The Hangover Part II (2011)

geregisseerd door Todd Phillips
met Bradley Cooper, Zach Galifianakis en Ed Helms

Phil, Stu, Alan en Doug reizen af naar het exotische Thailand voor de bruiloft van Stu. Na het onvergetelijke vrijgezellenfeest in Las Vegas wat uitliep op een grote ravage kiest Stu nu voor een veilige, ingetogen 'pre-bruiloft' brunch. Echter, niets verloopt zoals gepland. What happens in Vegas, may stay in Vegas, maar wat het gezelschap in Bangkok staat te wachten overtreft al hun verwachtingen...

avatar van Jessen0wnt
Amsterdam heeft meer status dan je denkt hoor, al zie ik de clichés voorbij komen (drugs, rode buurt en homo's (wat we tevens al eerder in Hangover hebben gezien)) lijkt het mij op zijn minst even enthousiast, misschien alleen wat troostelozer omdat LA en Bangkok toch wat meer kleur en vooral zon kennen...

Maar je kunt Amsterdam toch niet vergelijken met Las Vegas en Bankok? In functie van Amerika is Amsterdam echt wel vrij onbekend volgens mij. Ik zie het eerder naar Dubai gaan ofzo een gebied dat over heel de wereld gekend is.

Wat kunnen mensen toch zeuren zeg...
Ik vond het een prima film en heb me zeker vermaakt, niks mis mee!

Aan de mensen die de film "zo slecht" vinden,
maak zelf maar eens een betere dan.

avatar van maxroelofs
Nieke-v schreef:
Wat kunnen mensen toch zeuren zeg...
Ik vond het een prima film en heb me zeker vermaakt, niks mis mee!

Aan de mensen die de film "zo slecht" vinden,
maak zelf maar eens een betere dan.

wat een argument! Dit meen je toch niet serieus he? Zelf kan ik geen betere maken maar ik kan er wel over oordelen.

Slechtste comedy die ik gezien heb dit jaar. Walgelijk slecht zelfs

Horrible Bosses was 100x leuker. Mijn gradatie gaat dan ook van 1,5 naar 0,5.

realiteitspaard schreef:
Slechtste comedy die ik gezien heb dit jaar. Walgelijk slecht zelfs

Horrible Bosses was 100x leuker. Mijn gradatie gaat dan ook van 1,5 naar 0,5.

vind ik niet gek als je geen smaak hebt

avatar van maxroelofs
cptblueballs schreef:

vind ik niet gek als je geen smaak hebt

Hij heeft niet jou smaak.... dat is wat anders

maxroelofs schreef:

Hij heeft niet jou smaak.... dat is wat anders

hmm nee ik hou het toch bij zijn smaak

Dat de film op 12 oktober te koop is, klopt niet. Is dat aan te passen als simpel forum lid?

avatar van Minotaures
Nee, dit gaat via een PM naar een moderator, alleen weet ik niet welk mod je moet hebben. De datum klopt inderdaad niet. Ik heb in een film- en gameblad gelezen dat het 30-11-2011 uitkomt.

MarcieMarc
Slam_Duck schreef:

Uhhh Wie op deze wereld kan Amsterdam nou niet..al is het maar voor de hoerige wallen en de shops

MarcieMarc schreef:

Denk dat dat je nog wel tegen kan vallen als je dit filmpje even ziet: [http://www.youtube.com/watch?v=U6CvMMqvOdQ vooral vanaf de 4de minuut is gewoon te grappig.

avatar van Lord Flashheart
Leuk filmpje hoor, maar ga hier op een gemiddelde VMBO dezelfde soort vragen stellen en je krijgt even domme antwoorden. Kan je zelfs de links geven, aangezien GeenStijl dat al een aantal keer heeft gedaan.

3,5* voor de film trouwens; van hetzelfde laken een pak als deel 1, maar daarom niet minder.

vond deel 1 al niet heel geweldig
en deze nog minder, weinig kunnen lachen

Pover.

Zoals al zovaak gezegd, een bijna exacte copie van het eerste deel, waar enkel wat met de details gespeeld is. Veel vond ik er dan ook niet aan, deel 1 kon ik ook niet echt pruimen.

Vind het vooral niet grappig, veel te veel gedoe en gejengel voor een leuke comedy. Galifianakis is verder de enige die af en toe een komische opmerking maakt. Cooper (z'n personage dan) is gewoon nooit komisch en Helms vooral irritant. Om over bijrolletjes als Chow nog maar te zwijgen. Absoluut niet mijn humor.

Het enige wat deze dan net iets beter maakt dan z'n voorganger is de setting, die wat mooier oogt. De eyecatcher van een tweede deel dat niet meer is dan een simpele cash-in van een toch al povere film.

hoewel het verhaal practisch hetzelfde was als deel 1, vond ik het toch een hele leuke film om te kijken en heb ik me geen seconde verveeld. De film kijkt erg lekker weg, is zeer vermakelijk en heb een aantal keren echt kunnen lachen. Zitten toffe dingen in
3.5*!

Opnieuw wel geslaagde en leuke komedie.
Al is het originele wel er een beetje vanaf natuurlijk.
Ondanks dat het allemaal draait om de humor ben je stiekem als kijker toch benieuwd hoe het verhaal verder ontwikkelt. En wat er staat te gebeuren.
Leuk vermaak dit keer in broeierig Bangkok.
Blijf wel kijken tijdens de aftiteling want ook dan worden een aantal gebeurtenissen pas goed duidelijk.
3*/3.5*

avatar van DragQueen
Een vervolg kon niet uitblijven. En hij is me dan ook niet tegen gevallen. Er is wederom een prima wending aan het verhaal gegeven. Ook zijn de meeste grappen geslaagd. Verder worden de rollen weer leuk ingevuld door de cast. Bangkok is ook goed gekozen, als setting. 3,5 Ster.

avatar van DBTim
Bedroevend, echt ALLES is hetzelfde als in het eerste deel. Alleen is de plaats anders. Nu is Bangkok aan de beurt. En die setting voegt echt helemaal niks toe aan de film. Bangkok heeft toch niet de sfeer voor een komedie Voor de rest zijn de situaties waarin de personages in terecht komen echt hetzelfde als het eerste deel. Slaat nergens op, heel slecht dit

avatar van fatshark
Ze hadden de film evengoed in Antwerpen kunnen filmen. De stad Bangkok bied geen enkele meerwaarde voor de film. Persoonlijk vond ik het allemaal niet zo grappig. Het is gewoon een hele slechte remake van deel 1.

2*sterren film voor mij...

avatar van hannes64
Voor een 2de deel, is deze best te pruimen, als je van dit soort humor houd.
Sterker nog, ik vond em beter dan `t 1ste deel.
Ga er lekker voor zitten, en geniet...want dit is nou `t soort humor wat bij mij past....je haat `t, of je vind `t schitterend, zoals altijd.
Heb me bijna elk moment van de film in een stuip gelegen.
De scene dat ze in het monnikenklooster proberen vragen te stellen, maar er mag niet worden gesproken....Chow in de diepvriezer..Het cokekoerieraapje, schitterend..Stu die met een "Bangcockhoertje" bezig is geweest....op `t beestachtige af....en natuurlijk niet te vergeten de eindaftiteling met de foto`s..
En Pim 1996, Missygirl9192 en RobbieKing, en nog een paar anderen......., Ik heb me prima vermaakt....snap niet waarom er een hele discussie moet worden gemaakt om 1 film!

Zoals S.Haifa ook al vermeldde: " Ieder zijn eigen mening. Als iemand deze film slecht vindt, dan moet hij/zij dat toch zelf weten. Hij/zij vindt hier gewoon niks aan terwijl anderen helemaal in een deuk liggen.. Wat een ongelofelijk nutteloze discussie is dit hier hoor, jullie verdoen kostbare tijd van jullie leven..

Pak een biertje, bakje chips en ga lekker film kijken zou ik zeggen (:"...

Niet mijn woorden, maar ik ben `t duidelijk wel met em eens.
Ik zie ook altijd die kleine details...zoals Alan nadat ze in de tuin zijn beland met de speedboot , en hij ook nog even op de achtergrond `t anker uitgooid....geweldig
Laat maar komen met `t laatste deel.

avatar van martijn011
Een stuk minder dan het eerste deel.
Komt natuurlijk vooral omdat je alles al gezien hebt. Vreemd dat Phillips er voor gekozen heeft om precies hetzelfde concept er op na te houden. Nu is de verrassing er totaal uit.
Bangkok als setting is stukken minder dan Vegas. Ademt veel minder sfeer uit.

Gelukkig levert de film nog wel een paar leuke scenes op. Galifianakis als Alan is toch wel weer grappig en ook Mr. Chow kan ik wel waarderen. Cooper en Helms vond ik dan weer stukken minder en vooral irritant aanwezig.
Ook de foto's aan het slot zijn wel weer erg grappig.

Heb wel gelachen, maar dit vervolg is wel een stuk minder.

avatar van Jawaddedadde
Best okee.

Goed, het is meer van hetzelfde, alleen in een iets andere setting. Maar da's geen straf om naar te kijken.

Alan blijft by far het leukste personage met enkele zeer leuke one-liners. Helms en Cooper zorgen voor iets meer sérieux, al is de eerste vaak gewoonweg irritant om naar te kijken. Wel leuk dat die Chow ook weer mag meedoen. Zorgde voor grappige situaties.

Verder weinig verschil met deel 1 - misschien net iets grover? - maar zoals gezegd, da's helemaal geen minpunt.

avatar van otherfool
Feitelijk een remake van de behoorlijk hilarische monsterhit van 2 jaar terug, maar dan nog meer over-the-top en eigenlijk een stuk minder leuk. Gezochte viezigheid om het origineel te overtreffen, alles moet gekker en bonter, soms best vermoeiend. Er valt heus nog wel te lachen hoor (om Mr. Chow bijvoorbeeld) maar deze film is in alles (misschien nog wel het belangrijkste; in sfeer) stukken minder dan het geweldige origineel.

2,5*.

Ik sluit mij volledig aan bij otherfool.

Heerlijke film, de ballen uit mijn broek gelachen. Je moet uiteraard wel van platte humor houden.

avatar van helleke
Net als de eerste film blijf ik dit ook een best genietbare film vinden met regelmatig grappige situaties en dialogen.
Vooral de rol van Alan vind ik hilarisch

Akkoord dat de verrassing er totaal uit is, wanneer ze hetzelfde concept toepassen, maar het heeft me niet echt gestoord.

Net als bij de aftiteling van de eerste film, is het ook nu weer super om de foto's van hun escapades te zien.
Denk dat ze in de bioscoop ook allemaal bleven zitten tot de fotoronde voorbij was?

3,5 sterren.

avatar van barcam
Onnodig vervolg op het uitstekende eerste deel.

avatar van Kelsey16
Ben groot fan van The Hangover en had nu eindelijk de tijd om deze eens te bekijken.
De verrassing is er zoals veel zeggen inderdaad uit, de meeste situaties en dingen uit de 1e film zijn gewoonin een ander jasje gestoken.

Toch is deze film voor mij wel weer geslaagd en absoluut het kijken waard en zoals iemand hierboven zegt, blijf bij de aftiteling zitten, de foto's vertellen je het verhaal.

Ik had overigens wel meer Mike Tyson verwacht, aangezien die groots op een poster van deze film staat.

avatar van MatthijsGr00t
Van de originaliteit, creativiteit en leuke grappen in The Hangover is er niet veel meer over in The Hangover 2. De verhaallijn wordt nog eens overgedaan, maar nu in Bangkok en zonder de leuke situaties en humoristische grappen. Jammer maar niet geheel onverwachts natuurlijk als je een leuk concept nog eens over gaat doen. 2,5* voor dit matige aftreksel van The Hangover!