages, en een wat beter eind.

Al met al is deze film vrij belachelijk, zeker het einde. Sommige dingen zijn flink irritant, anderen weer heel vermakelijk. Aangezien dit een film is met een flinke knipoog ben ik bereid heel wat te vergeven.

avatar van Roger Thornhill
J.Ch. schreef:
Dat was inderdaad behoorlijk storend, soms had ik gewoon geen idee wat er precies gebeurde en was ik het inzicht in de ruimte waar de actie plaatsvond (bijvoorbeeld bij de eerste overval in het bos) totaal kwijt. Los daarvan was de film best grappig, vooral dankzij Julia Roberts en haar kamerheer Nathan Lane, en ook om het gekibbel tussen de dwergen onderling kon ik wel lachen. Bovendien was Lily Collins geen straf om naar te kijken, behalve dan bij het al vaker gemoreerde einde (en wat zag Sean Bean er ongemakkelijk uit met die hoge kraag en dat petieterige kroontje!). Hoe dan ook, omdat mijn verwachtingen erg laag waren kom ik uiteindelijk toch nog uit bij een onverwachte voldoende.

Dit is een film waar Julia Roberts echt niet in paste. Het moet een dipje geweest zijn in haar carrière. Geef mij maar Julia Roberts in The Pelican Brief of als Erin Brockovich.

avatar van dalma
Echt genoten van deze hedendaagse versie van sneeuwwitje. Had er in begin niet veel van verwacht, maar hij is echt grappig en Julia Roberts doet het geweldig. Ik versta die lage score niet. Gewoon verstand op nul en genieten maar ! Het einde past er niet echt bij, maar het stoorde mij niet.

avatar van Shadowed
Mwa.

Zeker geen onaardige verfilming van het brave Snow White sprookje. Waarbij ik Snow White and the Huntsman al niet bepaald geweldig vond vind ik dit ook niet een al te geslaagde film. Alle potentie was er, de cast, de landschappen etc.

Collins is zeker geen slecht actrice, maar straalt niet echt een Snow White uit. Roberts is altijd vervelend, en hier wederom opnieuw. Het verhaal is maar weinig kloppend met de originele tekenfilm en ik denk dat daar de kritiek een beetje ligt.

Sommige scenes zijn leuk gedaan, evenals de sneeuwachtige landschappen via sets in beeld brengen. De liedjes vallen ook wat tegen, maar zijn in het algemeen best prima. Jammer dat het verhaal zo afwijkt aan het sprookje, dat kwam nogal warrig over.