Eraser (1996)

Actie / Drama

geregisseerd door Chuck Russell
met Arnold Schwarzenegger, James Caan en Vanessa Williams

U.S. Marshal John Kruger is gespecialiseerd in het beschermen van getuigen. Na hun getuigenissen krijgen deze vaak een andere identiteit. Hij wist dan hun verleden uit en geeft hen een nieuw leven. Maar wanneer blijkt dat er binnen het systeem een verrader zit, wordt zijn job levensgevaarlijk. De knappe Lee Cullen is de enige die hem kan helpen.

Ik moest gisteren erg hard lachen om zijn sprong uit het vliegtuig en dat hij dan dat parachutpakketje nog kan pakken.

ja dat vond ik ook een mooi stukje in de film.

avatar van tukkerstein
Smakelijke film, goede actie, goed verhaal, heeft wat weg van mission impossible I af en toe. Vanwege de actie 4 sterren.

tuureluur
tjaa aardig maar die actie scenes zijn wat overdreven. 2,5

avatar van tukkerstein
Materny schreef:
Schwarzenegger die gebouwen opblaast en mensenlevens ten einde brengt.
Hmmm, waar heb ik dat eerder gezien ?.

In ieder geval niet bij Terminator 2, want daar wordt duidelijk gezegd dat hij niemand heeft gedood.

avatar van italian
Leuke zaterdagavondfilm die de nodige ingredienten bevat : een stoere slechtacterende Schwarzenegger, een meedogenloze bad guy ( Caans hoofd heeft wel grappige trekjes ), wat originaliteit ( die wapens waren goed bedacht ) en vooral enorm veel actie. Na het 'einde' blijft het nog lekker doorgaan en dat heb ik graag !.

Wat een laag gemiddelde... 3,5*

avatar van thomzi50
Wat een belachelijke film. De poster zegt eigenlijk al genoeg. Heb helemaal dubbel gelegen bij vlagen, dieptepunt was de scène dat Arnold aan een brandend vliegtuig hing, zijn ingepakte parachute viel, hij sprong later naar beneden en haalde de parachute in waardoor hij toch nog veilig kon landel . Maar toch, ik heb me uitstekend vermaakt, en dat is ook eits waard. Verder natuurlijk helemaal niks, voorspelbaar tot in het detail en kwalitatief in ieder opzicht laagstaand. 1,5*

Zeer vermakelijke actie film! Eigenlijk gewoon non-stop actie met een aantal grappige en spectaculaire stunts! Heb me prima vermaakt vanmiddag. Er zitten natuurlijk wel zwakke stukken in de film en losse verhaaleindjes, maar al met al een dikke voldoende.
4 sterren.

avatar van danuz
Bulkend van de spieren weet Arnie "gouverneur" Schwarzenegger zich hier weer door de film te slepen. Blijft gewoonweg vermakelijk en heerlijk over de top fout. Dit is dan ook precies waarom ik zo'n film bekijk, en hem niet snel zou bekritiseren op punten als 'cliché' aktieplot. Dat is nou lijkt me ook net de bedoeling.

Het is en blijft belachelijk, maar bij tijd en wijlen ook belachelijk leuk. Het had van mij allemaal nog iets meer over de top gemogen, met nog net wat meer oneliners en nog net wat meer ass wooping van Arnies zeide. Toch 2,5*/3*.

avatar van Ace Hanlon
Hoe vaak ik deze film ook zie, ik blijf het een lekker ontspannende film vinden. Alles is lekker overdreven, veel actie en een aantal maffia-karakters die gewoon kostelijk zijn.
Ik heb me afgelopen zondag weer heerlijk geamuseerd (ook met Raw Deal daarna trouwens).
Het enige minpuntje vind ik dat de vertaalafdeling van Veronica blijkbaar het verschil nog steeds niet kent tussen een "disc" en een "diskette". Het staat een beetje lullig als je iemand een mini-CD ziet gebruiken, waar zij continu een diskette van maken.

wat is dit een sleche film veel te overdreven slecht verhaal dit behoort echt tot de slechtste films wat ik ooit heb gezien

avatar van Minority_Check
biyorn schreef:

dit kan nooit de slechste film
daar is arnold te cool voor
ik vond het best een leuke film met mooie acties

avatar van sinterklaas
Je kent de films. je kent de man. the terminator. total recall. terminator 2: judgment day. true lies. vul dan nu je lijstje aan met nog zon typische arnold schwarzenegger actie-hit, vol spektakel en special effects. de dynamische superster vertolkt de rol van john kruger, een u.s. marshal die het leven en de identiteit van de mensen die deel uitmaken van het witness protection program wissen. kruger moet een kaderlid (vanessa williams) beschermen, dat ontdekte dat een nieuw superwapen wel eens in verkeerde handen zou kunnen vallen. het is een slagen-of-sterven opdracht. dus zorgt kruger ervoor dat hij slaagt. in dit non-stop actiefestival duikt hij uit een vliegtuig, zijn parachute achterna, verwerkt hij een stel uitgehongerde alligators tot een kant-en-klare kofferset, draait hij een hightech veiligheidsdienst een ultratech loer en steekt hij een bende huurmoordenaars met een futuristisch wapenarsenaal de loef af. keiharde actie en zinderende spanning: eraser is niet te stoppen! '

Deze achterkant tekst van de dvd slaat toch echt nergens op.

avatar van film88888
Redelijke actie film, met wel een slecht acterende Schwarzenegger dat wel eigenlijk ontspannende actie films heeft, en Caan speelde wel goed, en is de juiste man voor de rol, geld ook voor Williams. Het verhaal is mager, en snel gedaan, maar de wapens waren wel cool. Een 3,0

Als je zin hebt om je verstand op nul te zetten en lekker veel actie te zien is dit de film om te kijken !
Ik vond ook die wapens echt cool !
Toen Arnold achter die koelkast zo'n spijker in zijn hand kreeg , had ik even een AU -moment .
Gewoon een film om lekker bij achterover te leunen met een zak chips en een fles cola .

Usual Suspect
Vermakelijke film, met veel actie en orginele wapens.
Arnie is perfect in zijn rol, net als Caan die een heerlijke 'Bad Guy' rol speelt.

Een aanrader voor iedere actie liefhebber!

3,5.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Lekker veel actie geen moment saai redelijk geacteerd en best wel aardige special effects.
4 sterren voor een film die erg vermakelijk is.

avatar van DragQueen
Goede actiefilm, met een toffe rol voor actie-held schwarzenegger. caan in de badguy rol is ook overtuigend. verder is het verhaal degelijk, en de vele actiescenes onderhoudend. ook de wapens waren in mijn ogen een originele vondst, en mooi uitgewerkt. prima kijkvoer voor de actie liefhebber. 3,5 sterren.

avatar van Rocco1984
In het Frans heet deze film L'effaceur, wat letterlijk betekend: de gummer, zinloze informatie, maar ik dacht toch even dat jullie het wel wilden weten.

3.0

avatar van kinjutsu
ik hoor mensen hier praten over de fantastische special effects, sorry boys, maar daar kan ik met mn verstand niet bij. de krokodil scene zegt genoeg. verder: James Caan, wat kan die vent slecht acteren.

avatar van sinterklaas
wesbrina schreef:

Niet bij die scene dat een krokodil die schutters zijn arm eraf scheurt? Toen had ik trouwens wel een meedelijdenmoment.

avatar van drgonzo
echt een vermakelijke actiefilm,

quote eraser bij die krokodillen: braaf handtasje!

avatar van tommykonijn
Aardig Vermakelijk Filmpje om te bekijken. Arnold Schwarzenegger doet het helemaal geweldig net als James Caan alleen wist de Film me niet elk moment te boeien maar dat maakt niet zoveel uit .

avatar van Ajax&Litmanen1
Leuk! Geen topper, zoals de meeste films van Arnold geen toppers zijn maar wel bijna allemaal erg vermakelijk. Leuk verhaaltje en de uitwerking is prima. Ik heb wel een paar keer gelachen en ook de actie is voldoende aanwezig.

avatar van Iron Maiden
wat een topfilm.
get dowhn!

Vermakelijke actie waarbij je niet hoeft na te denken en geen overbodige flashback cuts en andere onzin wat je tegenwoordig veel ziet om een film interessant te maken.

't Was weer eens nodig, een brainless actiefilmpje te zien. En ach, hij was nog best geinig. Vrij standaard plotje, maar Schwarzenegger maakt veel goed (zie nu pas hoe slecht hij eigenlijk is). De ene ontploffing na de andere gevolg door de zeer lollige oneliners.

Get Dooooown...

Mr_White
Standaard Schwarzenegger-werk. Hij knalt er op los, ramt er op los, gooit er een paar one-liners doorheen en dan zijn we al weer aan het eind.

avatar van bennyboy
goeie film.
goed acteerwerk en vermaakelijk op een vrijdag

avatar van briek
Aardige actiefilm, wat je mag verwachten van een Arnold Scharzenegger film, niet meer maar ook niet minder