Mars Attacks! (1996)

Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Tim Burton
met Jack Nicholson, Glenn Close en Annette Bening

Het rustige leven op aarde wordt hevig verstoord wanneer vliegende schotels van Mars aankomen. Aanvankelijk lijken de Marsmannetjes vredelievend te zijn, maar bij een door de president van de Verenigde Staten georganiseerde bijeenkomst blijkt dat ze erop uit zijn om alles en iedereen over hoop te schieten. De president probeert met man en macht de overmacht te vernietigen...

Wat een prachtfilm is dit. Het is weliswaar een volslagen idiote film, serieusheid is zeer ver te zoeken, maar toch is het een geweldige film. Heerlijke humor, geniale marsmannetjes en.. naja.. laat maar zitten. Dit is zo'n film die iedereen eens gezien moet hebben.

belachelijke film.

Onderbouwing?

avatar van maxcomthrilla
Ik heb nog niet veel van Tim Burton mogen zien, maar Mars Attacks doet mij zowaar verlangen naar meer komische nonsens van deze man. Een zeer grappige film met een hoog gehalte aan anti - helden en veel gepruts en gefrunnik. Sarah Jessica Parker als sterreporter was trouwens veel leuker dan als veredelde hond! 3,5*

avatar van BoordAppel
Sarah Jessica Parker bedoel je.

avatar van maxcomthrilla
Oeps, ik heb het even verbeterd.

Ik dacht echt dat die hond op het plaatje hierboven Natalie Portman was.

heb deze vroeger verdomd vaak bekeken bleef leuk, nu nog een keer gekeken helaas iets minder maar jeugdsentiment zorgt voor een 4*.

avatar van Undertraxx
Had er meer van verwacht. Begint nogal redelijk saai, en komt pas om gang na een goede 40 minuten.

avatar van pierrrke
vond het wel grappig veel bekende acteurs jack nicholson had zelfs 2 rollen
maar misschien was deze film beter als animatiefilm want de visuele effecten waren een beetje aan de slechte kant maja 1996
was ook niet echt dat die levensecht moesten zijn denk ik

avatar van 606

Die onderbouwing ga je niet krijgen.

Jammer.

avatar van kuk
kuk
Undertraxx schreef:

Vond het begin juist meesterlijk, waarna er misschien iets meer in had gezeten, maar het wel ontzettend vermakelijk blijft.

avatar van killer13
compleet gestoord! vooral die marsmannetjes

avatar van markie1978
alex____94 schreef:

Ik denk niet echt dat deze film geloofwaardig moet zijn. :f en het is ook wel deels de bedoeling dat er niet puur in geacteerd word.
zo'n film noemt men een komedie! :f

Wat een onzin, waarom hebben ze dan zo een geweldige cast.
Je kunt met deze cast een prachtige film maken, dan ga je toch niet zo iets waardeloos maken als dit.
Vind dit een gemiste kans, het gebeurt niet vaak dat zo een grote cast met sterren in een film acteren.

avatar van planet_of_death
Jij neemt het allemaal veels te serieus. Dit is een komedie!

avatar van wyatt earp
markie1978 schreef:

Wat een onzin, waarom hebben ze dan zo een geweldige cast.
Punt 1: een sterke cast staat niet gegarandeert voor een goede film.
Punt 2: deze film moet je niet al te serieus nemen. Mars Attacks! is een soort parodie (ode) op de SF films uit de jaren vijftig. Het hoeft dus niet altijd realistisch/ geloofwaardig te zijn.

avatar van markie1978
planet_of_death schreef:
Jij neemt het allemaal veels te serieus. Dit is een komedie!

Dan is dit een slechte komedie, ik heb namelijk niet hoeven lachen.
Ik had me verheugt op een mooi SF film.

avatar van wyatt earp
Aha, je bent gewoon met de verkeerde verwachtingen gaan kijken. Dan kan ik me voorstellen dat je teleurgesteld bent.

markie1978 schreef:
Wat een onzin, waarom hebben ze dan zo een geweldige cast.

Jij hebt er echt duidelijk niks van begrepen. Deze film is een regelrechte sneer naar gigantische blockbusters à la Independence Day. Maar waar die films nog enigszins serieus willen overkomen, trekt Mars Attacks! het hele concept volledig in het belachelijke. De vele bekende namen parodiëren dan weer het het feit dat veel beroemde acteurs wel 'ns in barslechte films meespelen, puur voor het geld.

Om dan nog maar te zwijgen van de duidelijke verwijzingen naar monsterfilms uit de jaren '50.

avatar van planet_of_death
Onbegrijpelijk dat je dit niet hebt gezien, markie.

avatar van lucdecoster
killer13 schreef:
compleet gestoord! vooral die marsmannetjes

Inderdaad en een heel leuke komedie met een glansrol van Jack Nicholson, 1 van mijn favoriete acteurs.

avatar van Cinemaniak
Blijft zo'n film om minimaal 3 keer* te bekijken

*is tevens een gouden tip voor ''Markie1978''

Ben normaal gezien niet zo'n liefhebber van Tim Burton zijn filmen, maar voor deze, die ik nu voor de 2de maal heb gezien, maak ik graag een uitzondering.
Een supercast, met veel bekende namen in een al dan niet kleine rol, die evenwel allemaal grappig overkomen.
Jack Nicholson is de gedroomde president voor de rol in deze film.. en zelfs Sarah Jessica Parker vond ik nu wel eens goed.
Kortom: leuke film die eigenlijk een beetje kan gezien worden als een parodie op 'War Of The Worlds'.

avatar van planet_of_death
Meer een parodie op alle sf films uit de jaren 50.

avatar van yeyo
Toch ook een parodie van de hedendaagse sf-films hoor, met name de manier waarop de Amerikaanse overheid wordt voorgesteld: de 'clash' tussen de clichématige, luidruchtige generaal en de overdreven 'politically correct' wetenschapper vind ik enorm geslaagd.

avatar van Freckles
Toen ik 10 was vond ik dit echt GEWELDIG.
Weet er jammer genoeg bijna niks meer over,
te weinig om een stem toe te voegen.
Eens opnieuw bekijken, denk ik!

avatar van niethie
''Wow, he just made the international sign of the doughnut!''

Opzich wel lekker over de top allemaal. Die wezentjes zien er echt enorm grappig uit en dan dat geluid wat ze producren en die intertoys wapens, geweldig! Dan is er de enorme sterrencast die zichzelf eens lekker voor lul zet, altijd leuk, en natuurlijk het bekende fifties drive in b-sfeertje. Wel jammer dat het niet echt geset is in dat decenium, mogenlijk was het dan wat meer genietbaar geweest. Zoiezo had ik het na een klein uurtje allemaal wel gezien en werd het me net een beetje te flauw, een korrel zout, Burton of niet. Geef mij dan maar het echte werk, als Plan 9 ed, daar heb ik harder om kunnen lachen, dit deed me soms net iets te gemaakt aan...

2,5 sterren

gisteren herzien, en geef deze toch een halfje meer als vorige keer. Er had wel nog iets meer van deze film kunnen gemaakt worden met deze storm aan bekende acteurs. Maar ok... het is natuurlijk één grote knipoog naar alle sf-films van vroeger.

De 'actie'scènes worden trouwens vrij goed in beeld gebracht vind ik. En geregeld ook ns goed moeten lachen

avatar van Leo1954
Grootse cast, het leek even leuk bizar te worden, maar dit kan ik niet uitzien. De producer had geld teveel en veel te weinig creatief gevoel. O ja, ik geef wel zonder schuldgevoel een sterretje, als ik een film niet kan uitzien betekent dat genoeg voor mij.

Leo1954 schreef:
De producer had geld teveel en veel te weinig creatief gevoel.

Excuseer? Deze film bekritiseert juist op een zeer creatieve manier de vele clichés van de gemiddelde Amerikaanse blockbuster. Dat is je blijkbaar niet doorgedrongen.

Het is ook overigens niet de taak van de producer om zijn creativiteit te uiten, dat doet de regisseur. De producer regelt het financiële gedeelte.