Crazy, Stupid, Love. (2011)

Komedie / Drama

geregisseerd door Glenn Ficarra en John Requa
met Steve Carell, Ryan Gosling en Julianne Moore

Als Cal Weaver (Steve Carell) erachter komt dat zijn vrouw Emily (Julianne Moore) is vreemdgegaan en wil scheiden, stort zijn 'perfecte' leventje als een kaartenhuis in elkaar. Zijn vrije avonden besteedt Cal mokkend en alleen aan de bar, totdat player Jacob Palmer (Ryan Gosling) hem onder zijn hoede neemt. Om hem te helpen over zijn liefdesverdriet heen te komen, introduceert Jacob Cal in de wereld van vrijgezelle vrouwen, stoere drankjes, en een nieuwe kledingstijl die niet bij de degelijke warenhuizen te vinden is. Ondertussen worstelen zijn kids met hun eigen liefdesperikelen en komt Cal erachter dat je je looks wel een make-over kan geven, maar je hart niet...

avatar van scumrules
Zeer leuke film! Van te voren zag ik het redelijk hoge cijfer staan, en daarom heb ik de film ook maar gekeken; prima keuze. Het verhaal zit leuk in elkaar, het is niet al te voorspelbaar en saaie stukken vallen bijna niet te vinden. Stone maakt de film natuurlijk geweldig af hehe.

anders99
Beste komedie 2011 als je het mij vraagt.
Goed verhaal en top acteurs zoals steve carell en ryan gosling.

geen slechte film, maar ik heb niet vaak gelachen ofzo

avatar van Jolienepien
Hilarisch! De acteurs zijn heel goed gecast. Analeigh Tipton (Jessica) heeft mij verrast en Emma Stone heeft haar acteertalent weer bevestigd.

avatar van Sarasani
Opgezet met het idee dat het een romantische/komedie zou zijn met een standaard liefdes verhaaltje wat de vaste formule is van dit soort films.
Wat werd ik positief verrast! Hoog niveau van alle acteurs dat de hele film word vastgehouden!
Nu pas gezien, maar één van de beste films van 2011 in mijn ogen!

avatar van Katharina
Opzich wel leuk voor een keertje.

Leuke en onderhoudende comedy. Eigenlijk niets mis mee, ik heb af en toe zelfs oprecht moeten lachen en dat heb ik niet vaak eigenlijk alleen bij Wedding Crashers, SuperBad en The Hangover.

Steve Carell laat in deze film zien dat hij toch iets meer in huis heeft dan zijn standaard typetje en Ryan Gosling is erg cool, prima. Dus gewoon lekker kijken!

Damn, eerste keer dat mijn vriendin niet in slaap viel. Leuke film

avatar van SiD3Sp|N
dennis1979 schreef:

Vind je? Ik vond juist dat die droeftoeter er voor zijn scheiding hetzelfde uitzag als na zijn makeover. Het was een verschil van niks imo.

Ik denk niet dat ik hem in een ander soort film hoef te zien hoor. Daar is z'n kop veel te karakterestiek voor

avatar van ZenZin
Aardig tussendoortje. Net iets minder stupide dan American Pie en dergelijke debiliserende rommel .

avatar van Fryce
Leuk, grappig, lekker snel en origineel!

BBC
Eindelijk eens een film die afwijkt van de typische romantische komedies. in een woord geweldig!

t begon leuk maar de laaste 20 minuten waren hopeloos tenenkrommend "hollywood"

Goeie film

laundromat
Aardig vermaakt, maar had iets hogere verwachtingen. Nu moet ik zeggen dat dit ook niet echt mijn genre is. Leuk voor een keertje...

Uitstekende film in zijn genre. Het lijkt wel of alles waar Steve Carell aan meewerkt in goud verandert.
Geweldige leuke en intelligente film om met je partner te kijken.

avatar van Zeus.
Prima film. De echt humoristische momenten waren redelijk schaars, maar wel sterk. Verder goed acteerwerk van de gehele cast; erg overtuigd. Ryan Gosling weer sterk. Wel de moeite waard om te kijken; al is het alleen al om de scène in de achtertuin bij Cal & Emily Weaver.

avatar van Keane1983
Heerlijke wegkijker die zeker niet verveeld.
Goed acteerwerk, leuke soundtrack en een grappige maar soms voorspelbaar verhaal.
Heerlijk om gewoon eens gezien te hebben.
Van mij een 3,5*

avatar van TragieStar.*
Ook een film die ik al heel graag wil zien, vooral vanwege de cast! Moore, Stone, Gosling en Carell bij elkaar kan toch niet meer stuk gaan!? En dat deed het ook niet. Heb me prima vermaakt en je kijkt lekker weg ondanks te standaard elementen die je wel vaker voorbij ziet komen in andere films en daarbij doel ik een beetje op het einde waar het nog even allemaal moet worden samengevat en worden verklaard met een speech.

Het begin was echt dramatisch, vond ik! Ik wilde de film al bijna afzetten, niemand overtuigde ook maar een seconde en deed zich voor als een slappe zak. Maar, dan heb ik het ook over het eerste kwartier ongeveer. Vanaf het moment dat Carell aan de bar zat en zijn verhaal deed tegen een vrouw over het vreemdgaan van zijn vrouw, maar die hem totaal negeerde werd het leuk. Een paar grappige momenten en een aantal droevige (door Moore) maakte het compleet! En toen was het dus ook helemaal genieten en zat ik helemaal in de film. Stone vond ik een beetje zwakjes in het begin en de daarop volgende scenes, maar toen ze eenmaal naar het huis van Gosling gingen daarna was ze meesterlijk!! Hetzelfde geldt voor Moore, al werd ze wel alleen maar beter en moest ik toch nog een traantje wegpinken op het einde dankzij haar.

Gosling is zoiezo al een erg genot om naar te kijken, wat een lekkerding trouwens, maar dat wist ik natuurlijk al. Zijn acteerwerk is hier vrij goed, al snap ik niet waarom iedereen zo hem geilt. Er zijn betere acteurs.

Het gevecht in de tuin vond ik dan weer erg vermakelijk en ook om te zien dat Stone de dochter was van Carell en Moore, wat ik niet door had, domme ik.

Voor de rest zijn de gebeurtenissen en verhaallijnen van elk personage wel leuk om te volgen, grappig en boeiend.

avatar van mnrk
The bags under your eyes looks like Hugh Hefner's ball sack....

Een leuke en vermakelijke komedie van Glenn Ficarra en John Requa....

Het verhaal wordt op een prima manier gebracht en de gehele opbouw van de film zorgt dat de film gewoon leuk blijft om naar te kijken...

Natuurlijk is Steve Carell weer heerlijk op dreef in deze film en wordt hij leuk geholpen door Ryan Gosling....ook de overige cast is leuk (Julianne Moore,Marisa Tomei, Emma Stone en Kevin Bacon) en brengen zeker allemaal wat mee voor deze film...

avatar van Gaiswhisperer
Vermakelijke film! De humor twist vond ik niet bepaald fantastisch, maar het verhaal is natuurlijk leuk. Wie vindt het nou niet leuk om een brave huisvader te zien veranderen in een ware casanova!

avatar van Sergio Leone
Wat ik ervan verwacht had.

En dat is met name een frisse komedie die na een tijdje (hier wanneer Jacob een tijdje uit het verhaal verdwijnt) de lamlendigheid zelve wordt en uiteindelijk genekt wordt door het verplichte moraaltje.
Enkel het tuinonderonsje op het einde kan nog doen lachen.

Steve Carell heeft het talent om vrijwel altijd te irriteren, maar slaagt erin dat behoorlijk lang uit te stellen. Hij kan daarbij rekenen op medewerking van Ryan Gosling, die zijn rolletje schijnbaar moeiteloos brengt.
De rest valt wat tegen - Julianne Moore blijft er op achteruitgaan, maar Marisa Tomei is nog wel leuk (de jaren lijken ook geen vat op haar te hebben).

Leuk begin en enkele geslaagde passages worden meedogenloos de nek omgewrongen door de verplichte moraal. Ik wacht alvast tot er een regisseur is die dergelijke romcoms zonder tenenkrommend einde maakt.

avatar van NLW
NLW
Grappig, leuk en absoluut de moeite!

avatar van Rodger
aardige komedie, leuk om te zien.. en het verhaal is goed...
3***

Fijne film: heeft alles wat zo'n soort film nodig heeft.

avatar van NYSe
De film begint alleraardigst, met een prettig lichtcynische ondertoon. Alle personages worden geïntroduceerd en de kwaliteit van alle acteurs wordt ferm onderstreept. Vooral Ryan Gosling en Emma Stone vormen een ijzersterk duo en hun scènes samen (al zijn dat er maar weinig) behoren tot de beste, want meest naturelle, uit de film.

Wat jammer is, is dat die toon niet wordt voortgezet: naar de tweede helft toe maakt het cynisme plaats voor schaamteloos moralisme en moeten we aanhoren hoe je toch beter trouw aan jezelf kan blijven en dat (hoe MM het zo mooi verwoordt) "je je looks wel een make-over kan geven, maar je hart niet."

Wat verder mist, is die 'crazy, stupid' en vooral scherpe ontleding van het onderwerp 'liefde' uit de titel. Want hoeveel issues er ook behandeld worden, de film blijft helaas altijd aan het oppervlak steken en zegt uiteindelijk vrij weinig dat niet van clichés gespeend is. En dat is zonde, want de acteurs en de dialogen waren venijnig genoeg om met gemak door dat oppervlak heen te prikken, hád de film die cynische ondertoon maar volgehouden!

Desalniettemin is de film in zijn opzet geslaagd: een tragi(maar vooral)komisch relaas met een cast om je vingers bij af te likken. Er had veel meer in kunnen zitten, maar ook zonder die diepgang heeft de film nog genoeg vermaak te bieden.

Goeie film over een net-gescheiden man die les krijgt in het versieren van vrouwen. Alhoewel het hoofd-verhaal zeker z'n momenten heeft, zijn de zij-verhaaltjes over het algemeen net wat boeiender. Wel komen al deze verhaallijnen op een verrassende manier bij elkaar. Verder een erg fijne cast en de film is zeker leuk om te zien. Net geen 4.0 sterren omdat het niveau niet altijd gelijk blijft.

avatar van qwertzu
heb wel enorm gelachen, maar vond het moraliserende amerikaanse toontje net iets te veel aanwezig, jammer.
Op zich een leuke film, met ontzettende leuke grappen!

geweldige film ik heb af en toe echt dubbel gelegen

avatar van Cinemaniak
Heerlijke film dat je toch op een subtiele manier erg weet te overtuigen. Humoristisch en geslaagde absurditeit.