ad

Geregisseerd door: Charles Binamé

Met onder meer: Emily Osment, Kay Panabaker en Kelly Rowan

Over Cyberbully

"Words can hurt."

Taylor is een mooie zeventienjarige middelbare scholier, maar ze is ook een beetje onhandig en ze is zich daar pijnlijk van bewust. Als ze voor haar verjaardag een computer krijgt, kijkt Taylor uit naar het vooruitzicht van vrijheid en onafhankelijkheid van het online gaan zonder dat haar moeder over haar schouder meekijkt. Taylor wordt echter al snel het slachtoffer van verraad en pesterijen tijdens een bezoek aan een sociale website. Ze is bang om haar klasgenoten en beste vriendin onder ogen te komen tot ze tot het uiterste gedreven wordt.

Taylor Hillridge

Eric Hillridge

Darren Mortensen

avatar van chevy93

chevy93

Eigenlijk weinig toe te voegen aan bovenstaand bericht.

Ik kwam op deze film door Emily Osment, wat mij betreft nog altijd één van de mooiste vrouwen ter wereld. Hier nog rond de 18 en de schoonheid druipt er vanaf.

Desalniettemin is het verhaal pover en is het enorm Amerikaans met veel moralistisch geneuzel.

Vooral die moeder is echt te lachwekkend voor woorden.

Overigens vond ik de soundtrack soms wel echt goed.

Enig pluspunt: de korte speelduur.

Edit: Hé, dat is gek, ik had een versie van nog geen anderhalf uur. Volgens IMDb is er dus ook een TV-versie, ofzo. Gelukkig heb ik die dan gezien.

Ah, zo te zien is 120 minuten de speelduur inclusief commericials.

avatar van Miszmi

Miszmi

Prima film, prima acteerwerk. Meeslepend, met name omdat je weet dat dit helaas de dagelijkse gang van zaken is. Ik moet mij wel aansluiten bij het voorspelbare, wat hoogstwaarschijnlijk als onvoorspelbaar moest worden gezien zag ik (en vrees velen met mij) al een uur van te voren aankomen. Ook het einde was inderdaad erg over-de-top, maar dat vond ik niet storend. Vond het juist een prima afgesloten film.

avatar van Oliveri

Oliveri

Slappe televisiefilm over een actueel onderwerp: cyberpesten. Onderwerp interesseert mij wel, maar deze film gaat bij mij de boeken in als snel vergeten.

avatar van eapoe

eapoe

Cyberbully 2015 van Ben Chanan met Maisie Williams kan ik niet vinden op moviemeter

avatar van Seam

Seam

Pijnlijk slecht geschreven.

avatar van Decec

Decec

Een redelijk drama/mysterie/thriller TV Movie...

Redelijk verhaal...

Redelijk acteerwerk...

Geen HD, dus redelijk kwaliteit breedbeeld...

Goed achtergrond geluid

(Dolby Digital)...

Niet te moeite waard...

avatar van leatherhead

leatherhead

Oh oh wat een drama. Heb eigenlijk zelden zo'n vreselijk voorspelbaar, fout en manipulatief eenrichtingsverhaaltje naar het scherm vertaald zien worden. Mijn verwachtingen waren niet al te hoog gespannen, maar dit tartte werkelijk alle verbeelding. Het had soms wat weg van een soort quasi-educatieve school-tv aflevering. Het plotverloop is na zo'n 15 minuten al zo klaar als een klontje en in het laatste halfuur kan de boodschap er maar niet vaak genoeg ingeramd worden. Dieptepunt was de scene vlak voor het einde waarin de hele school plotsklaps in protest komt tegen de stoute pestkopjes, en beurtelings iets zeggen in de trant van 'stop ermee, pesten kan pijn doen hoor!' Leek wel rechtstreeks uit één of ander slecht, obligaat anti-pesten reclamespotje te komen.

0,5* voor dit nuldimensionale, sentimentele, moraliserende wangedrocht.

avatar van n00r

n00r

Meeslepende film vooral het stukje waar taylor zelfmoord probeert te plegen goede film dit.

avatar van Noodless

Noodless

Best wel een aardige tv-film die tenminste een boodschap wil brengen, misschien op een typische clichématige manier...maar de bedoeling mag er zijn. 6/10

avatar van Zwolle84

Zwolle84

Exact wat leatherhead hierboven zegt, aangevuld met de constant doorjengelende zoete liftmuziekjes erdoorheen. Wat een amateuristisch gedrocht.