• 8.487.330 stemmen

Open Season: Scared Silly (2016)

Animatie / Avontuur | 84 minuten

Genre: Animatie / Avontuur

Alternatieve titel: Baas in Eigen Bos 4

Geregisseerd door: David Feiss

Met onder meer: Melissa Sturm en Trevor Devall

• Google Play Bekijk via Google Play
  • Viaplay Bekijk via Viaplay

Plot Open Season: Scared Silly

Elliot vertelt een griezelig verhaal over de legendarische weerwolf die in het Timberline-natuurpark woont. De tamme Boog is zo bang dat hij niet meer mee wil op de jaarlijkse kampeervakantie. De niet zo snuggere Elliot wil Boog over zijn angsten heen helpen door hem finaal de stuipen op het lijf te jagen, maar dat loopt natuurlijk uit de hand. Wanneer ook de mensen geloven dat er een monster ronddwaalt, grijpt jager Shaw de kans om het jachtseizoen weer te openen.

imageimageimageimage

Boog (stemrol)

Elliot / Mr. Weenie (stemrol)

Giselle (stemrol)

Ed (stemrol)

Edna / Bobbie (stemrol)

Shaw (stemrol)

Ian / Reilly / Tree-Hugger Man (stemrol)

McSquizzy / Buddy / Deputy #2 (stemrol)

Rosie / Marcia (stemrol)

Maria (stemrol)

avatar van Antonev

Antonev

De speeltijd zou 84 minuten bedragen heb ik gelezen.

Overige stemmen: Will Townsend en Trevor Devall.

Hopelijk is het net zo lekker melig als de voorgaande delen.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Alle voorgaande delen gekeken, dus dan pak ik deze ook maar mee, ook al was het niet iets om je op te verheugen aangezien deel 3 vreselijk slecht was. Deel 4 is helaas weinig beter. Iets amusanter, maar dat weerwolf verhaaltje is vervelend. Gelukkig is de groep in deze film wel weer samen, waardoor er af en toe nog een beetje wat te genieten viel, al wordt het nooit echt geinig. En visueel is de film gewoon lelijk, net als de vorige. Weinig details en simpele omgevingen, waardoor het allemaal wel erg goedkoop aan voelt.

Kleine 2* dan maar en hopelijk komt er geen vijfde deel, want dan moet ik die ook weer kijken

avatar van lezertje

lezertje

Een absoluut niet leuke,met niet met zeer flauwe grappen volgestouwde animatiefilm, waarbij de figuur van hert Elliot het hert zich net zo irritant gedraagt als Jar Jar Binks uit ‘Star Wars: episodes I t/m III’. Dat zelfde geldt trouwens ook voor het hondje Mr. Weenie (Beide ingesproken door William Townsend).

avatar van Bantavoer

Bantavoer

Eindelijk weer een betere opvolger. Deel 1 is leuk, maar delen 2 en 3 vielen tegen. Gelukkig met dezelfde personages. Mr. Weenie en de schotse eekhoorn blijven de leukste figuren. Mr. Weenie is ingesproken door een medewerker, althans volgens de extra's op dvd. En toch heb ik het idee dat er ook een deel 5 en misschien zelfs deel 6 gaat komen. Liever niet.

avatar van m1chel

m1chel

• 1948 berichten

In 2006 was er de release van de vermakelijke animatiefilm Open Season, in Nederland beter bekend onder de naam Baas in Eigen Bos. Na het succes van deze animatiefilm verscheen twee jaar later het vervolg. Nu, tien jaar later, zijn we alweer aangekomen bij het vierde deel in de Open Season-reeks, waarbij je normaliter toch wel kan concluderen dat dergelijk uitmelken niet direct de kwaliteit ten gunste komt. Zeker als je nagaat dat de stemmen van bekende acteurs als Aston Kutcher en Martin Lawrence al lang plaats hebben gemaakt voor minder bekende acteurs. Toch biedt Open Season: Scared Silly een heleboel vermaak en kunnen we spreken over een geslaagde animatiefilm voor jong en oud.

Na het zwaar tegenvallende tweede en derde deel is de dierengroep eindelijk weer compleet en dat biedt erg veel kansen voor geslaagde humor. Zo zijn Mr. Weenie en Elliot het hert zijn weer op een irritant lollige manier aanwezig en is beer Boog erg grappig met zijn apathische angst voor de weerwolf. Hoewel de film vermakelijker en veel grappiger is dan zijn twee voorgangers, moeten we de kanttekening maken dat de animatie er niet beter op is geworden. Er is hierbij weinig ruimte voor details en de omgeving is zelfs ronduit saai te noemen. Het zijn echter ook details die voor de doelgroep een stuk minder belangrijk zijn en juist omdat het verhaal van dit deel veel leuker is dan zijn voorgangers, zal dit jubileumdeel goed in de smaak kunnen vallen bij de kleinste onder ons.

De scène waarin Elliot het lumineuze idee krijgt om Boog de stuipen op het lijf te jagen, met de hoop dat Boog hiermee over zijn angst heen komt is de leukste scène uit de film. Zo verkleden de dieren zich als enge monsters, maar loopt dit compleet uit de hand waardoor een van de dieren zelfs door de mensen als weerwolf wordt aangezien. Ex-jager Shaw is een gids geworden, die dit incident met beide handen aangrijpt om zo het jachtseizoen in het bos weer te kunnen openen. Dit doet hij samen met de uiterst onleuke figuren Ed en Edna die een smerige frietkot langs een verlaten snelweg hebben. Deze twee figuren zouden een kers op de taart moeten zijn, maar brengen helaas eerder irritaties met zich mee.

Open Season: Scared Silly is een erg geestig vervolg en een duidelijk verbetering op de twee eerdere vervolgen. De dierengroep is voor het eerst sinds het eerste deel weer eens compleet en juist dat zorgt voor meer pret. Helaas zijn niet alle personage even goed geslaagd en is de animatie erg matig, iets wat direct afbreuk doet aan het eindresultaat. Dit vierde deel staat zeker garant voor een leuke middag voor de jongsten onder ons, maar wellicht is het raadzaam om een nieuw deel achterwege te laten. Met alle mogelijkheden is deze meer dan redelijke film er nog uitgeperst, maar de koek lijkt nu toch echt wel op.