Eraser (1996)

Actie / Drama

geregisseerd door Chuck Russell
met Arnold Schwarzenegger, James Caan en Vanessa Williams

U.S. Marshal John Kruger is gespecialiseerd in het beschermen van getuigen. Na hun getuigenissen krijgen deze vaak een andere identiteit. Hij wist dan hun verleden uit en geeft hen een nieuw leven. Maar wanneer blijkt dat er binnen het systeem een verrader zit, wordt zijn job levensgevaarlijk. De knappe Lee Cullen is de enige die hem kan helpen.

avatar van JanLo
Erg leuke film, en ik heb het idee dat het cijfer zo laag is omdat de semi-intellectueel lage cijfers geeft, maar stiekem toch zit te genieten. Een beetje als wat men in de muziek een guilty pleasure noemt. Bob Dylan leuk vinden, en dat de wereld in schreeuwen, en tevens Earth, Wind and Fire leuk vinden, maar dit hoeft niemand te weten. Maakt ook niet uit, maar ik heb genoten van deze film!!

avatar van Simon Belmont
Als fan van Arnie heb ik deze film laatst nogmaals bekeken. De vorige keer was immers al zolang geleden dat ik mij er niets meer van herinnerde.

En wat werd ik verrast door de actie en het verhaal. Omdat de film uit het midden van de jaren 90 stamt, hoopte ik dat deze intussen niet (behoorlijk) was achterhaald. Maar niets was minder waar. De film was een ware rollercoaster die pas stopte toen de aftiteling in beeld kwam.

Al met al een heuse topper zoals Arnie er veel maakte, en in zijn repetoire zeker niet verbleekt.

avatar van Duke Nukem
Ongelooflijk dat deze film zo laag scoort hier. Een sterke actiefilm met die goeie ouwe Arnie, met een goed verhaal en grote wapens. Echt genieten met deze klassieker!

avatar van FlorisV
Zeker vermakelijk, maar wat onevenwichtig. Op de betere momenten een geslaagde actiethriller met een heel redelijk klokkenluidersverhaal, op de mindere een kinderachtige James Bond achtige bedoening met high tech wapens, hongerige krokodillen, vliegtuigstunts (die tweede parachute die Kruger opeens uit zijn hol trekt, kom op zeg), verwondingen die in recordtijd genezen en flauwe oneliners ("you've been erased" te zien op dat computerscherm haalde me echt uit de film, zo kinderachtig!). Veel bekende gezichten met net wat te kleine rolletjes (zoals van Coburn). Een zeer conventionele soundtrack en voldoende actie met hier en daar aardige vondsten. Je kunt het slechter treffen.