Loft (2010)

Nederland
Thriller / Drama

geregisseerd door Antoinette Beumer
met Barry Atsma, Fedja van Huêt en Jeroen van Koningsbrugge

Vijf getrouwde mannen delen stiekem een loft, waar ze stijlvol en in alle rust hun minnaressen en liefjes ontvangen. Een prima regeling, tot ze op een winterochtend het lijk aantreffen van een jonge vrouw. Geen van hen weet wie de vrouw is, waar ze vandaan komt en hoe ze terecht is gekomen in de loft waarvan alleen zij de sleutel bezitten. Noodgedwongen proberen de vrienden zelf uit te zoeken wat er gebeurd is en waarom, maar al vlug beginnen ze elkaar te wantrouwen en zal blijken dat ze veel minder van elkaar afweten dan ze dachten. Remake van de gelijknamige Vlaamse versie uit 2008.

Normaal ben ik niet heel erg van de Nederlandse films.
Maar dit vond ik echt een leuke en ook spannende film!

avatar van jade1983
Ik ben net als ilsedanielle over het algemeen ook niet echt van de Nederlandse film,
maar ik vind deze goed te verteren. De film bleef mij van begin tot eind boeien en vooral het eind met meerdere plotwendingen vond ik verrassend goed.

Moet je dan van een bepaald filmland zijn om er van te kunnen genieten?

avatar van jade1983
Nee, dat absoluut niet.
Ik geef alleen aan dat ik niet echt onder de indruk ben van andere Nederlandse films die ik tot nu toe heb gezien, in tegenstelling tot deze.

Downloaddiscussie verwijderd.

avatar van scratchthatone
Is deze beter dan de belgische ?

avatar van BlueJudaskiss
Allebei even vervelend.

avatar van Actarus
Heb deze nog niet gezien, maar vind het belachelijk voor woorden dat hier een remake van gemaakt is bij onze Noorderburen...Alsof wij in België nu plots een remake van 'De Lift' zouden gaan maken...

avatar van BlueJudaskiss
Ja, of dat ze in België een re-make van In Oranje en Alles is Liefde maken...

Bélon
Actarus schreef:

Kom maar op. Wat mij betreft is "De Lift" best wel aan een remake toe.

avatar van jester
Opvallend dat deze film nog altijd in 44 bioscopen te zien is, toch nog behoorlijk succesvol uiteindelijk!

Met meer dan 400.000 bezoekers mag je dat wel stellen ja

avatar van Quentin
Zit de film inmiddels niet al dichter tegen het half miljoen aan?

avatar van Travolta_Jackson
Bélon schreef:

Kom maar op. Wat mij betreft is "De Lift" best wel aan een remake toe.

Er is al een Amerikaanse remake van ''De Lift'', flopte volgens mij toen der tijd. Sowieso denk ik dat je in Belgie dit alleen maar als compliment mag opvatten dat hier nu al een remake voor is. Ik vind het ook fijner om een film te zien zonder Belgs accent (niets tegen Belgen). En ik hoor alleen maar goede reacties van deze film dus wat is het probleem?

Wil hem graag zien maar geen tijd voor een bioscoop, weet iemand wanneer deze op dvd uitkomt?

Ik vind het allemaal te overbodig voor woorden deze film van afgelopen 2010 :S , waar in vredesnaam is het voor nodig een steengoede produktie van Belgische bodem simpelweg "na te maken" ? Echt ontzéttend dom! Ik dacht hier met Loft een originele Nederlandse film van doen te hebben, hebben ze de Belgen voor het gemak nageaapt , en dat nou al! Ik had het beter begrepen als ik deze remake ergens na 2020 was tegen gekomen, hier begrijp ik niets van.
Wellicht voor de Nederlanders die er toen niets van verstonden zonder ondertiteling en het ontbreken van? Gewoon echt volledig niet te volgen! Onbegrijpelijk , zal net niet zeggen "belachelijk" , eerst maar een keer de film Loft nogmaals kijken deze versie en daarna maar weer verder oordelen, vind de remake in elk geval van een veel te snel tempo en bijna te zeggen een belediging voor de Belgen, want hij was als gezegd al steengoed, ik ga 't zien en kom 'm later nog wel 's vertellen.

Erik Dekker schreef:
Wat een onzin om hier 2 jaar na de Belgische variant, die elke normale Nederlander ook uitstekend kan verstaan, een Nederlandse van te maken. Wij moeten ons als land kapot gaan schamen over de magere Nederlandse film industrie. Een letterlijk kopietje maken van deze Belgische topper, echt een schande.
Goeie films worden amper gemaakt, in Engeland, Frankrijk en België, en tegenwoordig ook Scandinavië worden veel betere films gemaakt.
Met enkele uitzonderingen daargelaten zoals Oorlogswinter en Zwartboek.

Ik weiger deze film dan ook te kijken, en ik raad iedereen aan gewoon het Belgische origineel te kijken ipv dit laffe kopietje.

k cin

Eric bedankt, je legt prima uit waarom ook ik weiger mee te doen, 't is te zwak voor woorden, Belgie nog bedankt voor het origineel, genoten, Nederlandse films zijn wel vaker net zo goed en wacht wel weer op iets origineels, zoals Taxi bijvoorbeeld, vond die echt goed, evenals De Dominee & bijvoorbeeld Van God Los, we hebben genoeg kwaliteiten en vind dit pure afbreuk, remake terwijl de vorige nog amper op dvd te huur is, slaat toch echt nergens op.

avatar van NovaChe
NLjoeri_30 schreef:

k cin

Taxi??? Ik zoek me rot naar een NL Taxi film, maar kwartje valt. Het is Nachtrit zeker? Das inderdaad een goede film.

Ik ga deze wel bekijken trouwens (loft).

avatar van Boneka
De lift wordt wel degelijk opnieuw uitgebracht. Wanneer is nog niet bekend.

bobbydigital01
Erg voorspellend,niet verassend,langdradig dat zijn de woorden die ik er vuil aan maak.

bobbydigital01
NLjoeri_30 schreef:

helemaal mee eens

avatar van chill-ko
Actarus schreef:

Ik ben het helemaal met je eens, ik vond de Vlaamse film goed, maar waarom zou je in dezelfde taal er een remake van maken, misschien 30 jaar later, maar dit gaat nergens over...

En daarnaast gaan mn haren recht overeind staan van die van Koningsbrugge

avatar van SaNDuTjE
Een zeer matig en vooral overbodige remake die niet meer dan in de schaduw van het sterke Belgische origineel mag staan.

Opvallend is hoe zeer deze qua uiterlijk overeenkomt en veel scenes een directe kopie lijken waardoor de film als geheel inspiratieloos en als gemakkelijk scoren aanvoelt. Zelfs de beste scenes en de eigenlijke climax uit de film (gokavond) is door de redelijke montage nog best spannend, maar ook daar net wat minder weer. Door sommigen wordt nog wel behoorlijk geacteerd (Atsma, van Huet) en door sommige ook behoorlijk niet (van Koningsbrugge). Over het algemeen was het wel om aan te zien.

Als je het origineel niet gezien hebt best een aardige film en wel te doen. Heb je dat wel dan zul je hier niets nieuws aan beleven en zou ik hem overslaan.

avatar van Kippie.
Van Koningsbrugge heeft voor deze rol zelfs een Rembrandt award in de wacht gesleept Niet te geloven. Hij was veruit de minste inderdaad.

avatar van SSeagal
Jeroen de minste Wat deed hij zo slecht dan? Dankzij Jeroen werd de film zo nu en dan voorzien van frisse humor, zoals alleen hij dat kan op de Jeroen way. Ik vond hem juist het leukste karakter. Al met al een spannende thriller met leuke plotwendingen. ****

avatar van Kippie.
Helemaal mee eens dat hij keer op keer voor een lach op je gezicht zorgt, maar be honest: iedereen kan zo dronken spelen. Hij heeft een grappige uitstraling en dito grappen waar hij de lachers op de hand mee krijgt en met dramatische scènes hier hielp dat niet echt. Begrijp me niet verkeerd, ik moest hard om z'n grappen lachen, maar de dramatische scène (of scènes, is alweer een tijdje geleden dat ik dit gezien heb) vond ik erg matig in tegenstelling tot de voltallige rest van de cast die wat mij betreft wél een Rembrandt hadden verdiend voor hun prestatie.

avatar van slowhand
Ik zie totaal geen meer versie van de Belgische versie dus 1 ster voor de moeite

vond m erg goed

en jeroen is idd alleen geschikt om komisch te acteren

avatar van IcU
IcU
Opvallend zwakke, futloze en bovendien overbodige remake. Slechte casting; Jeroen van Koningsbrugge doet gewoon zijn typetjes van zijn sketch- shows. Gijs Naber kan zo'n beladen rol (nog) niet echt vol overtuiging neerzetten, en Barry Atsma laat zien dat hij toch niet zo'n spectaculaire acteur is als dat men na 'komt een vrouw...' heeft doen beweren. Maar het meest te betreuren is de magie-loze regie van Beumer. Nee, ik was niet gecharmeerd.

Toch weet de film wel te boeien. Fedja van Huêt speelt erg sterk, even als Chico Kenzari. Zeker die laatste is iemand om in de gaten te houden. Het scenario, waar overigens weinig aan bewerkt is, weet te intrigeren en verassen. Neemt niet weg dat het een letterlijke kopie blijft van het sprankelende origineel. Gelukkig maakt het camerawerk een gedeelte goed. Des hollywoods wordt er gewerkt met rails en crains. Lekkere focus werking en toffe kadrering. Visueel valt er dus wel te genieten.

avatar van chocodillen
Redelijk remake van de Belgische Loft. Belgische vind ik persoonlijk wel echt beter. Jeroen van Koningsbrugge had thuis mogen blijven.