The Wicked (2013)

Actie / Horror

geregisseerd door Peter Winther
met Devon Werkheiser, Justin Deeley en Nicole Forester

Wanneer een meisje vermist raakt in een stad met een verleden van mysterieuze verdwijningen herinneren een stel lokale tieners zich een oude legende over een heks die in de bossen woont en het vlees van kinderen verslindt; de jonge kinderen voor jeugdigheid, de sterke voor kracht en de knappe voor schoonheid. Als uitdaging gaan de tieners naar het huis om de horrorverhalen uit hun jeugd voor eens en altijd uit te bannen. De legende blijkt echter op waarheid te berusten.

avatar van Mreville2
Deze viel me wel wat tegen, had hier meer van verwacht.
De film ziet er heel erg low budget uit, acteer werk is enorm slecht.

Verhaal is oke maar de film zelf was niet echt heel erg spannend of eng.

Zeker geen slechte film als de special effects iets beter waren of misschien waren weg gelaten was de film denk ik wel beter geweest maar heb me prima vermaakt met deze film.

avatar van AmazingPP
Deze film is duidelijk gericht op het jongere publiek. Het publiek wat net een beetje de horrorfilmpjes en thrillertjes gaat ontdekken. Dus ik kan me best voorstellen dat er een groepje van die tieners hier een hele leuke avond mee hebben. Voor de doorgewinterde horrorfanaat is dit een ander verhaal. Die zien alleen een film met matige effecten, een matig verhaaltje en matig acteerwerk. Deze mensen raad ik dan ook aan om terug te gaan in hun gedachten naar de tijd dat zij twaalf, dertien jaar waren en voor het eerst dit soort film zien. Je scheet toch in je broek? Daarom vond ik deze film niet zo slecht. Best aardig voor zo'n avondje met z'n allen dicht bij elkaar op de bank met popcorn en cola. Daarbij heeft hij me € 2,50 gekost op Blu Ray. Best een leuke koop, toch? 2,5 *

avatar van AmazingPP
fleursnijderx schreef:
super eng.
ik vond hem super goed gemaakt.
ik keek hem met mijn vriendinnen en we zaten bijna de hele tijd te gillen.
daarna nog de hele nacht wakker gelegen omdat we dachten dat de heks ons kwam halen.

Dit bedoel ik dus! Prachtig!!

avatar van Duke Nukem
Horrorfilm voor kinderen. De heks zag er nog redelijk leuk uit, maar voor de rest zat de film vol fouten (de deur inderdaad en de kinderen die vastgebonden worden met lichte draadjes en een appel in de mond die ze toch gewoon kunnen doorbijten of uitspugen?) en slechte special effecten. Het enige positieve aan deze film is de 'gehaktmolen' en de heks had mooie borsten en op het einde van de film een leuk snoetje.

Onderhond schreef:
Maakt het best wat lastig te beoordelen, wetende dat je waarschijnlijk niet tot de doelgroep van de film behoort.

Dat gevoel had ik ook, maar zelfs voor mijn kinderen zou ik deze film te slecht vinden om hem aan te raden.

avatar van kleintje 2
Toen ik hem zag was ik eigenlijk best verrast. Het idee voor de film is goed genoeg, en de acteurs speelde goed hun rol. De gehaktmolen had wel wat verbetert mogen worden vind ik, maar met een paar aanpassingen had dit echt een grote film kunnen zijn geweest.

Duke Nukem schreef:
en de heks had mooie borsten en op het einde van de film een leuk snoetje.

Een leuk snoetje had ze wel maar verder waren er geen borsten te zien.

avatar van Duke Nukem
kleintje 2 schreef:

Een leuk snoetje had ze wel maar verder waren er geen borsten te zien.

Niet aan het einde van de film maar eerder waren wel degelijk wat mooie rondingen te zien.

avatar van Phantasm
Film met een aardig verhaal, maar over het geheel wel wat mager.

Even serieus. Hoe kan het dat mensen deze film goed vinden? Er wordt super slecht geacteerd.. Ik zal geen dingen verraden maar als je dochter gilt vanuit haar kamer loop je er niet heel langzaam als een soort model over de catwalk heen.. Daarnaast vond ik echt alles super nep gedaan. Niet kijken!!