Bel Ami (2012)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Italië
Drama / Romantiek

geregisseerd door Declan Donnellan en Nick Ormerod
met Robert Pattinson, Uma Thurman en Christina Ricci

'Bel Ami' vertelt het verhaal van George Duroy (Robert Pattinson), een jonge journalist die zich in de Parijse modewereld opwerkt door het bed te delen met de meest glamoureuze en invloedrijke vrouwen. Hij wordt daarbij geholpen door de vrouw van zijn vriend, een Parisienne (Uma Thurman).

avatar van david bohm
Tijdverspilling. Het ziet er allemaal aardig maar het is volkomen oninteressant, zonder enige spanning.
Wat vrouwen in de heer Pattinson zien is me ook een raadsel trouwens. Ook hier heeft ie weer wat vampierachtigs en kijkt hij vooral chagrijnig.

avatar van j_u_u_l
david bohm schreef:

Chagrijnig?! Zoals eerder aangegeven op deze pagina zit ie de hele film door stom te grijzen en te glimlachen...

avatar van henrygreenway
hr. Pattinson heeft iets waar het niet naar is om naar te kijken, en Scott Thomas zoveel prachtige rollen dus deze moest ook gezien, in vakjargon niet voor het grote publiek

avatar van Elineloves
Wat een snoozefest. Robert deed het best aardig, maar toch niet overtuigend genoeg en ik kan hem niet los zien van Twilight. Ik vind hem geen knappe charmeur, zeker niet met de getergde blik in zijn ogen.

Het verhaal kon me niet bekoren, de hele stijl van de film trouwens niet. Pattinson zie ik liever in andere rollen. Volgens mij is dat gewoon zijn ontspannen gezicht. De vrouwen om hem heen deden me weinig, zelfs Ricci werkte me op mijn zenuwen. Uma vind ik een hele lelijke vrouw, dus dat hielp ook niet mee.

Met pijn en moeite wel afgekeken, hopend op iets wat de moeite waard zou zijn, maar helaas.

Saaie film is dit.
De dames in de hoofdrollen konden me wel bekoren, maar Robert Pattinson is totaal miscast.
Hij is trouwens een acteur die ik helemaal niet goed vind op een paar rollen na.
Te fel overroepen vind ik hem.
En deze film is daar weer een bewijs van.