Bleach: Memories of Nobody (2006)

Japan
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Noriyuki Abe
met de stemmen van Masashi Ebara, Jun Fukuyama en Nobuyuki Hiyama

Wanneer er in Karakura opeens een hele hoop geesten te voorschijn komen, worden Ichigo Kurosaki en Rukia Kuchiki erop uitgestuurd om deze te verslaan. Onderweg ontmoeten ze een meisje, Senna, die de geesten met gemak verslaat. Senna vertelt dat ze een Shingami is, maar weigert voor de rest om een vraag te beantwoorden. Ichigo en Rukia besluiten haar te volgen.

na jaren eindelijk de film van de populaire anime

Niet zo goed als de serie, maar zeker vermakelijk.
Vond het alleen erg jammer dat Inoue, Ishida en Sado er zo weinig tot niet in voor kwamen. :/

avatar van ewalk
Ik ben net begonnen met de serie te bekijken. ik wacht nog even met de film. Heeft hij trouwens ondertitels?

Na welke aflevering speelt dit zich af?

avatar van jeweet
goede film van hun

avatar van belchinees
Zoals aan de voorgaande reacties te zien; enkel voor mensen die de serie gekeken hebben.

Zelfde personages, zelfde heerlijke Bleach-soundtrack (buiten die end-theme ), zelfde Bleach-sfeertje, andere vijanden. Leek me wel wat lelijker geanimeerd.
Beter dan de serie toch wel: geen 3 afleveringen wachten voor je wat actie ziet, niet zoveel rond de pot gedraai, en vooral; er is een einde aan!

avatar van nynkez
Op zoek naar meer reacties. Wil hem 26 juni misschien gaan kijken tijdens Yume Ichi Ya de animenacht in arnhem. Moet kiezen tussen 8 films ofzo dus hoop dat jullie me kunnen helpen!

avatar van Artemis
1 uit 8? Dan kan ik makkelijk zeggen dat er vast veel betere opties zijn dan Bleach.

avatar van BjornH
Ik moet wel zeggen dat ik me goed vermaakt heb met de film terwijl hij eigenlijk erg clichématig is opgebouwd. Daarnaast waren de gevechten weinig spectaculair en vond ik de film vrij kort

Maarja.....als fan van de series heb ik toch wel weer genoten van de mooie animaties en herkenbare personen uti de serie.

avatar van Joeri_000
Is deze film ook goed te volgen zonder de serie te hebben gezien want daar moet ik nog aan beginnen

avatar van BjornH
Joeri_000 schreef:

Je kunt t wel proberen maar als ik jou was zou ik toch eerst de eerste 70-80 episodes kijken aangezien je dan wat meer ervan weet. Daarna komen eerst allerlei fillers dus die zijn niet zo van belang

Opzich is dat niet zoveel werk aangezien ik alle episodes binnen 10 dagen heb gekeken (in de vakantiee)

avatar van Joeri_000
Super, bedankt voor je snelle antwoord..

avatar van Darker than L
Ik vond het een goede film, maar het verhaal was helaas wat dun. Mooi geanimeerd en ik was blij dat Kenpachi ook nog even zijn opwachting maken.

avatar van _manga_
weet iemand waar deze voor rond een tientje te koop is? en kan je het kijken als je nog niet zo ver bent met de manga en anime?

avatar van Darker than L
_manga_ schreef:

Eerste vraag weet ik aangezien ik zo goed als geen anime koop. Verder is deze film best te kijken zonder ver te zijn met manga en anime alleen dan ken je sommige characters en de onderlinge verhoudingen misschien niet. Verder is de film voor zover ik me kan herinneren behoorlijk los van manga/anime

avatar van FillumGek
Het is lang geleden dat ik Bleach gezien heb, maar toch heb ik maar een gokje gewaagd met deze film. De serie is erg leuk, met memorabele characters, humor en vette actie. Een klein minpuntje zijn helaas de fillers en het feit dat de serie eigenlijk wel erg lang is. Zo heb ik een tijd geleden maar tot #150 gezien, maar om hem weer op te pakken moet je eigenlijk weer het een en ander herzien en da's een hele klus.

Over de film kan ik vrij kort zijn, het is eigenlijk gewoon een episode van anderhalf uur. Centraal staat een alternatief verhaaltje dat niets met de serie te maken heeft. Het is echter sterk aan te raden om je eerst in de serie te verdiepen aangezien je anders totaal niet weet waar het over gaat. Leuk dat bijna iedere character wat screentime krijgt en dat verschillende captains hun Bankai showen. Paar vermakelijke gevechten, wat komische momenten en een dun verhaaltje. De soundtrack is bekend van de serie, heerlijk bijpassend. Senna vond ik overigens geen bijster interessant personage. Voor de liefhebber van de serie is dit verplichte kost.