Never Been Kissed (1999)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Raja Gosnell
met Drew Barrymore, David Arquette en Molly Shannon

Josie Geller, 25 jaar, is journaliste bij de Chicago Sun-Times. De eigenaar van de krant wil dat zij een undercover-verhaal gaat schrijven over de high-school jeugd van tegenwoordig. Josie accepteert de opdracht en valt al snel terug in haar eigen gewoonten tijdens haar schooltijd: ze had geen vrienden en werd constant vernederd. Als Josie verliefd wordt op een leraar komt ze voor een groot dilemma te staan.

avatar van AGE-411
zo 20 juni om 19.20 op 2BE

avatar van yeyo
Oppervlakkige eendimensionale personages, een compleet onlogische plot en zagerige soft rock zijn de ingrediënten van de gemiddelde high school film. Never Been Kissed is in die opzichten geen uitzondering!

Drew Barrymore speelt een overdreven seuterig type die undercover moet gaan in haar oude school om er een soort artikel over te schrijven. Over wat moet dat artikel gaan? Geen idee. Zal ze erna iets bijleren of iets zinnigs te vertellen hebben over het (high school) leven? Verre van. Zal haar artikel desalniettemin succesvol zijn, ook al draait het gewoon uit op een banale mediastunt? Absoluut!

Echt lachen geblazen dus deze film, aangezien hier op kritiek geven echt op open doel schieten is. Het is gewoon genieten van de meest lachwekkende clichés, zoals de 'square' die onwetend drugs pakt en het 'lelijke' meisje die eigenlijk gewoon bloedgeile Leelee Sobieski met een salopet aan is.

avatar van TimZor
Beetje langdradig en saai. het leukste van de film is nog de zwarte in het busje en de rol van LeeLee

avatar van Multivitamintje
Leuke film, mits je daarvoor in de mood bent.
Vond hem persoonlijk wel lachen.

avatar van benni
Normaal hou ik wel van dit genre, maar dit vond ik slecht. Het pakt je niet, weinig humor. Allemaal behoorlijk onrealistisch, zeker vaker gezien, dit onderwerp. Nee, niet mijn filmpje op een dinsdagavond. Zijn tig betere romcoms....

Eenvoud.

Een film die niet meer predenteert te zijn dan een rasechte romcom. De humor komt vooral van David Arquette en John C. Reilly (veruit de grappigste rol in de hele film). Even lijk je ook nog in het Sandler universum terecht gekomen als Covert opduikt, maar da's van korte duur.

Moet gezegd dat Barrymore een uiterst geschikte actrice is voor films als deze. Het lieflijke en naieve gaat haar best af, wat de romance in dit soort filmpjes dan altijd wel ten goede komt. Mede daardoor werkt het einde nog wel, hoe melig en voorspelbaar ook.

Geen hoogstaande film vond ik verder, weinig wat de film onderscheid van z'n soorgenoten, maar voor een keertje nog best uit te zitten. Had alleen écht wel iets korter gemogen, 90 minuten is eigenlijk meer dan genoeg voor een pure genrefilm.

avatar van TragieStar.*
Laatst weer eens herzien toen het op tv kwam en het is en blijft een erg leuke film. Het was al lang geleden dat ik deze film had gezien en sta er van te kijken dat de cast best bekend is met: David Arquette, John C. Reilly, Michael Varton, Leelee Sobieski, Jessica Alba, Marley Shelton (die zelfs ouder is als Barrymore en toch een gewone student speelt is een beetje raar), James Franco en natuurlijk Drew Barrymore.

Het verhaal is grappig en emotioneel van begin tot het einde. Je leeft en voelt mee met Barrymore. En niet te vergeten de cast die erg goed is.

avatar van Fran
Op zich een geinig filmpje. Heel geschikt als je een keer wat minder concentratievermogen hebt want hij kijkt zeer makkelijk weg. Het verhaal stelt niet zoveel voor maar het is wel vermakelijk om te kijken hoe Barrymore gestalte geeft aan deze nerd.

Dit soort films zie je vaker en meestal is de nerd of heel overdreven neergezet of eigenlijk is de nerd geen nerd maar eigenlijk gewoon normaal maar onzeker persoon die ook best aantrekkelijk blijkt te zijn. Bij deze film is Josie gewoon echt een pure nerd zonder haar overdreven neer te zetten. Dat vond ik wel een heel sterk punt.

Maar verder heeft het verhaal weinig te bieden en ook de personages om haar heen spreken niet echt tot de verbeelding. Ook het einde op het sportveld als ze op de leraar aan het wachten is komt niet echt superromantisch of grappig over en blijft een beetje in het midden hangen. Terwijl dat toch één van de hoogtepunten van de film moest zijn. Wat mij betreft is dit gewoon een gemiddeld filmpje.

Matige film waarin een journaliste undercover gaat op een highschool om over leerlingen te schrijven. Een voorspelbare romcom die zich afspeelt op highschool en louter clichématige personages bevat. Zeker wel een aantal vermakelijke momenten, maar de film duurt uiteindelijk wel te lang. Drew Barrymore heeft zichtbaar plezier met haar rol en voor James Franco (in een kleine rol hier) betekende dit zijn debuut.

Ben onzettend onder de indruk dat er werkelijk mensen zijn die deze
film nog 2 sterren of hoger geven. Iedereen zijn eigen mening uiteraard.
Maar, ik houd zelf veel van films met veel romantiek en de rest maakt mij niet
zoveel uit. Maar bij deze film! Zelfs de romantiek spatte er niet van af, ik vond het persoonlijk
vreselijk slecht geacteerd door Drew Barrymore. Misschien omdat ik haar anders gewend ben.
De film was behoorlijk saai. Ik heb hem er na een uur af gezet omdat het zo niet leuk was.
Het was erg onrealistisch. Een docent valt op een leerling, het blijkt geen leerling te zijn. En dan
opeens blijkt dat ze elkaar al leuk vonden? Wat ik totaal heb gemist! Of gewoon niet heb gezien!
Dat vond ik slecht en had beter moeten worden laten zien. Ik vind het geen aanrader.
Zo ieder zijn eigen mening!

Dick2008
Een film die ook weer niks beter is geworden dan jaren geleden toen ik hem zag. Hoewel die Drew Barrymore niet echt slecht speelt, is het toch wel een standaardrol en deed me denken aan een andere actrice, (alleen ik weet niet welke). De film maakt nog een redelijke start maar zakt snel in en komt eigenlijk geen moment boven de middelmaat. 2.0

avatar van Noodless
Gemiddeld filmpje. Niet verveeld, beste vermakelijk door Drew Barrymore en andere overdreven genietbare personages. De clichés passeren volop, maar toch weet het voldoende te entertainen. En wat te zeggen van de nerdy rol van Leelee Sobieski die tijdens de slotparty zich ontdoet van haar salopet en zich ontbolstert tot een knappe meid. 6/10

Bijzonder simpel filmpje met een verschrikkelijk slecht verhaal. Films als deze putten hun kracht normaliter uit de combinatie van romantiek en komedie. Echter ontbreekt het romantische aspect volledig in deze film. Erg zonde, aangezien het komedie aspect wél tot zijn recht komt, wat niet per se door Barrymoore komt, maar vooral door de bijrollen.

avatar van Daan258
Zeer saaie en simpele film.
Het wist me eigenlijk van begin af aan niet te boeien.
Saai verhaal, comedy was ver te zoeken, de speelduur was vrij lang en het acteerwerk vond ik ook maar matig.
Nee, heb me absoluut niet weten te vermaken.

vandaag om 12:41 uur