• 8.299.740 stemmen

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 13 maart 2003

• Videoland Bekijk via Videoland

Plot Liever Verliefd

Als haar laatste liefje Dirk met haar breekt om zijn huwelijk een nieuwe kans te geven, heeft Anna het helemaal gehad. Voor haar geen mannen meer. Nooit. Nog diezelfde dag ontmoet ze Rob. En een paar uur later Sander. Beide mannen vallen als een blok voor Anna en zij valt ook voor hen. Samen vormen ze de perfecte man: Rob voor de klusjes in huis en de goede seks en Sander voor de romantiek en de goede gesprekken. Wat Anna alleen niet weet is dat Rob en Sander huisgenoten zijn. Ze neemt zich voor zorgeloos te genieten, maar heeft de grootste moeite om beide mannen - met wie het steeds serieuzer wordt - voor elkaar verborgen te houden.

avatar van The main man!!

The main man!!

juliefen schreef:

Goede film met humor maar ik heb beter gezien

Hoe kan je nou een betere gezien hebben?, want je gaf de allerhoogste score van 5 sterren namelijk!!

Of je was niet serieus of je loog toen,want je spreekt jezelf tegen nu!

Maxima zou gezegd hebben ze was een beetje dom!!

avatar van devel-hunt

devel-hunt

Heel slecht geacteerd, een flinterdun simpel verhaaltje. Waardeloos.

avatar van Macmanus

Macmanus

Damn dit is slecht. Gister of eergister zag ik ook een stukje van verliefd op ibiza. Ook al zo slecht. Welke filmmaker denkt bij Romijn Conen. Dat is de charisma die ik zoek in een film! Dan mag je toch eigenlijk nooit meer in de buurt komen van een filmset. Ergste was nog dat dit uit 2003! Komt. Je zou toch echt denken dat dit een jaren 80tig vehikkel was...

avatar van rubenhendriksen

rubenhendriksen

Als film matig. Matige acteurs, zeer aangedikt verhaal. Wel veel mooie beelden van Amsterdam en de zomer. De film is sferisch wel geslaagd. Om over vrouwen te leren: 5 sterren. Omdat alles zo enorm is aangedikt en dat dan snel achter mekaar wordt geplakt. Volop constant dualiteit in de hoofd van die vrouw. Ook constant van alles het beste willen en niet realistisch, meer in een ideale droomwereld zitten. En zo zou het eigenlijk moeten zijn, denkt ze dan. Constant leven/denken op gevoel en zij is zeer vatbaar voor sfeer.

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuke romantische komedie die lekker wegkijkt.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Ik ben geloof ik door mijn synoniemen van 'kut' heen. Slecht geacteerd, slap verhaal, flauwe humor, de belichting is ook heel lelijk. Heel veel Vondelpark. Zo heel mooi is dat park nou ook weer niet hoor. Park Sonsbeek in Arnhem is bijvoorbeeld al veel mooier. En die soundtrack! Alsof iemand een willekeurige cd uit een cd-rek heeft getrokken (De Foute 100) en die maar heeft gebruikt voor de film: Benny Neyman, Krezip, Dolly Dots, Anita Meyer, Willeke Alberti, een vreselijke cover van Weak van Skunk Anansie…

Why tell me why?

avatar van Freespirit2

Freespirit2

Verstand op nul en lekker relaxed kijken. Love it!! (van tijd tot tijd)

avatar van skinny_tie

skinny_tie

Ik las het volgende op TVgids.nl en vond het zo grappig dat ik het even moest delen:

Holland Film, de organisatie die Nederlandse films in het buitenland promoot, koos Liever verliefd als Nederlandse inzending voor de Oscars. Producenten Johan Nijenhuis en Alain de Levita besloten hun film terug te trekken. Zij vonden dat het oorlogsdrama De tweeling die eer verdiende.

Voor de goede orde, Nijenhuis en Levita hebben de film nooit als kandidaat voor de selectie beschikbaar gesteld, ze hebben zelf gezegd dat ze de film niet als serieuze kandidaat daarvoor zagen.

avatar van mjk87

mjk87

Romcom zoals ze tegenwoordig nog steeds en veelvuldig worden gemaakt, maar in dit project zit nog wel een zekere liefde en charme, ook met al die Nederlandse muziek. Het is ergens enorm cheesy, maar wel geinig om te zien. De hoofdrolspelers zijn niet geweldig maar wel sympathiek en dit is nu wel een film waarvan de precieze afloop niet bekend is. 2,5*.

avatar van jordorientje

jordorientje

Man man man wat slecht Ik heb hier amper woorden voor.

Slecht verhaal, slechte uitvoering, slecht geacteerd en slechte humor zeg.

Misschien dat m'n moeder van 58 of m'n oma dit kunnen waarderen, maar dat zegt al genoeg denk ik zo.

Ook gek dat deze hoger scoort dan "Boerenliefde", want die is net zo slecht.

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

Viel me echt alles mee,.

avatar van Rickyman

Rickyman

Een foute of domme vrouwenfilm oké, maar dit was niet leuk en gewoon strontvervelend. Heb me erg geïrriteerd aan die hippe personages met hun dialoog.

Jammer dat de Nederlandse film zich steeds meer richt op dit soort cinema.

avatar van jffrfilms

jffrfilms

Leuk! De film kijkt lekker weg en vooral de soundtrack hou ik wel van. Veel verschillende liedjes en er wordt redelijk geacteerd. Enige waar ik me moeilijk in kan vinden is het einde (ze gaat ook zomaar ineens met die Dirk Droplul trouwen alsof ze geen keuze heeft, en ja 2 mannen die het eens zijn om met dezelfde vrouw te gaan vind ik moeilijk te geloven)