Charlie's Farm (2014)

Australië
Horror

geregisseerd door Chris Sun
met Nathan Jones, Tara Reid en Allira Jaques

In een poging om een keer wat anders te doen, besluiten vier vrienden om in de Australische outback de boerderij van Charlie te bezoeken. Op deze plaats kwam een gewelddadige familie aan zijn einde door een woedende menigte. Ondanks verschillende waarschuwingen zetten de vier vrienden hun avontuur toch verder.

avatar van perceived
Benieuwd naar!

avatar van HALVE TAMME.
Idem dito .

Hier ook

Tara Reid

avatar van 606
Die nemen we maar voor lief als de film goed is.

606 schreef:
Die nemen we maar voor lief als de film goed is.

Laten we hopen dat ze snel een slachtoffer van een moordpartij gaat worden in de film

avatar van tattoobob
Ff kijken of deze regisseur nog een tikkel beter kan presteren na zijn vorige film die zeker wel z,n momenten had......vooral in het smerige gedeelte

avatar van dope
Alleen als Nathan Jones in beeld komt wordt het leuk!

avatar van jeroentjuhhhhh
Ook deze van Chris Sun is leuk, met potentie tot meer. Helaas komt dat er niet écht uit. Clichématige slasher met dito backstory, maar dat mag de pret niet drukken. Ziet er allemaal wel weer aardig uit, zeker richting het einde biedt het een aantal goede locaties (beetje old school Texas Chainsaw achtig, met name het tweede deel. Aanwezigheid van Moseley hint daar ook wel naar). Film heeft baat bij z'n imposante killer; die pas na een uur ten tonele verschijnt. Zitten een aantal fraaie kills in (zo'n ''jawbreaker'' is altijd wel een eyecatcher, zie je veel in splatter films terug) en daar moet je het maar mee doen.

Zo'n Tara Reid begint wel een beetje sneu te worden. Heeft zich na Sharknado weer een beetje in de kijker gespeeld ( ... ) maar loopt erbij alsof ze d'r hele carrière shag heeft zitten draaien terwijl een dikke producent coke van haar lichaam af snuift. Maar hoe relevant dit is... ? Vermakelijk voor de kijkers die nog niet zijn uitgekeken op de standaard formule-slasher. Best goed te doen!

avatar van sandero16
Weinig verassingen in deze film voor mij. Hoopte dat Chris Sun mij iets verrassend zou laten zien, maar het was helaas weer veel van hetzelfde. Veel nageaapt uit andere films.

Deze film lijkt heel veel op de film: The Texas Chainsaw Massacre, the beginning. Ook in die film is het zo dat een groepje op pad gaat, een creep tegen komt en er een grote slachtpartij plaatsvind.

Acteerprestaties waren belabberd. Vooral Tara Reid kon ik niet uitstaan en past naar mijn mening ook niet in zo'n soort film.

Enige goeie vond ik de gore scènes die goed in beeld werden gebracht. Ook werd er een poging gedaan er enigszins een verhaal in te brengen, maar het was allemaal wel erg vaag en oninteressant.

Al bij al voor mij te voorspelbaar om leuk te zijn. Zeker geen voldoende waard.

1,5 *

avatar van Richard_Voorhees
Een dertien in een dozijn slasherfilm die ik als liefhebber zijnde hier en daar toch wat kon waarderen.
Het eerste gedeelte weet nog wel redelijk te vermaken door het samenspel tussen Allira Jaques en Sam Coward. Verder doet Moseley weer waar hij goed in is: het spelen van een gestoorde psycho en ondanks dat we hem dit al flink wat vaker hebben zien doen weet hij weer een aardig personage neer te zetten. Jammer dat zijn aandeel in het geheel wat klein bleef.
Verder zijn er genoeg verwijzingen naar andere slashers, want niet alleen Moseley is aanwezig, maar ook Kane Hodder (de bekendste Jason Voorhees acteur) laat hier zijn gezicht zien. Daarnaast heeft de moordenaar qua uiterlijk wel wat weg van de moordenaar van Hatchet (in die films gespeeld door Hodder).
Echt origineel kunnen we deze prent niet noemen, maar goed, het slashergenre had dertig jaar geleden al een formule samenstelling gekregen.
Tara Reid weet weinig aan te vullen, maar is een leuke eyecatcher.
Tof voor een keertje, maar dan vooral voor de wat meer doorgewinterde liefhebbers van het slashergenre.

avatar van Kondoro0614
Charlie's Farm

Charlie's Farm was zeker geen saaie film maar, als het op kritisch oog bekeken moet worden is hij niet zo goed. Nu heb ik deze film gekeken met het verstand op 0 en een paar kameraden en toch nog wel redelijk vermaakt als afsluiter van de avond. Ik moet zeggen dat er weinig gebeurde. Ondanks het wat vreemde begin word de film wat slap door gezet zonder enige spanning. Maar, wanneer de eerste geslacht word door Charlie gaat het helemaal mis daar. Maar ook wanneer dit zover was kwamen de clichés naar boven toe en kon je bijna de hele film voorspellen. Charlie zag er dan misschien wel gaaf uit, van mij mocht er wat meer spanning in komen en niet pas de laatste 20 minuten. Het verhaal is dun maar het concept is goed bedacht. Van kannibalen familie naar een alleen staande monster die iedereen in elkaar hakt. Nathan Jones begint de film wereld te verkennen. We hadden hem van te voren al gezien met Mad Max nu weer in deze! Goeie rol voor hem ook trouwens, die Charlie! Tara Reid heeft twee mooie bergen voorop maar vervulde ook mijn wens niet van deze film. Voor de rest waren er acteurs die ik nog niet eerder ben tegen gekomen en die mij dus ook niks deden. Vond ze niet allemaal even goed acteren! Nee, Charlie's Farm had ik totaal anders verwacht dan dat deze naar mij toe is gekomen maar, ik moet wel zeggen dat hij wel wat mooie beelden heeft kwa dodelijkheid. Lijken in de kast, in zijn graf en noem zo maar op. Voor een tussendoor film is deze zeker geschikt maar, ik zou niet al te veel verwachten van het enge gedeelte!

Matige clichématige langdradige en zeer voorspelbare Horror (een pure slasher), die verder ook weinig origineel is (van dit soort verhalen zijn al tig van films gemaakt).

Het flauwe verhaal (vier jongeren, waaronder slettenbak Tara Reid, die opzoek gaan naar de boerderij van Charlie, wiens ouders een stelletje gestoorde moordenaars waren) stelt net veel voor en het duurt ook tot circa een uur voordat de film echt opgang komt. En met "echt opgang komt" bedoel ik dan het afslachten van personen. De creep Charlie (gespeeld door Nathan Jones) zag er best imposant uit (hij had inderdaad wat weg van de creep uit de "Hatchet" films) en hij ging ook lekker grof en creatief te keer zoals o.a. de scene met "Donkey" (gespeeld door Sam Coward), waarbij zijn grote penis (vandaar zijn bijnaam "Donkey") wordt afgehakt en daarna in zijn mond wordt gepropt. Ook alle anderen personen slacht hij niet bepaald zachtzinnig af. Het einde was flauw en cliché (omdat niemand het overleeft) en het zal me dan ook niet verbazen als er nog een tweede deel van zal komen.

De cast stelt ook weinig voor en men weet ook nergens te overtuigen. Zeker Tara Reid was een aanfluiting van jewelste zoals ze vaak is in films. De enige persoon die weer geweldig speelt is Bill Moseley (legendarische rol in de film "The Devil's Rejects (2005)"), maar helaas is zijn rol maar zeer kort. Hij is eigenlijk wel de enige reden die ik kan bedenken om deze film te bekijken. Ook overigens omdat hij maar iets van 90 minuten duurt.

Al met al is dit dus gewoon een matige bedoeling en zeker voor horrorliefhebbers (zoals mezelf) heeft deze film weinig te bieden.

avatar van AmazingPP
Ik vindt het helemaal niet erg hoor als een film de tijd neemt om de spanning op te bouwen, maar in deze film duurde het allemaal wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg lang. Eigenlijk zit er helemaal geen spanning in deze film, omdat je precies weet wat er gaat gebeuren, zelfs met "Donkey". (wat trouwens wel een heel erg foute rol is / was) Ik moet eerlijk bekennen dat ik meer verwacht had uit Australië, maar niet dus. 2 *

Nino_1993
13 in een dozijn , makkelijk, totaal niet spannend en wat een D acteurs

Matige film en Tara Reid die het toch al niet van haar acteerwerk moest hebben heeft nu ook geen figuur meer maar lijdt volgens mij ernstig aan anorexia, daar is niks meer van over....

avatar van Boeikens
De Aussies hebben al wat leuke horrortjes afgeleverd en zo ook deze Charlie's Farm.

De film kent wel wat mindere punten, een hoop clichés, voorspelbaar en niet erg origineel, maar dat is wel al van voordien te verwachten. Grootste minpunt vond ik persoonlijk het soms wat langdradige gezwets en flauwe momenten die het tempo en de sfeeropbouw onderuit haalden.

Puur als slasher gezien valt de prent dan weer reuze mee. Charlie, een Hatchet variant, is lekker creepy en een humoristische sadist .
Eenmaal de kills beginnen zit het tempo er goed in, krijgen we een mooi beeld van Charlie's leefwereld en zijn de kills bij momenten lekker gore.

Van Charlie wil ik wel wat meer zien maar dan met een wat minder lange opbouw.

avatar van joolstein
Erg clichématige film!! Waar ze ook nog eens vergeten( naar mijn gevoel) dat ze een slasher aan het maken waren. En dat aan het eind nog even gauw willen recht trekken met een paar kills. Aangezien in laatste half uur ze alle in sneltrein vaart om zeep worden geholpen. Twee kills springen er bovenuit en zijn wel gaaf, dit zijn de moord op "Donkey"en de laatste moord met het geweer. Deze maar zo gauw mogelijk vergeten!

avatar van Spartaan1986
Prima kills, voor de rest duurde het veel te lang voor er iets boeiends gebeurde. Charlie deed me als killer veel aan Leatherface denken maar miste toch net een beetje meer mystery omtrent het personage.

avatar van Gang_Star
Vooral veel doorsnee. Charlie's farm komt helaas heel traag op gang wanneer 4 vrienden besluiten om naar de bekende locatie te gaan waar genoeg verhalen over rondgaan. Het levert zo nu en dan een redelijk shot af vanwege de locatie waar dit zich afspeelt. Jammer genoeg bevat de film lange tijd vrijwel geen gore en ook geen spanning waardoor het toch ietwat gaat vervelen. Gelukkig slaat de film in het tweede gedeelte nog flink om wanneer Charlie eindelijk dan verschijnt. Wat volgt zijn een aantal degelijke kills een gezicht dat geplet word onder een wiel van een tractor, de afgehakte penis die in de mond word geramd, maar bijvoorbeeld ook het wapen dat in het lichaam van Tara Reid word geramd, dat vervolgens via de andere kant van haar lichaam eruit word getrokken, zijn toch wel enkele fijne momenten die best het vernoemen waard zijn. Al met al best degelijk, maar waarbij wel gezegd moet worden dat het tweede gedeelte van de film deze film nog enigszins redt.

avatar van john mcclane 2
Aussie,s en horror,,,,deze films hebben zich best bewezen .
Dit niet echt.
Pas nu één uur ,dit wat spannond foreplay richting het boerderij ,begint de horror pas echt,
En enkele gore scene's waar de film zich toch wel op richt.krijg de liefhebber wat hij zoekt.
Die zijn heftig en soms lachwekkend ( op een goede manier)
Maar echt heel veel heeft de film niet te brengen .
Net aan een 2.

avatar van Filmkriebel
Klassieke en weinig verrassende slasher dat niks toevoegt aan het genre. De reusachtige Charlie was echter een beestige bruut en het laatste half uur gaat de film los. Wel moet ik zeggen dat de film veel te lang opbouwt. Na ... jawel!... een uur is er op de beginscène na, nog geen druppeltje bloed gevloeid. De humor vond ik van een kinderachtig niveau (flatulenties... ha..ha..ha) en het eindigt cliché. Is doorsnee maar niet helemaal slecht.

avatar van Daan258
Best een aardig verrassend slasher filmpje.
Het acteerwerk was niet al te best maar kon er opzich nog meer door (Naast Tara Reid die echt zielloos acteert ) Ook was het verhaal erg simpel en zat de film vol clichés. Maar naast dat vond ik het best een lekker slasher filmpje. Een roadtrip/camping/hillbilly/cannibal film kan er bij mij vaak wel mee door. Gooi daarnaast nog een wat leuke kills en een klein beetje gore en ik vermaak me wel.

Doordat ik totaal niet wist wat ik moest verwachten van dit filmpje heeft ie me uiteindelijk toch prima vermaakt als tussendoortje.

avatar van housemoviewatch
Charlie's farm

Vlotte slasher

Het verhaal vind ik goed maar vrij matig uitgewerkt. De inleiding voorspelt iets groots maar ik vind het eindresultaat teleurstellend. Het einde leek wel snel afgeraffeld. Gezien het budget snap ik dit ook wel maar een goede regisseur kan hier toch beter mee omgaan.

Acteerwerk was ook vrij matig. Veel gegil en overdreven gelach.

Visueel vond ik het gezien het budget wel goed. Jammer dat dit dan vlot is uitgewerkt. Had meer in gezeten.

Wat mij betreft niet een must see film. 2* (4,5) voor het visuele gedeelte en de inleiding.

avatar van 606
Ik dacht dat kane hodder al groot was, maar man deze badguy is huge.

avatar van ikkegoemikke
“You’re not planning to go there?
Totally.
What do you know about that place?
Nothing! Stay out of there, boy.”

Waar “Girl in Woods” mee eindigde, namelijk de geboorte van een urban legend, start deze Australische slasher mee. De legende van Charlie. Een gehandicapt zoontje die weet te ontsnappen aan een lynchpartij georganiseerd door de lokale bevolking. Deze vergeldingsactie was noodzakelijk om een eind te maken aan de gewelddadige activiteiten van de geschifte familie Wilson. Moord en kannibalisme waren tenslotte hun geliefde vrijetijdsactiviteiten. “Charlie’s farm” is een geslaagde mix van “The Texas chainsaw massacre” en “Friday the 13th”. Uiteraard moet je geen intellectueel verhaal verwachten. En de deelnemende personages hun intelligentiequotiënt is ook niet om over te stoefen. Deze bloederige slasher volgt gedwee de vastgelegde regels van een rasechte slasher. Ik was dus alleen benieuwd of de afslachtingen qua originaliteit boven het gemiddelde uitstaken. En voorwaar, dat deden ze.

Het recept voor een slasher film is even simpel als de simpele van geest die er in verschijnen. Neem een bende jeugdigen die over niet al te veel hersencellen beschikken en ondanks meerdere waarschuwingen toch doorgaan met hun dom initiatief. Plaats daartegenover een uit het verleden afkomstig destructief en onmenselijk creatuur die zich net schuil houdt in het gebied waar het stupide gezelschap naartoe trekt, en je hebt alle ingrediënten voorhanden. Hier wordt het hersenloze gezelschap op sleeptouw genomen door Jason (Dean Kirkright) en Mick (Sam Coward), ook “Donkey” genaamd vanwege het formaat van een bepaald lichaamsdeel waar volgens een andere legende de meeste hersencellen van een manspersoon verborgen zitten. Hun gezelschap wordt vervolledigt door Natasha (Tara Reid) en Melanie (Allira Jaques). Traditiegetrouw zijn de eigenschappen van het vrouwelijk gezelschap totaal tegengesteld. Natasha is het voorzichtige type, terwijl Melanie het avontuurlijke, naïeve meisje is. Vanzelfsprekend zijn hun vrouwelijke rondingen proportioneel uitgebalanceerd, zodanig dat zelfs een breedbeeldkijker een rijkelijk gevuld beeld gepresenteerd krijgt.

Het verder verloop van de film is simpelweg als volgt in te delen. Allereerst een introductie van de toekomstige slachtoffers waarbij lichtvoetige en oninteressante conversaties worden gebruikt zodanig dat ze aimabel overkomen. Na het bekendmaken van hun uiteindelijk plan, krijg je enkele flashbacks met de nodige achtergrondinformatie te verwerken. De weg naar hun bestemming wordt bezaaid met individuen die proberen hun te overtuigen om af te zien van hun plan. Vruchteloze pogingen zoals altijd. Meestal sluiten zich nog andere toevallig arriverende lotgenoten aan bij het groepje (ook hier duikt er toevallig een koppel op). En dan is het gewoon rustig afwachten tot de door de groep veronderstelde legende werkelijkheid wordt. Vanaf dat moment is het gewoon gokken wie als eerste door Charlie in mootjes wordt gehakt, en wie zo gelukkig is om aan de dans te ontspringen.

Daarmee hebben we het hoofdstuk “inhoudelijke relevantie” behandeld. De eindconclusie is dat dit gedeelte verwaarloosbaar is (zoals gebruikelijk) en inhoudelijk bitter weinig voorstelt. Wat rest zijn de afslachtingen en het centrale personage verantwoordelijk hiervoor. En om eerlijk te zijn was dit het kortste gedeelte van de film, maar ook wel het meest entertainende gedeelte. Charlie is indrukwekkend en angstaanjagend tegelijkertijd. Hij gedraagt zich als een menselijke gehaktmolen die zonder verpinken elk voor zijn voeten lopend slachtoffer aan zijn absurd groot mes rijgt. De moordpartij verloopt bloederig en genadeloos. De meest groteske eliminatie is die van “Donkey”. Enerzijds zag het er vreselijk pijnlijk uit en anderzijds was het zo’n absurde, komische uitvoering dat ik spontaan in lachen uitbarstte. Charlie zelf (Nathan Jones, ex WWA) is een imposant, afgrijselijk uitziend personage. Een achterlijke seriemoordenaar die met een demonische grijns zonder scrupules iemand binnenstebuiten keert om deze achteraf te gebruiken voor het avondeten. De gebruikte effecten zien er professioneel en geslaagd uit. Vooral het fysieke van Charlie zag er griezelig echt uit (alhoewel er een moment was dat het rubberachtige overduidelijk was). Verwacht dus enkele gore fragmenten waar gebruik gemaakt werd van ettelijke liters bloed. En een naargeestige omgeving die sterk deed denken aan de kelder van de familie Sawyer.

Charlie’s farm” is niet zo’n indrukwekkende of originele film en uiteraard zonder diepgang. De intentie van de film is dan ook om inhoudsloos te blijven en zich puur te richten op de zinloze en ziekelijke moordpartijen . Liefhebbers van dit genre zullen dus genieten van deze film en een eventueel vervolg hierop wel appreciëren. Eén ding moet ik wel toegeven. Ik had me niet verwacht aan de duistere ontknoping.

Geinig.

Des te meer omdat je dit soort films nog maar zelden ziet. Horror is tegenwoordig wat subversiever, gelaagder, trager, gemixed met andere genres en whatnot. Maar wie wat stelletjes op road trip, maar vooral op weg naar de slachtbank wil zien, die moet echt ver gaan zoeken.

De cast is brak, maar niet zo erg dat het onkijkbaar wordt. gewoon ideaal slachtvee. Het enige jammere is dan dat de film een nogal lange aanloop neemt, het duurt best lang alvorens de eerste echte slachtoffers gemeld worden (de flashbacks dan even niet meegerekend).

De horror zelf is leuk, vooral omdat het gewoon lekker in beeld gebeurt allemaal. Ook daar is tegenwoordig een nijpend gebrek aan. Verder is het allemaal niet zo denderend, maar het is wél effectieve horror fun. Gewoon simpel en zonder gène, maar wel geslaagd op de punten waar je normaal een horror op afrekent.

avatar van jeroentjuhhhhh
Er zijn nog relatief veel van dit soort filmpjes te vinden, maar die zijn ofwel érg low budget of 80's revival spul... en vaak een combinatie van beide Die passen niet echt in jouw straatje. Toch?

Sun's Boar (2018) is ook wel geinig, btw.

Mnee, die 80s vibe ligt me niet zo. Deze leunt meer aan bij die typische mid/late 00s horror stijl. Groezlig, maar ook wel gelikt en redelijk direct zonder daarbij héél goedkoop te ogen. Er zijn vast nog een hoop mindere goden uit die tijd die ik nog niet gezien heb (deze was me ook nooit eerder opgevallen), die Boar wil ik ook best nog eens een kans geven