Gekijouban Bleach: Jigokuhen (2010)

Alternatieve titel: Bleach Movie 4: Hell Chapter

Japan
Animatie / Actie

geregisseerd door Noriyuki Abe
met de stemmen van Tôru Furuya, Masakazu Morita en Fumiko Orikasa

"Hel" is de plaats waar iemand terecht komt die gewelddadige misdaden heeft gepleegd tijdens zijn leven. Het is voor Shinigami verboden om daar naartoe te gaan. Op een dag komen de gevangenen in opstand en ontsnappen naar Karakura - een stad in de echte wereld - waar Ichigo en zijn vrienden wonen. Ichigo en zijn vrienden worden één voor één met grote overmacht verslagen. Een mysterieuze man verschijnt om hen te helpen. Met Kokutou aan de leiding gaan Ichigo, Rukia, Uryuu en Renji naar de Hel om de wereld te redden.

avatar van Fikret8
Dit is de beste film uit de reeks van Bleach.