ad
  • 8.184.193 stemmen

The Lorax (2012)

Animatie / Fantasy | 86 minuten

Genre: Animatie / Fantasy

Alternatieve titels: Dr. Seuss' De Lorax en het Verdwenen Bos / Dr. Seuss' The Lorax

Geregisseerd door: Chris Renaud en Kyle Balda

Met onder meer: Zac Efron, Danny DeVito en Taylor Swift

Releasedatum: 6 april 2012

Over The Lorax

"Meet the original force of nature."

Wanneer Ted er achter komt dat Audrey het allerliefste een echte levende boom wil zien, gaat hij op zoek. Zijn oma weet hem te vertellen dat "The Once-ler" het geheim achter de verdwijning van de bomen en de "Lorax" kent. Ted moet zich buiten zijn veilige stad wagen om het mysterie te ontrafelen en zo het hart van zijn droommeisje te winnen. Mr. O'Hare, een harteloze ondernemer die zijn geld verdient met de verkoop van schone lucht, wil koste wat kost een stokje steken voor de terugkeer van levende bomen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Ted Wiggins (stem)

The Lorax (stem)

Audrey (stem)

Once-ler (stem)

Mr. Aloysius O'Hare (stem)

Mrs. Wiggins (stem)

Grammy Norma (stem)

Marta (stem)

Once-ler's Mom (stem)

1st Marketing Guy (stem)

avatar van davince

davince

Matige film die visueel overigens wel mooi was. Maar het verhaal is echt te dun en te moralistisch. Jammer!

Malarkey12 schreef:

De boodschap krijgt van mij 5 sterren..

?

avatar van aSMoDeuS

aSMoDeuS

Malarkey12 schreef:

De boodschap krijgt van mij 5 sterren..

Beetje jammer dat de brenger van die boodschap deel van het probleem is waar ze over berichten.

avatar van TaranQ

TaranQ

Ik vond het een super leuke film. Lekker onderhoudend, mooi gemaakt en al zeker het moraal van het verhaal sprak me enorm aan. Goed om te zien dat men op deze manier (en vooral de jeugd) bewust wil maken van de negatieve kanten van onze consumptie maatschappij.

Het verbaasd me toch telkens weer wat voor commentaar hier gegeven wordt. Hoog intellectuele kijkers blijkbaar met torenhoge verwachtingen? Maar ach, ik weet nu inmiddels dat ik de films met een lage rating zeker niet moet mijden ))

avatar van Wouter

Wouter

Leuke verfilming.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Leuke, kleurige film met een flink moraal erin verwerkt, wat op zich helemaal niet verkeerd is, omdat er al genoeg animatiefilms zijn zonder enig moraal. Prachtige animaties, zeer de moeite waard, zeker vanaf Blu ray. Mooie soundtrack ook. Ik heb me in ieder geval prima vermaakt met deze film. 3,5*

avatar van booyo

booyo

Op zich een lief verhaaltje, die het hoogstwaarschijnlijk goed doet bij de kleinste kids. Maar de nogal aanwezige moraal, en de zeer matige liedjes, verpesten een boel.

avatar van Livefree70

Livefree70

Onderhoudende mooi gemaakte film, wel erg moralistisch, maar kijkt toch lekker weg.

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1931 stemmen

Mwah. Vroeger best vaak genoten toen ik een Dr. Seuss verhaaltje voorgelezen kreeg, weet niet of ik deze ook ken. Maar als film kan het een stuk beter.

Ligt niet eens zozeer aan de voice-cast en animatie, die is in orde, maar wel aan het verhaaltje. Naast het feit dat het onderwerp en het moraaltje (hoe hard dat moge klinken) mij niet echt boeit, gebeurt er gewoon veel te weinig. Bij genoeg films niet erg, hier verwachtte ik voordat ik ging kijken op meer en hoopte ik onder de film op meer, wat geen lekker gevoel is. Mocht allemaal wat avontuurlijker en met wat meer vaart. En de liedjes, eerste keer was leuk, tweede keer oke.. kan, daarna wordt het een vervelende opvulling van de al korte film.

Verder nog wel genoeg te bieden voor een voldoende, aantal momenten die ik wel kon waarderen en heb niet echt lopen klokkijken o.d., maar hoopte echt op meer.

TheLionKingFan

Nee,deze film was het gewoon niet echt. Te veel boodschap en te weinig verhaal. Een 2.

avatar van MrEd

MrEd

Wat mekkeren jullie nou allemaal, Dr.Seuss heeft dit verhaal in 1971 al uitgebracht. Een echt kinderboek met een duidelijke boodschap erin. Zo is hij dus ook verfilmd. Kinderlijk en met een boodschap. Ik vond het een vrolijke en kleurige film die Dr.Seuss boodschap goed heeft verwoord.

MrEd schreef:

avatar van Keane1983

Keane1983

De boodschap van de film was erg duidelijk, maar vond ik dat erg?? Nee, totaal niet. Want deze boodschap wordt overgoten door een hele hoop leuke humor, personages, soundrack en score.

Ook de animatie's zien er mooi uit en is een visueel plaatje.

Het verhaal word lekker vlot en op een leuke manier verteld. Het heeft mij op geen enkel moment verveeld.

Een film die voor zowel jong als oud aangeraden kan worden.

Ik vond het een heerlijke film en krijg van mij een welverdiende 4,0*

avatar van MrEd

MrEd

TheLionKingFan schreef:

Ik vind Seuss niks,en deze film ook niet. Mijn mening.

Onbegrijpelijk dat je deze film dan toch gaat kijken.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Uiterste uitschieter.

Een vrolijke en kleurrijke animatiefilm, die optimaal gebruik maakt van 3D, een goede stemmencast kent en schitterende animaties. Het verhaal is doorspekt met humor en de liedjes zijn zelfs sterk te noemen. Binnen het brede genre is dit een uiterst prettige uitschieter naar boven.

Zeer goed.

baspls

Ha Ha! deze poep film heeft maar 175 stemmen en een gemiddelde van 2,74.

en de zogenaamde onbekende Disney film (The Black Cauldron)

heefy 300 stemmen en een gemiddelde van 3,22

TheLionKingFan schreef:

Geen mening maar Fijt!

ik haat al het werk van Dr, Seuss en deze film is zo slecht dat ik er van over mijn nek ga.

baspls schreef:

Geen mening maar Fijt!

*feit. Ja ik ben een grammarnazi.

Maar de film wordt gewoon overspoeld door booschap

avatar van AardeWerk

AardeWerk

Het zal wel zijn omdat ik een zwak heb voor de verhalen van Dr.Seuss, maar ik heb echt genoten van deze animatiefilm. Geen meesterwerk, maar wel een heerlijke film om naar te kijken.

avatar van Cleanshot

Cleanshot

Vond het wel een leuke millieubewustmakende kinderfilm met slapstick humor.

Prima te kijken dus.

avatar van Metalfist

Metalfist

You do know that you are talking in rhyme, don't you?

Ik ben niet opgegroeid met de boeken van Dr. Seuss. Althans, toch niet in de papieren vorm want How the Grinch Stole Christmas was wel een verfilming die ik in mijn jeugd regelmatig heb gezien. In mijn herinnering was dat degelijk vermaak dus wanneer de regisseur van het geweldige Despicable Me zijn schouders onder een ander boek van Dr. Seuss zet, dan heb je mijn aandacht wel getrokken. Al doet The Lorax me eerlijk gezegd twijfelen of Kyle Balda niet eerder een gelukstreffer had met zijn regiedebuut.

Want The Lorax is blijkbaar echt alleen maar weggelegd voor de allerkleinsten onder ons waardoor je als volwassene bitter weinig plezier kunt beleven aan de hele mikmak. En op dat gebied gaat de film dan ook finaal de mist in doordat soortgenoten wel vermakelijk kunnen zijn voor het oudere publiek (Despicable Me, een hele resem Disney films en het meer recentelijke Brave schieten me op het moment te binnen) maar dit is gewoon tergend slecht. Af en toe nog wel een leuke opmerking of situatie maar de milieu boodschap wordt zo hard in je strot geramd dat het plezier er al snel van af is. Daar komt dan nog eens bij dat de personages van tijd tot wijlen opeens in zingen uitbarsten, iets wat vooral aanvoelt als opvulling voor het erg magere verhaaltje om zodoende toch nog aan een ietwat acceptabele speelduur te geraken. Was ik trouwens de enige die de indruk had dat Audrey een heel stuk ouder was dan Ted? Ze leek me eerder zo'n jaar of 16 te zijn terwijl Ted een jaar of 12 was. Ben er nog altijd niet uit of dat de bedoeling was..

The Lorax is qua animatie enorm fel en kleurrijk en dat zal de kleinsten onder ons zeker aanspreken. Ik kan het vaak ook nog wel waarderen (zo vond ik de circusvoorstelling in Madagascar 3 wel geslaagd) maar dit ziet er allemaal maar redelijk brak uit. Gelukkig wordt de film nog gedragen door een uitstekende stemmencast. Nu weten ze daar in Hollywood sowieso wel weg mee maar ik vond de toevoeging van Danny DeVito als de Lorax zelf wel erg geslaagd, jammer dan ook dat die op zich maar bitter weinig in het verhaal voorkomt. Ook Betty White als de grootmoeder is een geslaagde zet (heeft ook de meeste leuke scènes op haar naam staan) maar Ed Helms vond ik iets minder dan ik had verwacht als de Once-ler. Zac Efron ken ik alleen maar vanwege zijn piepkleine bijrol in Serenity als de jonge Simon Tam maar weet hier niet bijzonder veel indruk achter te laten. Taylor Swift daarentegen komt vrij aandoenlijk over als Audrey, al krijgt zij ook maar bijzonder weinig screentime voor toch wel een redelijk grote naam te zijn.

Neen, dit was het niet. The Lorax lijkt op zich wel wat potentie te bevatten maar de uitwerking is humorloos en de boodschap wordt te geforceerd in beeld gebracht. De uitbarstingen in zingen zijn tenenkrommend en de stemmen van menig Hollywoodster weten het niveau niet op te krikken. Ik denk dat ik maar van Dr. Seuss ga wegblijven in het vervolg.

avatar van _Casper_

_Casper_

iIk hou van animatie films, maar deze vond ik niet super. Ik vondhem ook weer niet slecht, en op zich wel vermakelijk genoeg om af te kijken omdat er een paar leuke grapjes in zaten maar Het hele plaatje valt tegen.

Het verhaal is erg voorspelbaar en er zit weinig actie in,

wellicht is het wel een aardige film voor de jongere kijkers vanwege de kleurrijke en vrolijke beelden en de paar vrolijke muzieknummers...

maar ben je wat ouder (zoals mij) zou ik deze film laten schieten (ookal ben animatiefilm liefhebber) er zijn vele andere betere animatie films te zien

MrEd schreef:

Onbegrijpelijk dat je deze film dan toch gaat kijken.

Onbegrijpelijk? Nooit van jonge zusjes gehoord

avatar van teigertje

teigertje

Redelijke animatie film maar absoluut geen topper.

Leuk om een keer gezien te hebben.

teigertje schreef:

Redelijke animatie film maar absoluut geen topper.

Leuk om een keer gezien te hebben.

Ik heb medelijden met iedereen die deze film langer dan een halve seconde heeft gezien!

avatar van brabusRUS

brabusRUS

Ik hou normaal gesproken erg van animatie films, maar deze was wel erg kinderachtig en de liedjes irritant. Humor miste ik, echt geen een keer gelachen. Ook de personages waren niet al te boeiend. Geen een die ik echt leuk vond. De animatie was wel erg mooi gedaan.

Korte, kinderachtig animatie filmpje wat er mooi uit ziet.

avatar van Norma

Norma

Het is allemaal mooi gemaakt en het verhaaltje is onderhoudend. Toch had er wel wat meer humor of spanning in mogen zitten, ik vond het geheel vrij tam, alle vrolijke kleurtjes en grappig of zielig kijkende eendjes, visjes en beertjes ten spijt. Het personage naar wie de film is genoemd heeft maar een bijrol en ik vond hem, hoewel fel oranje, eigenlijk vrij kleurloos. Het begin van de film deed me trouwens een beetje aan The Truman Show denken, zeker met die trap in die muur met een klein deurtje naar de “echte wereld”.

scorsese

Aardige film over een wereld waarin geen bomen meer leven. Een animatiefilm over materialisme en milieuverontreiniging gericht op kinderen. Ondanks het originele en fantasievolle verhaal is het hier en daar een tikkeltje langdradig. Kleurrijk in beeld gebracht en ook de gehele vormgeving van de wereld ziet er mooi uit.

avatar van Decec

Decec

Een redelijk animatie/komedie/familie/fantasie film...

Leuk verhaal...

Leuk voor kinderfilm...

Redelijk gemaakt animatiefilm...

Prima kwaliteit breedbeeld

(geen HD aanwezig)....

Redelijk geluid/muziek

(geen Dolby Digital aanwezig)...

avatar van RimkoWolfs

RimkoWolfs

Best een leuke film, je kinderen zullen hem geweldig vinden.