
La Fille du Puisatier (2011)
Alternatieve titel: The Well Digger's Daughter
Frankrijk
Romantiek / Drama
107 minuten
geregisseerd door Daniel Auteuil
met Daniel Auteuil, Kad Merad en Sabine Azéma
1939. Patricia, de oudste dochter van putdelver Pascal Amoretti, wordt verliefd op piloot Jacques Mazel. Wanneer de oorlog uitbreekt vertrekt Jacques naar het front zonder te weten dat Patricia een kind van hem verwacht. De ouders van de piloot weigeren echter het kind te erkennen. Haar eigen vader moet niets meer van haar weten en verstoot haar. Tot overmaat van ramp verneemt ze dat de piloot gesneuveld is. Zal de wapenstilstand haar situatie veranderen?
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=K3L7mD1DhbQ
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.
Dezelfde schrijver, een andere regisseur.
Deze film kent weer dat heerlijke romantische beeld van Frankrijk, de door zon overgoten koren velden. Het bijna tastbare, geurende en smaak strelende Frankrijk, dat niveau wordt niet gehaald, zoals in het magnifieke La Gloire De Mon Pere.
Het romantische verhaal heeft alle potentie. Daniel Auteuil is geknipt voor zijn rol, bijna alle acteurs zijn dat. De eer en trots zijn prachtig weergegeven, worden ook subtiel menselijk en grappig gemaakt .
Jacques echter, toch een grote spil in het verhaal, blijft uiterst zwak en kan absoluut niet overtuigen. Dat is imo echt een grote misser. Het haalt de hele film naar beneden. Dat kan niet alleen aan de acteur hebben gelegen, dit is gewoon een regelrechte misser van de regisseur. Eeuwig zonde.
Een 3 is net te mager, een kleine 3 1/2.
Ik kreeg zo'n zin dat ik achter elkaar La Gloire De Mon Pere en Le chateau De Ma Mere heb her bekeken.

Een film waarbij romantiek, drama , geluk en verdriet passeren met kippenvel momenten... Meer dan geslaagde film.
Prachtige romantische drama... Het duurt even voordat er een binding is met de spelers.. Maar na een half uur pakt de film zijn aandacht. Daniel Auteuil zet een mooie rol neer over Pascal Amoretti.
Een film waarbij romantiek, drama , geluk en verdriet passeren met kippenvel momenten... Meer dan geslaagde film.
Helemaal mee eens en niets aan toe tevoegen, een film die mij aangenaam verrast heeft!!!
AC1, ik ken jouw liefde voor de films La Gloire De Mon Pere en Le chateau De Ma Mere en je enthousiasme deel ik.
Dezelfde schrijver, een andere regisseur.
Deze film kent weer dat heerlijke romantische beeld van Frankrijk, de door zon overgoten koren velden. Het bijna tastbare, geurende en smaak strelende Frankrijk, dat niveau wordt niet gehaald, zoals in het magnifieke La Gloire De Mon Pere.
Het romantische verhaal heeft alle potentie. Daniel Auteuil is geknipt voor zijn rol, bijna alle acteurs zijn dat. De eer en trots zijn prachtig weergegeven, worden ook subtiel menselijk en grappig gemaakt .
Jacques echter, toch een grote spil in het verhaal, blijft uiterst zwak en kan absoluut niet overtuigen. Dat is imo echt een grote misser. Het haalt de hele film naar beneden. Dat kan niet alleen aan de acteur hebben gelegen, dit is gewoon een regelrechte misser van de regisseur. Eeuwig zonde.
Een 3 is net te mager, een kleine 3 1/2.
Helemaal mee eens, Leo.
Mooi liefdesdrama, goed geacteerd.
Lichtelijk voorspelbaar maar dat mag de pret niet drukken bij een love-story
Deze film blijft mijlenver verwijderd van Pagnol's verfilmingen Jean de Florette en Manon des Sources, waarin regisseur Auteuil zelf een voortreffelijke rol speelde. Het fraaie camerawerk en het charmante optreden van Astrid Bergès-Frisbey zorgt voor enige compensatie, maar kunnen een licht gevoel van teleurstelling toch niet voorkomen.
AC1, ik ken jouw liefde voor de films La Gloire De Mon Pere en Le chateau De Ma Mere en je enthousiasme deel ik.
Dezelfde schrijver, een andere regisseur.
Deze film kent weer dat heerlijke romantische beeld van Frankrijk, de door zon overgoten koren velden. Het bijna tastbare, geurende en smaak strelende Frankrijk, dat niveau wordt niet gehaald, zoals in het magnifieke La Gloire De Mon Pere.
Het romantische verhaal heeft alle potentie. Daniel Auteuil is geknipt voor zijn rol, bijna alle acteurs zijn dat. De eer en trots zijn prachtig weergegeven, worden ook subtiel menselijk en grappig gemaakt .
Jacques echter, toch een grote spil in het verhaal, blijft uiterst zwak en kan absoluut niet overtuigen. Dat is imo echt een grote misser. Het haalt de hele film naar beneden. Dat kan niet alleen aan de acteur hebben gelegen, dit is gewoon een regelrechte misser van de regisseur. Eeuwig zonde.
Een 3 is net te mager, een kleine 3 1/2.
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Wel wil ik toevoegen dat ik absoluut Jean de la Floret en Manon des Source beelden op mijn netvlies kreeg.
Ik neig toch meer richting 4 sterretjes. 3,5 vind ik dan net weer wat te mager.
Mooi verhaal...
Mooi kostuums...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi landschap...
Dezelfde acteur zoals regie Daniel Auteuil...
Je wordt in het verhaal meegenomen,.. Tot aan het einde... Een film met drama, en een glimlach..
3.5
Soms laten de personages je een beetje koud...
Een meesterwerk is het niet. Het verhaaltje is zo oud als de straat en de afloop is zo te voorzien en toch straalt de film heel veel charme uit.
'k Vraag me af of al die acteurs het Provençaals dialect uit zich zelve beheersen. Ze brengen het er in ieder geval uitstekend vanaf.
Het is de verdienste van Auteuil om mede met fotografie en muziek de sfeer van deze Franse regio alzo puik weer te geven.
Komen de dialogen soms verrassend en niet zo logisch over, er steekt vaak heel wat humor onder.
Vooral eigenlijk omdat het wat clichématige verhaal wel erg op veilig uitgespeeld wordt - het mist meer dan een tikje drama. Misschien dat Pagnol er nog van uit kon gaan dat het schandaal niet voelbaar gemaakt hoefde te worden, Auteuil had wel een klein beetje rekening kunnen houden met dat dat tegenwoordig wat anders ligt. En ook buiten dat gaat het allemaal wel wat erg zoetjes.
Net zo in het acteren eigenlijk. Astrid Bergès-Frisbey zet een schitterende rol neer, daar geen twijfel over - maar ze verbergt de diepere emoties van haar karakter wel wat makkelijker achter een stel bedeesd neergeslagen ogen en een teveel braaf gesloten mondje. Ook daar had wel wat meer venijn uit mogen komen. Nu is de enige die daar wat leven in de brouwerij brengt Sabine Azéma - die met haar acteren dan weer echt geen goede indruk op me maakte. Overigens net als Nicolas Duvauchelle, die in het begin nog wel voldoende is, maar later een mooie vertolking van een vaatdoek neerzet. Missertje van Auteuil de regisseur - die zichzelf overigens adequaat regisseert.
Beeld en soundtrack volgen ook al hetzelfde te voorzichtige spoor. Aan de ene kant zonder twijfel erg mooi, overtuigend mooi. Maar aan de andere kant ook te veilig, te zoet, te weinig verrassend. De voor de hand liggende voorbeelden, waar ik dan vooral denk aan Jean de Florette en Manon des Sources, volgden daar toch een heel ander spoor in. En daardoor wat mij betreft veel betere films.