The Hangover Part II (2011)

geregisseerd door Todd Phillips
met Bradley Cooper, Zach Galifianakis en Ed Helms

Phil, Stu, Alan en Doug reizen af naar het exotische Thailand voor de bruiloft van Stu. Na het onvergetelijke vrijgezellenfeest in Las Vegas wat uitliep op een grote ravage kiest Stu nu voor een veilige, ingetogen 'pre-bruiloft' brunch. Echter, niets verloopt zoals gepland. What happens in Vegas, may stay in Vegas, maar wat het gezelschap in Bangkok staat te wachten overtreft al hun verwachtingen...

Zonet gezien en vond persoonlijk dat het niet echt een goed vervolg was.
Film kon me zelden aan het lachen zetten, enkel de foto's vond ik nog goed.
Verhaal was op zich niet slecht maar vond het voor mij dan te zwak.
2,5 sterren voor de moeite

Met zo'n topper als deel1, valt het niet mee om zelfs deze te evenaren.
Dit lukt dan ook niet, toch de moeite waard en enkele malen in een deuk gelegen.
Chow, is geweldig typetje en Zach natuurlijk.

avatar van Cleanshot
Grappige stukjes maar slechter dan deel 1.
In principe andere omgeving, 1 nieuw gezicht en de rest zelfde spelers weer.
Uiteindelijk weer hetzelfde eind ...
Jammer.

avatar van melrose
Als je deel 1 gezien hebt,dan valt deze zwaar tegen.Weinig om te lachen en teveel saaie stukken

avatar van Japie1971
Waardeloos vervolg van een origineel eerste deel. Er was duidelijk te zien dat er aan deel I veel geld is verdient want er was flink uitgepakt deze keer. Maar helaas heeft dit niet mogen baten. Op enkele aardige grappen na, was het vooral flauw en voorspelbaar en daarnaast ook nog eens een kopie van de grappen uit deel I.

Het verhaal was net zo onsamenhangend als in deel I alleen was de originaliteit deze keer ver te zoeken, Vaag om het vaag doen dus.

Jammer maar deze had beter niet gemaakt kunnen worden.

Een krappe 2*

avatar van Freddy K
Leuke komedie een herhalingsoefening van de eerste film.
Was alleen niet zo leuk als deel 1.
Heb nog het meest gelachen om de foto's aan het einde van de film.

avatar van Spetie
Geinig vervolg die zo’n beetje brengt wat ik ervan verwacht had.

En dat is hetzelfde verhaal in een nieuw jasje. Waar de plaats van handeling eerst Las Vegas was, daar zit men nu in Bangkok. Verder is het verhaal ongeveer hetzelfde en gaat er weer van alles mis op een manier die we ook in het vorige deel zagen, alleen is alles hier nog een beetje extremer. Galifianakis vond ik in de vorige film de leukste rol hebben, maar wordt in dit deel soms iets teveel misbruikt. Ed Helms, die Stu speelt, komt echter juist wat beter tot zijn recht hier. Verder zijn het aapje en de grotere rol van Mr. Chow leuke veranderingen. De film voelt echter niet meer zo verfrissend aan, vooral door dezelfde aanpak.

Een derde deel zou uiteindelijk nog best kunnen, maar dan zullen ze wel met een andere opzet moeten komen, want nog een keer deze opzet kan dan echt niet meer.

avatar van mnrk
You're in Bangkok, there's a reason they don't call it Bangcunt!

Deze 2e Hangover film is weer een leuke film geworden...

Mede door de locatie (Thailand) komen er weer genoeg situatie's voor die zeer grappig zijn...

Ook is het acteerwerk weer dik in orde, en een leuke toevoeging is het aapje en Mr.Chow (die meer screentime heeft gekregen)....de overige Wolfpack blijft gewoon goed en vullen elkaar prima aan.

Ook leuk is weer de toevoeging van Mike Tyson aan het einde en de aftiteling met de foto's natuurlijk....

avatar van Vinokourov
Hetzelfde recept als deel 1, dus de originaliteit is er niet meer. Wel is het een leuke film met vooral voor Zach Gali-nogwat een geinige rol.

avatar van JBass
Erg leuke film. Weer de spanning wat er nu gebeurd moet zijn, en verder met kromme tenen zitten als ze stukje bij beetje erachter komen. Persoonlijk vond ik het een waardige deel 2. Voor mij een 3,5!

avatar van pegske
had pas bridesmaides gezien en die vond ik zo tegen vallen ,
verwachte hier dus ook niet veel van maar deze film is leuker.!

Vond de eerste véél beter, deel 2 was een tegenvaller

avatar van tal1b
vond hm niet beter of slechter dan de 1ste. Foto's op 't eind waren ook weer grappig

avatar van Sergio Leone
Goed, net zoals z'n voorganger.

Je zou eigenlijk alles als een remake kunnen beschouwen. Het verhaal moet zowat hetzelfde zijn als deel l. Enkel de locatie is anders - dit maal is Bangkok de stad vol verrassingen. De moppen moeten zowaar nog meer aan niveau ingeboet hebben, maar ze zijn meestal grappig, en daar draait het om.

Ed Helms komt beter voor de dag dan in deel l. Bradley Cooper krijgt een iets te 'cool' rolletje. Ik vraag me af waarom hoe nooit gênante situaties krijgt. Zach Galifianakis is minder subtiel dan in deel l, maar zijn personage blijft uiteindelijk wel grappig.

Soms slecht, soms goed, maar vooral heel erg puberaal. Je houdt er van of je houdt er niet van. Ik kan het af en toe wel hebben.

Krappe 3,5

avatar van Keane1983
Ik ben blij dat ik toch deze film ben gaan kijken ondanks de slechte beoordelingen hier op de site.
Het zal misschien wel aan mijn slecht gevoel voor humor liggen maar ik vond deze film toch echt wel leuk.
Inderdaad een beetje in hetzelfde straatje als zijn voorganger, daarintegen is deze wel iets extremer dan deel 1.
Acteerwerk is gewoon goed, mooie locaties, super soundtrack en wederom leuke situaties.
Wat deel 1 zo leuk maakte, is dat het iets nieuws was..tja, deel 2 borduurt voort op het succes van deel 1 maar het is totaal niet nieuw meer. Dezelfde shit, andere locatie.
Ik heb me met deze film erg goed geamuseerd, en kan echt niet zeggen dat deze film slechter is dan deel 1.
Van mij een 3,5*

avatar van GroovyDrummer
Zeer zwak vervolg op een leuke komedie. Dit deel is echt overbodig en zeker niet grappig!

Waar deeltje I verrassend, fris en leuk was. Is deeltje II meer van hetzelfde, ongeïnspireerd en het ergste totaal niet grappig. Het is eigenlijk een hele slechte imitatie/kopie van het eerste deel. Je hoopt op iets spannends en verrassends, maar alles komt erg geforceerd over en het frisse is er totaal vanaf. Het was zelfs een klein beetje pijnlijk om te zien hoe slecht die was. Een gemiste kans.

avatar van feenah
Je houdt er van of je houdt er niet van. Ik kan het af en toe wel hebben.

avatar van Thomas83
Een teleurstelling. Een grote wil ik niet zeggen, want het is nu eenmaal eerder regel dan uitzondering dat een sequel een stuk minder is, maar had in dit geval op een of andere manier toch de hoop dat deze het niveau van zijn voorganger kon benaderen. Helaas is daar niet bepaald sprake van. Ze proberen het wel door haast elke scène 1 op 1 over te nemen, maar de film mist gewoon de timing en subtiliteit of zo van het eerste deel. Daar werkten flauwe en platte grappen juist daardoor.

Ook niet onbelangrijk zijn de acteurs. Helms heeft nu een vrij grote rol, maar hij speelt werkelijk dramatisch. Het is echt gewoon ongemakkelijk om naar te kijken. Galifianakis weet zijn oude niveau ook niet te benaderen en stelt teleur. Cooper speelt eigenlijk weer hetzelfde maar heeft helaas een te kleine rol. Die van Jeon is juist weer wat groter gemaakt en ik vond dat hij misschien nog het meest kleur aan de film gaf, terwijl dit eigenlijk mijn humor niet zo is. Hij brengt het alleen wel met charme.

Bepaalde clichés in de film storen een beetje, zoals de vijandige schoonvader, de verrassende momenten zijn minder effectief en soms zelfs enorm voorspelbaar (die transseksueel), er is net wat teveel letterlijke piemeltjeshumor en het op het einde proberen ze het niet eens meer om het op een ietwat geloofwaardige manier aan elkaar te breien. Er wordt amper aandacht besteed aab die tattoo in Stu zijn gezicht en zelfs over die verloren vinger wordt wel heel achteloos gedaan.

Waar ik in The Hangover meerdere momenten had dat ik echt in een deuk had, vooral die scène met die leeuw die wakker wordt in de auto, daar kan ik er hier niet van dat soort hoogtepunten uitpikken. Wel een dieptepunt in de vorm van die Vietnam-foto spoof op het einde. Raar dat er eigenlijk nog geen discussie over geweest is hier, toch een wat omstreden moment. 2.5*.

avatar van mr. Prizzi
Jammer, jammer. Gewoon een waardeloos deel 2, ik heb hem niet eens afgekeken. Kan ook eigelijk niet anders want dit soort komedies lenen zich niet voor sequels en zeker niet als dezelfde grap feitelijk nog een keer verteld wordt maar alleen op een andere lokatie. Thailand is overigens ook niet zo'n leuk achtergrond decor om een film van dit genre te draaien.

Lekker doorborduren op hetzelfde verhaal !
Waardeloos, tevens er is helemaal niets wat met Thailand te maken heeft aanwezig in deze film. Het is allemaal gezien vanuit Amerikaans standpunt daarom is de humor ook zo slecht.
Want die hebben ze niet.

Zeer matig, net zoals het eerste verhaal, niks minder maar ook absoluut niet beter... Zeer langdradig zelfs de acteer prestaties kwamen op mij zelfs heel nep over... Vond dit een grote teleurstelling, maar ben sowieso niet zo weg van deze films..

JBass schreef:

Welk stukje zat jij precies met kromme tenen dan? Want je weet in principe al hoe de film afloopt voordat je hem aanzet.. Maar jij zult wel een heel emphatisch persoon zijn dan..

avatar van davincstyle
Hangover Part 2 eindelijk is overwegen om te gaan kijken. Ik was erg benieuwd wat er zou gebeuren en of het niet al te erg leek op deel 1. Het idee is hetzelfde natuurlijk maar de uitwerking is weer zo origineel dat ik de gehele film heb genoten van de humor en de actie.

Ik vind hem eigenlijk even goed als deel 1 en dat zie je niet vaak terug vervolgen van films. Ik ben erg benieuwd naar Part 3 en of ze dan nog steeds origineel blijven. We konden wel wat dingen opmerken uit de film die we ook in Part 1 zagen wat betreft de ideetjes maar dat stoorde niet.

Een dikke 4,5 van mij!

Eigenlijk vind ik de reactie hierboven al meer om te lachen dan de hele film zelf, vooral het gedeelte m.b.t. originaliteit is om je te bescheuren

avatar van Corcicus
Net zoals zijn voorganger een belabberde film. In dit genre zijn er echt wel véél betere.

avatar van Naomi Watts
Iets beter dan het eerste deel maar nog steeds onleuke rommel van de bovenste plank. Als ik iets onbegrijpelijk heb gevonden de laatste jaren in filmland is het wel dat er daadwerkelijk mensen die dit grappig vinden, laat staan een heleboel. Zo heb je zaken die totaal niet uit te leggen zijn, zo ook het gevalletje The Hangover.

Phillips moet zijn eerste fatsoenlijke comedy ook nog afleveren en ook daar ligt het probleem. Met Galifianakis en Cooper heb je in de main cast al genoeg potentie en ook Jeong is bijna altijd leuk. Dan heb je nog Giamatti achter de hand, fijn rolletje van hem ook. Maar het schrijfwerk is gewoon tergend slecht. De 'situaties' missen wtf momentjes, zijn nergens bizar al zijn de geforceerde pogingen daartoe wel duidelijk, alleen falen ze keer op keer pijnlijk. Dat met die tranny was wel aardig en heb ik een zwak voor Bangkok. Ondanks deze troeven wordt het toch een pijnlijke zaak.

Weer vooral niet leuk, t.o.v. het eerste deel is de creativiteit nihil, Phillips herhaalt dezelfde niet grappige trucjes en heeft maar weer bevestigt een ongetalenteerde nobody te zijn. Nee, gauw vergeten.

avatar van rep_robert
Je moet goede humor nog leren waarderen