ad

Geregisseerd door: Ash Brannon en Chris Buck

Met onder meer: Shia LaBeouf, Jeff Bridges en Zooey Deschanel

Releasedatum: 8 juni 2007

Over Surf's Up

"In the coldest place on Earth, he's the hottest thing around."

"Surf's Up" is gebaseerd op de schokkende openbaring dat het surfen eigenlijk door pinguïns werd uitgevonden. In deze mockumentary zal de crew het publiek achter de schermen nemen in de wereld van het WK surfen voor pinguïns en vooral de nieuwe grote ster Cody Maverick belichten.

imageimageimageimageimageimage

Big Z / Geek (stem)

Cody Maverick (stem)

Lani Aliikai (stem)

Chicken Joe (stem)

Reggie Belafonte (stem)

Tank 'The Shredder' Evans (stem)

Ivan / Glen's Buddy (stem)

Mikey Abromowitz (stem)

Kelly (stem)

avatar van rep_robert

rep_robert

Bionicle schreef:

Ik vond deze film niet prettig om naar te kijken. Een documentaire en een animatiefilm gaan gewoon niet samen! Bovendien was het pinguin idee schaamteloos gestolen van Pixar(happy feet). Ook vond ik het een slecht en niet orginieel verhaal.

Tsja, ik vond persoonlijk Happy Feet veel minder, met een te erg moraaltje. Doe mij dan maar een vrolijk en blij animatiefilmpje als Surf´s Up.

avatar van Dead01

Dead01

Leuke animatie film en wel zeer mooi gedaan.

3 sterren

avatar van TheLionKingFan

TheLionKingFan

avatar van stitch

stitch

erg leuke film om te zien..

avatar van evadege

evadege

Radical, dude ..

Mwah vond 'm niet súper.. vermakelijk voor 1 x, that's all.. Vond het karakter van Jon Heder (chicken joe) het leukst.. dude.

*2,5

avatar van planet_of_death

planet_of_death

Frisse animatiefilm. Totaal niet kinderachtig en bij vlagen erg grappig. Wel is het verhaal ontzettend klote en is de animatie wat wisselvallig.

avatar van Gollem

Gollem

Geweldig leuke film, véél beter dan Happy Feet, die trouwens niet van Pixar is!!

avatar van Minotaures

Minotaures

• 1900 stemmen

Na een redelijk teleurstellend Happy Feet is dit een wat leukere pinguïnfilmpje. Lekker genoeg humor aanwezig!

Verhaal vond ik vermakelijk genoeg, niet echt een superverhaal. Wel leuke personages. Ook was Chicken Joe, die pinguïninboorlingen en die 3 kleine pinguïns die geïnterviewd worden wel leuk.

't Stijl waarop het gefilmd is is best apart voor een animatie (dat cameracrew en interviews). Mooie beelden van de wedstrijden, strand en andere plekken.

Tip: imdb checken kan je beter na de film doen, want daar staat wat meer info over Big Z.

avatar van EspenSGX

EspenSGX

Ronduit saai. Waar slaat dat hele documentaire gedoe op?

avatar van knightfightx

knightfightx

Eergisteren 1080p gezien met een dikke joint. BOY het begin miste ik veel, ging allemaal eff te vlug voor mijn gaarheid, en wou de film stopzetten na 10-15 min, maar toch maar verder gekeken en moet zeggen dat deze film te underrated is.! Het is niet een pure surffilm, er zijn meer scenes die ergens anders naar verwijzen dan het surfen zelf, maar wat zijn die grappig! De humor is 3x beter als ik had gedacht en heb me vaak kapot gelachen! Aanrader!!

4.5!

avatar van amenmalek

amenmalek

Heb me suf gelachen om deze film. Het hele docu idee is juist erg leuk in een animatie en goed uitgewerkt. Al met al is het verhaal natuurlijk niet erg sterk, maar in totaal is het echt wel een goed prentje geworden!

avatar van KrimpenDrummer

KrimpenDrummer

Een 6- .. ik heb m prima uit kunnen zitten, maar vond het verhaal wel echt uiterst zwak. Het was erg saai, er had veel meer in kunnen zitten; haaien die hem aanvallen, de gang van Tank die hem saboteert, je kunt van alles bedenken. Het hele verhaal is eigenlijk zonder tegenslagen.

avatar van The Scorcher

The Scorcher

Enorm leuke en vermakelijke animatiefilm met een vleugje drama.

eclipx

Erg leuke film, had in het begin het idee dat ik naar zo'n typische happy feet, ice age shit ging kijken maar na een paar minuten vond ik beter en beter worden, die menselijke lichaamstaal dat ze op die dieren steken is echt grappig.

Een vogel die zit te praten enzo lol

Ookal was het een dvdrip ik vond het er erg mooi uit zien

avatar van ibendb

ibendb

Saaie Docu-achtige animatiefilm.

avatar van killerfreak

killerfreak

origineel concept; bij mijn weten een van de eerste 'live-docu'animatiefilms. Deed een beetje denken aan the office

nu, de humor is bij wijlen wel goed en kan zeker meten met het talent van pixar of dreamworks, maar de graphics zijn dat zeker niet. Enkele characters komen ook zeer irritant over, terwijl vorig genoemde meestal inspelen op het schattige.

Wat ze dan weer wel goed hebben overgenomen is het opnemen van een moraal in het verhaal.

Anyway, ik heb me best wel goed vermaakt met deze animatiefilm, en daarom toch nog een verdiende 3*

avatar van blauwe pikachu

blauwe pikachu

Ik vind dit verrassend genoeg een van de betere animatiefilms.

Het live-docu concept sprak me wel aan, ik heb me geen moment verveeld tijdens de film.

Heel het surf gedoe werkt echt goed met die pinguins, een gelijkaardige film met 'real life mensen' zou me rap op de zenuwen gewerkt hebben.

avatar van Sweenie.

Sweenie.

net eventjes gekeken. goed verhaal en goeie muziek korton vermakelijke film om naar te kijken.:D

avatar van Fikret8

Fikret8

De leukste personage is Arnold de kleine pinguïn.

avatar van hell300

hell300

Leukste personage(en tevens leukste scene) is ivan. Erg jammer dat ie er niet vaker in voorkwam

YouTube - Ivan the Fire Urchin

avatar van samuel10

samuel10

echt echt echt echt ben heel erg telerugesteld over deze film ik ben echt echt echt een groot fan van pinguins en surven en van sony animation pictures maar heleaas het mocht niet baten waarom zou je zeggen als je het film hebt afgekeken wat een slechte film decor kon wel beter een haan sloeg trouwens nergens op het hele verhaal sloeg nergens op ik bedoel toen ik deze film king kijken had ik echt een hoge verwachting helemaal toen sony animation pictures aan heeft gewerkt ik dacht wauw gaat zeker over een pinguin die de beste surfer wou worden of zijn held wou gaan vinden maar alles bleek minder waar waarom zou je het vragen in plaats daar van ging het volgens mij over realtiy sop of zo maar door iets of anders heb ik toch een gevoel dat het iets was zeker geen aanrader voor mensen met een gevoel voor avountuur met dieren als hoofd rol echt jammer maar kan niet wachten tot er een vervolg komt echt jongens er zijn betere animatie films die je kan zien sterker nog de moeite waard zijn om te zien zo als 9(2009) zeker een aanrader volg me op twitter: @kingsamuel10

daarom heb ik het een 2 ster gegven mischien nog te veel igor 2008 was nog vermaklijker want een top prijs zal het niet gaan winnen

avatar van darthconner

darthconner

samuel10 schreef:

Heb je ooit het vak Nederlands (ik heb geen idee hoe het vak in Nederland noemt) gekregen op school? Daar leren ze je bij dat je een punt moet zetten na elke zin. Dus zorg er in het vervolg voor dat je mening qua taal in orde is. Anders zullen er weinig mensen zijn die zin hebben om je mening te willen lezen.

avatar van Wouter

Wouter

killerfreak schreef:

origineel concept; bij mijn weten een van de eerste 'live-docu'animatiefilms.

Dat is op zich al heel oud. Deden Aardman en Toonder Studio's al eerder.

YouTube - getekende mensen (die kop van binnen)

YouTube - Creature Comforts

avatar van Dick2008

Dick2008

Ik had er meer van verwacht maar uiteindelijk vond ik er toch niet zo veel aan. Op zich is het wel mooi getekend, zoals met die archieffilmpjes tussendoor. Alleen het is een heel drukke film en er wordt veel in gepraat. Een beetje actie hier en daar is natuurlijk niet verkeerd maar dit is toch wel weer de andere kant. Hoewel de humor veelbelovend begint, gaat ook dat toch snel vervelen. 1.0

avatar van Phantasm

Phantasm

Ik heb heel wat leuke animastiefilms gezien, maar dit was tot nu toch wel de slechste die erbij zit. Het geheel kon me totaal niet boeien. Te veel gepraat en er gebeurt gewoon veel te weinig in.

avatar van shrink

shrink

Aardige animatiefilm. Viel me niet tegen. Het verhaal is aardig.

avatar van hijman1946

Uh Uh noem het liever een he bah film

Sorry,de dingen die je als 11 jarige schrijft op het internet

avatar van Decec

Decec

Een goede animatie/komedie/familie/sport film...

Goed verhaal...

Goed gemaakte animatie...

Redelijk beeld (geen HD, wazig)...

Prima achtergrond geluid

(Dolby Digital)...

avatar van hijman1946

hijman1946

TheLionKingFan schreef:

Saaie kutfilm

Huh heb geen kut gezien,overigens prachtige animatiefilm heb dr van genoten,ondanks het fijt dat ik niet zo van animatie,s hou

Tarkus

Tarkus schreef:

Prachtige animaties in deze film, werkelijk fantastisch. Vooral de scènes op het water zijn grandioos.

Maar het scenario is nogal rommelig en sprak me niet erg aan.

Met een wat beter verhaal had deze overigens mooi gemaakte film meer sterren gekregen van me.

Toch ook nog een mooie soundtrack.

Kortom: een leuke film voor jong en oud, die wat meer inhoud verdiende.

Ben nog steeds, na het herbekijken, dezelfde mening toegedaan als 10 jaar geleden.

Een goed scenario had de score de hoogte in kunnen tillen.