Vanishing on 7th Street (2010)

Alternatieve titel: The Vanishing

Horror / Mystery

geregisseerd door Brad Anderson
met Thandie Newton, Hayden Christensen en John Leguizamo

Door een mysterieuze en globale zonsverduistering verdwijnen ontelbare bevolkingsgroepen van de aardbodem waarbij alleen hun kleding en bezittingen achterblijven. Een handjevol overlevenden, een verslaggever (Hayden Christensen), een fysiotherapeut (Thandie Newton) en een filmoperateur(John Leguizamo), zitten gezamenlijk in een zwak verlichte bar op 7th Street. Ze moeten de handen inéén slaan in een poging de strijd aan te gaan tegen de apocalyptische verschrikkingen. Als de duisternis langzaam intreedt realiseren ze zich dat ze misschien wel de laatste mensen op aarde zijn.

avatar van Naomi Watts
Zo, dit was wel erg slecht.

Eén van de slechtste films die ik in tijden gezien heb. Het concept is wel aardig maar de uitwerking is echt hopeloos. De cast faalt ook echt enorm, nog nooit zo'n zielig zooitje acteurs bij elkaar gezien. Newton en Christensen zijn kanshebber bij dev olgende Razzies, dat kan niet anders. Zoals gezegd begint het wel aardig als Christensen langzaam ontdekt dat er bijna geen enkele homo sapien meer te ontdekken is in zijn wijde omgeving. Veel 28 Days Later deja vu's, blijft altijd erg indrukwekkend in dit soort post-apocalyptische film, die shots over langgerekte verlaten straten en een overview van een totaal uitgestorven stad.

Eenmaal on 7th Street gaat het helemaal fout. Vervelende dialogen, een aaneenschakeling van slecht acteerwerk en ook het verhaal verloopt hartstikke rommelig. Dialogen zijn ook niet om over naar huis te schrijven, en als je dan nog zo incapabele cast hebt houdt het al gauw op. Wel fijn dat de film op het einde niet verzandt in een explanation ending, the Darkness wordt toch wel erg mysterieus gehouden. Erg jammer dat de scenes ook nooit één geheel weten te vormen, het script enorm wankelt en Anderson lijkt de controle totaal kwijt te zijn. Ook pretendeert de film een crazy ride te zijn maar gebeurt er eigenlijk vrij weinig, met af en toe een uitbarsting maar vermakelijk wordt het nergens. Snel vergeten dit, en nestelt zich bij mij wel in mijn persoonlijke flop 10.

avatar van Rianneke_Dan
Wat een tegenvaller, en dat na zulke hoge verwachtingen.

Concept is echt geweldig en als dat goed uitgewerkt zou worden, had dit een geweldige film kunnen zijn, maar helaas is dat niet gebeurd en is dit een enorme teleurstelling geworden.

De cast was slecht, zo enorm slecht dat het me vreselijk irriteerde en dat heb ik niet heel snel. Kan best wat hebben qua slecht acteerwerk, maar dit was echt hopeloos. Daarbij heb je dan ook nog de treurende dialogen, die nergens echt boeide en alleen maar over emotioneel waren. Prima om ook drama in de film te stoppen maar niet constant. Het leek wel alsof iedereen alleen maar zielig aan het doen was, en niet in staat om ook maar iets te ondernemen. Natuurlijk werd dat wel geprobeerd, en Hayden en Thandie deden een aardige poging, maar die werd weer onderbroken door, je raad het al, een aantal dramatische dialogen.

De post-apocalyptische sfeer vond ik wel aardig weergegeven en er was ook sfeer aanwezig. De film had een erg duister voorkomen, en het idee met die zogenaamde 'souls' in het donker was prima, maar kwam mede door het slechte acteerwerk totaal niet spannend of eng over. Wat het natuurlijk wel had moeten zijn. De film heeft dan ook totaal geen horror elementen en dat had juist zo krachtig kunnen zijn in zo'n concept. Visueel was het aardig, in ieder geval sfeervol, de setting was goed, en het laatste shot van de twee overgebleven overlevende op het paard vond ik er mooi uitzien, deed me alleen heel erg denken aan een shot van The Walking Dead.

Ben echt heel erg teleurgesteld want het concept sprak me heel erg aan, en was er bijna van overtuigt dat Vanishing on 7th Street een hele spannende en sfeervolle film zou gaan worden. Maar niets van dat alles is waar. De film is langdradig, niet spannend en vooral het acteerwerk en de dialogen maken deze film maar moeilijk kijkbaar.

Toch geef ik 2* op basis van het concept, de af en toe mooie beelden, en goede setting. Maar meer kan ik er toch echt niet van maken, helaas.

avatar van james_cameron
Teleurstellende apocalyptische thriller/ horrorfilm, met een gegeven dat wellicht beter had gewerkt voor een tv-serie als The Twilight Zone. Het is in ieder geval te dun om een film van anderhalf uur boeiend te houden. De sfeer is niet dreigend genoeg, het script is te praterig en de personages zijn te statisch. Christensen is redelijk goed in de hoofdrol, dat wel. Hier en daar een effectieve creepy scene, maar de film als geheel is te verwaarlozen.

Orgineel verhaal en onderhoudend, ook het acteerwerk was dik in orde, je moet waarschijnlijk ook van dit soort films houden om deze positief te kunnen beoordelen.
Een groot minpunt is het nog al zwakke einde van de film dat haalt de beoordeling flink naar beneden , al met al toch een ruime voldoende.

trailer was goed...maar helaas de film was jammer acteren was ok...spanning in de begin goed..daarna zakt het af...om naar de bioscoop....nee helaas...een 2 geef ik voor...

avatar van Elineloves
Weer een 'alleen op de wereld' film. We hebben het wel vaker gezien, de wereld vergaat en een handje vol overlevenden moeten het maar zien te redden en ontdekken wat er aan de hand is. De trailer was vrij redelijk, ik moet bekennen dat mijn interesse best even gewekt werd toen ik het vliegtuig uit de lucht zag vallen, en de cast leek me, op Christensen na, ook wel redelijk. Ik hoopte stiekem dat John Leguizamo me niet teleur zou stellen. Na hem in Moulin Rouge! te hebben gezien als Toulouse-Lautrec had hij mijn hart een klein beetje gestolen, en hoewel dit een acteur is die je (nouja, ik althans) vaak in bijrolletjes ziet, had ik wel hoge verwachtingen van hem.

Helaas ben ik toch teleurgesteld geworden. Je ziet duidelijk dat de acteurs er het beste van proberen te maken, het script is namelijk niet al te best en de effects zijn ook niet altijd om over naar huis te schrijven, maar het mag niet baten. De personages zijn ook niet veel soeps waardoor het moeilijk is om met ze mee te leven of te hopen dat ze het er levend vanaf brengen.

Ik hoef niet alles voorgekauwd te krijgen, helemaal niet. Een beetje mysterie komt een film alleen maar ten goede, maar wanneer er geen enkele verklaring wordt gegeven waarom mensen verdwijnen, wat de oorzaak is, de beweegredenen, etc etc, voelt het al snel onbevredigend aan. Mystery, ja hoor. Maar horror? Seriously? Er gebeurt eigenlijk bar weinig, waardoor je interesse al snel verslapt. Jammer, want het had nog best aardig kunnen zijn.

Het einde was vreselijk en zorgt voor minimaal 1* minder, anders was ik wellicht nog iets guller geweest.

avatar van SaNDuTjE
Ondanks de vele negatieve berichten heb ik me toch aan Vanishing on 7th Street gewaagd en kan me redelijk in het kritiek vinden, maar toch vond ik de film beter dan verwacht.

Het idee mag dan wel niet geheel origineel zijn, maar biedt mogelijkheden tot een interessante film en zeker in het begin lijkt dit ook het geval te zijn. Aardige effecten, redelijk geacteerd en zelfs een beetje spanning. De spanning wordt veroorzaakt door het onbekende maar slaat door het ontbreken van enige antwoorden al snel om in frustratie. Ook al wordt er nog redelijk geacteerd (met Christensen als uitschieter) toch zijn de dialogen van een belabberd niveau. Erg traag, gespeeld zonder overtuiging en vooral zonder ook maar antwoord te geven op 1 van je vele vragen. Ook al ziet het er allemaal wel verzorgd uit en bevat de film wat schrikeffecten, de uitwerking van het verhaal nekt de film uiteindelijk. En dan natuurlijk nog het magistrale slot, maar daar is al genoeg over gezegd.

Geen hele slechte film en ook zeker niet goed, maar vooral een gemiste kans.

avatar van Macmanus
Anderson levert weer net werk af.

De lage cijfers kwamen me ook wat vreemd over. Vooral omdat ik alleen maar erg slecht versies kon vinden en bij een film die al vrij donker is van zichzelf niet kon geloven dat men die slechte versies ook echt gingen kijken. Kennelijk wel en dat verklaart beter de lagen cijfers. Want qua verhaal is het geen hele speciale film. Ondanks het een leuke kapstok is om te kunnen spelen met schaduwen en weinig licht. Maar wel qua uitwerking doet Anderson het mooi.

De spanning zit er vaak lekker in. De scene waarin Leguizamo wordt gepakt door het donker, is lekker spannend. De cast is degelijk, nergens memorabel maar niveau genoeg voor een spannend fimpje als deze.

Film blijft verder lekker mysterieus en hoewel je stiekem wel een antwoord wil hebben is het een slimme keus want die zou waarschijnlijk toch onbevredigend zijn.

Spannend tussendoortje. Weinig mis mee, zoals we gewend zijn van Anderson.

avatar van Keane1983
De film begint sterk. Iedereen verdwijnt zonder een reden. Alles word erg duister en sinister gebracht.
Bij het introduceren van het tweede personage, blijft de film er een beetje in hangen.
Nergens wordt er iets uitgelegt, jammerlijke dialogen en teenkrommende personages die de nodige "voorspelbare" acties uithalen.
Visueel ziet het er wel redelijk in orde uit. Ook het camerawerk is wel in orde. Hier en daar zitten er prachtige shots in van verlate straten en de eindshots van de kerk en als James met dat ander meisje op het paard zitten zien er mooi uit.
Natuurlijk kan dit de film helemaal niet redden....
Verder bevat de film eigenlijk niet echt schrik effecten en die er zijn waren niet heel erg bijzonder.
Ik moet erbij zeggen dat ik een erg goede versie binnen heb gehaald (gewoon HD kwaliteit) dus daar heeft het niet aan gelegen.
Deze film was gewoon zonde van mijn tijd en zou me behoorlijk k*t voelen als ik met deze film de bios uit zou zijn gelopen (en dat ben ik gelukkig niet).
Ieder zo zijn smaak en keuze...maar je bent gewaarschuwd.
Van mij een 2.0*

avatar van El ralpho
Blamage

Ken je dat gevoel dat je een film toch wilt gaan bekijken door zijn interessante plot omschrijving terwijl de prent door de meerderheid wordt afgekraakt? Dit is zo'n film. Ken je dat gevoel van opluchting die je over je heen krijgt als de film aanvangt en het eigenlijk nog best goed lijkt te gaan worden? Dit is zo'n film. Ken je tenslotte het gevoel dat je krijgt dat de film door het grote publiek gewoon niet gewaardeerd kan worden maar dat je toch met een klein pareltje te maken hebt? Dit is absoluut niet zo'n film!

Een laag gemiddelde hier op MM, negatieve recensies en tevens een bijzonder laag gemiddelde op IMDB; het hoeft niet veel te betekenen. Als men met een toekomstige cult classic te maken heeft bijvoorbeeld, of een film waar de meerderheid zijn ware schoonheid niet van in kan zien. Kan ik die bij deze film ook niet inzien? Dit is natuurlijk goed mogelijk, maar ook de rest eromheen is in mijn ogen absolute crap. De film begint best goed en zorgt voor goede verwachtingen, die helaas al gauw vakkundig om zeep worden geholpen door een waardeloos script en vele ongeloofwaardigheden.

De makers van deze film hebben ongetwijfeld hun inspiratie opgedaan bij de videogame Alan Wake waarbij flink leentjebuur wordt gespeeld. Beter goed gejat dan slecht verzonnen kun je dan denken, maar had dan net zo goed de verhaal elementen uit de videogame erin geïmplementeerd in plaats van deze half gare rommel die aan alle kanten rammelt.

Er heerst een zogenaamd onheilspellend kwaad door de film heen wat iedereen te grazen neemt maar de hoofdpersoon ontkomt er keer op keer aan terwijl de rest van de mensheid in fracties van seconden verzwolgen wordt..sure..natuurlijk zie je dit bij wijze van in 90% van de films terug maar hier is het echt te overtrokken en nodeloos storend. Tevens is men veilig met een zaklamp in de hand en dat terwijl de duisternis overal om je heen is en je niet van achteren in rook op kan laten gaan? Deze en meer van dit soort ongeloofwaardigheden breken de film. Daar komt bij dat er 0,0 spanning gegenereerd wordt. Dan ga ik nog liever een avond gamen met Alan Wake in mijn Xbox gestopt..veel spannender en effectiever, én nog een beter verhaal ook: In een videogame notabene!

Hoewel ik het verhaal en concept best goed vond en de film mij ook wel wist te boeien tot het einde had ik wel een ander einde verwacht want dit einde is gewoon belachelijk. De film duurt al met al niet echt lang en de cast doet het niet meer dan redelijk, de beelden van de lege straten zagen er overigens best fraai uit. Omdat het verhaal vrijwel meteen mysterieus begint houdt deze film je wel goed in de ban en dat is ook het grootte pluspunt van deze film. Maar al met al laat deze film je op het einde wel met een enorme kater achter, want wat is er nu gebeurt

De film deed me denken aan "The Langoliers" en eigenlijk had ik zo'n soort einde verwacht.

Leuk!

Het begon alleen allemaal wat rommelig. Anderson leek maar weinig tijd te nemen om z'n film op te bouwen, zo zit je met een aantal scenes die een betere uitwerking verdienen, maar nu aardig snel afgeraffeld worden. De vliegtuigcrash is er eentje van. Ik begrijp dat het understated hoort te zijn, maar je er met een scene van amper 10 seconden vanaf maken vind ik ook weer wat overdreven.

Eens aangekomen in de bar wordt het al snel beter. Al bleef ik een beetje met de angst zitten dat dit weer zo'n limbo filmpje zou worden. Je kent ze wel, iedereen op de wereld is verdwenen, uiteindelijk blijkt dat de overlevenden eigenlijk slachtoffers zijn van een ongeluk. Anderson kiest gelukkig een andere weg. Film doet verder wel wat denken aan I Am Legend of zelfs Feast (het opgesloten zitten in een bar), maar weet gaandeweg toch z'n eigen sfeertje op te bouwen.

Waar Anderson echt te kort komt is op horrorvlak. Hij poogt wat schrikeffectjes en probeert in sommige scenes de spanning aardig op te bouwen, maar hij slaagt er niet in. Hoewel hij erg sterk is in manipulatie van de geluidsband is de soundtrack en timing gewoon niet sterk genoeg. Jammer, want net daar had de film wat meer rek nodig.

Gelukkig is het einde wel helemaal super. Al dat gejank over geen uitleg en voor niks gekeken, zaken die een film als deze meestal toch gewoon om zeep helpen. Anderson houdt het mysterieus (zie genre) en scoort daar aardig wat puntjes mee.

Goede film dus, die nog een stuk beter gekund had met wat effectievere spanningsopbouw. Maar Anderson toont zich toch weer een goed (en consistent) filmer. Kijk alweer uit naar z'n nieuwe film.

Het verhaal, vol shots van verlaten steden, heeft veel weg van een uitgebreide aflevering van 'The Twilight Zone'. De film maakt gebruik van religieuse, apocalyptische gezichtspunten en begint veelbelovend maar vooral omdat het te ongrijpbaar wordt, te doelloos, stort deze teleurstellend in. De beelden zijn prachtig geschoten, vooral het schaduwwerk, echter de film als geheel mist teveel 'thriller-effecten'.

avatar van JacoBaco
Stel dat de mensheid zo aan zijn einde komt. Dan is dat best een op een brave manier. We verdwijnen gewoon ineens. Maar de manier waarop is wel heel creepy en verdwijnen wil niet meteen zeggen dat we dan ook meteen dood zijn.

Het is een uitdaging een film te maken over een handjevol mensen die nog als enige over zijn na een mysterieus voorval. Ik bedoel, wat zijn de mogelijkheden? Eigenlijk kan je er niet zo heel erg veel mee. Maar deze film slaagt er toch wel in dat je wilt blijven kijken. Je wilt natuurlijk weten hoe het zit. Verder is de dreiging en de spanning wel goed aanwezig, maar ik had moeite om met de karakters mee te leven.

Maar, redelijke film wel dit. Het doet mij een beetje denken aan the rapture en daar zou het misschien ook op gebaseerd kunnen zijn. Het einde van de film is vrij bepalend, maar ik ben er dik tevreden over, want eigenlijk is het ook vrij logisch. Ik vergelijk het altijd maar als ik zelf in zo'n situatie zou zitten. Verwacht ik dan ook dat er ineens iemand komt binnenwandelen en vertelt: Nou jongens, het volgende is aan de hand. Ik ben wetenschapper en ik maakte deel uit van een experiment en dat is niet helemaal volgens plan gegaan zoals je wellicht al gemerkt had. Of er komt een priester aangerend en hij zegt: Er bevinden zich momenteel demonische krachten op aarde en ze komen je pakken en nemen je mee naar de hel als je in het donker zit, dus wees erg voorzichtig en bidt voor verlossing.

Het is natuurlijk maar een film, maar de film gaat over een mysterieuze situatie die zich zou kunnen voordoen en dan is het realistisch om niet altijd maar met een verklaring te komen.

avatar van rep_robert
Niet zo slecht als ik van tevoren deed vermoeden, maar best is het allemaal ook niet. Daarvoor overheerst het gebrek aan actie, is de cast net ietsjes te pover en zitten er vervelend lange dialogen in die pogen de personages diepgang te geven, maar uiteraard niet werken.
Daarentegen doet de post-apocalyptische sfeer setting mij altijd goed, is het gespeel met de vele schaduwen erg fijn en is de algehele feeling over de film ook wel aardig doordat het niet lijdt aan het uitleg-syndroom dat tegenwoordig over Hollywood films heen raast.

Toch jammer dat er te weinig uit het concept is gehaald, ook dit werkje is snel weer vergeten ondanks dat het vlot wegkijkt.

avatar van Halcyon
Tja, wat kan je hierover zeggen. Briljant concept, maar helaas vrij slecht uitgewerkt. Dit is nu zo'n film waar ik wél uitleg verwachtte. In de openingsscène werd wel een hint gegeven, dus je zou dit als een mogelijke verklaring kunnen beschouwen. Maar dan nog was ze ontoereikend. Verder een gebrek aan spanning en enge scènes, hoewel de schaduwen bij vlagen wel angstaanjagend waren.
Toch vond ik de gelijkaardige X-Files aflevering stukken beter omdat daar de wetenschappelijke benadering van het fenomeen meer diepgang gaf aan het geheel. Dat miste ik hier.

avatar van WeZet
Tsja, hoe graag we het ook willen als beredenerende mensen: er zijn zaken die niet met wetenschap te verklaren zijn. Religie is niet voor niets gebasseerd op geloof (en individueel, er zijn zat mensen die onverklaarbare dingen hebben meegemaakt. Van gered tot zich verdiepen in de duistere kant).

Maar we hebben het nu over deze film. Hij viel me tegen. Het thema bood ruimte voor een ijzersterke "rapture" (bijbels ongegrond) film, maar dat werd het niet. Op zich geen punt, maar na de openingsscene kakt het allemaal in. Het tempo is weg en enige verdieping is ver te zoeken. Zowel de karakters als het fenomeen wordt weinig "belicht". Ik hoef geen verklaring voor het fenomeen, maar enige discussie en speculatie is wel prettig. Deze was er te weinig. Wat heb je anders aan de hele setting? Een ontknoping is er immers ook niet. Het is meer dat je een aantal dagen personages volgt die wat clichématige zaken meemaken.

avatar van miyoesda
Jammer dat een goed idee (onderwerp van de film) zo slecht uitgewerkt werd.

Film zakt halverwege al in, maar houdt zich dankzij het goede acteerwerk nog aardig staande.
Op het moment dat je begint te gapen en denkt, "kom eens met de clou" is er opeens de aftiteling.
Waarschijnlijk toch in slaap gevallen...

Naar mijn mening absoluut een miskleun eerste klas.

avatar van Number23
Veel gemiste kansen in dit horrorfilmpje met linkjes naar Stephen King. Idee is leuk, uitwerking minder, acteerwerk is ondermaats(met name Newton). Wel wat spannende momentjes, dat moet ik toegeven.

avatar van boozebelly
Ik vond het toch een aardige meevaller.

Het mystery sfeertje kwam goed op mij over, het acteerwerk was nog wel te pruimen en de setting ziet er mooi uit. Ook zaten er best een paar aangename schrikeffecten in, maar al met al hadden die er wel wat meer in mogen zitten.

Op het einde heb ik niet zoveel kritiek als de meeste anderen hier wel hebben.
Uit het neerstorten van dat vliegtuig maak ik op, dat niet de hele wereld in een 'twilight zone' is veranderd. Immers, dat vliegtuig komt de volgende dag pas naar beneden, dus neem ik aan dat de inzittenden pas verdwenen zodra hij die zone binnenvloog.
Dit beseffende, vond ik het wel leuk dat het een open einde was. Want halen ze die normale wereld of niet? Heerlijk om zelf verder over te fantaseren. Anders krijg je toch weer zo'n voorgekauwd cliché einde en die hebben we wel genoeg gezien.

Had beter gekund, maar heb me toch best goed vermaakt. Balanceert tussen de 3,0 en 3,5*.

avatar van Jawaddedadde
Slecht.

Eén goed schrikmoment en een degelijke eerste tien minuten. Verder doodsaaie film waar werkelijk geen hol in te beleven valt. Totale afwezigheid van enige sfeer ook. Schaduwen kunnen best creepy zijn, en aanvankelijk is dat ook het geval maar je kan niet de hele film blijven teren op enkel schaduwen: er moet ook echt iets gebeuren.

Zware tegenvaller.

avatar van Dennissssss
Wazige film. Het zag er opzich wel goed uit allemaal, maar echt spannend is deze film niet. Het is allemaal vaag wat "het kwaad" nou eigenlijk is en je krijgt daar ook geen antwoord op. Ook zit er geen einde aan de film. Dat haat ik altijd, ik wil antwoorden. Ook heb ik me zitten irriteren aan Thandie Newton, die speelt echt een irritante rol, overdreven.

avatar van Filmkriebel
Dit had een goede film kunnen zijn in handen van bijvoorbeeld een John Carpenter. Het idee vond ik potentie hebben en zou recht uit een Twilight Zone aflevering kunnen komen. De opslokkende duisternis, letterlijk dan. Maakt me totaal niet uit dat er geen uitleg gegeven wordt, de film is sfeerschepperij. De eerste 15 minuten waren de beste. Het verhaaltje over de kolonie van Roanoke die verteld wordt is helemaal waar. Het maakt de film er niet geloofwaardiger op maar legt toch een link met de realiteit die voor een koude rilling zorgt. "Vanishing" heeft daarnaast ook langdradige momenten, spanningsloze momenten, slechte music score en onuitgediepte personages. Dat alles maakt dat deze thriller redelijk vlug vergeten zal zijn. 2,5* is hierom meer dan voldoende.

avatar van John Lee Hooker
Er vinden in deze apocalyptische omstandigheden vooral spanningsloze situaties plaats die telkens weer op trage wijze een hopeloze poging ondernemen om je naar het puntje van je stoel te brengen. De overlevers belanden in een achterhaald parket waarbij herinneringen van dierbaren terug blijven komen en er discussies ontstaan over de opties die ze tot de beschikking hebben. De schaduwen, schimmen en silhouetten waren zelden echt liguber en de personages zelf leken er ook niet echt onder de indruk van te zijn. Het einde bied wellicht een sprankje hoop maar maakt geen plaats voor verandering of een verklarende achtergrond dus ik heb er een vrij nietszeggend idee aan overgehouden.

avatar van DVD-T
Heerlijke onheilspellede film van Anderson.

Op de een of andere manier blijven dit soort films altijd interessant. Het alleen op de wereld zijn zonder te verklaren waarom houd je als kijker geboeid. In Vanishing on 7th Street moet een groepje van 4 zien te overleven. Dat is echter niet altijd even interessant om te volgen, en dat komt niet door het verhaal. Het acteerwerk laat het af en toe wat afweten. Vooral Christensen en Newton zijn niet echt super bezig. Ze weten je aandacht er niet voor de volledige speelduur bij te houden. Toch blijft het over de gehele lijn vermaken.

Visueel ziet de film er erg aantrekkelijk uit. Het spelen met de schaduwen is bijvoorbeeld erg mooi gedaan. De film speelt zich vooral in het donker af, maar had nog wel een stukje donkerder gekund. Af en toe mis je hierdoor een beetje spanning. Misschien met een gedurfdere aanpak van Anderson had de film de middelmaat kunnen ontstijgen. Ondanks dit ziet de film er gewoon erg mooi uit. Leuk idee om het licht om je heen te doen, en de setting van de bar is ook gewoon erg leuk.

Gelukkig wordt het verhaal niet te uitleggerig en blijft het verhaal mysterieus en wordt er niks uitgelegd . Het einde is ook erg goed. Spannend op momenten, maar had nog spannender gekund. Leuke en degelijke film van Anderson.

avatar van Fran
Mwoa, ik vond het niet zo'n hele slechte film maar het is ook weer niet één van de spannendste films die ik heb gezien. Het mysterie gedeelte komt wel goed over. De wezens komen best creepy over en geven je een benauwd gevoel. Toch zat ik aan de andere kant ook niet echt op het puntje van mijn stoel. Daarvoor was er wat te weinig spanningsopbouw en komen er niet genoeg spannende effecten naar voren.

Misschien was de film wat spannender geweest als men wat meer op de wezens zelf waren ingegaan. Dat weet ik niet zeker maar zo'n gevoel heb ik erbij. Er mist gewoon iets. Toch is dit al met al een redelijke film om te bekijken.

avatar van wibro
Gezien de zeer negatieve reacties verwachtte ik van deze film helemaal niks maar achteraf viel het allemaal nog best mee. Aan de fotografie, kleurengebruik etc viel niets op aan te merken. Het acteerwerk vond ik daarentegen niet zo bijzonder en dat alles zich bijna in een ruimte afspeelde maakte de film enigszins langdradig. Wat wel werkte waren de bewegende schaduwen waar een enorme dreiging van uitging en voor mij dus zeer effectief waren. Dat de film eindigde zonder dat er nader iets uitgelegd werd vond ik absoluut niet storend. De korte zin "I exist" die James in de kerk uitsprak zegt mij voldoende. Als je filosofisch ingesteld bent dan kun je voor je zelf wel een verklaring geven voor het mysterie. Ik had er dus geen moeite mee.

avatar van john mcclane 2
een tijdje geleden gehuurd,was wel aardig.
kwam hem vandaag weer ergens tegen,nix van bijgebleven.
iets met schaduw ofzo en uiteraard verdwijnen.
niet al te bijster.

92 minuten van mijn leven verspeeld... ik had heel wat van deze film verwacht maar hij viel echt tegen . Hij werd later zelfs irritant en er waren best wel wat fouten.

avatar van ibendb
Verrassend goed.
Deze film heeft echt een veel te laag gemiddelde hier. Dankzij deze lage score verwachtte ik natuurlijk een slechte film. Maar Vanishing on 7th Street heeft me aangenaam verrast. Tuurlijk, het verhaal is niet origineel en de spanning is nooit echt aanwezig. Toch weet de film te boeien en heeft hij een aantal leuke scènes. Het einde is dan wel weer redelijk. Ik had liever een afgerond eind gezien.

De personages waren best leuk. Er waren er maar vier, dus het bleef simpel. Voor elk personage krijg je een bepaalde sympathie, wat ik erg goed vind. De acties waren, niet zoals in de recentere griezelfilms, best te begrijpen. Sterker nog, ik zou hetzelfde doen.

Over het acteerwerk valt echt niks op aan te merken. Iedereen speelt zijn rol erg goed. Vooral Thandie Newton en John Leguizamo vond ik erg overtuigend. Dat kind die James speelt vond ik wat minder, maar het kon nog door de beugel.