Astro Boy (2009)

Hongkong / Verenigde Staten / Japan
Animatie / Sciencefiction

geregisseerd door David Bowers
met de stemmen van Freddie Highmore, Nicolas Cage en Donald Sutherland

De film speelt zich af in de futuristische stad Metro City, waar Astro Boy (Freddie Highmore) is ontworpen door een briljante wetenschapper, die de robot met superkrachten ontwierp na het overlijden van zijn zoon. Astro Boy is dan ook naar zijn gelijkenis ontworpen. Echter, omdat de robot niet kan voorkomen dat zijn geestelijk vader het verdriet van zijn overleden zoon vergeet, loopt Astro Boy weg. Na een gevaarlijke tocht zal hij toch moeten terugkeren om de wereld, die wordt aangevallen door ruimtewezens, te behoeden van de ondergang.

TEASER

avatar van tal1b
heel erg leuk filmpje voor op de zondag middag.

goeie stemmen, integenstelling tot de kritieken 'n paar hierboven.
leuke graphics en goed verhaal.

het is idd iets minder te halen voor de volwassenen, maar wel zeer grappig gedaan.

avatar van Freckles
Heel standaard animatie filmpje.
Misschien eens even kijken met je kinderen, als ze hun vervelen ofzo.
Voor de rest niks ' speciaals '.

avatar van Freckles
Ben hem nu aan het herbekijken voor de 2de keer en ik heb wat foutjes opgemerkt. Als Trashcan in het zand schrijft ' He is a robot ' zegt die ene jongen dat hij niet kan lezen. Maar hij schrijft wel de naam van die robot.. Ten 2de kan Astroboy niet uit de arena vliegen door dat elektrisch schild. Maar die robot verzet groep wel...

Ik vond deze film fantastisch!! Ik snap niet dat sommige mensen de humor mistten. Er zat genoeg humor in!

Een hele leuke film.
zeker de moeite waard om te gaan kijken.

3.5 **

ik vond hem best leuk...ook wel humor.
Het is een super vette film of zo en heeft geen geweldig verhaal zoals bijvoorbeeld Up dat heeft, maar toch heb ik me prima vermaakt. 3,5*

avatar van megaprutser
heerlijke familiefilm waarbij je niet te veel moet letten op alle gebeurtenissen. Gaat meer over het zoeken van een plaats waar je je thuis kan voelen als je anders bent dan anderen.

avatar van lagaiske
Leuke animatie film voor jong en oud!
Niet super maar zeker eens leuk om gezien te hebben.

avatar van hydraulix
Echt alle clichés werden hier wel naar boven gehaald en daarnaast vond ik het een vermoeiende film om naar te kijken: de gebeurtenissen/scenes springen van de hak op de tak en de dialogen waren zo suf dat ik totaal niet in het verhaal meegevoerd werd of een band kon vormen met de karakters.

avatar van booyo
Helemaal eens met hydraulix. Dialogen van lik me vestje, er werd geen leuke grap gemaakt, en inhoudloze karakters. Zeer matige film.

Mensen: Deze film is gebaseerd op de eerste anime ooit, veel nieuws KAN je niet zien.

Net was die dus weer op Film 1, je kan m nog zien op 1.1 tot 7 uur. Maar goed, hij blijft leuk.

Vind de Nederlandse stemmen eigenlijk zelfs leuker dan de Engelse xD

orbit
Soort anime versie van A.I. Maar mooi gemaakt en met leuke karaktertjes en vette actie.

avatar van Fran
Ikzelf vond het een leuke animatiefilm om naar te kijken. Het had wel wat weg van Monsters inc maar die film vind ik vele malen beter. Toch kijkt deze film ook heel goed weg. Maar ik denk dat het verhaal wel meer gericht is op wat oudere kinderen want mijn dochtertje van vijf begreep er geen snars van. Ze snapte niet dat de robot niet het jongetje was waardoor ze toch een belangrijk stuk van het verhaal miste,. Verder was het verhaal niet zo heel erg spannend en is de film verder niet zo heel bijzonder. Het mist iets. Wat spanning en wat meer uitgewerkte karakters misschien. Maar voor het oog is de film wel prettig om naar te kijken.

avatar van missl
Een animatie met grappen en een verhaallijn waar ik volgens mij te oud voor ben. Of ik heb die humor niet. Waardoor het een vervelende tekenfilm werd.

avatar van Rodger
Ik vond deze niet echt best, mooi getekend, maar het was allemaal een beetje slaap verwekkend..
1.5**

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Bwa, leuke animatie en onderhouden verhaal. Maar niet echt origineel. Ik denk dat ze dicht bij het origineel zijn gebleven (ken ik enkel van naam) zodat alles nogal standaard en weinig gedurfd is. Deze film zal in Amerika wel in de smaak vallen, maar ik vond het nogal flauw eigenlijk.

avatar van witboek
Ik moet eerlijk toegeven dat ik een fan ben van animatie en deze heb ik een aantal keren gezien en hij blijft leuk. Echt origineel is hij niet maar ja wat wil je met zoveel films die allemaal gedigitaliseerd gemaakt zijn. We zijn een beetje verwend geworden.
Astro Boy is een leuke film voor jong en oud.

avatar van TheLionKingFan
Jammer dat deze film geflopt is. Als hij het beter had gedaan had het bedrijf Imagi (cgi achter deze film en TMNT) nog bestaan.

avatar van ILDIB
Nog een best aardige film, Wel met veel jatwerk uit i robot, wallye en voorloper op real steel..
Maar prima te kijken en vermakelijk.
een vraag, waar is toby gebleven? Hij werd geabsorbeerd, maar daarna kwam alles weer vrij, waarom hij niet?

avatar van Phantasm
Mooie animatiefilm met een leuk bedacht verhaal.

avatar van TheLionKingFan
Leuk verhaaltje en mooie animatie. Misschien maar eens aan de animeserie beginnen.

ILDIB schreef:
Maar prima te kijken en vermakelijk.

Astro Boy is van 1952

avatar van ILDIB
Wouter schreef:

Astro Boy is van 1952

Dan hebben die anderen gejat..

Zooi.

Had het met Bowers aan het roer wel kunnen verwachten natuurlijk, maar toch. Ooit wel wat van het origineel gezien en dat was best charmant. Niet zo leuk als een Dr Slump, maar toch geinig genoeg om niet na 5 minuten met veel belangstelling naar het plafond te staren.

Deze Amerikaanse bewerking is vooral érg Amerikaans. Character design is dramatisch, zelfs de robots zien er helemaal niet leuk uit. Ook het stemmenwerk is niet aan te horen. Cage en Sutherland zijn gewoon véél te herkenbaar, waardoor hun personages nooit tot leven komen.

Verhaaltje is lomp, de dialoog erg kinderlijk en plat. Het mag dan allemaal wel op jongere kijkers gericht zijn, het voelt alsof je naar een slechte TV-serie zit te kijken. Visueel valt er verder ook helemaal niks te beleven. Na 20 minuten had ik wel het gezien, de gemiddelde speelduur van een aflevering. Maar dan duurt het 90+ minuten en wordt het een ware martelgang.

Dramatische bewerking dit, hoe dit aan z'n relatief hoge score is mij een waar raadsel.

avatar van bjerik76
vond het wel een aardig filmpje.
De humor niet te overdreven, en ook wel leuk verzonnen.
Animatie zag er goed uit, alleen niet alle stemmen vond ik bij de karakters passen.

Leuke wiki is dat Bjork ook ooit eens gebruik heeft gemaakt van deze cartoon als ASTRO BJORK voor haar Army of Me singel.