Titanic II (2010)

Alternatieve titel: Titanic 2

Avontuur

geregisseerd door Shane Van Dyke
met Shane Van Dyke, Maria Westbrook en Bruce Davison

Het is reeds honderd jaar geleden dat de Titanic zonk en nu is de tweede Titanic klaar voor zijn eerste reis. Maar onderweg zorgt een tsunami ervoor dat er een gigantische ijsberg in de zee terecht komt. Deze ligt precies op de route van de Titanic 2, dus de crew en de passagiers zullen alles op alles moeten zetten om niet ten onder te gaan, zoals de eerste Titanic.

AHWA
Zo erg dat hij vind ik met -dt schrijft!

avatar van Jawaddedadde
Hehe, ik had het wel door Stephan73, ik was gewoon ironisch Nou, hopelijk vind je deze dan beter!

juhnzun
1 april komt deze uit zeker

avatar van JacoBaco
stephan73 schreef:
[email protected]
Titanic wel gezien, maar toen nooit gestemd. Ga ook nu niet meer stemmen, want het is te lang geleden dat ik hem zag. Ik weet wel dat ik er dus niets aan vond.

Wellicht was je destijds nog wat te jong (23 jr.) en vond je er daarom niets aan.
Maar ok, geen Titanic fan dus.

Goto
Veel slechter dan het origineel kan het toch niet worden.

avatar van BoordAppel
Ondanks dat er een twee in de titel staat is het natuurlijk geen sequel.

Ik dacht trouwens dat The Asylum altijd inspeelde op de actualiteit, waarom dan nu ineens deze film?

avatar van stephan73
BoordAppel schreef:

Het succes van Cameron? Misschien een re-release (3D) van Titanic?

avatar van Elineloves
Goto schreef:
Veel slechter dan het origineel kan het toch niet worden.

Veel beter ook niet.

avatar van Mug
Mug
Ik denk dat ze niet genoeg middelen hadden om een 3D-film te maken met blauwe poppetjes, dus haalden ze maar die andere grote Cameron-produktie onder het stof vandaan? Avatar werd niet voor niets ook hoofdzakelijk gepromoot als 'van de regisseur van Titanic'.

avatar van Wannes84
jeroentjuhhhhh schreef:

In dit geval is het sentimenteel gezeik, sentimenteel hoeft niet per definitie zeikerig te zijn.. ik praat toch ook alleen over het geval titanic?

Als je iets niet leuk/goed/interessant is, is het vrijwel hetzelfde als dat ik het een kutfilm vind, je kunt er per slot van rekening niets goeds uithalen. Maar omdat andere het goed vinden (of omdat er kwalitatief niet veel mis mee is) is het voor mij geen kutfilm?

Dus wil je hiermee eigenlijk zeggen dat Titanic eigenlijk geen genre heeft? Ik vind het eerder een wat genre-overstijgende film. Je kan er een rampenfilm in zien, een epische. Of je kan het plaatsen onder drama/romantiek, zoals hier op MM gebeurt.

Alleen wordt het ramp-element overgoten met gevoel voor drama en een sausje romantiek, zodat het geheel zou aanslaan bij een groter publiek. Wou James Cameron enkel de feiten weergeven, dan had hij er een docu van gemaakt.

Ik bedoel maar: kijk naar een film zoals hij bedoeld wordt. In dit geval was dat een blockbuster. En ja, daarvoor heb je nu eenmaal dat tikje meer voor nodig dat sommigen onrealistisch noemen. In elk geval is ie met verve in zijn opzet geslaagd. En gezien zijn Top 250-notering, denken heel wat mensen hetzelfde...

avatar van jeroentjuhhhhh
Dus wil je hiermee eigenlijk zeggen dat Titanic eigenlijk geen genre heeft?
Heh?

Ik ben niet iemand van de hokjes, ik beroordeel gewoon de film zoals hij op mij overkomt en dan boeit mij het genre verder geen moer. Ik reken dan ook zeker geen film af omdat het (als je MM volgt) niet goed genoeg is voor het genre dat aangegeven wordt. Maar vul dat zelf in en dan zie ik wel of er genoeg uit te halen valt. In het geval van Titanic vind ik nergens iets waar voldoening uit te halen is, behalve het einde (waardoor het dus een 1.5* is).

En gezien zijn Top 250-notering, denken heel wat mensen hetzelfde...
Dat vind ik altijd zo'n loos argument in een discussie, het gaat er nu niet om wat de massa vind, maar waarom het in mijn ogen een kutfilm is. Daar veranderd natuurlijk niets aan als 10.000 andere het wél goed vinden.

avatar van Lui
Lui (crew)
De nieuwste titel van The Asylum. De opnames zijn pas begonnen en de film zal 24 augustus op dvd uitkomen.

avatar van narva77
narva77 (crew)
stephan73 schreef:

Je weet toch wél hoe hij afloopt, of niet?

avatar van narva77
narva77 (crew)
JacoBaco schreef:

Die 7e foto is erg overtuigend. Begin steeds meer vertrouwen te krijgen.

Verrek, dat lijkt de oude veerboot van Vlissingen naar Breskens wel!

avatar van boozebelly
Haha Titanic 2?! Lekker creatief...Valt me nog mee dat ie niet in 3D is

avatar van stephan73
narva77 schreef:

Je weet toch wél hoe hij afloopt, of niet?

Ze leefde nog lang en gelukkig?

avatar van Baggerman

Stond deze niet op de nominatie om bij wijze van grap op 1 april toe te voegen? Bestaat ie nog echt ook?

Wat is het volgende? Der Untergang II?

avatar van BoordAppel
Dat zou wel een briljante move van The Asylum zijn. Met Shane Van Dyke als Hitler.

avatar van INCTRL
Starring: Lindsay Lohan.

avatar van Tha-Joker
Dit is toch een grap hea? Hoop ik? Ik bedoel het verhaal alleen al. Hoe kun je nou verwachten dat iedereen die de Titanic goed vond nog een keer in hetzelfde verhaal geinteresseerd is? Ik heb Titanic nooit gezien, maar alsnog voelt het als een soort belediging voor zo'n succesvolle film. What is next: Pulp Fiction II, The Shawshank Redemption II of toch The green mile II?

avatar van Wannes84
Tha-Joker schreef:

Volledig mee eens. Van films als deze en de andere die je opnoemt, blijf je gewoon af. Het enige wat je hiermee kan bereiken, is het origineel volledig verneuken. De voorbeelden waarbij een sequel het origineel kan evenaren, laat staan overtreffen, zijn trouwens op een hand te tellen.

avatar van jeroentjuhhhhh
Het is dan ook een Asylum productie, die hebben helemaal niet de intentie om het origineel te overtreffen/evenaren o.i.d. Ze maken low-budget titels, hierbij gebruiken ze soms de naam van blockbusters. Ik vind 't geweldig dat ze het lef tonen

jeroentjuhhhhh schreef:

Hebben die ook bv Plump fiction gedaan

avatar van jeroentjuhhhhh
Nee dat is gewoon een parodie

Asylum is toch wat anders http://www.theasylum.cc/index.php

Ik ga nu ff checken

avatar van Tha-Joker
Whahahhahaaaaaaa, ik herken er een heleboel titels van

avatar van the-terminator
jeroentjuhhhhh schreef:
Hierbij even een overzicht van de films die Asylem maakt:

100 MILLION BC
SNAKES ON A TRAIN
SUNDAY SCHOOL MUSICAL
TRANSMORPHERS

avatar van Minotaures
Dus dit is een vervolg op die van '97 van Cameron?

avatar van INCTRL
Minotaures schreef:
Dus dit is een vervolg op die van '97 van Cameron?

Ja hoe het schip verder vaarde...

Hihi