ad

Met onder meer: Kristen Wiig, Maya Rudolph en Rose Byrne

Releasedatum: 13 mei 2011

Over Bridesmaids

"Save the date."

Het leven van Annie (Kristen Wiig) is een puinhoop: ze gelooft niet meer in de liefde en is altijd blut. Wanneer ze door haar beste vriendin Lilian (Maya Rudolph) als getuige op haar bruiloft wordt gevraagd, besluit ze Lilian en de hele groep bruidsmeiden mee te nemen op een wilde trip met het huwelijk als eindstation.

imageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van tal1b

tal1b

Thieu92 schreef:

Is dit misschien the Hangover voor de dames ?

volgens veronica magazine wel ja

aspers

Wauw... schiet mij maar lek hoor! "de Hangover voor dames" lees ik hier een paar keer!? NO F#&KIN WAY!!!! VERRE VAN!!! Dit heeft geen &$# met thé Hangover te maken. Het komt er niet een bij in de buurt. Dit is echt de slechtste film die ik dit jaar gezien heb! Ik werd echt depressief van deze film in plaats van dat ik moest lachen. Je zit gewoon 2 uur naar een zielige desperate housewive te kijken. Mens, als je je zo ellendig voelt ga dan snel naar een psychiater. Na een kwartier wist ik het wel 'ja, je bent zielig' Maar nee hoor, dit depressieve toontje moeten we 2 uur volhouden. Bah... Zéér zware tegenvaller.

Voorspelbaar van begin tot eind. Je ziet elke cliché al mijlenver aankomen, en echt grappig wordt het nergens. Als een film al poep, kots en plas grappen moet gebruiken om leuk te worden, dan ben ik er eigenlijk al kaar mee. Want van dat soort pubor-humor ben ik totaal niet gediend.

En als dit geklaag nog niet genoeg is, dan is hij met z'n bijna 2 uur véél en véél te lang.

Phoe.... wat een opluchting. Dit moet ik even kwijt!

Bridesmaids? No thanks.... Een ster voor de moeite!

BBarbie

aspers schreef:

(...) Mens, als je je zo ellendig voelt ga dan snel naar een psychiater. !

Zelfreflectie ?

Geen dijenkletser, maar er worden aan de overkant van de oceaan wel beroerdere, meer platvloerse komedies gemaakt die in MovieMeter onbegrijpelijk hoog gewaardeerd worden.

Ik heb me met deze film in ieder geval best aardig vermaakt. Daarom 3*, vooral met dank aan Kristen Wiig en Rose Byrne.

avatar van Rodger

Rodger

ik was wel verrast door deze film, niet veel van verwacht.. maar best goed geslaagd..

Humor was leuk, en vermakelijk... ik geef niet vaak 3 sterren voor dit soort films, maar deze wel..

3***

BBarbie schreef:

Zelfreflectie ?

Was het maar waar... dan was de film waarschijnlijk een stuk leuker geweest!

Nee sorry, geef mij dan echt maar iets als Horrible Bosses... die vond ik toch echt 1000x beter!

avatar van benthe

benthe

Flauwe grappen, ordinair over het geheel. Verwachte er niet veel van maar absoluut meer als dit. Gewoon rond uit vies, en ik heb geen een keer gelachen. een 100% faal, 1* omdat de hoofdpersoon af en toe wel leuk was.

avatar van Sutherland

Sutherland

Dit viel me toch wel mee. Ik had er van tevoren niet echt veel van verwacht, maar op sommige momenten werd ik toch wel verrast. Allereerst vond ik Melissa McCarthy(die ik nog kende van de serie The Gilmore Girls) geweldig op dreef. Imo steelt zij de show als sidekick. Om haar heb ik wel echt moeten lachen. Verder vond ik het erg leuk om Matt Lucas(van Little Britain) voorbij te zien komen in deze film. Helaas heeft hij niet echt een grote rol. Kirstin Wiig vond ik ook nog wel grappig bij vlagen, maar als hoofdrolspeelster was zij zeker niet de beste.

Het verhaal kon ik wel mee leven. Natuurlijk is het zo cliche als wat, maar dat weet je als je zo'n soort film gaat kijken. Sommige dingen vond ik dan wel weer té voorspelbaar dat het gewoon flauw werd.

avatar van Koerok

Koerok

Bij vlagen erg leuk, maar soms iets te plat. Toch zeer goed mee vermaakt. Een 3.5.

avatar van BoordAppel

BoordAppel

Komedies met veel redelijk platte grappen met vrijwel een uitsluitend vrouwelijke cast, die kom je volgens mij niet vaak tegen. Dat ze dan ook nog een geslaagd zijn lijkt me helemaal een unicum. Toch is dat het geval bij Bridesmaids.

Dat komt in de eerste plaats door Kristen Wiig, een van de getalenteerdste comédiennes van de laatste tijd. Maar ook Melissa McCarthy verraste, zeker als je haar (zoals ik) alleen kent uit Gilmore Girls, waar ze een iets bravere rol heeft. Maar Bridesmaids is ook een Apatow film en hij staat zo ongeveer garant voor een geslaagde komedie. Het is hier ook wel te zien, de grappen zijn soms plat en niet altijd geslaagd maar de film heeft uiteindelijk wel een hart en geen vervelend gebrachte moraaltjes.

avatar van tal1b

tal1b

wauw, lang geleden dat ik een komedie heb gezien die zo flauw is. Misschien 'n stuk of 3 x grappige momenten, en dat voor een film van ruim 2 uur.

Cast was ook niet echt sterk naar mijn mening.

1,5, en dan ben ik nog mild

@benthe en tal1b

Ben erg blij om te lezen dat er toch meer mensen zijn die er zo over denken. Begon al te denken dat het aan mij lag! Kan mij helemaal plaatsen in jullie opmerkingen!

avatar van Lefgozer

Lefgozer

Aangenaam verrast. Had een irritante comedy verwacht vol met vrouwenhumor, maar ik heb toch nog wel een aantal keer kunnen lachen. Net zoals veel andere films uit de Apatow-stal vond ik de film wel een te lange speelduur hebben (vind eigenlijk dat een comedy rond de 90 minuten hoort te zijn). Anders had ik zomaar een halve ster meer kunnen geven.

avatar van mnrk

mnrk

I'm glad he's single because I'm going to climb that like a tree.....

Het was een leuke komedie, maar wel eentje waar ik meer van verwacht had...er had zoveel meer uitgehaald kunnen worden volgens mij....en net zoals andere vond ik de speelduur van deze film een beetje aan de lange kant.

Het acteerwerk van de dames was in orde en zorgde voor een paar sterke scene's, vooral Melissa McCarthy als Megan was voor mij de ster van deze film .

Wel een prima soundtrack in deze film met natuurlijk deze "gouwe ouwe"...

YouTube - Wilson Phillips - Hold On

avatar van opa-ben

opa-ben

Geinige film, heb er van genoten en zoals de vorige schrijver al zegt: Megan, dat was de kanjer.

avatar van Tun-89

Tun-89

Ik vond het wel meer een meiden film dan een algemene komedie,

maar ik heb me echt vermaakt! super leuke film

voor al kristen wiig vond ik goed in haar rol, erg grappig.

avatar van gitmoose

gitmoose

Ik lees veel verschillende reacties, wat ook wel begrijpelijk is.

Zelf vond ik het echt een leuk acteerwerk van actrices die ik nog niet kende.

Vooral Megan was lekker lomp in haar opmerkingen.

Alleen ik wou dat ze de vrijgezellenavond erbij hadden gedaan!

Maar deel met Annie die dronken in het vliegtuig zat was daarentegen ook erg leuk.

avatar van kanjertje

kanjertje

Rommelachtige film.

Heb af en toe wel gelachen maar vond het zeker geen goede film

avatar van Number23

Kristen Wiig, Annie Mumolo

avatar van daxclusive

daxclusive

• 1982 stemmen

Leuke film, vanmiddag bekeken en in het begin had ik zoiets van "hmm?"

Maar later werd de film superleuk.

Het opvallende ervan in dat Nederland/Belgie deze film vrij vaak lager beoordeeld, dan hoog.

En dat Amerika helemaal razend enthousiast is over deze film en deze hoog prijst.

Ik geef deze film een 3.5* vond hem leuk.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Wij hebben gisteren erg genoten van deze film. Erg leuke humor, maar ook een beetje drama. Die dikke was soms een beetje 'over the top', maar de rest was echt supergoed. En wat een leuke meid om naar te kijken die Kristen Wiig. De film duurde erg lang, maar dat was totaal niet vervelend. Geen enkele keer een 'doorspoel' moment gehad. Voor in dit genre geef ik het 5 sterren. Superleuk. Vooral ook de scenes in het vliegtuig.

avatar van markie1978

markie1978

Geen leuke film, erg ongeloofwaardig. Ik vind het echt een vrouwen komedie, ik hou meer van mannen humor (Scary Movie, My Cousin Vinny, Naked Gun).

Ik zal deze film niet snel aanraden bij mijn vrienden.

Voor puber meisjes zal deze film wel leuk zijn denk ik.

avatar van tattoobob

tattoobob

Een beetje een vrouwen film,maar wel een goede!!!

Een aanrader,deze film heeft mij zeker meerdere keren een flinke lach bezorgt..

topfilm

avatar van Vinokourov

Vinokourov

The Hangover dus, maar dan op de vrouwelijke toer blijkbaar. Niet zo extreem geestig vond ik het De vrouwencast bestaat uit het overgrote gedeelte uit phoneys, maar de grap daarvan is niet echt spetterend. Desalniettemin her en der kon ik wel lachen door de Apatow-touch en voor bepaalde scenes wordt lekker lang de tijd genomen. Dat soort dingen kan ik altijd waarderen in het genre komedie.

avatar van erik1677

erik1677

Hmmmm ik vond hem af en toe behoorlijk platvloers voor een vrouwenfilm, en heb ook regelmatig helemaal in een deuk gelegen.

Super de scene met de poepende bruid!

Ja, ik vond deze wel goed, beter dan de hangover 2.

avatar van erik1677

erik1677

Ooooh ja, en de hoofdrolspeelster is een heerlijk naturel vrouwtje en bij wijlen super komisch.

Het ook een mooie einde

gauke

Verrassend goed geschreven, onderhoudende, intelligente komedie over vrouwenvriendschap, die ondanks het overbekende basisgegeven, fris, monter en levendig overkomt. Het verhaal wordt simpel, zakelijk en spannend verteld, met een goed gevoel voor afwisseling tussen snelle komische en serieus romantische momenten. De dichtheid van geestige grappen is groot en de dialogen zijn voor een deel zo scherp als een scheermes. Soms is het een beetje teveel van het goede. De bezetting is ijzersterk. Zo nu en dan zijn er mindere scènes zodat de film wat korter dan 125 minuten had mogen duren.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

ben gewoon een sucker voor akward en platte humor.

het eerste half uur pijn in mijn keel van het lachen.

was dus hylarisch,maar zoals hier wel vaker staat,en dus waarschijnlijk waar:veeel te lang.

en het einde veeel te sentimenteel,maar het blijft een chickflick dus noodzakelijk voor het genre.

een drie,niet slecht.

avatar van PollyPeachum

PollyPeachum

erg middelmatig: weinig humor

avatar van Filmfan74

Filmfan74

Niet hilarisch, maar zeker leuk. Jammer van de poep- en spuug acties gedurende een paar scenes is het een aardig verhaal over een vrouw die in een flinke dip zit. Haar zaak is failliet gegaan, ze wil een relatie maar haar 'sexbuddie' wil dat niet en dan gaat haar beste vriendin trouwen en komt er een rijk troffeevrouwtje aanzetten die steeds closer met haar vriendin wordt.

Meest opvallende figuur is Melissa McCarthy, de zus van de bruidegom. Heerlijk geschifte rol voor haar, maar die oscarnominatie is overdreven.

avatar van Filmfan74

Filmfan74

gitmoose schreef:

Ik lees veel verschillende reacties, wat ook wel begrijpelijk is.

Zelf vond ik het echt een leuk acteerwerk van actrices die ik nog niet kende.

Vooral Megan was lekker lomp in haar opmerkingen.

Alleen ik wou dat ze de vrijgezellenavond erbij hadden gedaan!

De vrijgezellenavond in Las Vegas ging juist niet door omdat Annie gearresteerd werd wegens wangedrag aan boord van een vliegtuig...