Bel Ami (2012)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Italië
Drama / Romantiek

geregisseerd door Declan Donnellan en Nick Ormerod
met Robert Pattinson, Uma Thurman en Christina Ricci

'Bel Ami' vertelt het verhaal van George Duroy (Robert Pattinson), een jonge journalist die zich in de Parijse modewereld opwerkt door het bed te delen met de meest glamoureuze en invloedrijke vrouwen. Hij wordt daarbij geholpen door de vrouw van zijn vriend, een Parisienne (Uma Thurman).

avatar van xmiertjuhx
ben vreselijk benieuwd..

avatar van verriet
hè bah, ik wil Robert Pattison helemaal niet in zo'n film zien spelen! Álhoewel ik wel respect heb voor de verschillende soorten rollen die hij op zich neemt. Ik denk dat ik de film stiekem toch een keer ga kijken..

GuyB
Alvast een hele leuke beschrijving. Laat maar komen.

avatar van goongumpa
Boek van Maupassant (uit 1885) is schitterend, hoop dat ze er iets van maken. Omgezet naar de glamoreuze modewereld in de moderne tijd, debuterend regisseursduo, nieuwste tieneridool erin... Belooft niet veel goeds, maar het kan natuurlijk verrassen.

avatar van goongumpa
Christina Ricci, Uma Thurman en Kristin Scott Thomas vind ik dan wel goed nieuws. Ik las net dat de sekssènes vrij grafisch zijn, ook goed. Heb die Robert Pattinson nog nooit zien acteren, misschien valt het allemaal nog wel mee.

avatar van xmiertjuhx
Ik vind Robert pattinson persoonlijk goed acteren, alleen heeft zijn 'twilight imago' tegen.
In' Remember me' mooi acteerwerk neergezet.. Ook in twilight speelt hij een erg goede rol..
weet niet of hij voor deze film geknipt is, wel leuk dat hij een totaal andere rol op zich neemt..

avatar van Elineloves
Jammer van Uma. Zij was wel de laatste vrouw die ik gelinkt zou hebben aan Robert.

avatar van TragieStar.*
Geweldige cast ! Nee joh, Uma is juist leuk Maar je hebt wel gelijk idd, ze past totaal niet bij Robert maar dat maakt het juist ook weer uitdagend voor mij. Ben benieuwd.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Grappig, gaan al die Pattinson-fans ineens naar een Guy de Maupassant-verfilming straks.

avatar van goongumpa
En naar de nieuwe van cronenberg . Ik denk dat het begrip "gillende tienermeisjes" een nieuwe dimensie gaat krijgen.

Die knul maakt trouwens wel interessante keuzes in zijn rollen.

snoozerlover
Is er inmiddels eigenlijk al iets duidelijk over de releasedatum? Eerst zou het februari dit jaar worden, toen mei en uiteindelijk september, maar hij draait naar mijn weten nog steeds niet, toch?

avatar van MissyNador
Bij Pathe komt de film 29 maart 2012 uit. Wel goed uitgesteld zeg!

avatar van missyanaroid
Film gezien vandaag in avant-premiere..
Wist niet wat te verwachten dus geen hoge verwachtingen.
De journalist is eigenlijk geen journalist.. 't gaat ook niet over mode???
Elk moment hoop je dat er iets gaat gebeuren..
Elke keer dat Robert naar bed gaat met 1 van de 3, Alles brengen ze mooi in beeld
'k Kon niet echt meeleven met zijn personage aangezien hij alles enkel doet voor het geld
En het einde spreekt helemaal voor zich.

Ik zag de film gisteren en mijn verwachtingen waren wel ingelost. Ik zag al eerdere films met Robert Pattinson en vind dat deze wel kan overtuigen aan het grote publiek dat hij meer is dan enkel Edward Cullen in Twilight. Het verhaal was volgens mij niet altijd even overtuigend maar het is wel goed gebracht. Als je houdt van historische verhalen, zou ik hem aanraden.

avatar van qwertzu
ben toch wel benieuwd naar deze film!

avatar van qwertzu
Wat je ook van de "Twilight" films vind, Rober Pattinson kan toch wel goed acteren en weet telkens heel verschillende rollen op zich te nemen.
Hij gaat zeker niet voor de makkelijke weg door de grote kaskrakers uit te zoeken en een gegarandeerd succes te boeken.
Hij heeft in "Remember me" en "Water for elephants" toch wel laten zien dat hij goed kan acteren en dat hij meer is dan een tieneridool zonder talent!
Lijkt me wel lastig als je altijd tegen zo´n imago op moet boksen en telkens weer te moeten bewijzen dat je wel degelijk iets kan.

avatar van wwelover
Van zijn imago komt hij toch niet meer af, maar ik vind het goed dat Pattinson zoveel verschillende rollen pakt. Hij speelt prima in Bel Ami, dat verder gewoon een sexy maar nogal trage film is. Met name Ricci is sexy dan moet ik toegeven. Ik vind het verhaal zelf niet zo slecht, maar er had wel wat meer spanning ingemogen. Er had veel meer ingezeten dan dit. Pas het laatste gedeelte is echt interessant.

Oppervlakkig en in de kern een tragisch kostuumdrama naar een boek van Guy de Maupassant. Hoewel de kostumering schitterend mooi is, is de erotiek en spanning ver te zoeken, hoogstens is er sprake van een beetje stekeligheid, af en toe wordt het gegeven enigszins schuin en na verloop van tijd gaat het verhaal zelfs wat de diepte in. De cast speelt capabel, al blijft Robert Pattinson wat doorsnee; maar hij blijft een mooie, charismatische jongeman (die wel net iets teveel glimlacht).

Even terzijde: bij het zien van de film bedacht ik dat 'Bel Ami' voor een bekend gayporno label staat en die gedachte liet me niet meer los. Maar het slaat natuurlijk nergens op.

avatar van manifestos
Het viel me allemaal mee. Ik dacht dat dit weer een but film zou zijn, gevuld met seks, maar dit viel uiteindelijk reuze mee. Er kwamen wel seks scenes in voor, maar minder dan dat ik dacht. Ik wilde deze film alleen kijken voor Robert Pattinson. Hij laat wederom zien dat hij meer is dan 'Edward Cullen'. Jammer dat hij de laatste tijd een beetje van dit soort rollen aanneemt. Naar mijn idee gaat hij (en loopt hij) een beetje naast zijn schoenen. De rest prima film, prima kostuumdrama.

avatar van killer13
Elineloves schreef:

inderdaad

Toch wel een tegenvallende film. Het verhaal (met best een clichématig en voorspelbaar verloop) stelt eigenlijk weinig voor en weet ook nauwelijks te boeien en waar ik eigenlijk op gehoopt had, veel bloot van bekende actrices, viel enorm tegen. Ik heb alleen een fraaie borst (1 of 2 seconden in beeld) gezien van Christina Ricci en dat was het dan. Persoonlijk had ik gehoopt dat Uma Thurman zich ook prijs zou gegeven maar dat is dus niet het geval. De film begint eigenlijk best aardig maar al gauw wordt het een saaie bedoeling zonder dat er iets echt boeiends, spannends, verrassends of leuks gebeurt. Na bijna drie kwartier ben ik bijna in slaap gevallen vanwege de saaiheid van het verhaal (daarna wordt het overigens wel beter). Visueel zag het er trouwens allemaal zeer fraai uit en dat geldt zeker ook voor Uma Thurman en Christina Ricci. Met de laatste deelt Robert Pattinson (speelde een zeer onsympathieke rol) overigens veelvuldig het bed maar op een preutse manier bedekt ze zich steeds waardoor niets (op die ene borst dan na) wordt prijs gegeven. Nee al met al is deze film me in alle facetten tegengevallen.

avatar van jeuletaxi
Gezien de recensie hier vond ik heb wel meevallen, mede omdat ik wel van dit genre houd.
En naar mijn mening speelt Pattison overtuigend en natuurlijk moeie rollen voor Scott Thomas, Thurman en Ricci.
Ik heb me zeker niet verveeld. En dus een welverdiende 7.

Dominootje
Eenmaal in het juiste ritme gekomen is het een prima film!

avatar van schumacher
Robert Pattinson zie ik niet graag spelen, in de paar films dat ik deze al zien spelen heb zijn het telkens saaie films en deze film hier was alweer van datte. Dit is echt een saaie film, kan totaal niet boeien ook, heb me dood verveeld bij deze net zoals bij z'n andere films zoals oa twilight.
Ik heb nog een 1.5 gegeven omwille er een aantal goede acteurs inzaten en een schoon madam als ricci. Thurman vind ik al helemaal geen schoon vrouw al zag ik deze wel graag bezig in kill bill.
Nee, ik vind dit geen aanrader tenzij je echt van dit (saaie) genre houd.

avatar van Decec
Een goede dramafilm...
Prima verhaal volgen...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Robert Pattinson (Twilight)...
Prima klassieke muziek, Dolby Digital...
Super mooi HD kwaliteit...
Mooi kostuums...

avatar van Aapje81
Bel Ami is het zoveelste bewijs dat een samenwerking tussen twee regisseurs vaak niet werkt. Het enige positieve aan deze film is Christina Ricci. Zij is de enige die haar gebruikelijke niveau weet te halen. Uma Thurman en Kristen Scott Thomas overtuigen voor geen meter en Robert Pattinson is gewoon te licht voor deze rol. Voor de Twilight reeks is hij uitermate geschikt en ook in Water for Elephants deed hij het heel behoorlijk maar deze rol is te hoog voor hem gegrepen.

Dan hebben we nog het slecht uitgewerkte en totaal niet boeiende scenario dat voortdurend van de hak op de tak springt. Nergens is er enige binding met een personage en dat is funest voor een film als deze. Uiteindelijk blijven alleen de aankleding en een redelijk goede prestatie van Ricci over.

Ontzettend teleurstellende en matige film.

Tegenvallende film waarin een net uit het leger ontslagen man zich omhoog werkt in de journalistiek door met verschillende vrouwen te slapen. De film speelt zich af aan het einde van de 19de eeuw en de aankleding is dan ook wel aardig. Echter lijkt het erop alsof er flink in de film geknipt is waardoor het verhaal soms hiaten vertoont en de personages slecht uitgewerkt lijken. Ook is een deel van de cast gemistcast.