Gekijô Ban Burîchi: Za Daiamondo Dasuto Riberion - Mô Hitotsu no Hyôrinmaru (2007)

Alternatieve titels: Bleach: The DiamondDust Rebellion | Bleach: The Diamond Dust Rebellion | 劇場版 Bleach The DiamondDust Rebellion もう一つの氷輪丸

Japan
Animatie / Actie

geregisseerd door Noriyuki Abe
met de stemmen van Akira Ishida, Masakazu Morita en Romi Paku

Als een artefact genaamd "Kingdom Treasure Stamp" wordt gestolen, wordt Tōshirō Hitsugaya erop uitgestuurd om het terug te halen. Hitsugaya verdwijnt echter na een gevecht met de dieven, waardoor Seiretei hem verdenkt van verraad. Het bevel voor zijn gevangenneming en executie wordt uitgegeven. Ichigo Kurosaki, Rukia Kuchiki, Rangiku Matsumoto en Ranji Abarai weigeren te geloven dat Tōshirō Hitsugaya in staat is tot zo'n misdaad en gaan op zoek naar hem om zijn naam te zuiveren. Ondertussen is Hitsugaya nog op zoek naar de dieven en stuit hierbij per ongeluk op een duister geheim omtrent een shinigami die dood gewaand werd, een man genaamd Kusaka Sōjirō. Hij was een goede vriend en rivaal van Tōshirō Hitsugaya toen ze nog jong waren.

Absoluut een heerlijke film, enkele weken geleden gezien.

Echt fantastisch!

avatar van Day-V
Jammer dat Artemis meteen een 2 moet geven en de eerste film verlaagt naar een 1.5

avatar van Artemis
Tsjah vond het net niet een 2.5* waard maar het verhaal was wel beter dan Memories of Nobody dus daarom een halfje omlaag.
Voor mij blijft dit een filler episode van 1.5 uur met iets meer actie.

avatar van Day-V
Net gekeken. Helemaal geen filler gevoel hoor

avatar van grayfoxz
prachtfilm, goed verhaal,mooie actie scenes. en natuurlijk een geweldige sfeer die ook in de serie hangt. nu nog wachten op een europese release.

avatar van BjornH
het verhaal was iig een stuk beter dan on memories of nobody. Desalniettemin vind ik dat de films nog steeds niet het niveau van de serie kunnen halen.

3* voor de toffe animaties en toshiro

avatar van Darker than L
De films halen zelden het niveau van de serie en ik ben ook van mening dat de films enigzins aanvullend moeten zijn. Deze film laat (nogmaals) zien dat Soul Society genadeloos en soms (onnodig) harde beslissingen neemt achter gesloten deuren. Tevens zijn de films een goede mogelijkheid om aandacht te schenken aan een andere character in dit geval Hitsugaya.

Ook zijn de films van Bleach altijd erg goed geanimeerd en dat vind ik toch wel een meerwaarde.

avatar van _manga_
hmm ik heb een heel andere hoes