ad

Geregisseerd door: Paul Morrison

Met onder meer: Robert Pattinson, Matthew McNulty en Javier Beltrán

Releasedatum: 6 oktober 2008

Over Little Ashes

"Two lovers risking it all. One story, untold until now."

In Madrid ontmoet de achttienjarige Salvador Dali (Robert Pattinson) twee bijzondere mannen: Luis Buñuel (Matthew McNulty) en Federico García Lorca (Javier Beltran). Er ontstaat een hechte maar complexe band tussen hen waarin liefde niet lijkt te ontbreken.

image

avatar van getyourchucks

getyourchucks

Ik ben erg benieuwd! Salvador Dali is een moeilijk personage denk ik, en ik vraag me af of Pattinson het aankan.

ikk

Ik ben ook erg benieuwd naar dit. In 'twilight' vond ik Pattinson niet slecht, eens kijken hoe hij het hier vanaf zal brengen.

avatar van Shora

Shora

ik ben benieuwd wanneer deze uitkomt..

het lijkt een mooie film maar de samenvatting boven is niet erg duidelijk vind ikzelf..

avatar van lykathea

lykathea

Twee dali films in een jaar, erg leuk.

Alhoewel Dali & I toch wat meer mijn aandacht trekt.

avatar van hydraulix

hydraulix

Wat is dan de andere Dali-film?

avatar van lykathea

lykathea

Dali & I

Geen idee waarom ze de pagina ineens Imdb Pro exclusief hebben gemaakt (en waarom de release datum ineens 2011 is). Wat ik ervan weet is dat Cillian Murphy en Al Pacino in de film zullen spelen.

avatar van lies25

lies25

Heb net de trailer gekeken maar ik vind het verhaal erg vaag, ik ben nou niet bepaald enthousiast...

avatar van michelmoviefan

michelmoviefan

Mooie sfeervolle film. Boeide me van het begin tot het einde. Vooral Javier Beltran als Federico García Lorca was een prettige verrassing. Robert Patterson als Salvador Dali vond ik ook goed. Ik geef hem nu vier sterren voor nu.

avatar van Shora

Shora

vond hem echt super, geweldig geacteerd en mooie plaatsen.

Het eind verbaasde me echt.. niet verwacht ook 4*

avatar van Chupa

Chupa

Ik heb speciaal een account aangemaakt om dit te melden.

Ik had Robert Pattinson in Twilight gezien, maar vond zijn acteerwerk maar zo-zo. Toch nieuwschierig in wat hij in zich had heb ik deze film opgezocht en bekeken en kan ik eerlijk zeggen dat de jongeman geniaal acteerwerk heeft verricht in Little Ashes.

Hij heeft zelf gezegd dat hij nooit zo geobsedeerd is geweest door een personage en dat hij erg veel over Dali gelezen heeft, zijn loopje, gebaren etc heeft proberen na te doen. Je kunt echt zien dat hij er alles in heeft gelegd. Toen ik de trailer zag was ik niet erg enthousiast over de film, maar bekeek het toch omdat ik hem wou zien acteren, daar heb ik zeker geen spijt van.

Het verhaal op zich is ook erg sterk, wat voelde ik mee met de twee hoofdpersonages..

Echt een aanrader!!

avatar van Charlie93

Charlie93

Ik heb deze film ook alleen maar gezien omdat Robert Pattinson er in speelt. Ik hou eigenlijk helemaal niet van films die in de jaren 20, 30 afspelen. Maar ik heb toch door gekeken omdat je zo meevoelt met de personages. Maar het is echt een meesleper.

Ik vond in het begin dat Pattinson meer accent moest gebruiken maar later in de film was 't perfect!

Erg goede film! Echt een aanrader.

gauke

Jammer dat de film niet in de Nederlandse bioscoop te zien is. Of komt ie nog? Ik heb begrepen dat de film gebaseerd is op teksten die na het overlijden van Dali in diens nalatenschap gevonden zijn. Prachtig, poëtisch, emotioneel geladen en met dramatiek, gemaakte film. Uitstekend acteerwerk en dito soundtrack. Aanbevolen!

avatar van Gorillaz

Gorillaz

Ik vond het werkelijk een prachtige film. De sfeer van die tijd komt goed naar voren. Het 'losbandige' kunstenaarsleven tegenover het leven van de conservatieve elite in Spanje. De karakters van Dali en Federico worden goed uitgediept waardoor het een zeer boeiende film wordt om naar te kijken. Echt een prachtige film.

nokkie335

voor twlight hoefte Robert Pattinson alleen een beetje cool te doen. Nu moet hij ook echt een rol gaan neerzetten dit word pittig vraag me af hoe hij dit doet

avatar van Julie

Julie

wat een wondermooie film

mooi, dramatisch en tragisch

fantastische camerabeelden en weldoordachte conversaties

meer verwacht je niet van een film

een film van kwaliteit

Onderhond

Erg slecht.

Eigenlijk gaat de film meer over Lorca dan Dali, Bunuel loopt er maar een beetje bij. Het enige echt positieve is dat er een redelijk ruw beeld van de jonge kerels geschetst wordt, deze film is zeker geen verheerlijking van de drie.

Pattinson is echt vreselijk slecht als Dali, de rest van de cast is aardig onopvallend. Visueel ook hélemaal niks te beleven, soundtrack is al even pover. Rest wat melige romantiek tussen Dali en Lorca die absoluut niet goed uit de verf komt.

Een filmpje van niks, het enige boeiende is de referentie naar drie (of twee, Lorca ken ik eigenlijk niet) bekende persoonlijkheden. Volgens mij in boekvorm interessanter, al had een betere regisseur er vast ook wel wat mee aangekunnen.

avatar van ags50

ags50

Meestal kan ik mij vinden in de berichten van "gauke" en hebben die van "Onderhond" op mij een averechtse werking (ook in toekenning van de sterren) Bij deze film is dat echter net andersom.

Pattinson heeft mij nooit kunnen boeien, ook niet in de “Twilight Saga” (waarin Taylor Lautner meer mijn aandacht trekt). Zowel de persoon Salvador Dali als diens voortbrengselen heb ik altijd afstotelijk resp. belachelijk gevonden en wanneer hetgeen in deze film over zijn karakter naar voren wordt gebracht op enige waarheid berust staaft dat mijn opinie.

Vooral een gemiste kans vind ik dat het geen Spaanstalige film is geworden (dan met enkele acteurs voor Dali en Buñuel) want mogelijk was mijn oordeel milder uitgevallen en had ik meer sterren kunnen geven.

avatar van Svenja7

Svenja7

Hey!

Ik vroeg me af of iemand weet of deze film in België uit is? En bestaat de Spaanse versie hier ook? Ik zou hem graag willen huren en tot hiertoe heb ik hem nog niet gevonden, dus degenen die hem al hebben gezien: van waar hebben jullie de film?

Alvast bedankt!

gauke

Svenja7 schreef:

Hey!

Alvast bedankt!

De dvd is noch in Nederland noch in België op dvd verschenen. Er is een Engelse versie met en zonder Duitse ondertiteling bij boekhandel Vrolijk te koop (www.vrolijk.nu).