• 15.814 nieuwsartikelen
  • 178.377 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.593 acteurs
  • 199.103 gebruikers
  • 9.377.760 stemmen
Avatar
 
banner banner

Bad Boys II (2003)

Actie / Komedie | 147 minuten
3,17 2.982 stemmen

Genre: Actie / Komedie

Speelduur: 147 minuten

Alternatieve titel: Bad Boys 2

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Michael Bay

Met onder meer: Will Smith, Martin Lawrence en Gabrielle Union

IMDb beoordeling: 6,6 (286.395)

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 9 oktober 2003

Plot Bad Boys II

"If you can't stand the heat, get out of Miami."

Mike Lowrey en Marcus Burnett van de politie van Miami krijgen een cruciale tip binnen over een belangrijke levering XTC-pillen vanuit Amsterdam. Het spoor leidt naar de Cubaanse nachtclubeigenaar Johnny Tapia. Die wordt al een tijdje verdacht van drugssmokkel, maar tot op heden is de politie er nog niet in geslaagd de vermoedens hard te maken. Naarmate het onderzoek van Mike en Marcus vordert, komen ze terecht in een grootschalige drugsoorlog tussen rivaliserende bendes uit de onderwereld. De twee agenten moeten bijzonder voorzichtig te werk gaan omdat Syd, de zus van Marcus, een undercoveroperatie voor de nationale drugsbrigade uitvoert om het imperium van Tapia ten val te brengen. Voorzichtigheid is echter niet de sterkste kant van Mike en Marcus.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Detective Marcus Burnett

Detective Mike Lowrey

Hector Juan Carlos "Johnny" Tapia

Captain Howard

Floyd Poteet

Detective Mateo Reyes

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van sn@ke

sn@ke

  • 2077 berichten
  • 888 stemmen

Precies of film kan niet luchtig entertaiment zijn. Film is een kunstvorm ja maar evenwel ook een entertaimentsvorm, dat valt niet te ontkennen. OK, dit is hersenloos,oppervlakkig en niet realistisch maar films als deze mogen zeker ook gemaakt worden. Het is erg goed als een film diepgaande thema's aansnijdt enzo een meesterwerk is . Maar films als deze moeten er nou ( misschien spijtig voor jou ) ook zijn. En door een film als dit direct 0,5 sterren te geven snap je de essentie van deze film niet namelijk hersenloos vermaak. Bad boys 2 stelt filmisch kwalitatief niet veel voor(maar dat is ook niet de bedoeling) maar heeft wel voor leuk entertaiment gezorgd voor degene die er open voor staan. Kill bill is denk ik geen doorsnee hersenloze actiefilm , dus die vergelijking gaat naar mijn mening niet op. Er is inderdaad veel crap in de cinemazalen en echt goede films heeft de massa bioscoopgangers misschien nog niet ondekt maar als mensen vermaakt geweest zijn door een film zonder veel te hoeven na denken is dat voor mij ook fijn.


avatar van Mza

Mza

  • 356 berichten
  • 1924 stemmen

Het vervelende van deze film is dat het ook geen entertainment is. Pijnlijk ongrappig, slappe actie en als ergste, hij duurt 2 en een half uur. Verschrikkelijk saai dus. Met een luchtige entertainment film is niets mis, sterker nog, die zijn hardstikke welkom. De eerste Bad Boys is al een stuk beter te kijken en niet zo'n martelgang als deze. Nu ik er over nadenk, ik haal er nog een half sterretje af en maak er 1* van.


avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

  • 22412 berichten
  • 5077 stemmen

sn@ke schreef:

Precies of film kan niet luchtig entertaiment zijn. Film is een kunstvorm ja maar evenwel ook een entertaimentsvorm, dat valt niet te ontkennen. OK, dit is hersenloos,oppervlakkig en niet realistisch maar films als deze mogen zeker ook gemaakt worden. Het is erg goed als een film diepgaande thema's aansnijdt enzo een meesterwerk is . Maar films als deze moeten er nou ( misschien spijtig voor jou ) ook zijn. En door een film als dit direct 0,5 sterren te geven snap je de essentie van deze film niet namelijk hersenloos vermaak. Bad boys 2 stelt filmisch kwalitatief niet veel voor(maar dat is ook niet de bedoeling) maar heeft wel voor leuk entertaiment gezorgd voor degene die er open voor staan. Kill bill is denk ik geen doorsnee hersenloze actiefilm , dus die vergelijking gaat naar mijn mening niet op. Er is inderdaad veel crap in de cinemazalen en echt goede films heeft de massa bioscoopgangers misschien nog niet ondekt maar als mensen vermaakt geweest zijn door een film zonder veel te hoeven na denken is dat voor mij ook fijn.

Volgens mij vind Ramon gewoon iets anders leuk als luchtig entertainment en dat zou voor mij waarschijnlijk ook gelden. Heel veel films die dat zijn wekken bij mij ergernis op, ik vind ze irritant en strontvervelend. Zo'n film mag er van mij gerust zijn, maar als ik er een ga kijken en ik erger er me dood aan en hij entertaint me niet zou ik ook rustig een 0.5* kunnen geven. Ik sta best open voor entertainment, maar dan moet het me wel entertainen.


avatar van Ramon K

Ramon K

  • 13575 berichten
  • 0 stemmen

Het vervelende van deze film is dat het ook geen entertainment is.

Duidelijker dan hier boven kan ik niet zijn. Natuurlijk prefereer ik 'zwaardere cinema' maar een luchtig filmpje op z'n tijd vind ik ook erg leuk en een formulewerkje hoeft ook niet op voorhand slecht te zijn. Maar dan moet de regisseur wel een originele draai aan de formule geven, moet er sterk geacteerd worden, moet de film visueel een feest zijn etc etc etc. Kortom: je moet als regisseur dan wel alle elementen van de formule optimaal benutten. Bad Boys II faalt op alle fronten. Slap geacteerd, vol stereotypen (kom op zeg, het hele XTC-gebeuren is nog nimmer zo fout en bekrompen neergezet), inderdaad.....pijnlijk ongrappig, soms zelf erg misplaatste en foute humor (Dat menneke van 15 dat aan de deur komt, scene in die winkel met de camera, Lawrence die flink kotst) en bovendien is de film vaak misplaatst grof en uit de toon. Ook heb ik geen enkele chemie tussen Smith en Lawrence kunnen ontdekken. En ook het plot (wat erg mager is) kan al die fouten dan niet compenseren. Wat houd je dan over? Precies, helemaal niets. En dat beloon ik dan ook met een 0,5*.


avatar van Wouter

Wouter

  • 18718 berichten
  • 3085 stemmen

(quote)

Duidelijker dan hier boven kan ik niet zijn.

Schreef Ramon. En kalkte vervolgens een halve pagina vol....


avatar van sn@ke

sn@ke

  • 2077 berichten
  • 888 stemmen

Tja dan verschillen we gewoon van mening over de film. Persoonlijk vond ik de film juist wel een visueel festijn en vond ik dat er juist wel veel chemie was tussen Smith en Lawrence.


avatar van mister blonde

mister blonde

  • 12698 berichten
  • 5832 stemmen

ik vind juist dat ze elkaar veel te weinig ruimte geven. ze proberen allebei de show te stelen, wat dan ook hopeloos mislukt...


avatar van Ramon K

Ramon K

  • 13575 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

Schreef Ramon. En kalkte vervolgens een halve pagina vol....

Tja..

Wilde 't dan toch maar even toelichten...


avatar van ..TannemaaT..

..TannemaaT..

  • 29 berichten
  • 247 stemmen

Vond het maar

"eenwachtentotdieeindelijkisafgelopen" film

* *

Bad Boys 1 was zoveeeel beter


avatar van gotti

gotti

  • 14075 berichten
  • 5889 stemmen

Weinig aan Ramon toe te voegen. 150 minuten rondvliegende auto's, boten, kogels en lijken. Niet bepaald een amusant filmpje. Standaard Hollywood-crap. 1*


avatar van JoeHallenbeck

JoeHallenbeck

  • 3413 berichten
  • 0 stemmen

Mza schreef:

Het vervelende van deze film is dat het ook geen entertainment is. Pijnlijk ongrappig, slappe actie en als ergste, hij duurt 2 en een half uur. Verschrikkelijk saai dus. Met een luchtige entertainment film is niets mis, sterker nog, die zijn hardstikke welkom. De eerste Bad Boys is al een stuk beter te kijken en niet zo'n martelgang als deze. Nu ik er over nadenk, ik haal er nog een half sterretje af en maak er 1* van.

Helemaal mee eens!


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2169 stemmen

normaal kan ik mn hersens ff uitzetten en genieten van de actie, gewoon als een hersenloze tiener genieten van de kogels en de autos met grote explosies en al....bij deze film verveelde ik me, en hoe "leuk" de actie dan ook had moeten zijn het was niet opgewassen tegen de moord neigingen die ik kreeg van smith en lawrence....damn die 2 zijn irri zeg my god. 1* (extreem laag voor mijn doen btw)


avatar van WiLL

WiLL

  • 272 berichten
  • 668 stemmen

Na alle negatiefe posts hier en advies van een maat van me om deze film nooit te gaan kijken ... ben ik de film toch maar eens gaan kijken

Eerlijk gezegt vond ik de film redelijk goed :O
Alle negatiefe punten die ik hoorde vond ik zelf erg meevallen.
Het 15 jarige jongetje aan de deur was misschien het enige kritieke punt waar ik het mee eens ben en vond dat ook niet echt een "slimme" scene.
Maar die sloppenwijk die wordt afgebroken ... er wordt gezegt hier zitten de drugsdealers (wat je kunt zien aan alle chemische rommel in de huizen die ontploffen) dus daar hoef je geen meedelijden mee te hebben.
De scene in de videozaak vond ik persoonlijk wel grappig, de lijken uit de vallende auto niet echt .. maar ik heb wel eens ergere dingen in films gezien. Ook het kotsen als negatief punt omschrijven vind ik belachelijk, je ziet nauwelijks wat. Ik heb wel eens films gezien waar ik zelf bijna kon meekotsen, dat was hier zeker niet het geval en kotsen in een mortuarium is iets wat ze in series op tv al doen.
Vond de samenwerking tussen Smith en Lawrence ook best aardig en hun chef ook.
Ik ben de film gewoon gaan kijken met het idee , ok nu effe gewoon een actiefilm met wat humor, en ik heb me best vermaakt.

Gisteren Mulholland drive en Lost highway gezien, zijn totaal andere films die ik zeer goed vond (beide 4*).
Maar ik vind wel dat je een aktiefilm als een aktiefilm moet beoordelen, je moet hem niet gaan vergelijken met bijvoorbeeld de 2 boven staande films.
Daarom geef ik deze film ook 3,5* , omdat ik me met de aktie en humor goed vermaakt hebt.


avatar van sn@ke

sn@ke

  • 2077 berichten
  • 888 stemmen

WiLL schreef:

Maar ik vind wel dat je een aktiefilm als een aktiefilm moet beoordelen, je moet hem niet gaan vergelijken met bijvoorbeeld de 2 boven staande films.

.

Hier ben ik het volledig met eens , verstand op nul en genieten. De film afbreken op dingen zoals slechte humor(flauw,oppervlakkig maar wel erg vermakelijk),flauwe actie ( kan ik echt niet begrijpen trouwens die autoachtervolging, en nog een heleboel andere actiescenes kan je toch moeilijk" flauw " noemen ) en verschikkelijke oppervlakkige personages(net zoals bij 80 procent van dit soort films dus dat tilt voor mij niet te zwaar) slaan voor mij op niets. Deze film is op en top oppervlakkig en hersenloos filmentertaiment.


avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

  • 22412 berichten
  • 5077 stemmen

sn@ke schreef:

Hier ben ik het volledig met eens , verstand op nul en genieten. De film afbreken op dingen zoals slechte humor,flauwe actie ( kan ik echt niet begrijpen trouwens die autoachtervolging, en nog een heleboel andere actiescenes kan je toch moeilijk" flauw " noemen ) en verschikkelijke oppervlakkige personages slaan voor mij op niets. Deze film is op en top oppervlakkig en hersenloos filmentertaiment.

Zelden zo'n rare post gelezen.


avatar van sn@ke

sn@ke

  • 2077 berichten
  • 888 stemmen

Heb mijn post aangepast en bij elk element gezegd tussen haakjes waarom ik dit zeg.


avatar van Muldertje

Muldertje

  • 83 berichten
  • 0 stemmen

laatste half uur eraf en je hebt een heerlijke hap slik weg actiefilm


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2169 stemmen

voor een film die barst van zoveel actie vond ik heb behoorlijk saai en irritant, en ja ik hou ook van film van kwaliteit maar een lekkere popcorn film sla ik ook niet af.....paycheck bijv. vond ik al 3x zo goed als dit.


avatar van ThaMovieVoter

ThaMovieVoter

  • 3637 berichten
  • 2242 stemmen

Ik vond dit een erg matige film....deel 1 is stukken beter!

Idd zoveel actie en toch zat ik constant te gapen...

Het verhaal is ook niet echt orgineel, hoe vaak gaan deze soort films niet over narcotica shit etc...

Af en toe wat leuke humor, zoals in de eerste scene; 'He came here prepared to die'.....die scene in die winkel waar Willie en Martin met de camera worden opgenomen..... en de scene met de ratten....jammer dat de film zo erg tegenvalt terwijl er zulke goede acteurs in zitten...

helaas 2 *** (voorlopig)


avatar van pascal83

pascal83

  • 2736 berichten
  • 2480 stemmen

"Dit ziekelijk misbaksel verheerlijkt de Amerikaanse mannelijke superioriteit, die zijn autoriteit ontleent aan hard brullen en met zijn vuisten zwaaien, de discriminatie van alle minderheidsgroepen, het klassenverschil, het hersenloos genieten van alles wat sensationeel en oppervlakkig is, het ongegeneerd geld verspillen aan plat amusement, het compleet gebrek aan empathie voor iedereen die buiten Amerika woont, de machtswellust en de wapenverafgoding, en nog veel meer zaken die aan de basis liggen van alles wat verkeerd loopt in de wereld.

'Bad Boys' 2 is een door-en door rotte film, een door kanker aangevreten dikke darm van een strontetende, door een met schurft besmette kakkerlak uitgekotste made."

Aldus de mening van de site www.kutsite.com over deze oer macho film.


avatar van sn@ke

sn@ke

  • 2077 berichten
  • 888 stemmen

De kutsite breekt alle soortgelijke films af , ze geven ze gewoon geen kans en kijken ernaar vanuit een verkeerd standpunt. Maar er is wel al genoeg discussie daarover geweest.


avatar van gotti

gotti

  • 14075 berichten
  • 5889 stemmen

sn@ke schreef:

De kutsite breekt alle soortgelijke films af ,

Als het allemaal zulke films als Bad Boys II zijn heb ik hier totaal geen problemen mee.

ze geven ze gewoon geen kans en kijken ernaar vanuit een verkeerd standpunt.
Geen kans? Wellicht zijn er ook weinig positieve kritiek aan deze film toe te wijzen. En vanuit welk verkeerd stantpunt zouden ze kijken dan?


avatar van gotti

gotti

  • 14075 berichten
  • 5889 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

jammer dat de film zo erg tegenvalt terwijl er zulke goede acteurs in zitten...

Maak je een grapje? Smith en Lawrence zijn allebij ontzettend matige acteurs. Vooral Lawrence in de serie "Martin". Niet om aan te zien. En Smith is in "The Fresh Prince.." trouwens ook niet al te best. Zijn meeste films vallen wel mee geloof ik.


avatar van mister blonde

mister blonde

  • 12698 berichten
  • 5832 stemmen

vond Smith in de ´fresh prince of bel air´nog wel leuk. lekker over the top.


avatar van sn@ke

sn@ke

  • 2077 berichten
  • 888 stemmen

Geen kans? Wellicht zijn er ook weinig positieve kritiek aan deze film toe te wijzen. En vanuit welk verkeerd stantpunt zouden ze kijken dan?
Volgens mij redeneren ze als volgt " ohw het is een amerikaanse blockbuster --->(dus automatisch) 0 sterren en een hoop negativiteit '"


avatar van gotti

gotti

  • 14075 berichten
  • 5889 stemmen

Wellicht zijn tegenwoordig de meeste blockbusters ook niet meer op erg veel positieve punten te 'betrappen'. Maar ik volg kutsite totaal niet, dus ik weet niet precies wat die allemaal schrijven.


avatar van pascal83

pascal83

  • 2736 berichten
  • 2480 stemmen

Kutsite sabelt niet alle 'blockbusters' neer, ze waren bijvoorbeeld wel te spreken over Kill bill, lotr en last samurai.

En tja ... Bad Boys is nu eenmaal geen grootse film


avatar van BoordAppel

BoordAppel

  • 14274 berichten
  • 3282 stemmen

gotti schreef:

Smith en Lawrence zijn allebij ontzettend matige acteurs.

Ben ik het niet met je eens. Lawrence vind ik ook niet denderend maar Smith voldoet altijd. In Six Degrees of Separation is hij zelfs erg goed.


avatar van ThaMovieVoter

ThaMovieVoter

  • 3637 berichten
  • 2242 stemmen

Wat dacht je van Independence day en Enemy of the state


avatar van sn@ke

sn@ke

  • 2077 berichten
  • 888 stemmen

pascal83 schreef:

Kutsite sabelt niet alle 'blockbusters' neer, ze waren bijvoorbeeld wel te spreken over Kill bill, lotr en last samurai.

En tja ... Bad Boys is nu eenmaal geen grootse film

lotr en last samurai noem ik geen blockbusters. Die films hebben wel degelijk meer verhaal dan blockbusters en blockbusters zijn hersenloze, vermakelijke actiefilms. The last samurai heb ik nog niet gezien maar lord of the rings lijkt me toch echt meer dan een hersenloze actiereeks.