Red Riding Hood (2011)

Verenigde Staten / Canada
Drama / Thriller

geregisseerd door Catherine Hardwicke
met Amanda Seyfried, Gary Oldman en Lukas Haas

Tijdens de middeleeuwen wordt een klein dorpje geterroriseerd door een weerwolf. Omdat niemand moedig genoeg is om er wat aan te doen besluit het jonge meisje Valerie (Amanda Seyfried) erop uit te gaan in het donkere bos om hulp te vinden van iemand die ervaring heeft met het bestrijden van dit angstaanjagende wezen.

avatar van Luminal
Geen bijzondere film,beetje voorspelbaar, wel leuke sprookjes-achtige sfeer. Kon me behoorlijk storen aan de cast...de meete koppen stonden me gewoon niet aan, snel vergeten!

avatar van JakobFugger
Met Roodkapje heeft het weinig te maken. Met Twilight des te meer. Dezelfde ongeïnspireerde slechte dialogen, de tenenkrommende romance, een zwak einde. Wel hebben deze dudes (nog) minder uitstraling dat onze Twilight ''hunks'' (alhoewel ik Robert Pattinson wel kan waarderen).
Wel heeft het ook een beetje dezelfde pluspunten. Het keek wel aardig weg en vond de sfeer van het dorpje diep in het bos en wit van de sneeuw wel aardig. 1,5*.

avatar van Friday the 13 th
Op zich een leuke weerwolvenfilm, maar de weerwolf was wel heel makkelijk te vinden - ik wist meteen wie het was, daarvoor heeft de film te veel subplots.

avatar van Vascago
Tsja wat moet ik hier van zeggen. De sfeer in het dorpje en door de hele film viel best te genieten, maar voor de rest vond ik het 3 keer niets. Dat kleffe gedoe ging me al vrij snel de strot uithangen en ook de weerwolf zelf vond ik maar matig. En ik had graag wat brutere kills gezien.

avatar van nadrin
Klef is het juiste woord.

Ruben%
Film gericht op het twilight-publiek. De setting, het dorp voornamelijk, is vrij interessant. Het is jammer dat al de bijpersonages niet echt uitgewerkt worden. Hierdoor blijft het allemaal wat oppervlakkig. Het verhaal van roodkapje dient louter als kapstok voor een oninteressant en mierzoet subplot.

avatar van ibendb
There is a God, because you are the devil...

Wat heb ik me zitten ergeren bij het kijken van deze film. Overduidelijk gericht op tieners en Twilight-fans. Hardwicke doet geen moeite om iets goeds te maken. De film bestaat uit stompzinnige dialogen, buitenscènes die overduidelijk op sets werden gefilmd en verschrikkelijk oppervlakkig acteerwerk. Amanda Seyfried, een actrice die ik de laatste tijd meer en meer begin te waarderen, stelt me hier nogal teleur. Ze komt totaal niet goed over. Maar de grootste miscast was Gary Oldman. Een gewaardeerd acteur die jammer genoeg deze rol heeft aanvaard omwille van het geld. Hij was een vervelend personage en met zijn constante geroep wilde ik soms eens zijn nek omdraaien. Neen. Ik had, zelfs bij deze herziening, iets beters verwacht. 2*

avatar van hdehoon
Viel me nogal tegen. Slechte dialogen, slecht acteerwerk, de Hollywoodkoppen leken op Twilight. Wel vond ik het idee van de weerwolf aardig, die te midden van de dorpsbewoners leefde zodat iedereen verdacht was. De details uit het oorspronkelijke sprookje ('Maar oma, wat heb je grote oren") waren daardoor wel op een creatieve manier ingepast. Dat, en de mooie plaatjes maakten dat ik hem uitgekeken heb. De weerwolf vond ik ook wel aardig gelukt, maar te weinig in beeld.

avatar van Lennert
Iets te clean. Mannelijke hoofdrolspelers die met gelkapsels rondlopen, perfect schone dorpslui, een constant laagje poedersneeuw en special effects die veel te gestroomlijnd zijn, zorgen er voor dat de ietwat duistere sfeer alsnog niet goed uit de verf komt. Een priester die daarnaast met Afrikaanse en Aziatische hulpjes rondreist (omdat de film anders te blank was voor een middeleeuwse situatie?) maakt het allemaal niet veel beter, al is Oldman wel de enige acteur die in zijn alsnog ietwat matige rol probeert er iets van te maken. Seyfried heb ik het al veel beter zien doen, de mannelijke hoofdpersonages wier namen ik niet eens wil opzoeken zijn uitzonderlijk makkelijk te vergeten.

Desalniettemin heb ik me wel enigszins vermaakt. Een beetje onder het mom van 'still a better lovestory than Twilight' kijkt het allemaal wel makkelijk weg en beledigt het ook niet. Alsnog slaagt de film nergens echt goed om spannend of interessant te worden. Dan kijk ik voor goeie roodkapje verfilmingen alsnog liever naar The Company Of Wolves.

avatar van horizons
Een uiterste gelikte film. De aankleding en acteurs waren allemaal heel erg clean. Toch kon de film me uiteindelijk best wel goed bekoren. De soundtrack gaf de film net dat extra zetje.

avatar van Decec
Een goede fantasie/thriller/horror/mysterie film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende actrices Amanda Seyfried en Virginia Madsen...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Prima camerabeweging (weinig te snel)...

avatar van LauraArsenal
De film lijkt inderdaad wel veel op twilight, maar dat was wel al te verwachten. De makers willen het succes van twilight nastreven. Dat is duidelijk te zien. Persoonlijk vind ik twilight saai, maar bij deze film vind ik het toch anders. Het is redelijk spannend en de personages zijn volgens mij goed gecast. Goede geluidseffecten en een goede verhaallijn. De wolf mocht van mij wat angstaanjagender zijn. Persoonlijk vond ik het einde wat minder, ik had het graag anders gezien. Maar volgens mij is dat voor iedereen anders.

avatar van Pantoffel
Heb deze film enkel kunnen uitkijken omdat ik toch nog benieuwd was wie nu uiteindelijk de wolf was.

avatar van Mr-Mcmovie
Een film als je die hebt gezien heb je die dan ook gezien en is niets meer dan dat, en dat is deze Red Riding hood ook meer dan zeker.

Veel roodkapje vond ik er niet aan.

Wel een goede Gary oldman, en een puike sfeer met mooie beelden en zo, maar er werd soms iets te hard doorgedrukt op het Fantasy sfeertje dat het te geforceerd over kwam.

Ook ik bleef kijken om te zien wie is nou die wolf, maar zoals ik al zei als je het allemaal weet en hebt gezien is het maar zo en blijft het daarbij. Dus denk meerdere kijkbeurten gaan de kracht van de eerste kijkbeurt wegnemen, maar vult goed een namiddag.

Kleine 3,0

avatar van MRDammann
Catherine Hardwicke is een regisseuse die naast arthouse ook films als Twilight kan maken. Deze film valt uiteraard onder in de laatste categorie. Van het gegeven van roodkapje is een romance en whodunit gemaakt die het niveau van Twilight maar net overstijgt. Het script is slecht, goede acteurs als Gary Oldman en Julie Christie hebben geen mogelijkheid om hier te presteren. Zij brengen nog enigszins charisma, wat je van de andere acteurs niet hoeft te verwachten.

In het genre kan je dan beter Maleficent of Snow White and the Huntsman kijken. Weliswaar ook geen hoogvliegers, maar die zijn er visueel mooier uit en de acteurs zijn daar beter.

Matige film over een dorpje in de middeleeuwen dat geteisterd wordt door een grote, boze wolf. Meer een weerwolf film in het young-adult genre dan het sprookje Roodkapje. De personages weten niet bepaald te boeien en de driehoeksverhouding had wat beter uitgewerkt mogen worden. Het winterse landschap ziet er soms wel sfeervol uit, maar is aan de andere kant ook wat te gemaakt. Een nipte 2.5 sterren.

avatar van W.V.
Matige film, de zoveelste sprookjes verfilming van de afgelopen jaren, maar niet de beste. Dat komt naar mijn mening door het vlakke acteren en het doorzichtige plot. Zelfs Oldman bakt er niet veel van. De special effects zijn dunnetjes. De film doet verder een beetje surrealistisch aan door de kleurstellingen en de steeds weer zelfde locatie waar alles zich afspeelt.
Leuk om een keer gezien te hebben, maar zal lang duren voordat ik deze weer eens ga bekijken.

avatar van Onceuponanytime
Prima concept, maar te netjes uitgewerkt... De spanning ontbreekt, het verhaal teert eerder op de relatie tussen roodkapje en haar twee aanbidders

avatar van john mcclane 2
leuke variatie op het sprookje,
Seyfried is sexy as hell.
En het ziet er zowiezo mooi uit.
tell daar bij de aanwezigheid van Gary Oldman en dan heb je meteen een streepje voor,.
Erg hoogstaand is het niet.
Maar des al niet te min goed te doen.

avatar van Duke Nukem
Matig filmpje voor tienermeisjes met slecht acteerwerk en jonge acteurs zonder enig charisma. Amanda Seyfried ziet er nog wel leuk uit, hoewel die ogen van haar...