Carjacked (2011)

Thriller

geregisseerd door John Bonito
met Maria Bello, Stephen Dorff en Joanna Cassidy

Een jonge alleenstaande moeder en haar zoon worden ontvoerd in hun eigen auto door een vluchtende bankrover die hen gebruikt als dekking. Wanneer blijkt dat de man geen intentie heeft om hen te laten gaan moet de moeder al haar moed bijeen rapen om aan de bankrover te ontsnappen.

avatar van Movie-Addicted
Slecht acteerwerk (niet echt verwacht van Maria Bello), dat jochie was helemaal amateuristisch, verhaal was erg cheap en erg ongeloofwaardig. Kortom, typisch een B.

avatar van SaNDuTjE
Beetje cliché verhaal maar met Bello en Dorff zou het misschien nog wat kunnen worden. Jammer dat de eerste berichten nou niet echt positief zijn.

avatar van SaNDuTjE
Goede acteurs in een spanningsloze en voorspelbare 13-in-een-dozijn Hollywood-thriller.

Een film als bijv. Phonebooth laat zien dat een beperkte setting geen obstakel voor een vermakelijke film hoeft te zijn. De kunst is dan creatief te zijn en alle andere middelen in te zetten om toch het beoogde effect te krijgen. Helaas ziet Bonito het niet zo waardoor het een film is geworden zonder eigen identiteit. Saai en inspiratieloos geschoten, doorsnee montage en een soundtrack die regelrecht uit een slechte b-film lijkt te komen. Vanwege de zeer matige presentatie ga je vanzelf meer op het verhaal letten dat al minimaal is en verder helaas ook niets te bieden heeft. Gelukkig dat Dorff en in mindere mate Bello redelijke rollen neerzetten om de film uit te zitten.

Snel vergeten.

avatar van edwin1205
2.5

ik heb deze film net gezien het is zeker de moeite waard

avatar van Elineloves
Jeetje. Het begon gewoon al met lijzig, oninteressant geneuzel. Absoluut geen film die probeert je in de eerste paar minuten al te 'grijpen'. Het eerste half uur voelt volkomen apathisch aan. De dialogen zijn vermoeiend en totaal niet boeiend. De soundtrack is om te huilen en van spanningsopbouw is geen sprake, want het zal je allemaal een worst wezen. Er wordt ook geen poging gedaan om er nog iets van te maken. Het acteerwerk is ondermaats, het verhaal rammelt aan alle kanten en situaties worden voorgeschoteld maar er wordt verder niks mee gedaan. Ook met de moeder voel je niks van binding, je leeft niet met haar mee. Ze werkt je eerder op je zenuwen. Dorff, best een aantrekkelijke vent om te zien, heeft weinig overtuigends.

Zoals SaNDuTjE al zei ; Snel vergeten.

avatar van Knisper
Off-topic verwijderd.

avatar van richart
Wat een waardelose film! Dat is het enige dat ik ervan kan zeggen! Dat gejank van de vrouw irriteerde me nog het meest, slecht geacteerd van de vrouwlijke hoofdrolspeelster! Hem daarintegen goede acteur! Jammer dat ie dan voor deze film kiest om in mee te spelen...

Meer dan redelijke thriller een beetje ongeloofwaardig maar best te doen , Maria Bello vind ik zo wie zo al goed en Stephen Dorff deed het ook na behoren wel jammer van het piep kleine rolletje van Joanna Cassidy (Zat alleen maar in het begin van de film bij de sessie)

avatar van jstinissen
standaard filmpje, standaard verhaal en heel voorspelbaar

avatar van schram101
Maria Bello vind ik als actrice meestal goed te pruimen en ook de setting, de film leek zich grotendeels af te spelen op één locatie, sprak me wel aan. Het is namelijk erg interessant te zien hoe de regisseur zo'n film dan spannend probeert te houden. Films als Phonebooth, Buried en Frozen slagen hier bijvoorbeeld uitstekend in, terwijl Wrecked en Exam redelijk falen.

Helaas kom je er al vrij snel achter dan Carjacked tot het tweede groepje behoord. Bello zit verre van goed in haar rol en ook Stephen Dorff straalt niet de badguy uit die hij moet spelen. De conversaties tussen de overvaller en de moeder zijn behoorlijk irritant en daarnaast ook verre van geloofwaardig.

Nee helaas, dit is te makkelijk, te saai en te irritant om de spannende thriller te zijn die het wil zijn.

avatar van boemboem27
je moet even geduld hebben maar na 45 min krijg je eindelijk een beeetje actie en daarom geef ik toch nog 1.5 sterren.
maar wat al eerder is gezegd standaard filmpje niks bijzonders.
laat maar liggen

Vond er geen ruk aan

Vooral de laatste 15 minuten waren zeer ongeloofwaardig, deze film bekijken is puur tijd verknoeien. Had ook eerst deze recencies moeten doornemen, dan was ik er niet aan begonnen.

1 *

avatar van Re73
Ik had er ook niet aan moeten beginnen

avatar van jarno1975
Niet zo best. Acteerwerk was redelijk maar een verhaal van 13 in een dozijn. Film kwam moeilijk op gang en het eerste deel was dan ook vrij saai, om aan het einde ongeloofwaardig te worden.

Krappe 2*

avatar van Phantasm
Thriller die aardig in elkaar is gezet, begint wel wat traagjes, valt voor een keertje te doen.

avatar van Pazmaster
B film met een slap verhaal. Het komt traag op gang en de spanning is ver te zoeken. Er zitten ook heel wat ongeloofwaardige momenten in en het is natuurlijk lekker voorspelbaar. Acteerwerk van Dorff is prima, van Bello is wat minder maar kan ermee door. Niets bijzonders dus. 2,5 ster

inderdaad een standaard filmpje waarin er wel erg ongeloofwaardige momenten zitten, agent ziet het verschil niet tussen foto en kidnapper?, 411 ipv 911, tuuuuuuuuuuuuurlijk

avatar van nightbreed
De film begint vrij aardig, maar om de één of andere reden hebben ze besloten om na een half uur (vanaf de wc-scene) alle logica van tafel te geven, en in plaatst daarvan zoveel mogelijk bullshit in te bouwen. Totale onzinfilm!

avatar van Decec
Een goede thriller film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van Aapje81
Bello en Dorff doen het best leuk en dat maakt de film nog redelijk onderhoudend maar het scenario en vooral de dialogen zijn af en toe zo stompzinnig dat het echt overal gaat jeuken. Bij vlagen is het zo slecht dat het weer leuk wordt en dat is met name te danken aan de twee hoofdrolspelers die niet vies zijn van een beetje zelfspot.

Matig

avatar van oemoemenoe
Symphatiek thrillertje met soms wat actie....
Niet boeiend eigenlijk.

avatar van El ralpho
Blonder dan blond

Vergeetbaar zondag middag filmpje waarbij het personage van Maria Bello zo onlogisch en dom handelt dat zelfs Pamela Anderson nog met haar handen in het haar zou zitten bij het zien van deze film. Ik frustreerde me op een gegeven moment dan ook suf nadat ik dit personage de ene na de andere stompzinnige actie uit zag halen, dat ik mijn tv bijna uit had gezet. Ook de bankrover is trouwens bijzonder naief doordat hij lijkt te denken dat zijn gijzelaars geen ontsnappingspogingen zullen wagen. Bij zijn finale gaat alles al helemaal compleet los waarbij er ook sprake is van een zeer hoog ''ben jij nou nog niet dood?' gehalte.'

Wat ook niet bepaald werkt is dat de ilussie in eerste instante gewekt wordt dat we hier met een psychologische thriller van doen hebben waarna je vervolgens het gevoel hebt in een goedkope grindhouse productie te zijn beland en alle remmen los gaan. Zo'n over de top sfeertje is best aardig, maar hoort hier totaal niet thuis en maakt de film in dit geval nog slechter en ongeloofwaardiger dan hij al was. Mensen die hun verstand op nul kunnen zetten en kunnen kijken naar een personage wiens handelen alle wetten van de logica lijkt te tarten en een simpele ''domme'' film willen zien zijn hier aan het juiste adres maar verwacht absoluut niet dat het meer wordt dan dat.

avatar van david bohm
Belabberd filmpje met redelijk acteerwerk maar een script om te huilen. Stephen Dorff ken ik van Somewhere, hier speelt hij in wezen een zelfde personage maar dan minder succesvol. Rommeltje, zonde van de tijd.

Typische tv-film. Echt slecht kan je het niet noemen. Maar sommige zaken zijn er toch met de haren bij gesleept.Vooral die rechtszaak op het einde waardoor, o cliché, alles uiteindelijk goed afloopt.. Ook het thrillerelement kwam niet goed uit de verf.

Meer dan *1,5 kan ik niet geven.