Open Season 3 (2010)

Alternatieve titel: Baas in Eigen Bos 3

Animatie / Komedie

geregisseerd door Cody Cameron
met de stemmen van Ciara Bravo, Karley Scott Collins en Cody Cameron

Het nieuwe avontuur brengt Boog, Elliot en de andere dierenvrienden van het bos naar een circustent. Wanneer Boogs vrienden het jaarlijkse uitstapje van de jongens afzeggen om tijd door te brengen met hun familie, besluit de teleurgestelde beer zelf op pad te gaan. Hij verwisselt van plaats met een grizzly die op hem lijkt en zo belandt hij midden in de ring van een groot circus. Daar valt hij als een blok voor een verleidelijke, Russische artieste, maar langzaamaan beseft Boog dat je misschien niet hoeft te kiezen tussen familie en vriendschap.

Standaard tekenfilm ( de kinderen vonden hem top)

avatar van Ajax&Litmanen1
Zeer zwak en nutteloos 3e deel.

Waar deel 1 oprecht grappig was, daar was deel 2 iets minder, maar zeker ook genietbaar. Maar waarom dit 3e deel gemaakt is?
Een waardeloos plot en een chronisch gebrek aan leuke humor maakt deze prent gewoon zinloze troep. Het verhaaltje met een moraaltje is gewoon suf. Sowieso werkt het nooit zo als een hoofdpersoon de groep verlaat. De interactie tussen de beesten was toch in voorgaande delen bepalend.
Grafisch weet de film ook bepaald niet aan te haken bij de toppers van het animatiegenre. Kale omgevingen, weinig details bij de beesten...nee, niet zo best.

Er valt verder gewoon weinig over de film te zeggen. Het is nu wel allemaal erg uitgekauwd.
Waar bv in het 2e deel de Duitse teckel de show stal, daar was zijn rol in deze film wel erg beperkt. Zo is het met de meeste leuke bijrollen uit de vorige delen.

avatar van rep_robert
Deel 3??? Beetje vervelend dit, aangezien ik de 1e twee ook op dvd heb. dan ben je haast genoodzaakt om deze ook te kopen

avatar van TheLionKingFan
Ik ga misschien binnenkort de trilogie kopen. Ligt eraan hoe duur hij is.

avatar van Pinoy
vond hem wel grappig maar het is niet het je van het.. heb wel kunnen lachen dus 2,5 op is zijn plaats

avatar van Minotaures
TheLionKingFan schreef:
Ik ga misschien binnenkort de trilogie kopen. Ligt eraan hoe duur hij is.

Zal wel rond de 15 - 20 zijn, aangezien er een dubbel-pack van 1 en 2 voor een 10tje te vinden is.

avatar van Chaos Industry
Het leukste was de aftiteling... zegt toch wat over de film.

avatar van rep_robert
Een flinke tegenvaller uiteindelijk ten opzichte van de vorige 2 delen. De animatie ziet er anno 2010/2011 echt dramatisch uit. Dat kan echt vele malen beter, op een enkele personage na zijn er weinig tot geen details in de figuren te vinden. Hetzelfde geldt voor de kale omgevingen.
Echt beneden alle niveaus.

Het verhaal is eigenlijk ook behoorlijk suf en is lang niet zo vermakelijk als de vorige 2 delen. Het buddy gehalte ligt veel te duidelijk onder de oppervlakte.
Ook de humor is een stuk minder dan de vorige 2 delen. Her en der een gniffel en een leuk momentje, maar al met al ook qua humor behoorlijk zwak.

Ook krijgen de leukste personages te weinig screentime en lijkt Elliot dommer dan ooit.

Helaas zoals verwacht een te gehaastig gevolg, dat puur lijkt te zijn gemaakt om te cashen. Hierbij wordt de liefde voor de animatiefilm toch vergeten, ondanks een leuke poging in de aftiteling en dat is juist het belangrijkste voor dit genre.

avatar van Betamax
Krijgt max 2.5 sterren maar staat toch bijna op 3*.
Dat snap ik dus niet.
Wat een draak van een film. De animaties waren superslecht en het verhaal kon me ook al niet boeien.
Weg met die DVD!

avatar van Ajax&Litmanen1
Er zijn een paar 5* stemmers (die de film waarschijnlijk nooit hebben gezien, maar gewoon automatisch 5* willekeurig uitdelen) geweest, vandaag het nog acceptabele gemiddelde wat de film natuurlijk niet waard is.

avatar van _Moonwalker
Slechter dan voorgaande delen. Jammer voor een film die zo goed begonnen is. Misschien is het tijd om een ander tekenfilm te bedenken, want ze hebben het lang genoeg uitgeknepen.

Toch waren er weer geweldige personages verwerkt in de film en dat is al een pluspunt op zich.

Minste van de 3.

avatar van Rodger
leuk , maar deel 1 bllijft het beste....

avatar van Gang_Star
Waar deel 1 nog een verrassend leuke film was, was deel 2 al iets minder maar toch vermakelijk. En is dit deel qua niveau nog het minst leuke deel van allemaal. Inmiddels heb ik het wel gehad met de fratsen van Elliot en Boog.... maar mister weenie of hoe die hond ook moge heten, blijf ik toch elke keer weer om lachen.

avatar van baspls
blijf deel 1 het beste vinden. wel weer iets beter dan deel 2.

avatar van TheLionKingFan
Jammer dat dit deel zo goedkoop gemaakt is. De Nederlanders hebben het helemaal bont gemaak, niet zoals bij deel 1 en 2 een Vlaamse en een Nederlandse versie maken, maar gewoon de Vlaamse en de Nederlandse stemmen bij elkaar doen. Hoppa, kassa!

avatar van baspls
TheLionKingFan schreef:
Jammer dat dit deel zo goedkoop gemaakt is.

Dat heb ik nou bij alle computeranimaties en tekenfilms die in de computer zijn ingekleurd.

avatar van m1701
wel aardig, niet heel bijzonder.
De huisdieren zijn het grappigst.

baspls schreef:

Mwah, ik niet. Baas in eigen Bos 1 en 2 waren leuk, dit is zo lelijk getekend en ingekleurd. De nasynchronisatie is ook tergend slecht. In deel 1 en 2 maakte ze een aparte versie voor Vlaams en Nederlands, hier gooien ze de 2 door elkaar.

ik heb vraagje kom er ook nog deel 4 van de film ik hoop het wel is super film dus ja