Dredd (2012)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / India / Zuid-Afrika
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Pete Travis
met Karl Urban, Olivia Thirlby en Lena Headey

Dredd neemt ons mee naar de ruige straten van Mega City One, een eenzame oase van quasi-beschaving op de vervloekte Aarde. Judge Dredd (Karl Urban) is de meest gevreesde rechter van de Straatrechters, met de macht om de wet te handhaven, overtreders te bestraffen en hen – indien nodig – ter plekke te executeren. Hij neemt het samen met de aspirant-rechter Cassandra Anderson (Olivia Thirlby), die paranormale krachten bezit, op tegen Ma-Ma (Lena Headey), het hoofd van een drugsbende die handelt in een nieuwe drug die de realiteitszin aantast en zich schuilhoudt in een enorm flatgebouw genaamd Peach Trees.

as
Meer positieve berichten hier: Ain't It Cool News: The best in movie, TV, DVD, and comic book news. - aintitcool.com

Heb hier wel erg veel zin in!

avatar van Jawaddedadde
Ja, onverwacht positieve reviews dusver. Lijkt erp dat Travis een leuke remake gemaakt heeft.

Jawaddedadde schreef:
Geen remake, meer een reboot. Dat Stallone vehicle had weinig te maken met de 2000 AD strip

avatar van Jawaddedadde
Reboot, remake, één pot nat wat mij betreft Als er maar een fijn eindproduct uitrolt.

Haha, zekers maar toch:

Reboot (fictie), het verwerpen van de continuïteit in een fictiewerk en weer van voor af aan beginnen.

Een remake is in de filmindustrie een term voor een nieuwe versie van een al eerder gemaakte film. Dat is deze dus niet.

Schijnt ook rete geweldadig te zijn, trouwens

as schreef:
Schijnt ook rete geweldadig te zijn, trouwens

Clip

avatar van beavis
heb hier opeens ook wel zin in

disneystore
Wat een clip! Prachtige visuals, lijkt wel interessant in 3D. Moet toegeven dat dit wel (erg) leuk kan worden. Eindelijk nog eens een échte actie-film, in de sfeer dat het hoort te zijn. Geweldig slow-motion effect ook. Denk dat het met zo'n details nog nooit in een film is vertoond, behalve 300 misschien.

avatar van Naomi Watts
Ik had zo mijn bedenkingen maar het lijkt toch echt wat te gaan worden. Sterke stilering, mooie visuals, sublieme cast en naar het schijnt veel comic eatser eggs. Ook enorm veel buzz op comic-con.

avatar van killer13
positieve reviews en extreem geweldadige clipjes ...

... maakt het wachten alleen maar moeilijker

avatar van Thorak
De trailer doet me wel héél erg veel denken aan Serbuan Maut (The Raid:Redemption)...

avatar van schram101
Thorak schreef:

Klopt. En dan is Tower Block (2012) ook nog aanstaande..

avatar van Thorak
De originaliteit van vandaag de dag in Hollywood....

"Oh een goede buitenlandse film! Dan moeten we daar snel onze versie van maken!!"
Dat lijkt wel het voornaamste waar ze in Hollywood mee bezig zijn momenteel.

avatar van schram101
Klopt, al gaat dat bij deze voorbeelden niet echt op volgens mij.

avatar van jacobine_rodijk
Thorak schreef:
De originaliteit van vandaag de dag in Hollywood....

Dat lijkt wel het voornaamste waar ze in Hollywood mee bezig zijn momenteel.

Script is al jaren geleden geschreven door Garland, en voor zover ik kan zien is die behoorlijk identiek verfilmd door Travis; niet aangepast conform 'The Raid' die waarschijnlijk nog geeneens in productie was toen Dredd al geschreven was.

avatar van rep_robert
Veel te serieus, plot dat inderdaad weinig verassingen biedt en misschien niet spectaculair genoeg voor een film met dit thema. Ook de stem van Urban overtreft Bale/Batman toch al helemaal qua belachelijkheid. Erg lastig om iemand te serieus nemen met zo'n helm op
Vandaag Total Recall gezien en die was al te serieus, maar de trailer voorafgaande aan die film van Dredd deed mij al helemaal huilen
De brute actie zal de film waarschijnlijk gaan redden.

as schreef:

Het had er toch meer mee te maken dan wat ik in de trailer van deze nieuwe film zie.
De vorige film zat vol met elementen uit de strips, Rico, angel family, Cubes, fargo, de cursed earth, block war en het pak was tenminste even grotesk als in de strips...

Over de 'drugs' waaronder de stad nu kreunt en vrouwelijke maffiabazen heb ik nog nooit iets gelezen hoor...
Ik vrees dat het weinig met judge dredd te maken gaat hebben. Gewoon een actiefilm precies.

jammer dat Schwarzenegger niet gecast was om de rol van judge dredd te spelen. In de comics is dredd eigenlijk al een ouwe vent. 'old stoney-face'.
met zo'n terminator kop en zware stem zou hij perfect geweest zijn.

Reinbo
Trailer zag er aardig uit, maar die stem van Dredd is echt vreselijk. Mist elke impact.

avatar van rep_robert
Bane in het kwadraat Dredd neemt zichzelf waarschijnlijk te serieus.

avatar van Tall man
Die clip ziet er wel bruut en erg gaaf uit met die slow-motion effecten!
wordt nu toch best benieuwd naar deze film en ga hem misschien nog wel in de bioscoop kijken. Eerst de recensies maar eens afwachten.

avatar van 3bdelilah
Heeft op dit moment een 100% score uit 10 reviews op Rotten Tomatoes. Heb de trailer inmiddels een keer of vier gezien in de bios en ik word telkens nieuwsgieriger...

avatar van namingway24
Trailer net in de bios gezien en ik ben al half om. Urban's Dredd schopt Bale's Batman-kont nu al.

Geloof me, Dredd wordt vet.

avatar van jacobine_rodijk
namingway24 schreef:
Urban's Dredd schopt Bale's Batman-kont nu al.

Pfft...mis de connectie tussen de twee, compleet.

avatar van Naomi Watts
Comic heroes vergelijken is niet zo heel vreemd.

avatar van Iron Maiden
allebei een masker en een zware stem?

Batman en Judge dredd zijn alletwee 'gewone' mensen met speciale tools en pakken. Dat in tegenstelling tot andere superhelden die gewoonlijk over superkrachten beschikken. De vergelijking is dus niet zo heel ver gezocht.