• 8.353.964 stemmen

Free Willy: Escape from Pirate's Cove (2010)

Familie | 101 minuten

Genre: Familie

Alternatieve titels: Free Willy 4 / Free Willy: Ontsnapping uit de Piratenbaai

Geregisseerd door: Will Geiger

Met onder meer: Beau Bridges en Bindi Irwin

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Free Willy: Escape from Pirate's Cove

Kirra is een jong meisje dat tegen haar zin naar haar grootvader in Kaapstad gestuurd wordt. Wanneer een jonge orka walvis, Willy, gevangen wordt door een storm in hun onderwater pretpark, helpt Kirra hem om zich aan de nieuwe omgeving aan te passen en langzaam worden zij steeds betere vrienden. Maar als Willy het themapark begint te ontgroeien, wordt de grootvader in verleiding gebracht om Willy te verkopen aan een gewetenloze concurrent. Nu begint voor Kirra en haar vrienden de race om Willy terug naar zijn familie in de oceaan te brengen voor de verkoop doorgaat.

imageimage

avatar van chantal29

chantal29

leuk voor de kinderen viel niet tegen

avatar van Nancy1980

Nancy1980

gewoon weer leuke gezellige familiefilm, free willy blijft leuk!

avatar van Turkse gast

Turkse gast

Water pretpark hallo eerste film welkom terug is net als sommige remakes doorgaan op oudere films en terugvallen op het originele verhaal en wat toevallig heel het verhaal is gebasseerd op de eerste film begint echt onnozel te worden met de films kunnen ze echt niks nieuws meer uitvinden neen ... ik weet anders een beter verhaal ... laat ze bv. de echte willy volgen naar de zuid - of noordpool omdat er daar iets gebeurt met hun soortgenoten door giftige vaten, dan hebben we tenminste al een nieuwe omgeving + een nieuw verhaal... beter ik denk het wel want die steeds terugkerende films worden zooooo

avatar van nightfly1982

nightfly1982

Hele leuke film hoor, echt niks van te zeggen..

Maar die titelllll ik weet neit maar dit is niet willy van de eerste 3 films...dus had een andere titel gepakt en het was al een stuk beter geweest ... Deze orka krijgt gewoon even de naam Willy...

Vind het echt een beetje jammer tegenover de eerste toch wel 3 goede delen...waarin het daadwerkelijk om Willy ging en ook Jesse iedere keer weer mee speelde...Dit is toch geen vervolg...omg...

avatar van valleyman

valleyman

Beetje jammer dat er zoveel met de computer is gemanipuleerd!

avatar van Jessica.

Jessica.

In vergelijking met de eerste film, is deze gewoon niet goed. Maar hij was wel schattig en soms ook mooi.

Inderdaad jammer dat er zoveel computerwerk inzit en jammer dat je dit zo goed kon zien.

Voor kleine kinderen wel een aanrader hoor!

avatar van krosnicky

krosnicky

Turkse gast schreef:

en laat dan de dochter van jessie de hoofdroll spellen en de zoon van willy die al te zien is in free willy 3

avatar van Waku

Waku

Ondanks de welbekende en inmiddels uitgekauwde ingredienten toch weer een leuke en ontwapenende jeugdfilm.

Kijkt lekker weg,niks mis mee.

avatar van tapilatu

tapilatu

gave kinderfilm, aanrader voor alle kids!

avatar van Fortune

Fortune

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

• 2044 stemmen

Fortune schreef:

Die orka maakt gvd veel avonturen mee zeg.

dat gvd is weer nutteloos maar hij maakt idd heel wat mee.

avatar van Rianneke_Dan

Rianneke_Dan

Ga deze binnenkort eens kijken, al is het alleen maar omdat de dochter van mijn held Steve Irwin erin speelt. (wat mis ik die man toch)

avatar van DK900101

DK900101

beetje jammer dat er nog weer een vierde deel moest komen

de orka in de vorige films is trouwens niet meer..

avatar van mathias265

mathias265

Goh, kdenk dat ik deze film nooit gaan zien,

Is toch niet fair tegenover te vorige Orka dat gestorven is...

avatar van Decec

Decec

Gewoon een leuke familie (jeugd) film...

Niet slecht, het is wel mooi orka en visjes beeld te zien...

3 sterren!

avatar van Daphny.

Daphny.

Fortune schreef:

Die orka maakt gvd veel avonturen mee zeg.

Het is niet eens dezelfde orka, gewoon een plastic ding dat ze Willy hebben genoemd.

Voor de hele kleintjes wel leuk, maar dit kan echt niet tippen aan de echte Free Willy. Voor ouders zou ik aanraden de iets oudere kinderen lekker het origineel laten kijken, gewoon beter op alle fronten.

avatar van systemofadown.be

systemofadown.be

Ik kan het toch niet echt slecht vinden, maar dat komt omdat ik...

1: Een "oude" willy fan ben...

2: Reeds in zuid-afrika ben geweest

3: Ik had leuk vind dat men nog eens een Willy film heeft gemaakt...

De film kan zeker niet aan de originele films met jessie en randolph... Maar al bij al, een heel mooie setting, en leuk om eens op zondag te zien.

Wel mooi dat Bindi Irwin eens de hoofdrol mocht spelen... dochter van de reeds overleden Steve Irwin (The crocodile hunter).

avatar van RoFFeL

RoFFeL

tjah, ik ken de originele versies van Free Willy niet, maar weet wel dat deze niet zo goed bi mij on de smaak viel.

het meisje acteert niet heel goed en haar script is soms wat onwaarschijnlijk voor een klein meisje.

het verhaal is flinterdun en nergens echt spannend.

wij hebben ons de hele film afgevraagd of de orka nu echt is of niet? veel stukjes zijn iig duidelijk met de pc gemaakt.

leuk voor de allerkleintjes? moet iemand wel het technische verhaal van de whale liberation front even uitleggen naar kindertaal.

tjah, 2 sterretjes.

avatar van Phantasm

Phantasm

Film met redelijk verhaal, leuk voor de kids.

avatar van -P-

-P-

Net bekeken met mijn 2 zoontjes. In het Nederlands nog wel en dat valt nooit mee.

De film is uiteraard prima kost voor de kleintjes, maar in tegenstelling tot de andere free Willy's komt alles uit de computer rollen.

Het heeft eigenlijk ook niks met zijn voorgangers te maken behalve dan dat er een orca in voor komt die willy heet.

Ik heb er zelf niks mee maar de jongens vonden hem, net als de andere 3 delen mooi.

avatar van krosnicky

krosnicky

Deed me denken aan 1 of andere Ketnet tv film maar ik had dus totaal het free Willy gevoel niet na ja ik had het eigeluk ook wel verwacht dat dit de minste zou zijn nu je kan de film op 2 manieren zien of wel zeggen we dat het een prequel is op Free Willy uit 1993 want het is eigenlijk perfect mogelijk want de Willy Trilogy was eigeluk tijdloos je kon nooit echt zeggen in welk jaar de film zich afspeelde en bij deze heb je dat ook dat je niet echt kan zeggen in wel jaar ze zitten

Nog een voorbeeld is dat deze Willy een baby orka is van nog maar een paar maanden oud terwijl de willy uit 1993 een tiener orka is of niet heel klein meer maar ook nog niet volgroeit om het anders te zeggen nog een ander voorbeeld is de vin van Willy uit deze film staat gedurende de hele film recht op in De film uit 93 staat zijn vin aan het begin van de film ook recht op maar valt hij in een krul na dat hij is gevangen genomen zijn vin blijft dan gedurende de hele film en zijn 2 vervolgen in een krull liggen dus het is best mogelijk om deze als prequel te zien of wel zeg je het is een Reboot op de 90s Trilogy en heeft er dan ook totaal Nietsmee temaken