Vanishing on 7th Street (2010)

Alternatieve titel: The Vanishing

Horror / Mystery

geregisseerd door Brad Anderson
met Thandie Newton, Hayden Christensen en John Leguizamo

Door een mysterieuze en globale zonsverduistering verdwijnen ontelbare bevolkingsgroepen van de aardbodem waarbij alleen hun kleding en bezittingen achterblijven. Een handjevol overlevenden, een verslaggever (Hayden Christensen), een fysiotherapeut (Thandie Newton) en een filmoperateur(John Leguizamo), zitten gezamenlijk in een zwak verlichte bar op 7th Street. Ze moeten de handen inéén slaan in een poging de strijd aan te gaan tegen de apocalyptische verschrikkingen. Als de duisternis langzaam intreedt realiseren ze zich dat ze misschien wel de laatste mensen op aarde zijn.

avatar van eppo349
Brad Anderson heeft een aantal goede spannende onderhoudende films gemaakt. Na het zien van de trailer (mysterieus) heb ik er wel vertrouwen in.

avatar van schram101
Redelijke trailer. Niet bijzonder speciaal. Het concept is wel erg interessant.

avatar van WeZet
Fantastisch. Horror/Thriller met een Christelijk getint apocalptyisch thema. Die gaat op de 'nog te zien' lijst.

avatar van film88888
Aan de trailer te zien gaat Vanishing on 7th Street veel beloven, en één van de beter horror films van het einde jaar worden !

Kijk hier naar uit.

avatar van TragieStar.*
Kijk hier ook zeker naar uit, de trailer was naar mijn gevoel goed. En het verhaal is ook niet verkeerd. En een mooie poster.

Door een mysterieuze en globale zonsverduistering verdwijnen ontelbare bevolkingsgroepen van de aardbodem waarbij alleen hun kleding en bezittingen achterblijven. Een handjevol overlevenden, een verslaggever (Hayden Christensen), een verpleegster (Thandie Newton) en een metrobestuurder (John Leguizamo), zitten gezamenlijk in een zwak verlichte herberg op 7th Street. Ze moeten de handen inéén slaan in een poging de strijd aan te gaan tegen de apocalyptische verschrikkingen. Als de duisternis langzaam intreedt realiseren ze zich dat ze misschien wel de laatste mensen op aarde zijn.

Meer gebeurd er ook niet , saaie film , bijna in slaap gevallen
2 sterren voor de moeite

film88888 schreef:

Kijk hier naar uit.

is geen horrorfilm , je ziet niks en er gebeurd ook niks

avatar van Naomi Watts
Zo, dit was wel erg slecht.

Eén van de slechtste films die ik in tijden gezien heb. Het concept is wel aardig maar de uitwerking is echt hopeloos. De cast faalt ook echt enorm, nog nooit zo'n zielig zooitje acteurs bij elkaar gezien. Newton en Christensen zijn kanshebber bij dev olgende Razzies, dat kan niet anders. Zoals gezegd begint het wel aardig als Christensen langzaam ontdekt dat er bijna geen enkele homo sapien meer te ontdekken is in zijn wijde omgeving. Veel 28 Days Later deja vu's, blijft altijd erg indrukwekkend in dit soort post-apocalyptische film, die shots over langgerekte verlaten straten en een overview van een totaal uitgestorven stad.

Eenmaal on 7th Street gaat het helemaal fout. Vervelende dialogen, een aaneenschakeling van slecht acteerwerk en ook het verhaal verloopt hartstikke rommelig. Dialogen zijn ook niet om over naar huis te schrijven, en als je dan nog zo incapabele cast hebt houdt het al gauw op. Wel fijn dat de film op het einde niet verzandt in een explanation ending, the Darkness wordt toch wel erg mysterieus gehouden. Erg jammer dat de scenes ook nooit één geheel weten te vormen, het script enorm wankelt en Anderson lijkt de controle totaal kwijt te zijn. Ook pretendeert de film een crazy ride te zijn maar gebeurt er eigenlijk vrij weinig, met af en toe een uitbarsting maar vermakelijk wordt het nergens. Snel vergeten dit, en nestelt zich bij mij wel in mijn persoonlijke flop 10.

ook effe veranderen van 2 naar 1 ster , 2 sterren was toch te veel .

avatar van Rianneke_Dan
Wat een tegenvaller, en dat na zulke hoge verwachtingen.

Concept is echt geweldig en als dat goed uitgewerkt zou worden, had dit een geweldige film kunnen zijn, maar helaas is dat niet gebeurd en is dit een enorme teleurstelling geworden.

De cast was slecht, zo enorm slecht dat het me vreselijk irriteerde en dat heb ik niet heel snel. Kan best wat hebben qua slecht acteerwerk, maar dit was echt hopeloos. Daarbij heb je dan ook nog de treurende dialogen, die nergens echt boeide en alleen maar over emotioneel waren. Prima om ook drama in de film te stoppen maar niet constant. Het leek wel alsof iedereen alleen maar zielig aan het doen was, en niet in staat om ook maar iets te ondernemen. Natuurlijk werd dat wel geprobeerd, en Hayden en Thandie deden een aardige poging, maar die werd weer onderbroken door, je raad het al, een aantal dramatische dialogen.

De post-apocalyptische sfeer vond ik wel aardig weergegeven en er was ook sfeer aanwezig. De film had een erg duister voorkomen, en het idee met die zogenaamde 'souls' in het donker was prima, maar kwam mede door het slechte acteerwerk totaal niet spannend of eng over. Wat het natuurlijk wel had moeten zijn. De film heeft dan ook totaal geen horror elementen en dat had juist zo krachtig kunnen zijn in zo'n concept. Visueel was het aardig, in ieder geval sfeervol, de setting was goed, en het laatste shot van de twee overgebleven overlevende op het paard vond ik er mooi uitzien, deed me alleen heel erg denken aan een shot van The Walking Dead.

Ben echt heel erg teleurgesteld want het concept sprak me heel erg aan, en was er bijna van overtuigt dat Vanishing on 7th Street een hele spannende en sfeervolle film zou gaan worden. Maar niets van dat alles is waar. De film is langdradig, niet spannend en vooral het acteerwerk en de dialogen maken deze film maar moeilijk kijkbaar.

Toch geef ik 2* op basis van het concept, de af en toe mooie beelden, en goede setting. Maar meer kan ik er toch echt niet van maken, helaas.

De film begint veel belovend maar is het miden te langdradig...wel een creepy sfeertje .

geronimo
Plot deed me een beetje denken aan Langoliers, The (1995) van Stephen King. Maar helaas vond ik dit verhaal tegenvallen. Anderhalve * voor de moeite.

De film begint best redelijk, maar na een minuut of 10-15 zakt het zo in dat ik hem eigenlijk alleen maar af heb gekeken in de hoop dat er nog iets ging gebeuren.

ik wacht nu nog steeds.

avatar van jollyjoker
@cenkchief, dank! precies zoals ik het zou verwoorden. Het idee best leuk, maar heb geen enkele keer op het puntje van mn stoel gezeten, sommige scenes waren slecht en onnodig. Toch had er meer in kunnen zitten. Haalt niet mijn slechtste films top 20, omdat ik toch ook wel een paar goede dingen heb gezien. Voor de mensen welke de film reeds gezien hebben wou ik nog meegeven dat het me deed denken aan 'The Happening" met Wahlberg. (ps waren steken niet gewoon een gebouw, meubels etc etc in de brand, als ze nodig licht nodig hebben)

avatar van olbo
@jollyjoker: inderdaad, daar dacht ik ook steeds aan (je laatste zin bedoel ik)

avatar van Boogeyman
Ja hoor, weer zo'n draak van een product van meneer Anderson, zo blijft zijn gemiddelde wel stabiel. 0,5. Deze gaat dan ook zonder pardon The Machinist vervangen in mijn flop top 10, wat een rommel. Normaal wordt ik altijd gaar van mensen die dit soort comments plaatsen, maar hier kan ik weinig mee, dan maar hypokriet.

Absoluut een tegenvaller! Had er veel meer van verwacht. Maar na het zien van deze film blijft het alleen bij "verwachten"............ **

Dooz
Vond hem best aardig, had wel beter uitgewerkt kunnen worden.
Groot minpunt...dat einde....

gewoon.................................SHIT!!!, sorry................SHIPS

avatar van james_cameron
Teleurstellende apocalyptische thriller/ horrorfilm, met een gegeven dat wellicht beter had gewerkt voor een tv-serie als The Twilight Zone. Het is in ieder geval te dun om een film van anderhalf uur boeiend te houden. De sfeer is niet dreigend genoeg, het script is te praterig en de personages zijn te statisch. Christensen is redelijk goed in de hoofdrol, dat wel. Hier en daar een effectieve creepy scene, maar de film als geheel is te verwaarlozen.

avatar van lordhumangus
Wat een brandhout van een film zeg. Nog eens niet bioscoop waardig, maar rechtstreeks naar de videotheek voer, oh ja videotheken is waar ook die bestaan niet meer volgens mij.

avatar van inge013
In een woord SLECHT. maar 0.5 punt niet te geloven

dominion
Klinkt als een Rip-Off van I am Legend.

avatar van BramIsLegend
kutfilm

avatar van TragieStar.*
En dat moeten we serieus nemen? Aan alleen een ''kutfilm'' hebben we niks.

avatar van voomzap
Tot nu toe zijn degenen die dit een 0,5 geven zonder uitzondering personen die een aantal van mn favoriete films ook een 0,5 of 1,0 geven.
Mn mond viel open toen ik zag hoeveel meesterwerken er simpelweg met een 0,5 worden weggezet hier... hehe ... niet dat dit een meesterwerk hoeft te zijn... maar wat dat betreft is er nog zeker hoop op iets leuks...

avatar van paul83
Iemand ook de link met het geloof gelegd ("I exist")? Zie het maar weinig terug in de reacties. Ik vond het einde ook wat lijken op die pauperfilm met Nicolas Cage.

Verder niet echt een boeiende film. Dialogen zijn om te janken en de vaart zit er totaal niet in. Leuk dat je als kijker zelf een invulling mag geven, maar hier werkt het niet echt goed.

Overigens is Leguizamo in de film helemaal geen metrobestuurder, maar iemand die werkzaam is in de bios en Thandie is een fysiotherapeut.