Chasseurs de Dragons (2008)

Alternatieve titels: Dragon Hunters | Drakenjagers

Frankrijk / Luxemburg / Duitsland
Animatie / Fantasy

geregisseerd door Guillaume Ivernel en Arthur Qwak
met de stemmen van Vincent Lindon, Patrick Timsit en Philippe Nahon

Als het rijk van Lord Arnold bedreigd wordt door een vreselijke draak, gaat zijn nichtje Zoé op zoek naar helden die hen kunnen helpen. Haar zoektocht leidt haar naar Gwizdo en Lian-Chu, die eigenlijk niet meer op draken jagen. Zoé probeert de jagers toch te overtuigen.

TEASER

avatar van EspenSGX
Kijk uit naar deze film, maar denk dat ik niet ervoor naar de bios ga. De TV-serie had droge humor hopelijk deze film ook.

avatar van finitio
Ik heb letterlijk nog nooit zo'n slechte film gezien :S

avatar van valerio2003
ik vond hem geweldig ,hij is grappig en een klein beetje eng voor de kleintjes en heel mooi gemaakt

avatar van N811
Franse Animatie, laat die amerikanen maar eens wat zien

hub_011
kArIzMa_Movie schreef:
Klik voor de teaser-trailer.

Klik werkt niet meer

avatar van hannes64
Anders zie je hier even:

Vond em niet echt slecht voor een CGI animatie....er is ook een engelse versie op de markt uitgebracht.
...............................tenminste , naar ik weet!

Ging wel.....maar natuuurlijk de kinderen vinden em schitterend.

Er is ook idd een engelse versie van dragonhunters

avatar van RickZ
Ook een nederlandse !

Er zat wel leuke humor in, maar het nivo van Disney/Pizar haalt het niet. Wel onderhoudend

avatar van marionzin
RickZ schreef:

Ben blij dat het niveau van disney niet gehaald werd
Ok over Pixar zal ik niks zeggen

Heb vooral veel gelachen tijdens deze film, maar vond ook de beelden enzo net wat bijzonderder dan andere animatiefilms

Jammer dat ze de wereld niet wat meer uitbeelden, vond het wel een enige wereld. Beetje teletubbie wereld op het eind.

Leuke film overigens.

avatar van belchinees
Wat een aangename verrassing!

Dragon Hunters, dat werden ze, maar in den beginne waren het eenvoudige, wat knullige 'ongedierte'-bestrijders.
Ze hebben een droom om later een mooi boerderij'tje te hebben, maar daar hebben ze het geld niet voor. Wanneer ze een jong meisje redden van 2 mini-draken hopen ze op een mooie beloning, maar uiteindelijk krijgen ze een hels avontuur naar het einde van de wereld om de wereld te redden van een grote draak.

Mooie animatiefilm op elk vlak. Origineel verhaaltje, leuk geanimeerd, passende mooie muziek, toffe personages en coole monsters. De achtergronden en settings zijn heerlijk; een zee van platformen die zweven in die lucht.
Humor en spanning represent, korte speelduur, nergens saai of nutteloze dingen.
Genieten van begin tot einde. Ik heb de Engelse versie gezien, in orde, maar de Franse had ik liever gezien. Ach ja, beter dan het gros van Pixar toch wel. Hier hoort duidelijk een hoge score bij, een 4.0* is zeker verdiend.

Zou overigens nog wel een leuke game van kunnen gemaakt worden denk ik, iets à la Ratchet & Clank, of het geweldige Shadow Of A Colossus, in een jeugdiger jasje dan wel.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Aardige animatiefilm uit o.a. de Franse keuken, met nogal wat videogame invloeden (Mario Galaxy, Zelda etc.). Vooral de animatie ziet er keurig uit, het verhaal is zeer clichématig. Met de humor schort het nogal, die is vaak niet zo heel erg sterk.
Heb getracht de originele titel te bekijken maar kon alleen de NL-versie achterhalen. Vroeger had je bij animatiefilms de keuze in je DVD-menu tussen Vlaams en Nederlands. Tegenwoordig trommelt men de stemacteurs uit beide landen bij elkaar. Hetgeen de verstaanbaarheid niet altijd ten goede komt. Zo had ik nogal moeite om bepaalde Belgische acteurs te verstaan (hetzelfde zou andersom kunnen gelden voor een Belg).
Het is leuk om te zien dat Pixar en DW niet langer meer het alleenrecht op dit soort films hebben (iets wat we ookal ontdekten ten tijde van bijv. Ice Age). Met name de kleintjes zullen hier vast erg van genieten (misschien een beetje eng voor de allerkleinsten overigens). Toch had er wel wat meer originaliteit in mogen zitten. Redelijk.

Vond hem best leuk... vooral die ''hond''
De surround was echt heel mooi gemaakt. Mensen die Mario Galaxy kennen, zien veel van dit soort surroundings te zien. Leuk bedacht.

Voor kleine kinderen af en toe als eng te beschouwen.

Vermakelijke film.

Ksnap niet dat mensen deze film hoger dan 4 punten kunnen geven... Alles boven 3 is al ridicuul.
Ik heb deze film gezien en ben zwaar teleurgesteld.
OK, het is prachtig gemaakt, en de 'wereld' waarin het zich afspeeld spreekt tot je verbeelding, maar daar stopt het mij part.
Niet lang genoeg, geen humor, en van een verhaal is ook niet veel terug te vinden.
1* voor de mooie 'wereld'.

BS
Beetje jammer dat ik met de franse versie zat opgescheept maar dat mag de pret niet drukken.Mij kennende had ik het ook andersom gezegt als ik de engelse versie had gezien want ja .. dit is de orignele soundtrack en dat vind ik ook erg belangrijk !

Visueel gezien is een absoluut een plaaatje ! Daarmee bedoel ik niet alleen dat het goed ge-animeerd is, maar ook de wereld waarin het afspeeld is adembenemend mooi bedacht ! Dat alleen al is het waard om de film te bekijken en dat er "Fantasy" bij de beschrijving staat. Dat klopt gewoon !!

Het verhaal is verder wel leuk en de karakters kloppen ook gewoon. Een grote held met minderwaardigheidscomplex, een beetje bazerig klein zenuwachtig mannetje, een (soms) iritant maar meestal wel aardig kind en een humoristiche bewerking van Stitch ( kan het niet anders omschrijven )

Nu moet je realistich zijn en zeggen dat het om het verhaal of "de beleving" gaat en niet hoe goed de animatie is .. maar bij zo'n soort film neemt het wel een dermate grote rol in ( en is het ook zo mooi uitgevoerd ) dat ik er niet omheen kan dit in de puntentelling mee te nemen.
Waarom? Omdat het zo mooi gedaan is dat het een grote push voor mij is om hem nog een keer te kijken

Kortom dus een visueel plaatje met een leuk verhaal, mooi uitgebeelde humor en leuke karakters.
"Animatie / Fantasy" staat er en het klopt volledig op beide punten !
Echt een aanrader !
Handig en makkelijk 4*

avatar van Observator
Met naald en draak

Leuk! Twee so called drakenjagers en het meisje Zoé op zoek naar een verschrikkelijke draak aan het einde van de wereld. Een uiteenvallende wereld, bestaande uit grote en minder grote zwevende eilandjes, met een fantasievolle werking van de zwaartekracht...

De film begint goed gestemd en kleurrijk en bevat alle ingrediënten voor een veelbelovend sprookje. En dat wordt gelukkig ook waargemaakt, want de film wordt mooier en mooier naarmate de setting duisterder en duisterder wordt. Rond de 48e minuut zit een werkelijk muzikaal en visueel prachtige scene. Ook de apocalyptische climax is erg mooi.

Het einde (sweet) had iets korter gemogen en de personages iets minder poppig en glad, maar dat mag de pret niet drukken.

P.S. Die schapen en konijntjes zijn gaaf.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
OK, deze animatie zal vooral bij jongere kijkers aanslaan. Maar zelfs daar rekening mee gehouden is dit een film die best wel mooi is. Een wereld van fantasie met zeker niet de cliché draken die je verwacht. Wat humor en avontuur zodat de film meer wordt dan de zoveelste computeranimatie op rij.

avatar van Near_Dark
Ik heb de Engelstalige versie gezien met de voor de hand liggende titel: Dragon Hunters (2008).

Plot : Chasseurs de Dragons is origineel een animatie serie over twee drakenjagers Gwizdo en Lian-Chu.

De wereld is verdeeld in kleine zwevende eilandjes en de bevolking wordt geteisterd door monsters & draken. Gwizdo and Lian-Chu zijn twee avonturiers die de draken proberen te verslaan en weg te jagen van de akkers van de dorpelingen. Gwizdo is een klein mannetje dat niet de minste indruk maakt en Lian-Chu is een lompe bruut met een peperkoeken hart. Geen van beiden durven ze geld te eisen voor hun heldendaden waardoor ze dit meer mislopen dan het te ontvangen

Onze twee zelfverklaarde helden krijgen de taak om het kasteel van koning Arnold te verdedigen tegen de World Eater, een verschrikkelijke draak die om de 20 seizoenen terugkomt om terreur en vernieling te zaaien, een beetje vergelijkbaar qua opzet met het "Grote Niets" uit de Fantasyfilm "The Neverending Story (1984)".

Samen met het irritante maar o zo lieve meisje Zoé gaan ze op zoek naar de World Eater.
Onderweg worden ze geplaagd door vele monsters maar ze proberen er het beste van te maken.

Zal het hen lukken de Wereld te redden van de ondergang zodat ze met het beloofde goud van de koning eindelijk hun droomboerderij kunnen bouwen..?

Hier keek ik echt naar uit.
Ik had al vele malen de Trailer gezien en het zag er prachtig uit !

Zoals zovele debuutfilms had ook deze last van een te langzaam vorderend script.
Het ritme zat niet helemaal juist waardoor je af en toe de indruk kreeg dat ze maar wat bleven aanmodderen.

Op sommige momenten werd het zelfs poëtisch, zoals in die scène waar Gwizdo zich eenzaam voelt en op een verlaten stuk rots wegzweeft tussen allerhande brokstukken op de tonen van een sfeervolle, melancholische melodie.
Zulke momenten hadden er meer mogen inzitten, deze gaven een serieuze meerwaarde aan dit voor de rest nogal standaard sprookje.

6,5/10.
Een prachtig geanimeerde Fantasyfilm die gebukt gaat onder een standaard scenario en nogal saaie uitwerking. Maar zeker en vast de moeite om eens te bekijken als je de kans krijgt

Het deed me héél sterk denken aan het videospel "Super Mario Galaxy (2007)" op de Nintendo Wii spelconsole, deze film lijkt als twee druppels water op een level uit dat spel, rondrennen op bolvormige miniwerelden en door de lucht zweven,
it's a me, Mario

Filmsite : http://www.dragonhunters-th...

avatar van mock turtle
finitio schreef:
Ik heb letterlijk nog nooit zo'n slechte film gezien :S

en dan toch nog 2,5 sterren geven..??

Kvond deze film slecht ,, het boeit ni en je wilt het al direct weg doen en naar iets anders kijke !!!

avatar van FelixTheCat
Leuke film net als de serie.

Hoppy schreef:
Ik heb deze film gezien en ben zwaar teleurgesteld.
1* voor de mooie 'wereld'.

Ik schrijf hier niet vaak iets op maar van dit soort beoordelingen word ik zo moe. Gewoon een 1 geven vanwege de gemiste humor ( waar ligt dat aan, de film of zelf een gebrek aan ....?) en een matig verhaal......
Dit soort mensen maken t voor moviemeter erg moeilijk een site te zijn waar serieus naar films gekeken wordt. En voor de bezoekers een site om serieus te nemen. Jammer

Fijn!

Hoewe deze stijl mij normaal niet zo ligt wordt er hier erg mooi mee omgesprongen. Komt ook doordat het universum in deze film echt leuk is. Lijkt veel op Laputa en (inderdaad) Mario Galaxy.

Erg belangrijk voor een avonturenfilm en een zeldzaamheid, de film is ook zo slim om niet te lang te duren zodat alle ideetjes leuk en fris blijven en filler vermeden wordt.

Verwacht niet teveel van de film, qua verhaal en techniek zijn er véél betere films, maar de uitwerking is warm,gezellig en creatief. En vooral avontuurlijk.

4.0* en een uitgebreide review

Edit: en kijken met Franse voice track (uiteraard). Even de Engelse dub trailer gekeken en dat valt amper uit te zitten.

gisteravond gecheckt met een dikke jonko in 1080p, goh, wat een experience en wat een animatie! Geweldig deze film!

Ik vond dit een zeer originele animatie film. De sfeer die de film uitstraalde is vrij uniek. Ik heb hem dan ook met plezier bekeken. Sommige mensen vergelijken deze productie met een amerikaanse animatie film, maar dat gaat hier niet op.

Ik geef deze film een dikke plus...

avatar van gizmo_o
Erg mooi vorm gegeven fantasierijke, avontuurlijke animatie!
Fantastisch hoe ze die wereld gecreeerd hebben met al die miniwerelden die samen een geheel vormen, en waar tussenin, de wetten der zwaartekracht totaal in de war zijn. Ook vond ik de draken verfrissend vorm gegeven en was het weer eens fijn om te zien dat het geen lieverdjes zijn waarop je kunt vliegen (zoals in Eragon, Dragonheart, How to train your Dragon etc.), maar dat ze je proberen te vermoorden!
Bij het zien van Gwizdo, Lian-Chu & Hector moest ik even denken aan Asterix & Obelix en Idefix, maar nu heeft de Obelix hier (Lian-Chu) ook de hersens.
Het verhaal is verder simpel, maar kent een mooie climax.

Dikke 4*

avatar van tal1b
werkelijk schitterend filmpje, met erg leuke humor.

zeer vermakelijk animatiefilm

avatar van Geno
Tja.. wel een verademing deze niet-amerikaanse animatie. En... 't viel niet tegen. Althans voor sommige aspecten. Het verhaaltje, ach, dat was een leuk verhaaltje. De wereld die ons werd voorgeschoteld was soms adembenemend mooi en verrassend. De karakters die ons de hele film meenamen in hun avontuur waren goed uitgedacht en zonder meer leuke innemende typetjes.

Toch is het raffinement van de expressies in houding en gezichtsuitdrukkingen bij de Amerikaanse echt een stuk verder dan in deze film werd getoond. De Amerikanen beheersen dat tot in de perfectie en zijn daarin voorlopig nog onnavolgbaar. Een ander aspect waarin deze animatie toch een veer moest laten t.o.v. de Amerikanen is de humor. Ook daarin zijn de Amerikanen anderen mijlenver vooruit. En dat zijn nu juist twee facetten die een film echt aandoenlijk of spannend of leuk kunnen maken. Dit werd daarom ruimschoots gecompenseerd, zo niet hinderlijk gecompenseerd met een geluidsdynamiek die echt storend was; dan moest het geluid harder, dan weer snel zachter. De muziek zelf voldeed wel weer aan de huidige Amerikaanse tendens van gebulk en gebulder en een episch hoorngeschetter bij elke beweging, want stilte is geen emotie in een Angelsaksische traditie en beleving. (De muziek nota bene bij de aftiteling was geweldig mooi!).
Al met al. Misschien wordt de Europese filmindustrie op het gebied van animaties ooit nog wat, maar de Amerikanen halen we niet meer in... Misschien is een eigen weg in slaan, in plaats van willen nastreven, ook een vorm van volwassenheid.

2.5 *

Aardige film. Ik vind alleen dat science fiction achtige decor niet leuk.