Tequila Sunrise (1988)

Thriller

geregisseerd door Robert Towne
met Mel Gibson, Michelle Pfeiffer en Kurt Russell

Mac Mckussic is een drugdealer die het rechte pad op wil. Zijn oude vriend Nick Frescia is nu een agent die als job heeft op Mckussic op te pakken. Mac voelt zich aangetrokken tot Jo Ann, een eigenaresse van een restaurant. Nick probeert haar te benaderen om zo meer over Mac's drugdeal-praktijken te weten te komen. Ook Nick valt voor de charmes van Jo Ann.

avatar van Kingsizerizla
tja een leuke kijk weg film niet goed en niet slecht gewoon voor 1 keer kijken is het vermakelijk

ipman-99
"By the way, you fuck like a world champion. Four fucking hours! I got hungry just watching you." ... " !!!

Fantastische Misdaadfilm (Heropfrissing) !!! "Tequila Sunrise" is een prachtige Misdaadfilm
met een geweldige cast, met name uiteraard Mel Gibson, Kurt Russell, Michelle Pfeiffer en Raul Julia.De nadruk ligt meer op het verhaal en zijn ontwikkelingen, met een broeierige sfeer !
De muziek was ook mooi en paste bij het geheel. Het sfeertje was helemaal aanwezig, met name o.a het jaren '80 gevoel.

Dit is niet de beste film van deze cast, vooral de hoofdrollen niet.
Het is een leuk tussendoortje maar meer ook niet.
En de beste vertolking in deze prent is voor mij die van Raul Julia, de ondertussen betreurde Raul Julia.

avatar van Waackx
Typische jaren 80-flick.
Oftewel een vrij simpel verhaal waar uitgebreid de tijd wordt voor genomen, bekende acteurs in hun jonge jaren en wat vage plotwendingen.
Pfeiffer en Russell zorgen ervoor dat ik op een kleine voldoende uit kom.

avatar van Filmkriebel
Ik vond dit een slechte film. Het bijzondere is dat deze film het enorm goed deed aan de box office (100 miljoen tegenover een kostenplaatje van 20 million dollar), maar dat kwam door het trio Gibson - Pfeiffer en Russell waar iedereen een hoop van verwachtte. Er zijn dus heel wat mensen opgelicht geweest toen, tenzij ze die film natuurlijk goed vonden...
De film bleef de hele lengte vastmodderen in een saaie liefdesdriehoek en een weinig gepeperde chemie tussen Gibson en Russell. Het leek alsof beide acteurs totaal niks met elkaar hadden en misschien achter de coulissen niet eens met elkaar konden opschieten. Maar ook met Pfeiffer botert het niet. Van de stomende seksscène met Gibson had ik meer willen zien dan vertroebelde beelden. Een totaal gebrek aan sfeer ook. Kortom: over de hele lijn een mislukking waar de makers er financieel goed vanaf komen. Enkel Raul Julia zorgt nog voor een lichtpuntje.

avatar van missl
Typische jaren 80 film met jaren 80 film muziek. Veel bekende acteurs. Het verhaal heeft niet veel om handen maar kijkt lekker weg.