Titanic II (2010)

Alternatieve titel: Titanic 2

Avontuur

geregisseerd door Shane Van Dyke
met Shane Van Dyke, Maria Westbrook en Bruce Davison

Het is reeds honderd jaar geleden dat de Titanic zonk en nu is de tweede Titanic klaar voor zijn eerste reis. Maar onderweg zorgt een tsunami ervoor dat er een gigantische ijsberg in de zee terecht komt. Deze ligt precies op de route van de Titanic 2, dus de crew en de passagiers zullen alles op alles moeten zetten om niet ten onder te gaan, zoals de eerste Titanic.

ik heb die film net gedownload en gekeken
het is echt een vreselijk film in kan het niet geloven dat het in 2010 gemaakt is ik vind persoonlijk de effecten van titanic 1 100 keer mooier afgewerkt bij deze film kan je echt duidelijk zien dat het gewoon in een kamertje is gefilmd zonde van mijn tijd

avatar van dave
'Titanic II', een filmtitel die al heel wat ophef veroorzaakte. Niet alleen geproduceerd door de koning van de direct-to-DVD handel, maar ook nog eens leunend op de inmiddels tweede succesvolste film ooit in de box office. Geregisseerd door Shane Van Dyke, die iedereen ongetwijfeld zal kennen van zijn schitterend debuut '6 Guns', waar hij eveneens een rol in vertolkte.

Naar goede gewoonte werd er begonnen met een serie fraaie beelden van willekeurige bergtoppen. Dit komt werkelijk in de helft van alle Asylum producties voor, en daarbovenop betreft het steeds verschillende beelden. Een vreemde constatering, aangezien ze over het algemeen niet vies zijn van het recycleren van decors en ander opvulsel. Soms zit ik wel eens te denken dat de jongens en meisjes van The Asylum geen slechte natuurdocumentaires zouden maken. Misschien met Van Dyke als verteller. Maar we dwalen af, want ondertussen zien we een duiker die op een ongelooflijk mooie manier een duikerspak aantrekt. Lekker sensueel, mede door de aanwezigheid van slow motion.

De essentie van het verhaal volgt even later. Een heel pak ijs stort in het water en veroorzaakt een vloedgolf van jewelste die de tevergeefs wegzwemmende surfer met huid en haar opslokt. Geen erg, duikers genoeg. De afbrokkelende ijsrots is, naast de bergtoprijke intro, alreeds een tweede eigenschap van het productiehuis met een luchtje aan. Het valt namelijk goed op dat hiervoor de eerste computer is ingezet. Weliswaar een computer die de grafische capaciteiten heeft van, zeggen we, een Nintendo Entertainment System.

Maar dan komt het moment waarop iedereen zat te wachten, de uitvaart (in alle betekenissen van het woord) van het schip 'Titanic II'. Jawel, de opvolger van het gezonken schip, waarop 100 jaar geleden DiCaprio en Winslet een hartstochtelijke romance voerden. Het valt me nu pas op hoe goed die mensen er nog uitzien voor hun leeftijd. Je zal opmerken dat er weinig of geen woordje uitleg zal gegeven worden over de totstandkoming van deze huizenhoge boot. Enkel een heel korte speech die zich beperkt tot de voorstelling van de kapitein. De juiste allure werd niet aangenomen en het grote spektakel dat werd verwacht bleef uit.

Oh ja, uiteraard hadden we alvast kennis gemaakt met de hoofdpersonages. Wel, de opzet is zeer typisch. Je hebt een soort bezorgde vader die bij de kustwacht werkt, een dochter die als verpleegster op het schip werkt en haar ex-vriendje, die toevallig de eigenaar blijkt te zijn van de overschatte roeiboot die de 'Titanic II' in werkelijkheid is. Clichématig en meteen verantwoordelijk voor enige vorm van voorspelbaarheid, zeker voor diegenen die het origineel hebben gezien.

De film neemt echter al gauw een zijspoor aan en strompelt voort met een 'The Day after Tomorrow' airtje achter zich aan. De grote boosdoener is immers de opwarming van de aarde. Afijn, een vierde, onbelangrijker personage maakt haar intrede en begint onmiddellijk allerlei apocalyptische berichten rond te spuien. "De hele Atlantische oceaan verkeert in groot gevaar, daar het afscheuren van verscheidene immense stukken ijs intussen onvermijdelijk is." Enfin, misschien wijkt mijn woordkeuze wel iets af, maar het komt op hetzelfde neer.

Het eerste lachmoment sloot mooi aan. Zeer amusant was het plotse wegzakken van een of andere onderzoeker in het ijs. Vooral door de afgrijselijke special effects natuurlijk.

Maar goed, na 25 minuten is het dus al prijs. De rampspoed is begonnen en iedereen moet zich zo zoetjesaan zorgen beginnen maken, hetgeen dubbel geldt voor eigenaar Hayden. Hij zal zich later ontpoppen als ware held, die zich met man en macht een weg weet te banen door het zinkende schip. Maar zover is het nog niet. Voorlopig kan hij zich nog rustig een babbeltje met één van zijn vele sloeries permitteren. 10 minuten later is de eerste golf er. Een enorme tsunami die bij inslag verschillende lekken tot gevolg heeft en het schip langzaam maar zeker richting bodem oceaan stuwt.

Vanaf dit moment valt alles relatief simpel samen te vatten. Een vol uur geroep en getier, een resem scènes die ogenblikkelijk doen denken aan 'The Poseidon Adventure' en een ultra voorspelbaar einde, dat ik voor de schlemielige users provisoir achter slot en grendel hou. Het is gewoon slecht uitgewerkt. Alles is zo overduidelijk gericht op spanning en sensatie, terwijl dat uiteindelijk de grote boosdoener blijkt te zijn. Diepte en verhaalopbouw zijn afwezig.

Af en toe valt er wel wat af te lachen. Ik denk bijvoorbeeld aan de erg opzichtige manier waarop passagiers in hun paniek struikelen, terwijl hier in geen geval een aanleiding toe was. Of hoe vele passagiers haast elke keer in beeld komen, zodanig dat de illusie werd gewekt dat er slechts 30 man aan boord was. Daarnaast ook tamelijk grappig hoe een zwarte acteur die een admiraal neerzet verschillende tanden mist. Akkoord, dit klinkt vrij grof, maar zo'n bek smeekt om een vals gebit.

Éen scène valt buiten categorie. Nog nooit heb ik dergelijke apekool mogen aanschouwen. Éen van de twee verpleegsters (juist, er waren twee verpleegsters voor het hele schip) zit geklemd onder een kast en loopt hierbij ernstige wonden op aan de borst. De andere verpleegster vraagt Hayden om een kredietkaart en een rol plakband. Nu komt het. Ze plakt de kredietkaart op de wonde. Ik..ik..was even sprakeloos. Moest dat het bloeden stelpen? Ze waren nota bene in de ziekenboeg. Waarom zou je je dan behelpen met dergelijke primitieve middelen? En dan nog..een kredietkaart? Godallemachtig.

Het einde was nogal abrupt. Wat gebeurt er nu met al die golven? Die moeten toch ook ooit ergens aankomen? Volgens mij zou heel Nederland ondergelopen zijn, terwijl België enkel tot Brussel natte tenen zou hebben. Iets waar ik vrede mee heb.

Enfin, afsluiten doe ik alleszins met een positieve noot. De laatste onderwaterscène viel wel mee. Doch, er dient gezegd te worden dat het allerminst geloofwaardig was hoe snel de vader zijn dochter vond in dat ontzaglijke schip.

Er valt absoluut véél meer te vertellen over deze vlakaf slechte productie. Moest het de leesbaarheid van dit lapje tekst niet drastisch verlagen, ik zou elk detail neerpennen. Helaas is dit wel het geval en blijft tevens de vraag hoeveel mensen überhaupt tot deze regel zijn gekomen..

1,00 (1,25)

avatar van Ajax&Litmanen1

Deze film wilde ik graag zien omdat ik niet snel zoiets belachelijks ben tegengekomen in filmland. Dit zou vast een vette onvoldoende worden en die zijn soms erg leuk om uit te delen!

Om te beginnen. Wat zat ik fout! Deze film heeft me echt verrast. Spannend plot, overtuigend acteerwerk, heerlijke effecten. De tijd vloog om tijdens het kijken. Wat ook erg goed was, dat wa.....hoooo stop. Uiteraard lul ik hier enorme onzin.

Titanic 2 is echt bedroevend op elk vlak. Het begint al met de belachelijke surf scene die zo nep is dat het grappig wordt. Het deel daarna op de ijsschots maakte het ook al niet veel beter maar gelukkig moest het grootste dieptepunt nog komen; de reis met de Titanic 2. Wat een schande zeg, dat de titel van 1 van de mooiste films ooit misbruikt wordt voor dit cheap ass product om goedkoop wat centen te verdienen dankzij de titel.

Naast het waardeloze plot zijn vooral de effecten vreselijk. Hoe duidelijk wil je zien dat het schip uitgezoomd zo duidelijk uit een (weliswaar erg oude) computer komt? Het ziet er niet uit. Of je je Playmobiel bootje in de lokale visvijver voorbij ziet waren...
De effecten bij de ''ramp'' zelf waren al niet veel beter.

En laten we ook het acteerwerk en alle logica niet vergeten te noemen. Het meest lachwekkende deel was toch wel de ''zwaar gewonde'' vrouw onder de kast die haar creditcard moest afgeven om gered te worden. My god. Maar vergeet ook niet de belachelijke momenten als het schip bijna ten onder is gegaan en er een zogenaamd emotioneel gesprek wordt gevoerd tussen het love koppeltje waarbij hij het vrouwtje nog wil redden.

Ik zou nog wat goedkope grappen kunnen maken als van dat het niveau van de film nog lager ligt dan de laatste rustplaats van de Titanic of dat ik als een ijsberg er tegenop keek om dit te moeten aanschouwen maar dat laat ik maar achterwege

avatar van mrwhite
have you ever seen anything like this !!!!!!

tja ik toch niet denk ik.dit is gewoon slechter dan slecht en toch moet je deze film zien.

op één of ander manier heb ik er toch van genoten elke scene had iets belachlijk.
figuranten werden dubbel gebruikt met dezelfde kledij dan nog wel.je ziet mensen vluchten langs trappen naar boven en 10 sec later zie je dezelfde mensen weer die trap naar boven nemen op een iets andere manier zo dat het niet teveel opvalt.echt ongelooflijke dingen.

om nog maar te zwijgen over the special effects natuurlijk.

0,5* maar tis een film waar je wel fun kunt aan beleven.

avatar van FillumGek
Hier en daar lees ik reacties dat het belachelijk is dat mensen de moeite nemen om deze film te bekijken. Nu is dat wel een beetje waar natuurlijk, maar dit is gewoon een titel die veel nieuwsgierigheid op wekt. En dan niet of dat hij het origineel kan evenaren, maar je vraagt je af hoe slecht een sequel met de titel Titanic 2 nu eigenlijk kan worden. Antwoord: Heel slecht. Verrassing!

Bij de intro zag ik dat het een Asylum film was. Nu heb ik daar volgens mij nog niet veel films van gezien maar van wat ik er over heb gehoord deed mijn hoop alleen nog maar dieper zinken (haha!..) Het verhaal slaat sowieso totaal nergens op. Leuk om zo'n nieuw schip te bouwen, maar bedenk dan een andere ramp. Dit is gewoon een letterlijke kopie. De opening zet meteen de juiste toon wat betreft de special effects. Die zijn echt dramatisch. Het ijs dat scheurt ziet er ongelofelijk nep uit, en het moment dat iemand er tussenin valt is lachwekkend. Van Dyke was vast ook blij dat er een schip in zijn chocolade-ei zat want dat scheelt ook weer in de kosten. Er is ook erg veel geknipt in de film. Het ene moment rolt het schip tien keer over de kop, het andere moment is hij gezonken zonder dat je het hebt zien gebeuren. Of die explosies dat de camera alleen gericht staat op het gezicht van het slachtoffer. En de schoonmaker had waarschijnlijk teveel zeep gebruikt bij het dweilen want het was echt niet normaal hoeveel mensen er vielen op en bij de trap. Maar goed, de mensen hadden haast en dan struikel je over van alles en nog wat want dat is in het echte leven ook zo.

Verder wordt er een oersaai verhaal vertelt door oersaaie rolletjes. Het viel mee dat het acteerwerk niet tenenkrommend was want anders was dit echt een prul geweest. Nee wacht, het is een prul. Op de vuilnishoop ermee!

Verrassing: dit is niet dé slechtste film die ik ooit gezien heb. De boot wordt bij momenten zelfs nog ok in beeld gebracht wanneer de ramp toeslaat. Andere scènes zijn dan weer te lachwekkend voor woorden vb de man die ineens wordt opgeslokt door de ijsspleet of whatever dat het was. Kortom een ondermatig filmpje dat op zich nog wel een 2* verdient.

Het probleem is natuurlijk dat het probeert mee te drijven op het succes van de Titanic. En het moet gezegd worden: het komt daar geenszins in de buurt van, hoewel dat aanvankelijk toch misschien ergens de bedoeling zal geweest zijn? In die zin zou het eigenlijk nog minder moeten verdienen, want foei... hét bewijs dat men geen vervolg moet maken van topfilms, tenzij misschien door regissuers die weten hoe het publiek te pakken.

Maar goed; als onafhankelijke film geef ik deze dus een 2* (wat ook mijn score hier op MM wordt), als sequel 1*.

Waardeloze film met slechte hele slechte acteur en actrices de enigste met een beetje niveau is Bruce Davison maar die kan zich beter met tv-series bezig houden waar hij trouwens best aardig in is.

avatar van Elineloves
Wat een geforceerde meuk. Ontzettende overacting of juist het 'kijk mij eens mijn tekst opdreunen' acteerwerk, vreselijke personages waarvan je bijna zou hopen dat ze vast blijven zitten op het schip, en wanneer het spannend hoort te zijn betrap je jezelf er op dat je met een vreemd glimlachje zit te kijken. Niet omdat het nou zo leuk is, maar omdat je de neiging hebt om 'Háhá, lekker voor je!' naar de TV te roepen.

De special effects zijn echter niet om te lachen, maar eerder om te huilen zo slecht. Er wordt ook niet geprobeerd om het nog een beetje geloofwaardig te maken, al is het voor de kijker wel een uitdaging om de fouten bij te houden.

Neem een kladblok, een pen, een drankje en een hapje en begin met het neerpennen van onnozelheden en fouten, iets waar deze film boordevol mee zit. Wedden dat de 90 minuten omvliegen? Dan heb je toch nog enigszins iets nuttigs gedaan, kritisch kijken naar hoe een film in elkaar steekt en vooral een leerervaring erbij hoe het vooral NIET moet.

avatar van boozebelly
Nou...

In de openingsscene zie je een man een beetje surfen, of beter gezegd wat met een plank lopen kloten in de branding, en opeens begint er in de verte een ijsberg af te brokkelen. Het niveau van de cgi van die ijsberg doet je meteen al het ergste vermoeden. En jawel hoor, vervolgens zien we de 'Titanic II' in de haven liggen, vliegt er een helikopter door de lucht en vanaf dan, na 5 schamele minuutjes, is het al definitief. Met de special effect's gaat het helemaal niks worden
Als zulke simpele dingen al niet enigzins realistisch in beeld te brengen zijn, dan wordt het op het schip en met die tsunami ook helemaal niks.

Maar dan... na ongeveer 7 minuten, komen er personages in beeld die zowaar beginnen te spreken. Op zich niks speciaals, maar de manier waarop ze dat doen, maakt ook al meteen duidelijk dat we van hun de komende 83 minuten ook helemaal niks, noppes, nada hoeven te verwachten. Trouwens, als je die personages ziet dan... ach, laat ook maar.

Kortom, alle hoop op een enigzins acceptabele film wordt in de eerste 7 minuten al volledig de grond in getorpedeerd. En wel tot een ongekende diepte.

Nee, hier heb ik helemaal geen zin in. Dit is niet eens meer leuk omdat het zo slecht is, dit is gewoon droevig.

Na 7 minuten geen stem, maar ik heb een zeker vermoeden dat het de minimale score was geworden

avatar van Karl van H.
Jeej, ik mag weer eens een 0,5* uitdelen! Ik moet bekennen dat de hoofdreden daarvoor toch vooral is, dat ik het hoofd van Shane Van Dyke niet om aan te zien vind, maar het feit dat de film op elk ander vlak ook compleet faalt heeft ook een rol gespeeld. Enige lichtpuntje is de rol van Bruce Davison, die een vermakelijke bezorgde vader neerzet.

avatar van blurp194
De enige die het nog een beetje doorheeft is die kapitein van de duikboot, die met een onzalige glans in z'n ogen roept 'let's get this cigar smokin'

Voor de rest is het echt te stom voor woorden. Waardeloos gepruts. Met iets meer moeite had het nog vermakelijk kunnen zijn door de slechtheid, maar zelfs dat haal de film niet.

0.5, en elke punt daarvan meer dan waard.

avatar van rep_robert
Vanaf scene 1 wanneer je een of andere malloot ziet surfen in een arctische omgeving weet je eigenlijk al hoe de rest van deze Asylum productie gaat verlopen. Ongeloofwaardige scenes, extreem slechte CGI uit het stenen tijdperk en een bijzonder slecht verhaal kenmerken allemaal deze typische productie. Alles is rampzalig slecht uitgewerkt. Kan werkelijk waar niets goeds opnoemen aan deze hele film.

Goodbye

avatar van schram101
Voor het eerst in ruim drie-en-half jaar op de site het allerlaagste cijfer uit gedeeld. Jammer, maar het is zwaar terrecht. Titanic II is met afstand de slechtste film die ik ooit zag. Het schijnt de bedoeling van de Ayslum studio te zijn en het is ze bij deze dan ook gelukt. Want werkelijk alles is slecht, de decors, de CGI-effecten, de acteerprestaties en niet te vergeten en het plot.

Vreselijk.

avatar van ibendb
Dit is crap van de bovenste plank.
Titanic II is saai, erg low-budget en de onoriginaliteit spat er vanaf. Er zijn zelfs scènes uit James Cameron's Titanic letterlijk gekopiëerd. De special effects trekken op niks, net zoals het verhaal en de personages. Ze maken de meest onlogische keuzes en om de haverklap ligt er een obstakel op de weg waardoor er - tevergeefs - extra spanning is proberen te maken. De personages waren allemaal erg oppervlakkig en standaard. Niet zo goed, dus. Titanic II is een grote teleurstelling geworden, al had ik het lage gemiddelde hier op MovieMeter (0,94 op 5) al opgemerkt. De eerstvolgende film van The Asylum die passeert, vliegt rechtstreeks de vuilbak binnen. 1*

avatar van John Lee Hooker
Leuk om te zien dat de makers zo enthousiast over het eerste deel waren en er opnieuw leven inblazen. Ik denk ook niet dat ze de bedoeling hebben om iets te overtreffen; ze gooien er gewoon een duikboot en helikopter bij en proberen een spannende vaart te creeëren. Hoewel de special effects bedroevend slecht zijn en de cast behoorlijk matig is heb ik me nergens echt zitten irriteren. Het was namelijk eerder lachwekkend (bijvoorbeeld die totaalshots van de boot). Tegen het einde aan werd het zelfs nog wat beter en die verdrinking was best boeiend. Neemt niet weg dat het gewoon een flop is geworden door alle tekortkomingen.

avatar van xxERWINxx
Ik snap de lage beoordeling niet hier, ik vind het een mooie / spannende film! Oke de originele Titanic duurt 3 uur en deze 90 minuten, in deze film gebeurd alles bijna 3x zo snel als in deel 1, alles gaat snel voorbij in deze film, er zit genoeg spanning in en een goed einde, wel jammer dat de film in 1 keer stopt aan het eind, maar het is al met al zeker een voldoende.

avatar van Woland
Belachelijk concept natuurlijk, met een film lang belachelijke beslissingen en ontwikkelingen om wat 'spannende' scenes te creëren. Helaas wordt het niet zo slecht dat het weer goed is, want daar gebeurt toch eigenlijk veel te weinig voor. Het plan van aanpak van The Asylum is bekend: pak ofwel het verhaal van een bekende film of verzin een belachelijk monster (Sharknado, Mega Octopus, Hydra...), en maak een voorspelbaar verhaal ervan met zo weinig mogelijk budget. Met hele, hele slechte special effects, en ook niet bepaald goede acteurs. In het geval van hun monsterfilms wil dit nog wel eens vermakelijk uitpakken, maar bij Titanic II is het wel erg karig. Voorspelbare actiescenes die zich allemaal binnen afspelen (want dat is goedkoop) en waarvan de meesten direct uit Titanic en andere rampenfilms zijn getrokken, en af en toe wat hele slechte CGI met ijsbergen, grote boten en golven. Ach, af en toe was het nog wel vermakelijk met verstand op nul, en die turkey-punten zijn in ieder geval binnen.