• 8.522.614 stemmen

Geregisseerd door: Clint Eastwood

Met onder meer: Matt Damon, Bryce Dallas Howard en Cécile de France

Releasedatum: 10 maart 2011

Plot Hereafter

"Touched by death. Changed by life."

'Hereafter' vertelt het verhaal van drie mensen die op verschillende manieren met de dood te maken krijgen. George (Matt Damon) is een doorsnee Amerikaan die een speciale band heeft met het hiernamaals. Aan de andere kant van de wereld heeft Marie (Cecile De France) een schokkende bijna-doodervaring. En dan is er nog Marcus, een scholier uit Londen die de persoon verliest die het dichtste bij hem staat en wanhopig op zoek is naar antwoorden. Alle drie zijn ze op pad de waarheid te vinden en wanneer hun paden kruisen zullen ze allen veranderd zijn door wat zij geloven te zullen vinden in het hiernamaals.

imageimageimageimageimage

avatar van wimnoot

wimnoot

Die twee reviews zijn helaas niet erg positief. En die poster vind ik nu ook stom.

• 1997 stemmen

Ik vind de poster wel goed,

en inderdaad lees ik ook meer slechte dan goede reviews.

En op imdb scoort de film toch vrij hoog, maar ja, hoeveel mensen die gestemd hebben hebben hem ook daadwerkelijk gezien?

avatar van simonvinkie

simonvinkie

Poster is vreselijk lelijk ja. Maar goed, Eastwood hé. Zal deze film waarschijnlijk dus wel gaan kijken, al zijn mijn verwachtingen zeker niet hoog.

Lelijke poster!

Edit: In HD toch wel iets beter te doen.

avatar van simonvinkie

simonvinkie

Vind je dit dan echt een mooi poster?

avatar van Deefke

Deefke

Op imdb krijgt hij een 9,1 !!!!!

En de poster vind ik zeer mooi.

Zo zie je maar weer , smaken verschillen.

AGE-411

Is er al een Vlaamse of Nederlandse releasedatum gekend?

• 1997 stemmen

22 oktober in Amerika, en in januari pas hier volgens mij.

AGE-411

Scores wijzen toch aan dat het geen hoogvlieger zal worden

Misschien moet Clint zelf nog maar eens gaan acteren

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Poster ziet er niet echt uit als een Eastwood film.

• 1997 stemmen

De Nederlandse releasedatum is 10 maart 2011.

avatar van wimnoot

wimnoot

Wil jij het even met de bron aan stinnissen pm-en!

chevy93

Ik ben benieuwd wat streeter te zeggen heeft over deze film.

avatar van yeyo

yeyo

Oei oei, Eastwood noemt dit zijn eerste 'chick flick'? Ik dacht nochtans dat hij de afgelopen 10 jaar niets anders gemaakt heeft.

Maar goed, deze zal ik maar overslaan, Bryce Dallas Howard is ook niet bepaald m'n favoriete actrice..

avatar van Justinw

Justinw

Hopelijk kan Eastwood weer eens origineel en goed uit de hoek komen. Want Invictus was toch wel erg slecht.

Vind ook wel dat het "Oscar willen binnenhalen" gehalte de laatste tijd wel van zijn films afdruipt.

avatar van Paulrdam

Paulrdam

Misschien had ik hem toch moeten kijken toen ik in de USA was. Hij was daar al uit in November, heb er over getwijfeld, maar dacht: Ik kijk hem wel op dvd in Nederland. Maar dat gaat denk ik nog wel even duren. Bizar dat daar zoveel verschil tussen zit!

AGE-411

Komt 19/01 uit in Vlaanderen!

avatar van Denzz

Denzz

Ik ben benieuwd!!! Trailer is echt al stoer en ik ben ook blij met onze Belgische de France

avatar van yeyo

yeyo

Heel erg slecht als we de Belgische pers mogen geloven..

avatar van Corcicus

Corcicus

Ai, Clint Eastwood wordt echt oud; in zijn laatste film stierf hij en deze gaat al over het hiernamaals.

avatar van voomzap

voomzap

avatar van andreo

andreo

Geloof de pers maar deze film is nog erger dan Invictus!

avatar van mieketje23

mieketje23

Echt geen aanrader, geen spanning, beetje voorspelbaar, je kan gerust even een pauze inlassen en toch niets gemist hebben, helaas...

avatar van hearme

hearme

Enige verwantschap kan geen kwaad bij dit onderwerp. Aan de de andere kant heb ik nog nooit

iemand iets negatiefs horen zeggen over de the sixth sense "I see dead people". Maar dat kan aan mij liggen.

Het is een echt drama waar de karakters alle ruimte krijgen en waar wij ze zien worstelen met hun ervaringen. Enige spanning zit hem in de ontwikkelingen van de verschillende verhaallijnen.

Een scene verdiend de hoofdprijs, de film een extra ster, deze is vergelijkbaar met die [ene en enige] scene uit ghost ship uit 2002, maar dan op zijn eigen manier springt ie eruit, boven de rest wat mij betreft.

Een film met oog op detail, waar toch ook een bepaalde kalmte vanuit gaat, alsof Eastwood...

ga kijken naar deze bijzondere film indien het onderwerp je interesseerd.

Trouwens gezien in het buitenland, 2 weken terug.

avatar van sonyjh

sonyjh

raar, de films van clint die goede kritieken krijgen vind ik meestal matig en overgewaardeerd, en deze vind ik nu eens goed en die wordt afgekraakt door de pers.

• 1997 stemmen

kwestie van smaak. Veel mensen hebben een bepaald beeld bij een Eastwood film, en dan is het vaak niet wat men ervan werwacht.

avatar van Anjin

Anjin

vond het wel een mooie film

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ik heb de hele film nog niet gezien alleen de eerste 15 min. maar wat ik daarvan zag zoals die tsunamie in het begin gefilmd is, dat ziet er wel ontzettend mooi gemaakt uit
ik ga zo de rest ook kijken en verwacht toch wel een heel aardige film.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Persoonlijk vind ik dit toch wel 1 van Clint Eastwood zijn beste films, teminste van die hij geregieseerd heeft wel te verstaan.

Het verhaal sprak mij wel aan en het acteren was ook goed, en zoals ik al eerder zei vind ik de openings scene ontzettend mooi en realistisch gemaakt. De liefhebbers van Eastwood als acteur zullen niet een soort gelijke film moeten verwachten als de films waar hij zelf in speelde.

Een dikke 3,5 ster