Train (2008)

Horror / Thriller

geregisseerd door Gideon Raff
met Thora Birch, Gideon Emery en Derek Magyar

Een groep jonge Amerikaanse atleten heeft een wedstrijd in Oost-Europa, maar dan missen de jongeren plotseling hun trein. Ze besluiten om een andere trein te nemen, zodat ze alsnog op tijd kunnen aankomen voor hun wedstrijd. Maar het duurt niet lang voordat ze ontdekken dat er een moordenaar aan boord is, die het op de arme tieners heeft voorzien.

avatar van eavymetal
Niet goed, maar ook niet slecht, en daar laat ik het voor deze film maar bij.

avatar van Shinobi
Soort van Hostel-achtige film, alleen speelt zich dit dan aan boord van een trein af met de bedoeling om organen van jongeren te gebruiken voor transplantatie.

De gore is op zich wel goed, alleen het verhaal boeide me niet echt en het gaat echt bergafwaarts als het zich niet meer in de trein afspeelt. Had makkelijk tien tot 20 minuten ingekort kunnen worden.

Krappe 2,0 sterren.

avatar van meggiecantik
Het is niet the shinning, maar zeker heel goed te pruimen.

RaouL#1 schreef:
zwak aftreksel van Hostel.

een klein beetje maar.
hij is gewoon lekker goor en veel torture!!!!

avatar van Hostelg
hostel in een trein

Hostel vond ik geweldig dus wou ik deze ook zo snel mogelijk zien wat ik dus ook gedaan heb,
hij is me erg goed bevallen ondanks dat ik deze minder dan saw en hostel vind was deze toch erg vermakelijk en misselijk makent, erg gore film is dit ik werd er zowat misselijk van ondanks dat had je het naar een uur wel wat gezien en zakte het allemaal wat in.
leuke eerste uur minder laaste half uur.

avatar van Perry Meer
er zijn in deze film aardig wat elementen aanwezig om iets goeds te maken
toch lukt het niet, dit is geen goede film, en waarom niet?
misschien het saaie camerawerk, het ontbreken van spannende achtergrondmuziek, mislukte spanningsopbouw, de ononintressante hoofdrolspelers of het uitgekauwde verhaaltje, ik weet het niet de scene in het bos sloeg natuurlijk helemaal nergens op, in het gebouw trouwens ook niet
volgens mij was het geld op, dit project is mislukt in ieder geval
gooi maar in me pet, retteketet

2x treintje spelen

avatar van ibendb
Jakkes, wat een gore film. (al heb ik al erger gezien.)
De cover van Train zag er best leuk uit en ik hoopte op een originele en gortige horrorfilm. In plaats daarvan krijg ik een saaie gortige horrorfilm die nergens echt spannend wordt of enigzins boeit. Alles gaat zo traag en is veel te over the top. Net als het einde. Dat eindgevecht blijft maar doorgaan. En de film zit ook vol ongeloofwaardigheden. Zoals: Die killer die op het eind een hele trein, zonder moeite kan verplaatsen. Komaan, waar zit de logica? Een grote teleurstelling. 2,5*

avatar van rox91
Goor, maar wel te voorspelbaar.

ipman-99
"You're In For A Hell Of A Ride." ... " !!!

Fantastische Horrorfilm !!! Geweldige bloederige Horrorfilm ! In de stijl van "Saw" en "Hostel" ! Geweldige spanning, beetje naakt en gore ranzigheid wisselen elkaar in een moordend tempo af ! Dit is top horror entertainment van de bovenste plank ! Het duistere Oostblok sfeertje maakt het sfeertje compleet af !

avatar van otherfool
Naargeestig werkje, goedkoop maar toch met een hoop redelijk in beeld gebrachte vuiligheid. Wie naar plotgaatjes en domme acties zoekt zal ze in overvloede vinden, maar het had al met al een stuk slechter gekund. Van Hostel was ik nooit zo onder de indruk, maar de fans daarvan kunnen ongetwijfeld wel wat met deze Train.

2*.

tortureVSkaj schreef:

een klein beetje maar.
hij is gewoon lekker goor en veel torture!!!!

Lekker goor en veel torture? Welke film heb jij gezien?
In deze film is weinig gore en torture gezien.

Maargoed, gigantisch slechte film.
Mijn neefje van 5 kan nog beter acteren dan deze beunhazen.

Ze zijn complete stukken uit de film vergeten.
Welke flapdrol laat er nou met opzet scenes uit de film weg?
Kortom, flink amateuristisch gedoe allemaal.

@otherfool
Dat word toch maar twijfelen geblazen voor jou.
Hostel vond ik leuk, maar hier kon ik totaal niks mee.

avatar van Angelo2
Matig filmpje, hij begon best aardig alleen zo rond de helft van de film werd het een wat saai herhalend gebeuren. Het einde was ronduit teleurstellend vol cliches en domme keuzes van de hoofdrolspelers. Acteerwerk was ook wat teleurstellend hoewel ik slechter heb gezien in horror. Net zoals vele films in dit genre, leuk om een keer gezien te hebben maar meer ook niet. De vergelijking met Hostel is duidelijk alleen die was een tikkeltke beter. Een krappe 5

avatar van tattoobob
Ik hou er van ....ik heb me wel vermaakt bij deze film.

avatar van tattoobob
eavymetal schreef:
Niet goed, maar ook niet slecht, en daar laat ik het voor deze film maar bij.

Vandaar 2 sterren?????

avatar van TomRayder
Hostel/saw op rails.....matig

avatar van FillumGek
Clichétorture waarbij het vooraf al bekend is dat de hoofdrolspeelster zegeviert. En dan wel met een winnende move die door wijlen vriendje is aangeleerd. Snif.

De film haalt inderdaad veel inspiratie bij Hostel vandaan, wat op zich niet zo erg is. De gore is ook hier ruimvoldoende, al doet het me allemaal nog weinig. Birch is leuk, maar de rest van de cast is matig, ook de badguys. En dan duurt zo'n kort filmpje soms zelfs te lang.

Plot is slecht, soundtrack te blij en spannend is het nauwelijks. Vermakelijk best wel.

avatar van Gang_Star
Verre van originele film deze horror/thriller die inderdaad, zoals zovelen al aangeven, veel weg heeft van Hostel. Gelukkig kijkt de film wel goed weg, ondanks het behoorlijk standaard verhaal. Er zitten een aantal goede gore scenes in en het geheel is zo nu en dan best spannend. Helaas is het acteerwerk matig, maar dat was desondanks niet echt een verrassing.

avatar van BlueJudaskiss
Wat een treurnis, wat een aanfluiting, wat een schande voor het prachtige genre dat horror heet. Waar de Hostel-films nog een lekkere Eli Roth-knipoog hebben is dit recht-toe-rechtaan slachtwerk van het bruutste soort, zonder relevantie in welke vorm dan ook. Grauw en lelijk, met treurige dieptepunten als tepelpiercings die worden uitgerukt. Doe. Verdomme. Normaal! Thora Birch lijkt er geen zin in te hebben en ongelijk geef ik haar niet. Het soort film waardoor horror een slechte naam krijgt.